ilköğretim matematik alan eğitimi notları / ÖABT Ders Notları – funduszeue.info

Ilköğretim Matematik Alan Eğitimi Notları

ilköğretim matematik alan eğitimi notları

1 ÖABT İLKÖĞRETİM KPSS Pegem Akademi Sınav Komisyonu; KPSS ye Pegem Yayınları ile hazırlanan adayların, 40&#;ın üzerinde soruyu kolaylıkla çözebildiğini açıkladı. MATEMATİK ALAN EĞİTİMİ Eğitimde yıl

2 Komisyon ÖABT İlköğretim Matematik Öğretmenliği Alan Eğitimi Konu Anlatımlı ISBN Kitapta yer alan bölümlerin tüm sorumluluğu yazarlarına aittir. Pegem Akademi Bu kitabın basım, yayın ve satış hakları Pegem Akademi Yay. Eğt. Dan. Hizm. Tic. Ltd. Şfunduszeue.info aittir. Anılan kuruluşun izni alınmadan kitabın tümü ya da bölümleri, kapak tasarımı; mekanik, elektronik, fotokopi, manyetik, kayıt ya da başka yöntemlerle çoğaltılamaz, basılamaz, dağıtılamaz. Bu kitap T.C. Kültür Bakanlığı bandrolü ile satılmaktadır. Okuyucularımızın bandrolü olmayan kitaplar hakkında yayınevimize bilgi vermesini ve bandrolsüz yayınları satın almamasını diliyoruz. funduszeue.infoı: , Ankara Proje-Yayın: Neslihan Gürsoy Dizgi-Grafik Tasarım: Kezban Öztürk Kapak Tasarımı: Gürsel Avcı Baskı: Korza Yay. Basım San. Tic. A.Ş. Yenice Mah. No: 3 Esenboğa-Ankara Yayıncı Sertifika No: Matbaa Sertifika No: İletişim Karanfil 2 Sokak No: 45 Kızılay / ANKARA Yayınevi: Yayınevi Belgeç: Dağıtım: Dağıtım Belgeç: Hazırlık Kursları: İnternet: E-ileti: [email protected]

3 ÖN SÖZ Sevgili Öğretmen Adayları, ÖABT İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ konu anlatımlı setimiz dört kitap hâlinde düzenlenmiştir. "İlköğretim Matematik Öğretmenliği Alan Eğitimi 4. Kitap" adlı yayınımız Alan Eğitimi bölümünü kapsamaktadır ve Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) İlköğretim Matematik Öğretmenliği Alan Eğitimi Testi kapsamındaki soruları çözmek için gerekli bilgi, beceri ve teknikleri edinme ve geliştirme sürecinde siz değerli öğretmen adaylarımıza kılavuz olarak hazırlanmıştır. Kitabın hazırlanış sürecinde, sınav kapsamındaki temel alanlarda kapsamlı alanyazın taraması yapılmış, bu kitabın gerek ÖABT&#;de gerekse gelecekteki meslek hayatınızda ihtiyacınızı maksimum derecede karşılayacak bir başucu kitabı niteliğinde olması hedeflenmiştir. Detaylı, güncel ve anlaşılır bir dilde yazılan konu anlatımları, çıkmış sorular ve detaylı açıklamalarıyla desteklenmiş, her ünite içeriği ÖSYM formatına uygun, çözümlü test sorularıyla pekiştirilmiştir. Ayrıca konu anlatımlarında verilen bilgi ve çözüm tekniklerine ek olarak uyarı kutucuklarıyla da önemli konulara dikkat çekilmiştir. Yoğun bir araştırma ve çalışma sürecinde hazırlanmış olan bu kitapla ilgili görüş ve önerilerinizi adresini kullanarak bizimle paylaşabilirsiniz. Geleceğimizi güvenle emanet ettiğimiz siz değerli öğretmenlerimizin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlerine katkıda bulunabilmek ümidiyle Başarılar

4 MATEMATİK ÖABT İLE İLGİLİ ÖNEMLİ BİLGİLER MATEMATİK ÖABT, 50 sorudan oluşmakta ve Matematik Öğretmeni Adaylarının Alan Bilgisi (Analiz, Cebir, Geometri, Uygulamalı Matematik) ile Alan Eğitimi alanlarındaki bilgi ve becerilerini ölçmeyi hedeflemektedir. Öğretmenlik Alan Bilgisi Testinde çıkan sorular, Matematik Öğretmenlik Lisans Programlarında verilen akademik disiplinlere paralel olarak hazırlanmaktadır. Sınavdaki Alan-Soru dağılımı aşağıdaki tabloda belirtilmiştir. Genel Yüzde Yaklaşık Yüzde Soru Numarası Alan Bilgisi Testi % a. Analiz b. Cebir c. Geometri d. Uygulamalı Matematik % 28 % 18 % 18 % 16 Alan Eğitimi Testi % Genel Kültür, Genel Yetenek ve Eğitim Bilimleri Sınavlarınıza ek olarak gireceğiniz Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi ile ilgili verilen bu bilgiler MATEMATİK ÖABT sınavı çerçevesinde hazırlanmıştır. Sınav içeriğinde yapılabilecek olası değişiklikleri ÖSYM&#;nin web sitesinden takip edebilirsiniz.

5 İÇİNDEKİLER ÖN SÖZiii 1. BÖLÜM: MATEMATİK NEDİR? Matematik Nedir? Mutlakçılar Yarı Deneyselciler Teorik-Uygulamalı Matematik Klasik-Modern Matematik Akademik-Okul Matematiği Çözümlü Test Çözümler BÖLÜM: MATEMATİĞİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME Matematiği Öğrenme ve Öğretme Bilişsel Öğrenme Alanı Duyuşsal Öğrenme Alanı Devinişsel Öğrenme Alanı Davranışçı Yaklaşım Klasik Koşullanma Edimsel Koşullanma Bütünlükçü (Gestaltçı) Yaklaşım Fonksiyonalist Yaklaşım Bilişsel Gelişmeci Yaklaşım Yapılandırmacı Yaklaşım Buluş Yoluyla Öğrenme Okulda Öğrenme (Tam Öğrenme) Bilgi-İşlem Yaklaşımı Anlamlı Öğrenme (Sunuş Yoluyla Öğretim) Gerçekçi Matematik Eğitimi Çoklu Zekâ Kuramı Öğrenme Stilleri Matematik Öğretimi Yöntemleri Düz Anlatım Yöntemi Tanımlar Yardımıyla Öğretim Buluş Yoluyla Öğretim Analizle Öğretim Senaryo ile Öğretim Gösterip Yaptırma Yöntemiyle Öğretim Kurallar Yardımıyla Öğretim Deneysel Etkinliklerle Öğretim Oyunlarla Öğretim Çözümlü Test Çözümler

6 vi 3. BÖLÜM: MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI Matematik Dersi Öğretim Programı Yeni Programın Özellikleri Matematik Eğitiminin Genel Amaçları Temel Beceriler Problem Çözme Matematiksel Süreç Becerileri Duyuşsal Beceriler Psikomotor Beceriler Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) Programın Öğrenme-Öğretme Yaklaşımı Programın Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Eğitim Sistemi Çözümlü Test Çözümler BÖLÜM: PROBLEM ÇÖZME Problem Çözme Problem Nedir? Problem Çözme Problemi Anlama Çözüm Için Plan Yapma Planın Uygulanması Değerlendirme Problem Çözme Öğretimi Sistematik Liste Yapma Tahmin ve Kontrol Diyagram Çizme Bağıntı Bulma Değişken Kullanma Benzer Problemlerin Çözümünden Yararlanma Geriye Doğru Çalışma Eleme Tablo Yapma Muhakeme Etme Problem Kurma Matematiksel İfadeye Uygun Problem Kurma Şekil veya Tabloya Uygun Problem Kurma Cevabı Zihinde Tutarak Problem Kurma Matematik Eğitiminde Problem Çözme Problem Çözme İçin Öğretim Problem Çözmeye İlişkin Öğretim Problem Çözme ile Öğretim Çözümlü Test Çözümler 42

7 vii 5. BÖLÜM: DOĞAL SAYILAR VE DÖRT İŞLEM ÖĞRETİMİ Doğal Sayılar ve Dört İşlem Öğretimi Sayma Sistemleri Doğal Sayılar Onluk Sayma Sistemi Doğal Sayıların Öğretimi İşlem Öğretimi Toplama ve Çıkarma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi İşlem Tekniğinin Öğretimi İşlem Sağlamasının Öğretimi Toplama ve Çıkarma İşlemini Gerektiren Problemler Çarpma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi İşlem Tekniğinin Öğretimi İşlem Sağlamasının Öğretimi Çarpma İşlemini Gerektiren Problemler Bölme İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi İşlem Tekniğinin Öğretimi Kalanlı Bölme İşleminin Öğretimi İşlem Sağlamasının Öğretimi Çarpanlar ve Katlar Bölünebilme Öğretimi Asal Sayılar En Büyük Ortak Bölen (EBOB) ve En Küçük Ortak Kat (EKOK) Çözümlü Test Çözümler BÖLÜM: TAM SAYILAR VE DÖRT İŞLEM ÖĞRETİMİ Tam Sayılar ve Dört İşlem Öğretimi Tam Sayılar Tam Sayıların Öğretimi Toplama ve Çıkarma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Çarpma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Bölme İşlemi Öğretimi Çözümlü Test Çözümler BÖLÜM: KESİR SAYILARI VE DÖRT İŞLEM ÖĞRETİMİ Kesir Sayıları ve Dört İşlem Öğretimi Kesir Sayılarının Öğretimi Toplama ve Çıkarma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Çarpma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Bölme İşlemi Öğretimi Çözümlü Test Çözümler

8 viii BÖLÜM: ONDALIK KESİRLER VE DÖRT İŞLEM ÖĞRETİMİ Ondalık Kesirler ve Dört İşlem Öğretimi Ondalık Kesirlerin Öğretimi Toplama ve Çıkarma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Çarpma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Bölme İşlemi Öğretimi Çözümlü Test Çözümler BÖLÜM: RASYONEL SAYILAR VE DÖRT İŞLEM ÖĞRETİMİ Rasyonel Sayılar ve Dört İşlem Öğretimi Rasyonel Sayıların Öğretimi Toplama ve Çıkarma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Çarpma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Bölme İşlemi Öğretimi Çözümlü Test Çözümler BÖLÜM: GERÇEK SAYILAR VE DÖRT İŞLEM ÖĞRETİMİ Gerçek Sayılar ve Dört İşlem Öğretimi Gerçek Sayıların Öğretimi Karekök Öğretimi Toplama ve Çıkarma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Çarpma İşlemi Öğretimi İşlem Özelliklerinin Öğretimi Bölme İşlemi Öğretimi Gerçek Sayılar Çözümlü Test Çözümler BÖLÜM: ORAN, ORANTI VE YÜZDE ÖĞRETİMİ Oran, Orantı ve Yüzde Öğretimi Oran Öğretimi Orantı Öğretimi Orantı Özelliklerinin Öğretimi Orantı Çeşitlerinin Öğretimi Yüzde Öğretimi Çözümlü Test Çözümler

9 ix

10 x BÖLÜM: UZUNLUK, ALAN VE HACİM ÖLÇÜLERİ ÖĞRETİMİ Uzunluk, Alan ve Hacim Ölçüleri Öğretimi Uzunluk Ölçüleri Öğretimi Alan Ölçüleri Öğretimi Hacim Ölçüleri Öğretimi Çözümlü Test Çözümler BÖLÜM: İSTATİSTİK VE OLASILIK ÖĞRETİMİ İstatistik ve Olasılık Öğretimi İstatistik Öğretimi Veri Toplama Tablo ve Grafikler Merkezî Eğilim ve Yayılma Ölçüleri Aritmetik Ortalama Tepe Değer (Mod) Ortanca (Medyan) Açıklık (Ranj) Olasılık Öğretimi Olasılıkla İlgili Temel Kavramlar Kesin ve İmkânsız Olaylar Çözümlü Test Çözümler KAYNAKLAR

11 MATEMATİK NEDİR?

12 3 MATEMATİK NEDİR? Matematik, kimilerine göre genel ölçü ve düzen bilimi, kimilerine göre evrensel bir dil, kimilerine göre ise medeniyetten medeniyete zenginleşerek aktarılan sayılar, şekiller, uzaylar gibi soyut varlıkları ve aralarındaki ilişkileri inceleyen bilim dalıdır. Ortak bir tanıma ulaşamamakla birlikte her tanımlamanın ya da betimlemenin doğruluk payının olduğu söylenebilir. Tanımlamaların büyük bir kısmında matematiğin konusunun sayılar, şekiller, fonksiyonlar vb. soyut varlıklar olduğu ve düşünme yapısının da tümdengelim olduğu ifade edilmektedir. Örnek Soru İki çift sayının çarpımı, çifttir. önermesinde matematiksel düşüncenin hangi işletim yolu kullanılmaktadır? A) İndirgeme B) Genelleme C) Soyutlama D) Tümevarım E) Tümdengelim Çözüm: İki çift sayının çarpımı çifttir önermesinin doğruluğu gösterilirken 2n ve 2k gibi iki çift sayı alınıp çarpılarak ispat yapılır. Yani en genel durum için önermenin doğruluğu gösterilmiş olunur ve bilinir ki önerme her özel durum için de doğrudur. Genelden özele şeklinde özetlenebilen bu düşünce yapısı Tümdengelim dir. Cevap E Bugünkü matematik bilgisinin ortaya çıkışı ile ilgili olarak iki yaklaşımdan söz edilmektedir: 1. Matematiği insanoğlu kendi icat etti. 2. Matematik evrende vardı, insanoğlu bunu yaşarken fark etti. Her iki ekolün de savunanları kendi yaklaşımlarını haklı çıkaracak bazı kanıtlar ortaya koymaktadır. Bunlardan ikinci yaklaşımı benimseyen grubun sunduğu örneklerden belki de en önemlisi Fibonacci Sayıları ve Altın Oran dır. İtalyan Matematikçi Leonardo Fibonacci nin meşhur tavşan probleminden yola çıkarak ulaştığı Fibonacci Dizisi 1,1,2,3,5,8,13, şeklinde olup bu dizideki her bir terimin kendinden önceki terime oranlanmasıyla oluşan yeni dizinin yakınsadığı 1, değeri de Altın Oran olarak bilinmektedir. Gerek ardışık Fibonacci sayıları ve gerekse Altın Oran sayısı doğada, resimde, müzikte, mimaride ve daha pek çok yerde şaşırtıcı bir şekilde insanoğlunun karşısına çıkmaktadır. Matematik yeni bilgilerin üretimi konusunda kendi kendine yeterlik özelliği ile diğer bilim dallarından farklılaşmaktadır. Yeni matematik bilgi üretmek için geçmiş bilgilerin yanında dil ve mantık dışında bir şeye ihtiyaç yoktur. Matematik, belli bir düzen ve mantıksal sıralamaya sahip kavram ve işlemler üzerine kurulu bir bilimdir. Bu düzen veya intizamı bulmak ve keşfetmek ve sonrasında anlamlandırmak, tam anlamıyla matematik yapmak demektir. Mevcut matematik bilgisinin oluşmasına yönelik teorikmatematiğe dayanan matematikçiler amaç olarak matematik görüşünü savunurken uygulamalı matematiğe dayanan matematikçiler ise araç olarak matematik görüşünü desteklemektedir. Genel inanış ise bugünkü bilgilerin büyük kısmının matematik yapma amacıyla ve bir kısmının da günlük yaşam problemlerine çözüm arama amacıyla ortaya çıktığı yönündedir. Örnek Soru Matematiksel bilginin türeyişinde katkısı olan bilim dalları hangileridir? A) Sosyoloji-Psikoloji B) Dil-Mantık C) Fizik-Kimya D) Tıp-Biyoloji E) Tarih-Edebiyat Çözüm Matematiğin kendi kendine yeterlik özelliği olduğu hatırlanırsa, yeni bilgi üretmek için geçmiş bilgilerin yanında matematiğe katkısı olan bilim dalları sadece Dil ve Mantık tır. Cevap B Matematik bilgisinin doğasına bakış farklılaşabilmektedir. Matematik felsefesine bakıldığında bu farklı algılamalardan dolayı ortaya mutlakçı, kesinlikçi ve öznelci felsefeler çıkmıştır. Mutlakçılar Eflatuncular, matematiğin nesnelerinin ve yapılarının insandan bağımsız olarak var olduğunu iddia etmektedirler. Onlara göre matematik yapmak, bizden önce var olan bu nesnelerin ve yapıların keşfedilmesidir. Matematiğin doğasına deneysel olarak bakan görüş, matematiksel doğruların deneysel yollarla genellenebileceğini söyler. Deneyselcilik, matematiği sağlam temeller üzerinde inşa etmeyi amaçlamıştır ve bunu deneysel kanıtlamalarla yapmaya çalışmıştır. Matematiği kendi içinde tutarlı bir yapıya kavuşturmak amacıyla onu mantıksal önermelere indirgemeye çalışan Mantıkçılar olmuştur. Onlara göre matematik, mantıktan başka bir şey değildir. Mantığı kullanmaktaki amaç, matematiği kesin biçimde tanımlanmış çıkarsama kurallarına ve aksiyomlara dayandırmaktır. Bu görüşü savunanların başında Frege, Russell ve Peano gelmektedir.

13 4 Formalistlere göre matematik, soyut nesne ve ilişkileri konu alan simgesel bir sistemdir. Sistemi oluşturan terimler anlamsız birer simge ilişkileri dile getiren ifadeler içerikten yoksun birer önerme kalıbıdır. Formalistler matematiği, aritmetik ve mantık aksiyomlarıyla sınırlayarak tutarlılık ve tamlık özelliğine sahip simgesel bir sisteme dönüştürmeye çalıştılar. Bu görüşü savunanların başında Hilbert gelmektedir. Sezgi, matematikçinin formül, sembol veya ispat kullanmadan bir problemin çözümünü ve bir teoremin doğruluğunu görebilmesi, hissedebilmesidir. Sezgiciler de mantıkçılar ve formalistler gibi matematikte kesinlik arar. Onlar matematiksel kesinliği, insanın matematiksel tümevarım yeteneğine bağlamaktadır. Bildiğimiz en meşhur sezgiciler Brouwer ile Poincare dir. Yarı Deneyselciler Lakatos a göre, matematik felsefesi tarih, yöntem ve yanlışlanabilir bilgi kuramı boyutlarında ele alınmalıdır. Sosyal ve kültürel bir ürün olması nedeniyle matematikçiler yanılabilir ve ürünleri de mükemmel olmayabilir. Yarı deneyselci yaklaşım yanlışlanabilirlik kavramına vurgu yapar ve bu sistemde kuramlar ispatlanmaz, açıklanır ve doğrulukları onaylanır. Onlara göre matematiksel doğrular her zaman yanlışlanabilirlik aşamasında kalmaktadır ve sürekli gelişmeye ve değişmeye açıktır, dinamik bir yapıya sahiptir. Mutlakçılardan ve yarı deneyselcilerden farklı olarak gelenekselcilere göre matematiğin bilgileri ve doğrulukları, dilbilim geleneklerinden etkilenir ve onlar tarafından şekillenir. Wittgenstein a göre matematiksel ve mantıksal doğrular, dilin kabul edilen kurallarına ve gramerine bağlıysa ve bu durumda doğrular dilin kurallarını ve gramerini bozuyorsa yanlışlanabilirlikleri söz konusudur. Matematiği kendi içinde farklı açılardan sınıflandırmak mümkündür. teorik-uygulamalı matematik, klasik-modern matematik, akademik-okul matematiği gibi. Teorik-Uygulamalı Matematik Matematiğin güzellik ve zihni uyandırması boyutuyla teorik (pür) matematikçiler ilgilenmektedir. Onlar için önemli olan yapılanın estetik olması ve bu durumun kişiyi entelektüel doyuma ulaştırmasıdır. Hardy nin dediği gibi, teorik matematikçinin, üzerinde uğraştığı sorunların ve problemlerin uygulama alanı bulması, işe yaraması veya faydalı olması gibi bir endişesi yoktur. Teorik matematikçilerin ortaya koyduğu matematiksel bilgilerin diğer bilim dallarında ve günlük yaşamda nasıl kullanılabileceğini araştırmak ise uygulamalı matematikçilerin işidir. Biliyoruz ki çoğu teorik matematik ürünü daha sonraları pratik uygulama alanı bulmuştur. Klasik-Modern Matematik Klasik matematik daha çok aritmetik ağırlıklı, cebirsel işlemlerin yürütülerek problemlerin çözüldüğü ve Euclid in tanımladığı geometrik nesnelerin üzerine kurulan bir geometrinin ele alındığı matematiktir lı yıllarda ABD de başlatılan eğitim reformlarının sonucunda modern matematik kavramı ortaya çıkmıştır. Modern matematik, küme ve grup kavramlarını kullanarak matematiksel yapıları yeniden tanımlamaktadır. Modern matematik ile birlikte, belli semboller ve formüller kullanılarak yapılan soyutlamalar ve birbirinden bağımsız gibi görünen işlem ve algoritmalar kendi içinde tutarlı ve bağlantılı hâle gelmiştir. Modern matematik müfredatı ülkemizde li yılların başında uygulanmaya başladı. Örnek Soru Matematiği soyut nesne ve ilişkiler olarak ele alan ve sistemi oluşturan terimleri anlamsız birer simge, ilişkileri dile getiren ifadeleri içerikten yoksun birer önerme kalıbı olarak görenler hangi yaklaşımın savunucularıdır? A) Sezgici Yaklaşım B) Deneyselci Yaklaşım C) Mutlakçı Yaklaşım D) Formalist Yaklaşım E) Mantıkçı Yaklaşım Çözüm Formalist Yaklaşımı savunanlar, matematiği soyut nesne ve ilişkileri konu alan bir sistem olarak görmektedirler. Cevap D Akademik-Okul Matematiği Akademik matematik, teorik matematikçilerin uğraştığı matematik olarak tanımlanabilir. Akademik matematiğin amacı, matematiğin ulaşmış olduğu birikimi kullanarak teorik ve pratik alanda matematiğe bilimsel katkıda bulunmaktır. Okul matematiği toplum için nasıl bir insan yetiştirmek istiyoruz? sorusuna cevap ararken matematik ile ilgili ne öğretelim? ve nasıl öğretelim? konusu ile ilgilenir. Akademik matematik ürünü bilgilerin, genç nesillere aktarılması okul matematiğinin işidir. Okullarda öğretilen matematiğin amacı her düzeyde bazı farklılıklar göstermektedir. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde okul matematiğinin amacı, öğrenciye istenilen matematik kültürünü vermek ve temel matematiksel beceriler yanında matematiksel düşünme yeteneğini geliştirmektir. Yükseköğretim düzeyindeki okul matematiğinin amacı ise öğrenim görülen alana göre farklılaşmaktadır.

14 5 Örneğin, Fen Fakültesi Matematik Bölümünde okutulan matematiğin amacı, öğrenciye ayrıntılı matematik bilgisi vermek, matematiksel düşünme seviyesini yükseltmek ve öğrenciye akademik matematik alanında çalışabilecek bir altyapı hazırlamak iken; Eğitim fakültesinde okutulan matematiğin amacı, öğretmen adayına sahip olması gereken alan bilgisini sağlayan matematiği kazandırmaktır. Bu çerçevede matematik öğretiminin genel amaçları aşağıdaki gibi sıralanabilir: Öğrencilerin açık-seçik ve mantıklı düşünüp, iletişim kurabilmelerine yardımcı olma Günlük yaşamda, gerçek dünyada ve başka konu alanlarında kullanılabilecek gerekli becerileri sağlama Örüntüleri, ilişkileri tanıma ve genelleme yapabilme yeteneğini geliştirme Yaratıcılığı ve sezgisel düşünmeyi geliştirme Zihinsel bağımsızlığı geliştirme Estetik değerleri geliştirme Dünyaya ve öteki kültürlere ilgiyi artırma Toplumun gelişmesine katkıda bulunma. Buna göre okulda iyi bir matematik eğitimi alan öğrenci; Matematiğe değer vermeyi öğrenir, Matematiksel düşünme becerisi kazanır, Matematiği iletişim aracı olarak kullanır, Problem çözme becerisi kazanır. Örnek Soru Öğrenciye ayrıntılı matematik bilgisi vermek, matematiksel düşünme seviyesini yükseltmek ve böylece matematik biliminin farkında olmasını sağlamak hangi düzeyde okul matematiğinin amacıdır? A) Okul öncesi B) İlköğretim C) Ortaöğretim D) Yükseköğretim (Fen Fakültesi) E) Yükseköğretim (Eğitim Fakültesi) Çözüm Öğrenciye ayrıntılı matematik bilgisi vermek, matematiksel düşünme seviyesini yükseltmek ve öğrenciye akademik matematik alanında çalışabilecek bir altyapı hazırlamak, Yükseköğretim (Fen Fakültesi) düzeyinde okutulan matematiğin amacını ifade etmektedir. Cevap D

ÖABT Sınıf Öğretmenliği Alan Eğitimi Video Ders Notları 7 Deneme Sınavı İlaveli Benim Hocam Yayınları

  • funduszeue.info ‘dan satın alınan ürünler, teslim tarihinden itibaren (7) gün içerisinde değişim yapabilmektedir.

  • Bir ürünün iade edilebilmesi genel olarak aşağıdaki şartlara bağlıdır:

  • Satın aldığınız ürünleri tahrip etmeden, kullanmadan ve ürünün tekrar satın alabilirliğini bozmadan, teslim tarihinden itibaren yedi (7) günlük süre içinde neden belirterek iade edebilirsiniz.

  • Kullanılmış, ambalajı açılmış, tahrip edilmiş vb. şekildeki ürünler iade edilemez.

  • Görüntülü DVD, Flash Disk görüntülü Eğitim Setleri vb. için; ürün kutusunda yer alan koruma bandı çıkarılmamış olmalıdır. Ürünlerin diğer yerlerinde çizik, hasar, darbe, sıvı teması vs. olmamalıdır.

  • Orijinal ambalaja sahip ürünlerin iadesi, orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.

  • İade edilecek ürünün şirketimiz adına kesilecek bir iade faturası ile iade faturası düzenleme imkanı bulunmayan durumlarda, ürüne ait fatura ve sevk irsaliyesinin aslıyla birlikte iade edilmesi gerekmektedir. İade faturası ya da fatura ve sevk irsaliyesi asıllarının temin edilemediği durumlarda, bundan kaynaklanan KDV vb. mali yükümlülükler iade edilecek bedelden indirilir.

  • Üründe ve ambalajında herhangi bir yazı yazma, açılma, bozulma, kırılma, tahrip, yırtılma, kullanılma vb. durumlar tespit edildiği hallerde ve ürünün müşteriye teslim edildiği andaki hali ile iade edilememesi durumunda, ürün iade alınmaz ve bedeli iade edilmez.

  • İade şartlarına uygun durumlarda yapılan gönderimlerde taşıma masrafı müşteri tarafından ödenecektir.

  • İade edilecek ürünler PTT kargo ile kurumumuzdan aldığınız iade mağaza koduyla gönderilmelidir.

  • Baskısında hata bulunan, eksik, fazla veya yanlış basılmış ürünlerin iadesinde kargo ücreti geliş ve gidiş olarak funduszeue.info`a aittir.

  • Siparişin yanlış gönderilmesinden kaynaklanan değişimlerde kargo ücreti geliş ve gidiş olarak funduszeue.info’a aittir.

  • nest...

    çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası