çoklu zeka envanteri yorumlama / Çoklu Zeka Kurâmı Nedir? - Eduolog

Çoklu Zeka Envanteri Yorumlama

çoklu zeka envanteri yorumlama

BAŞLA

Aşağıdaki sorulardan/tanımlardan size en uygun olanını işaretleyin.

  • Kesinlikle katılıyorum
  • Biraz katılıyorum
  • Emin değilim
  • Pek katılmıyorum
  • Kesinlikle katılmıyorum
Yazılar, görsellerden daha fazla dikkatimi çeker.

Tarihleri ve isimleri hafızamda tutma konusunda iyiyimdir.

İyi bir okuyucuyum. Kitap okumayı seviyorum.

Telaffuz hataları yapmam. Kelimeleri doğru seslendiririm.

Kelime oyunları içeren bilmeceler ilgimi çeker.

Benim için en iyi öğrenme tarzı dinlemektir.

Kelime hazinemin, yaşıtlarıma göre iyi olduğunu düşünüyorum.

Düşüncelerimi yazarak ifade etme konusunda iyiyimdir.

Yeni kelimeler öğrendikçe konuşma ve yazım yaparken bu kelimeleri de kullanırım.

Münazara veya kendiliğinden gelişen sözlü tartışmalarda iyiyimdir.

  • Kesinlikle katılıyorum
  • Biraz katılıyorum
  • Emin değilim
  • Pek katılmıyorum
  • Kesinlikle katılmıyorum
Mekanik parçaların, makinelerin çalışma mantığını merak ederim.

Kağıt kalem kullanmadan da aritmetik problemleri çözmeye çalışırım.

Favori derslerim arasında fen ve matematik dersleri hep vardır.

Strateji oyunları daha çok ilgimi çekiyor.

Zihinsel egzersizlerle ilgilenirim. Mantık sorularında iyiyimdir.


Laboratuvar derslerini severim ve kendi kendime de deneyler yaparım.

Soyut kavramlarla aram iyidir. Bu konuda yaşıtlarımdan iyi olabilirim.

Oyunlaştırılmış matematik sorularından hoşlanırım.

Sonuçları tek başına değil; nedenleriyle değerlendirmeyi severim.

Renklere, renklerin tonlarına karşı duyarlıyımdır.

  • Kesinlikle katılıyorum
  • Biraz katılıyorum
  • Emin değilim
  • Pek katılmıyorum
  • Kesinlikle katılmıyorum
Görsel işaretçileri (harita, tablo vs) daha rahat yorumlarım.

Hayal gücüm iyidir ve sık sık hayal kurarım.

Çizim konusunda iyiyimdir. Güzel resim yaparım.

Şekil veya yapıları bir araya getirip yeni yapılar kurmayı severim. Puzzle oyunu gibi.

Gezip gördüğüm yerler hafızamda kalır.

Şekil ve desen bulmacalarını seviyorum.


İçeriğinde görsellerin olduğu kitapları daha çok seviyorum.

Defterimin kenarına veya diğer eşyalarıma küçük resimler karalarım.

Dinlediğim şarkıların ritim ve melodilerini hatırlamakta zorlanmam.

  • Kesinlikle katılıyorum
  • Biraz katılıyorum
  • Emin değilim
  • Pek katılmıyorum
  • Kesinlikle katılmıyorum
Şarkı söyleme konusunda iyiyimdir. (Sesim güzel olsa da, olmasa da)

Enstrüman çalmayı biliyorum. (Öğrenmeyi çok istiyorum)

Favori derslerim arasında müzik dersi hep vardır.

Ritmik konuşurum, Ritmik hareketler yaparım.

Şarkılar mırıldanmayı çok seviyorum. Bazen hiç farkına varmadan mırıldanıyor olurum.

Ritim tutmayı severim. Bir işle meşgul olurken bile parmaklarımla, ayaklarımla ritim tutarım.

Sesleri birbirinden ayırt ederim. Çevreden gelen seslere karşı duyarlıyımdır.

Müzik eşliğinde çalışmaktan çok keyif alırım.

Şarkılar dinler, şarkılar öğrenir ve bunları paylaşırım.

Hayvanları hem severim, hem de merakla incelerim.

  • Kesinlikle katılıyorum
  • Biraz katılıyorum
  • Emin değilim
  • Pek katılmıyorum
  • Kesinlikle katılmıyorum
Doğayı korurum ve duyarsız insanlara karşı tepkiliyim.

Evcil hayvanım var. (veya imkanım olsa ev hayvanı bakmak isterim)

Toprağa, taşa, bitkilere dokunurum.

Bitki ekip, büyütmeyi severim.

Doğanın ve şehirlerin temiz olduğunu görmeye ihtiyaç duyarım.

Hayvan, doğa belgeselleri favorimdir.

İklimsel olaylara ilgiliyimdir. Mevsimler duygularımı etkiler.

Farklı meyvelere, farklı sebzelere çok ilgi duyarım.

Doğadaki mucizelere, doğa olaylarına karşı meraklıyımdır.

Bireysel aktivitelerden ziyade arkadaşlarımla olmayı severim.

  • Kesinlikle katılıyorum
  • Biraz katılıyorum
  • Emin değilim
  • Pek katılmıyorum
  • Kesinlikle katılmıyorum
Arkadaşlarım arasında liderlik vasıflarımla ön plana çıkarım.

Arkadaşlarım, tavsiyelerimi önemser. Onlara öğütler veririm.

Çevrem, fikirlerimi beğenir.

Bensiz bir etkinlik düşünülmez. Her yere çağrılırım.

Arkadaşlarımın beni dinlemesinden hoşlandığım için anlatırım.

Çoklu zekâ kuramı 1983 yılında Howard Gardner tarafından zekâyı tek ve baskın bir yetenek olarak görmektenHoward-Gardner ziyade, çeşitli ve özel boyutlardan oluştuğunu öneren bir modeldir.

Bir öğrenme psikologu olan Howard Gardner zeka kavramına farklı bir boyut getirmiş ve insanlardaki zekanın tek bir boyutta değil,çok farklı boyutlarda değerlendirilmesi gerçeğini ortaya atmıştır. Gardner zekayı,”bir kişinin bir veya birden fazla kültürde değer bulan bir ürün ortaya koyabilme, günlük yaşantısında karşılaştığı sorunları etkin ve verimli şekilde çözebilme yeteneği” olarak tanımlamaktadır(1995).

Prof. Gardner, yıllar boyu hakimiyetini sürdüren, insanların tek bir zekaya sahip oldukları IQ denilen zeka anlayışını kıran kişi olarak tarihe geçmiştir. Ona göre insanların sahip oldukları çoklu zekâların her biri yaşamak, öğrenmek ve insan olmak için kullanılan etkili birer araçtır. Gardner, çoklu zekâ kuramına ilişkin ve bilimsel kanıtları sunarken, büyük ölçüde beyin araştırmalarına ve nöro-psikolojiye dayanmıştır. Bundan dolayı kuram tartışmasız büyük bir kabul görmüştür.

çokluzeka

Çoklu zeka kuramında 8 çeşit zeka belirlenmiştir. Bunlar:

1.Sözel / Dilsel (verbal/linguistic) Zeka

2.Mantıksal / Matematiksel (logical/mathematical) Zeka

3.Görsel / Uzamsal (visual/spatial) Zeka

4.Bedensel / Kinestetik (bodily/kinesthetic) Zeka

5.Müziksel/ Ritmik (musical/rhytmic) Zeka

6.Kişiler arası / Sosyal (interpersonal) Zeka

7.Kişisel / İçsel (özedönük/interpersonal) Zeka

8.Doğa Zekası

SÖZEL/DİLSEL ZEKA : Sözel-dilsel zeka,dili etkili bir biçimde kullanma,kelimelerle ve seslerle düşünme, dildeki kompleks anamları kavrayabilme,insanları ikna edebilme,dildeki farklı yapıları fark edebilme,yeni yapılar oluşturabilme,farklı dilsel kalıplarla ilgilenme becerisidir.

MANTIKSAL/MATEMATİKSEL ZEKA : Mantıksal-matematiksel zeka, sayılar ve ilişkilerle düşünmeyi içerir.Tahminde bulunma,eleştirel düşünmeme,zıtlıkları keşfetme, mantıksal gerekçeler üretme,sınıflama,sıralama, kategorize , mantıksal-matematiksel zekanın rutin işleri arasında yer alır.

GÖRSEL/UZAMSAL ZEKA : Görsel-Uzamsal zeka, resimlerle, şekillerle düşünebilme, görsel dünyayı algılayabilme,şekil, renk ve dokuları zihnin gözleriyle görebilme ve bunları sanatsal formlara dönüştürebilme yeteneğidir.

BEDENSEL/KİNESTETİK ZEKA : Bedensel-kinestetik zeka, aklın ve vücudun mükemmel bir fiziksel performansla birleştirilerek belli bir amaca yönelik faaliyetlerin sergilenebilmesi yeteneğidir.

MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKA : Müziksel-ritmikzeka,sesler,notalar,ritimlerle düşünme,farklı sesleri tanıma ve yeni sesler,ritimler üretme,ritmik ve tonal kavramları tanıma ve kullanma, çevreden gelen seslere ve müzik aletlerine karşı duyarlı olabilme becerisidir.

KİŞİLERARASI / SOSYAL ZEKA : Kişilerarası-sosyal zeka, insanlarla birlikte çalışabilme, sözel ve bedensel zeka dilini etkili bir biçimde kullanarak çok farklı karakterlere sahip insanlarla kolaylıkla iletişim kurabilme,insanları yönetebilme onlarla uyumlu çalışabilme ve insanları ikna edebilme becerisidir.

KİŞİSEL / İÇSEL ZEKA : Kişisel-içsel zeka, kendimiz hakkındaki duygu ve düşünceleri şekillendirebilme, yaşamı sürdürebilme ve yaşadıklarımızdan öğrendiklerimizle, hayat felsefemizi oluşturabilme, yaşamımızı bu doğrultuda planlama kişisel istek ve hayaller oluşturabilme becerisidir.

DOĞA ZEKASI : Doğa zekası,doğadaki tüm canlıları tanıma,araştırma ve canlıların yaratılışları üzerinde düşünme becerisidir.

Siz de çoklu zeka kuramına göre hangi zeka alanlarınızın daha baskın olduğunu öğrenmek adına ;

ÇOKLU ZEKA DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİNİ İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN…

AÇI BURSLULUK SINAVINA ÜCRETSİZ OLARAK BAŞVURMAK İÇİN TIKLAYIN...

nest...

oksabron ne için kullanılır patates yardımı başvurusu adana yüzme ihtisas spor kulübü izmit doğantepe satılık arsa bir örümceğin kaç bacağı vardır