cumhuriyete nasıl kavustuk özet / Cumhuriyete nasil kavuştuk

Cumhuriyete Nasıl Kavustuk Özet

cumhuriyete nasıl kavustuk özet

Tez NoİndirmeTez KünyeDurumu144052
İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersi Cumhuriyete nasıl kavuştuk ünitesinin öğretiminin programlandırılmış öğretime göre değerlendirilmesi / Determining teaching of unit of how to reach the Republic as a programmed teaching at five class of social science lesson
Yazar:ALİ KEMAL PAŞ
Danışman: YRD. DOÇ. DR. CEMAL AVCI
Yer Bilgisi: Abant İzzet Baysal Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Ana Bilim Dalı / Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
Konu:Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Dizin: Onaylandı
Yüksek Lisans
Türkçe
2004
245 s. ÖZET İLKÖĞRETİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ CUMHURİYETE NASIL KAVUŞTUK ÜNİTESİNİN ÖĞRETİMİNİN PROGRAMLANDIRILMIŞ ÖĞRETİME GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ Ali Kemal PAŞ Yüksek Lisans : Sosyal Bilgiler Eğitimi Tez Danışmanları : Yard. Doç. Dr. Cemal AVCI Prof. Dr. Veysel SÖNMEZ Haziran 2004, 223+xviii Sayfa Bu çalışmada ilköğretim beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersi Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk ünitesinin öğretiminde Programlandırılmış öğretimin erişiye ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Bolu ilinde bulunan Kültür İlköğretim Okulunun beşinci sınıf öğrencilerinden iki grup üzerinde yürütülen araştırmada; kontrol grubunda geleneksel öğretim, deney grubunda programlandırılmış öğretim işe koşulmuştur. ivAraştırmada veriler ön test, son test ve kalıcılık testi ile toplanmıştır. Bu veriler aritmetik ortalama, standart sapma ve "t" testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: 1. Programlandırılmış öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında bilgi düzeyi erişi puanlan açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmamıştır. Fakat aritmetik ortalama da az da olsa deney grubu lehine yükselme vardır. 2. Programlandırılmış öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim uygulandığı kontrol grubu arasında kavrama düzeyi erişi puanlan açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 3. Programlandınlmış öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim uygulandığı kontrol grubu arasında uygulama düzeyi erişi puanlan açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 4. Programlandınlmış öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim uygulandığı kontrol grubu arasında toplam erişi puanlan açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 5. Programlandırılmış öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında bilgi düzeyi kalıcılık puanlan açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.6. Programlandırılmış öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında kavrama kalıcılık puanları açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 7. Programlandırılmış öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında uygulama düzeyi kalıcılık puanları açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. 8. Programlandırılmış öğretimin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubu arasında toplam kalıcılık puanlan açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Elde edilen bu sonuçlar, Programlandırılmış Öğretim metodunun uygulanması durumunda, "Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk" ünitesinin daha verimli olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Programlandırılmış Öğretim, Geleneksel Öğretim, Sosyal Bilgiler, Tarih vı ABSTRACT DETERMINING TEACHING OF UNIT OF "HOW TO REACH THE REPUBLIC* AS TO PROGRAMMED TEACHİNG AT FTVE CLASS OF SOCIAL SCIENCE LESSON Ali Kemal PAS Graduate Program: Social Science Education Thesis Consultant: Assistant Prof. Cemal AVCI Prof. Dr. Veysel SÖNMEZ Haziran 2004, 223+xviii pages The purpose of this study is to determine the effect of the education, programmed at the " How to Reach the Republic" unit of the grade five of primary scholl's Social Knowledge lesson to permanence. vuAt the proceeding study, having two groups from five class Kültür Primary Scholi students in Bolu, traditional teaching is applied for control group and programmed teaching is applied for subject group. In the study data has been given by pre-test, last-test and permanency test. These data analyze with t-test, standart devision and mean. Diagnosis getting from the study can be summarize this : 1. There was no significant difference between subject group applied programmed teaching and cotrol group applied traditional teaching from point of view of knowledge level reaching point. However at the subject group there is a little increasing as an advantage. 2. There was significant difference between subject group applied programmed teaching, and cotrol group applied traditional teaching as an advantage of subject group from the point of view of understanding level reaching point. 3. There was significant difference between subject group applied programmed teaching, and cotrol group applied traditional teaching as an advantage of subject group from the point of view of applying level reaching point. 4. There was significant difference between subject group applied programmed teaching and cotrol group applied traditional teaching as an advantage of subject group from the point of view of total reaching point. via5. There was significant difference between subject group applied programmed teaching and cotrol group applied traditional teaching as an advantage of subject group from the point of view of knowledge level permanency point. 6. There was significant difference between subject group applied programmed teaching and cotrol group applied traditional teaching as an advantage of subject group from the point of view of understanding permanency point. 7. There was significant difference between subject group applied programmed teaching and cotrol group applied traditional teaching as an advantage of subject group from the point of view of applying level permanency point. 8. There was significant difference between subject group applied programmed teaching and cotrol group applied traditional teaching as an advantage of subject group from the point of view of permanency point. According to this results, İn the event of applying Programmed Learning Method, "How to Reach the Republic" unit is more effective. Keywords: Programmed Learning, Traditional Learning, Social Science, History IX

Cumhuriyet Yönetimine Nasıl Kavuştuk


Cumhuriyet Yönetimine Nasıl Kavuştuk: Cumhuriyet, egemenliğin millete ait olduğu bir rejimdir. Bu rejimde millet egemenlik hakkının, belli süreler için seçtiği ve kendisinin temsil eden millet vekillerine bırakır. Bu haklar (Seçme-Seçilme) yasalarla düzenlenmiştir. Tarihte bu kelimeye ilk defa Roma’da rastlıyoruz. Orta çağda ise Venedik, Cenova ve Floransa devletleri ilk Cumhuriyetler olarak bilinmektedir. 1789 sonrası Fransa, 1776 sonrası Amerika kanlı mücadelerden sonra cumhuriyetler kurabilmişlerdir.

Bugünkü çağdaş cumhuriyetler, Parlamentler sisteme dayalı, gücünü ve kaynağına halktan alabilen, demokrasiyi yaşan rejimlerdir. Osmanlı’nın monerşi ve tokrasiyi dayalı rejimi 1876’da ilk meşrutiyeti kabul etmiş ve ilk Osmanlı anayasası kabul etmiştir. Padişahın mutlak otoritesine sınır koyan bu hareket, 2. Abdülhamit tarafından meclisin kapatılması ile sonuçlanmış ve 1908’deki ikinci Meşruyiyet’e kadar devam etmiştir. Cumhuriyet temellerinin gerçek anlamda atıldığı tarih 23 Nisan 1920 ‘dir. 1921 anayasası, ülkemizin demokratikleşme yolunda attığı en büyük adım olarak değerlendirmelidir.

“Egemenlik, kayıtsız, şartsız Milletindir!” ilkesi cumhuriyetin bir habercesi olarak kabul edilmelidir. 19 mayıs 1919’da başlayan İstiklal mücadelesi, 9 eylül 1922’de sonuçlandırdıktan sonra, 29 ekim 1923’de cumhuriyet ilan edildi. 1924’de yeniden düzenlenen anayasasının 1. Maddesi “Türkiye devleti bir Cumhuriyet’tir.” Hükmüyle edebileşti. Bu madde, 1924,1965 ve 1982 anayasalarında, “Değiştirilemez değiştirilmesi teklif edilemez.” Olarak tescil edildi.

Kaynak: Erol Sunat, Belirli Günler ve Haftalar, Birlik Matbaası, Ankara, 2006.

- Okuma Sayısı: Bu yazı 23564 defa okunmuştur.

YORUMUNUZ


ecrin diyor ki:

ecrin

çok sıkıcı ve sorum şu

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı şiirleri: 1, 2, 3, 4, 5 kıtalık uzun, kısa Cumhuriyet Bayramı ile ilgili şiirler..

ATATÜRK VE CUMHURİYET

Baş eğmişken önünde altı asır her zorluk,

Göçtü bir çınar gibi koca imparatorluk!..

Çatırdattı bu göçüş göklerini vatanın, Duyunca silkindi Türk narasını “Ata"nın!…

Haykırdı kadın, erkek: “İhtilâl var, ihtilâl"!

Çiğnenemez yerlerde mübarek, şanlı hilâl…

Alev alev bayrağım kızıllıklarda yandı,

Bütün millet “Kemal"in etrafında toplandı!..

Dönünce yurt ananın gözleri bir pınara

Can verdi ulu tanrım bu devrilen çınara!..

Saldı o yeniden kök, filiz, gövde, dal budak:

Irkının şahlanışı ısırttı “Garb"a dudak!..

Çekince Mehmetçik'ler kılıçları kınından,

Göl göl oldu her taraf korkak düşman kanından!

Birleşti siperlerde gazilerle, şehitler,

Yeni bir düzen verdi dünyaya koç yiğitler!..

Dile gelince otuz asırlık şanlı mazi,

Türk'ün kara bahtını ağarttı

“Büyük Gazi"!..

Son verip bu cenkte biz binbir kötü niyete,

Kavuştuk sevgilimiz: İstiklâl, hürriyetle!..

Değildir zindan artık bize Anadolu'muz,

Cumhuriyet nuruyla aydınlandı yolumuz!..

Onun kutsal sevgisi taşıyor içimizden,

Gökler dolusu selâm, ölmez “Ata"ya bizden!..

Cemal Oğuz ÖCAL  

CUMHURİYET

Gönül verdik,

Sana erdik.

Ey hürriyet,

Cumhuriyet.

Herkes sever,

Seni över.

Ey hürriyet,

Cumhuriyet.

Canımızdasın,

Kanımızdasın.

Ey hürriyet,

Cumhuriyet.

B. Kemal ÇAĞLAR

Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?

... konulu sunumlar: "Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?"— Sunum transkripti:

1 Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
Eskiden devletimizin adı OSMANLI devletiydi.Ülkeyi padişah ve vezirler yönetirdi.Osmanlı devleti zamanın en güçlü devletiydi.

2 Ancak sonra zayıflamaya başladı.
Bu arada bir çok devletin katıldığı 1.Dünya savaşı çıktı.Osmanlı devleti de Almanya’nın yanında bu savaşa katıldı.

3 Kurtuluş SavaşıAlmanya ve yanında savaşa girdiğimiz diğer devletler yenilince OSMANLI devleti de savaştan çekilmek zorunda kaldı.Galip devletlerle MONDROS ateşkes antlaşması imzalandı.ÇANAKKALE GEÇİLMEZ

4 Kurtuluş Savaşı Bu antlaşmaya göre.
Osmanlı ordusunun silahları elinden alınacak ve askerleri dağıtılacak,Tehlikeli görülen topraklarımıza asker çıkarabileceklerdi.

5 Bir süre sonra yurdumuza işgale başladılar.
Önce sarayı işgal edip padişahı etkisiz hale getirdiler.

6

7 Umudun DoğuşuAtatürk 16 mayıs 1919’da İstanbul’dan Samsun’a hareket etti.

8 Atatürk 19 mayıs 1919’da SAMSUN’A çıkarak kurtuluş savaşını başlattı.

9 Türk halkı bağımsızlığı için büyük bir savaş verdi.

10 Cumhuriyetin İlânıKurtuluş savaşını kazandıktan sonra devletimizin yönetim şeklinin belirlenmesi gerekiyordu.Mustafa kemal ATÜRK halkı için en iyi yönetim şeklinin cumhuriyet olduğunu savunuyordu.

11 T.B.M.Meclisi 29 ekim 1923’te bir yasa ile cumhuriyet yönetimini kabul etti.
Cumhuriyetin ilan edildiği ilk gün T.B.M.Meclisi ATATÜRK’Ü cumhurbaşkanı seçti.T.B.M.Meclisi TÜRKİYE cumhuriyeti DEVLETİ’NİN kurulduğunu dünyaya duyurdu.

12 Cumhuriyetin Bize Kazandırdıkları
Cumhuriyet;Halkın kendi kendisini yönetmesi demektir.Cumhuriyet yönetiminde her şey kanunlara ve anayasaya göre yapılır.Kanunlar önünde herkes eşittir.Cumhuriyet yönetiminde seçme ve seçilme hakkı vardır.

13 Atatürk İnkılaplarıArap harfleri kaldırılarak, bu günkü alfabe kabul edildi.Din ve devlet işleri ayrılarak laiklik kabul edildi.Giyim-kuşamda değişiklik yapıldı.

14 Atatürk İnkılapları Soyadı kanunu kabul edildi.
Ölçü ve tartılarda değişiklik yapıldı.Takvim ve saatte değişiklik yapıldı.

15 Neler Öğrendik? Cumhuriyetin bize kazandırdıklarını anlatınız.
Atatürk cumhuriyetin ilanından sonra ne gibi yenilikler yaptı?(Atatürk inkılapları).Cumhuriyetin ilanından önceki devletimizin adı neydi ve yönetim şekli nasıldı?Atatürk Samsun’a niçin çıktı?29 ekimde neden bayram yapıyoruz?


nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır