Pelin Akdemir
BURSA - lk kez eitim öretim ylnda uygulanmaya balanan Liselere Geçi Sistemi (LGS) kapsamndaki merkezi snav, 4 Haziran tarihinde gerçekletirilecek. LGS, merkezi snavla örenci alacak ‘nitelikli okul’ kapsamndaki fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programlar ve proje uygulayan ortaöretim kurumlarna örenci seçmek amacyla yaplyor. LGS’ye girmek zorunlu deil. LGS’ye girmeyen veya LGS’de baarl olamayan örenciler de okul puanlaryla adreslerine en yakn okullar arasnda tercih yapabiliyor.
Ancak uzmanlar, snav sisteminin örenciler arasnda frsat eitsizliine neden olduunu belirtiyor.
Bu yl LGS’ye girecek örenci saysnn en az 1 milyon bin olmas bekleniyor. ki oturumlu snavn birinci oturumda Türkçe, nklap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Yabanc Dil derslerinden 50 soru, ikinci oturumda Matematik ve Fen Bilgisi derslerinden 40 soru olacak. Millî Eitim Bakanl tarafndan yaplan açklamada, bu yl 6 ubat depremleri nedeniyle snavda sadece ilk dönem konular yer alacak. Snav sonuçlar 26 Haziran’da açklanacak.
Baran Aydn ve Ecem Yalçn, bu sene LGS’ye girecek sekizinci snf örencilerinden ikisi Baran Aydn, snava özel okulda ald eitimle hazrlanyor, Ecem Yalçn ise devlet okulunda okuyor. Her iki örenci de snava hazrlk senelerini ‘yorucu’ olarak deerlendiriyor. Ecem Yalçn, devlet okulunda LGS’ye yönelik herhangi bir çalma program olmadndan hazrlanmak için okuldan sonra dershaneye gittiini söylüyor. Baran Aydn ise okulda LGS’ye yönelik özel program olduunu belirterek burada snava hazrlandn anlatyor.
Ölen ’te okulu biten Ecem Yalçn, deneme sorularn dershanede çözdüünü, gibi eve gelince de tekrar çaltn dile getirdi.
Ecem Yalçn, “Okul yetmiyor. Soru çözebilmek için ekstra kaynak alyorum. Eve gelince ödevlerimi tamamlamaya çalyorum, kendime zaman ayramyorum. Dershaneye gitmesem okuldaki eitimle LGS’de hiçbir ey yapamam” diye konuuyor.
Baran Aydn ise okuldaki çalmann kendisine yettiini u ekilde ifade ediyor: “Okulda snava yönelik kamp dönemi olduunda her gün deneme sorular çözüyoruz. Ödevlerimiz, birinci dönemin konularna yönelik oluyor. Haftada 3 gün ve hafta sonlar ek ders oluyor. Okul benim için yeterli oluyor. Okulun kendi kaynaklar var. Zaten okulda bütün gün çalyoruz. Eve gelince de yorgun oluyorum.”
Baran Aydn’n annesi Neval Yalçn, ayn zamanda özel sektör öretmeni… Neval Yalçn, örencilerin hedefsiz olduunu gözlemlediini ileterek, “lk defa bu sene daha LGS’ye girmeden özel okulda kaytlar doldu. Bütün 8. snflar özel okulda okumaya devam edecekler. Günümüz Türkiye’sinde çocuklarn hedeflerinin olmamas da normal. Öyle yetiiyorlar. Ailelerin kaygs da devlet okullarndaki güvenlik sorunlar. Özel okulda çocuklarn güvende olduu düünülüyor. Youn çaltm için ben de çocuumu özel okula gönderiyorum” diyor.
Ecem Yalçn’n babas Altan Yalçn da “Kitap ücretleri özellikle çok yüksek. Çocuklara da yazk oluyor. Hiç kendilerine zaman ayramyorlar. Henüz çocuklar ama bir yerlere gelebilmek için günün 12 saati çalmak zorundalar. Okul yeterli olmad için ekstra kursa gönderiyoruz” diye konuuyor.
Özel Sektör Öretmenleri Sendikas Yönetim Kurulu Üyesi Umut Erkurt, özel okullarda yedinci snfn ikinci yarsndan itibaren LGS’ye yönelik çalma programnn olduunu belirtiyor. Devlet okullarndaki eitim içeriiyle özel okullardaki eitim içeriinin burada ayrtn kaydeden Erkurt, unlar söylüyor: “Örencinin yaamsal ve eitsel olarak kazand hiçbir ey olmuyor. Çocuklar eitim ve öretimden tamamen uzaklap snava dönük ezberleme bilgiler alyorlar. Ama ne olursa olsun kaynak, elektronik sistemler, etütler, bire bir dersler, hafta sonu kurslar gibi takviyelerle devlet okullarndaki örencilerden çok daha ansl durumdalar. Dorudan doruya eitimde frsat eitsizlii ortaya çkyor.”
Özel okullardaki sermayeci anlayn artk devlet okullarna da yansmaya baladna dikkat çeken Erkurt, “Topyekûn eitimde çürüme görüyoruz” diyor. Erkut, “Özel okuldaki örencilerin çou, ailelerinin parasna güvenerek snava hazrlanmak konusunda bo vermilik içerisinde oluyorlar. Çünkü yarn özel bir liseye, devamnda özel bir üniversiteye gideceini biliyor. Tam olarak bizi bu özel okul bataklnn içine ittiler. Bu, çocuklarmzn bütün yaamnn sermayeye kurban edilmesidir. Bu iktidarn varlk sebebi de buradan douyor” diyor.
Eitim Sen Genel Bakan Prof. Dr. Nejla Kurul, devlet ve özel okullarnda ortaya çkan frsat eitsizliinin nedenini öyle tarif ediyor: “AKP-MHP döneminde, yani 21 yllk süre içinde ‘Türkiye’yi irket gibi yönetme’ politikasnn bir yansmas olarak kamusal eitim her geçen gün tasfiye edildi, kamu okullarnn nitelii düürüldü ve emekçilerin orta katmanlarnn çocuklarn özel okullara yönlendiren bir süreç balad.”
Kurul, snav odakl eitim sisteminin yaratt eitim eitsizliklerinin, siyasal iktidarn ve kamuoyunun çok az ilgisini çektiini belirtiyor. Sadece özel okullar ile deil, ‘nitelikli liseler’ uygulamasyla devlet okullar arasnda da eitsizliklerin derinletiini vurgulayan Kurul, frsat eitsizliini u cümlelerle anlatyor: “Özel okullarda ‘okul baar puanlar’ daha yüksek tutularak art bir puanla snava giriin önü açlyor. Ayrca özel okullarn snflarnda az sayda örencinin olmas, baar düzeylerine göre bu okullarda baar snflarnn oluturulmas, özel okul örencilerinin velilerin destei ile evdeki eitim ortamlarnn daha iyi olmas gibi nedenler snavlarda baarnn önünü açyor. Bu balamda, özel okul örencileri devlet okullarndaki örencilere göre, baar odakl olsa da nitelikli eitime daha çok eriebiliyorlar. Devlet okullarnda da özel okullardakine benzer mekanizmalar oluturuluyor ancak asl sorun snav odakl bir sistem olmas ve eitimin özelletirilmesi.”
Kurul, özel okul örencilerinin, bireyci, rekabetçi ve yarmac ortamlarla karlat için demokrasi, hogörü, bar, dayanma, kolektif çalma, ötekini anlama, etik, sorgulama gibi insani davranlara yönelmelerinin engellendiini ve baka balamda eitim hakkndan yoksun kaldklarn anlatyor. Velilerin özel okulu tercih etmesinin sadece LGS ve YKS’de baar elde etmesi olmadn belirten Kurul, “Devlet okullarnda eitimin niteliinin dümesi, okullarda demokratik bir iklimin olmay, toplumsal cinsiyet eitsizlikleri, etnik ve inanca ilikin ayrmclklar yaplmas, öretmenlere ve örencilere deer verilmemesi gibi nedenler de etkili oluyor” ifadelerini kullanyor.
stanbul lise taban puanlar , LGS sonuçlarnn açklanmas sonras günün en çok aratrlan konular arasnda yer alyor. Vatandalar stanbul lise taban puanlar ile ilgili arama motorlarnda sorgulama yapmay sürdürüyor. Peki LGS stanbul Lise taban puanlar, nitelikli okul ve yüzdelik dilimleri sralamas belli oldu mu? Konuya ilikin detaylar haberimizde
stanbul'da yer alan liselerin taban puanlar merak konusu oldu.
stanbul'un ilçelerinde yaayan çok sayda örenci stanbul lise taban puanlar hakknda aratrma yapyor.
5 Haziran'da snava giren örenciler, akademik kariyerlerini belirleyecek olan lise hayatlar için doru admlar atmak istiyor.
u an geçen senenin puanlar aada bulunmaktadr.
stanbul ilçelerindeki liselerin taban puanlar ve detaylar:
GALATASARAY LSES (BEYOLU) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan:
En yüksek yüzdelik dilim: 0,01
En düük yüzdelik dilim: 0,01
STANBUL ERKEK LSES (FATH) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,41
En yüksek yüzdelik dilim: 0,06
En düük yüzdelik dilim: 0,01
KABATA ERKEK LSES - ngilizce (BEKTA) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,82
En yüksek yüzdelik dilim: 0,11
En düük yüzdelik dilim: 0,11
KABATA ERKEK LSES - Almanca (BEKTA) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan: 60
Taban Puan: ,57
En yüksek yüzdelik dilim: 0,11
En düük yüzdelik dilim: 0,01
ATATÜRK FEN LSES (KADIKÖY) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,4
En yüksek yüzdelik dilim: 0,2
En düük yüzdelik dilim: 0,01
ÇAPA FEN LSES (FATH) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,39
En yüksek yüzdelik dilim: 0,25
En düük yüzdelik dilim: 0,01
CAALOLU ANADOLU LSES (FATH) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,67
En yüksek yüzdelik dilim: 0,34
En düük yüzdelik dilim: 0,06
HÜSEYN AVN SÖZEN ANADOLU LSES (ÜSKÜDAR) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,97
En yüksek yüzdelik dilim: 0,46
En düük yüzdelik dilim: 0,11
KADIKÖY ANADOLU LSES (KADIKÖY) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,38
En yüksek yüzdelik dilim: 0,7
En düük yüzdelik dilim: 0,11
YAAR ACAR FEN LSES (BEYLKDÜZÜ) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,66
En yüksek yüzdelik dilim: 0,84
En düük yüzdelik dilim: 0,26
PROF. DR. FUAT SEZGN FEN LSES - (SLVR) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,22
En yüksek yüzdelik dilim: 2,29
En düük yüzdelik dilim: 0,63
VEFA LSES (FATH) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,58
En yüksek yüzdelik dilim: 1,26
En düük yüzdelik dilim: 0,32
ADNAN MENDERES ANADOLU LSES (BAHÇELEVLER) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,36
En yüksek yüzdelik dilim: 1,29
En düük yüzdelik dilim: 0,34
EHT MÜNR ALKAN FEN LSES (FATH) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,23
En yüksek yüzdelik dilim: 1,3
En düük yüzdelik dilim: 0,09
BURAK BORA ANADOLU LSES - ngilizce (KARTAL) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,41
En yüksek yüzdelik dilim: 1,37
En düük yüzdelik dilim: 0,39
BEKTA ANADOLU LSES (BEKTA) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,41
En yüksek yüzdelik dilim: 1,47
En düük yüzdelik dilim: 0,6
PERTEVNYAL LSES (FATH) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan:
En yüksek yüzdelik dilim: 1,5
En düük yüzdelik dilim: 0,3
YÜKSEL- LHAN ALANYALI FEN LSES (KARTAL) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,86
En yüksek yüzdelik dilim: 1,93
En düük yüzdelik dilim: 0,25
SAKIP SABANCI ANADOLU LSES (BEKTA) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,84
En yüksek yüzdelik dilim: 1
En düük yüzdelik dilim: 0,11
HAYDARPAA LSES (ÜSKÜDAR) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,37
En yüksek yüzdelik dilim: 1,04
En düük yüzdelik dilim: 0,34
VELDEBA FEN LSES - (ÜSKÜDAR) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,38
En yüksek yüzdelik dilim: 2,6
En düük yüzdelik dilim: 0,46
ÇEMBERLTA ANADOLU LSES - (FATH) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,65
En yüksek yüzdelik dilim: 3,27
En düük yüzdelik dilim: 1,66
KADR HAS ANADOLU LSES - (MALTEPE) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,85
En yüksek yüzdelik dilim: 3,49
En düük yüzdelik dilim: 1,41
ÜSKÜDAR AHMET KELEOLU ANADOLU LSES - (ÜSKÜDAR) TABAN PUANLARI YÜZDELK DLMLER
Kontenjan:
Taban Puan: ,5
En yüksek yüzdelik dilim: 4,19
En düük yüzdelik dilim: 1,82
ANASAYFAYA DÖNMEK ÇN TIKLAYINIZ
Eğitim sisteminin acil çözüm bekleyen sorunlarına odaklanan raporda, “Ezbere dayalı eğitim sistemi”, “Mesleki eğitim”, “Öğretmenlik”,“Kademeler arası geçiş sistemleri”, “Yükseköğretim” ve “Krizlere dayanıklı eğitim sistemi” başlıkları altında politika önerileri sunuldu. Bunlardan bazıları şöyle:
Bilimsel çalışmalara göre MEB’e bağlı okullarda okutulan müfredatlar, yüksek oranda alt düzey öğrenme basamaklarına karşılık gelen kazanımları içeriyor. Bu durum, çocuklarımızın çağın gerektirdiği yüzyıl becerilerini edinmelerinin önünde engel oluşturuyor. Örneğin sınıf Türkçe dersi müfredatındaki kazanımların yaklaşık yüzde 74’ü anlama ve uygulama basamaklarına; yalnızca yüzde 26’sı ise analiz, değerlendirme ve yaratma basamaklarına karşılık geliyor.
Öğretmen yetiştirme süreci ile ilgili alınan kararlar “nitelikli öğretmen” hedefi ile uyuşmuyor. Ücretli öğretmenlik uygulamasında öğretmenlik için gerekli asgari yeterlikleri taşımayan kişilerin bile herhangi bir kontrol mekanizması olmadan öğrencilerle temas edebiliyor olması, çocuk ve gençlerin nitelikli eğitime erişim hakkını sekteye uğratıyor. Dezavantajlı bölgelere ve okullara deneyimli öğretmen istihdamı yapılamıyor. KPSS kaldırılmalı. Bunun yerine öğretmen yeterliklerini ve öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini değerlendiren bir yazılı sınav olmalı.
Yükseköğretim sistemi merkeziyetçi, katı ve tek tip bir yapılanmaya sahip. Sistem, akademik kadro ve eğitim öğretimin niteliği bağlamında dünyanın gerisinde kalıyor. Sisteme açık öğretim modeli egemen oluyor.
Genç işsizliği öteleyen değil engelleyen bir mesleki eğitim anlayışına ihtiyaç funduszeue.infoi ve teknik eğitimde öğrenci sayılarını artırarak işsizliğin baskılanmasına aracılık eden politikaların toplumsal bir felakete yol açma olasılığı bulunuyor.
Okulun kıymetsizleştiği, öğrencilerin okul dışı kaynaklara mahkûm edildiği bir sistem ülkenin felaketidir. Sınav odaklı yaklaşım okullardaki eğitim öğretim süreçlerini kıymetsizleşfunduszeue.infor, öğrencileri bir sonraki kademeye geçiş için hazırlayan dev bir dershane sistemine dönüştü.Öğrencilerin yalnızca yüzde 10’unu seçmek gibi bir amaçla yola çıkılan LGS’de öğrencilerin yüzde 80’inden fazlası sınava giriyor.“ Nitelikli okul kandırmacası”ndan ibaret olan ortaöğretime geçiş sınavı tüm öğrencilerin odağı olmaktan çıkarılmalı.
Türkiye’de herhangi bir kriz durumunda pek çok toplumsal kurum ve hizmet arasında ilk vazgeçilenin okullar ve çocukların eğitimi olması endişe verici. Kriz durumlarında ilk tepkilerden biri haline gelen okul kapatma uygulaması nedeniyle çocukların ve gençlerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişim süreçleri bütüncül olarak sekteye uğruyor.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası