Altun, M., & Akkaya, R. (). Matematik öğretmenlerinin PISA matematik soruları ve ülkemizin öğrencilerinin düşük başarı düzeylerine ilişkin yorumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(),
Atnafu, M., & Zergaw, D. (). Availability of resources, mathematics teachers' knowledge, and attitude towards mathematics visualization as predictors of the development of students' visualization in mathematics. Bulgarian Journal of Science and Education Policy, 14(2),
Baghırlı, G. (). İlkokul birinci sınıf matematik ders kitaplarında bulunan görsellerin biçim ve içerik açısından incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
Bishop, A. J. (). Review of research on visualization in mathematics education. Focus on Learning Problems in Mathematics, 11(1),
Bowen, G. A. (). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2),
Breakspear, S. (). The policy impact of PISA: An exploration of the normative effects of international benchmarking in school system performance. OECD Publishing.
Carney, N. R., & Levin, R. J. (). Pictorial illustrations still improve students’ learning from text. Educational Psychology Review, 14(1),
Çepni, S. (). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Trabzon: Celepler Yayıncılık.
Demir, F., & Altun, M. (). Matematik okuryazarlığı soru yazma süreç ve becerilerinin gelişimi. Eğitim ve Bilim, 43(), funduszeue.info
Dinç-Artut, P., & Ildırı, U. A. (). Matematik ders ve çalışma kitabında yer alan problemlerin bazı kriterlere göre incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2),
Elia, I., & Philippou, G. (). The functions of pictures in problem solving. Proceedings of the 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2,
Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., & Allen, S. T. (). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Beverly Hills, CA: Sage.
Erden, B. (). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2),
Hasbi, M., Lukito, A., & Sulaiman, R. (). Mathematical connection middle-school students 8th in realistic mathematics education. Journal of Physics: Conference Series, (1), funduszeue.info
Hopkins, D., Pennock, D., Ritzen, J., Ahtaridou, E., & Zimmer, K. (). External evaluation of the policy impact of PISA. funduszeue.info?cote=EDU/PISA/GB()35/REV1&docLanguage=En
İnce-Muslu, B., & Erduran, A. (). Matematik eğitimine teknoloji entegrasyon sürecinin incelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 50,
İncikabı, L., Pektaş, M., & Süle, C. (). Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2),
Karakaya, İ. (). Dokuzuncu sınıf matematik ders kitaplarındaki fonksiyon kavramıyla ilgili görsel objelerin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
Kayhan, M., & Koca, S. A. Ö. (). Matematik eğitiminde araştırma konuları: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(26),
Kennedy, G., Dalgarno, B., Bennett, S. J., Judd, T., Gray, K., & Waycott, J. (). Immigrants and natives: Investigating differences between staff and students' use of technology. R. Atkinson & C. McBeath (Eds.), Annual conference of the Australasian society for computers in learning in tertiary education içinde (ss. ). Melbourne, Australia: Deakin University.
Kertil, M., Gülbağcı-Dede, H., & Ulusoy, E.G., (). Skill-based mathematics questions: What do middle school mathematics teachers think and how do they implement? Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1),
Kirk, J., & Miller, M. L. (). Reliability and validity in qualitative research. Beverly Hills, CA: Sage.
Kürtüncü, S., & Kurtuluş, A. (). 6. ve 7. sınıflar düzeyinde beceri temelli testler e-kitaplarının zihnin geometrik alışkanlıklarına göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 10(2),
Lockheed, M. E. (). Why do countries participate in international large-scale assessments? The case of PISA. funduszeue.info
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (a). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (b). Milli eğitim bakanlığı ortaöğretime geçiş yönergesi. funduszeue.info
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (). 5, 6 ve 7. sınıf düzeylerinde beceri temelli sorular. funduszeue.info
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (). PISA nedir? funduszeue.info
National Council of Teachers of Mathematics (NTCM) (). Principles and standard for school mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) (). Problem-solving framework in PISA assessment and analytical framework: Mathematics, reading, science, problem solving and financial literacy. OECD Publishing. funduszeue.info
Özgen, K. (a). Problem çözme bağlamında matematiksel ilişkilendirme becerisi: Öğretmen adayları örneği. e–Journal of New World Sciences Academy, 8(3), funduszeue.info
Özgen, K. (b). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel ilişkilendirmeye yönelik görüş ve becerilerinin incelenmesi. Turkish Studies, 8(8), funduszeue.info
Rohendi, D., & Dulpaja, J. (). Connected mathematics project (CMP) model based on presentation media to the mathematical connection ability of junior high school student. Journal of Education and Practice, 4(4),
Sanca, M., Artun, H., Bakırcı, H., & Okur, M. (). Ortaokul beceri temelli soruların yeniden yapılandırılmış Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. YYU Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), funduszeue.info
Selçuk, Z. (). PISA'da çok daha iyi noktaya geleceğiz. funduszeue.info
Türk Dil Kurumu (TDK) ().Şekil. funduszeue.info
Ünsal, S., & Kaba, S. (). Beceri temelli soruların; özellikleri, öğretmene ve öğrenciye yansımaları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 30(2),
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş bs). Seçkin Yayınevi.
Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin “yeni nesil” diye bilinen, PISA tarzı beceri temelli sorulara ilişkin düşüncelerini, sınıf içerisinde nasıl uyguladıklarını ve mesleki gelişim ihtiyaçlarını ortaya koymaktır. Karma yöntem metodunun kullanıldığı araştırmada ilk olarak 10 ortaokul matematik öğretmeni ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla nitel veriler elde edilmiştir. Daha sonra, nitel bulgular temel alınarak oluşturulan anket, tarama yöntemiyle İstanbul genelinde ortaokul matematik öğretmenine uygulanarak nicel veriler elde edilmiştir. Nitel ve nicel bulgularda öğretmenlerin beceri temelli soruların doğasına ilişkin olumlu görüşler belirttikleri görülmüştür. Öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında bu sorulara yer verme oranı 8. sınıf düzeyinde artmakta ve genellikle haftada bir uygulandığı görülmektedir. Bu soruların sınıflarda uygulama şekli genellikle ödev verip kontrol etme, sınıf tartışması yaptırma ve öğrencilerden gelen soruları bireysel çözme şeklinde olup çalışılan okul türüne göre farklılıklar gösterse de, bu farklılık istatistiksel olarak manidar değildir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kaynak olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan beceri temelli soruları kullandıkları ve bu soruları nitelik olarak olumlu buldukları görülmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı ders kitaplarında bu tür soruların nicelik olarak yetersizliğine ve özel yayınevleri tarafından yayımlanan kitaplardaki soruların ise niteliğine yönelik bazı eleştiriler ortaya çıkmaktadır. Öğretmenlerin çoğunluğunun beceri temelli sorulara ilişkin soru yazımı, problem çözme becerisini geliştirme gibi çeşitli konularda hizmet içi eğitim faaliyetine ihtiyaç duyduğu görülmektedir. Beceri temelli soruların LGS gibi merkezi sınavlarda kullanılıyor olması, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarını etkilemekte fakat bu etkinin olumlu yönde olduğunu söylemek henüz mümkün görünmemektedir.
Anahtar Kelimeler:
This study aims to investigate middle school mathematics teachers’ opinions about PISA-like skill-based mathematics questions, ways of implementing these questions during their in-class practices, and needs for a professional support. Adopting a mixed-method approach, at first, we collected the qualitative data through semi-structured interviews with 10 middle school mathematics teachers. Later, a questionnaire was developed depending on the qualitative data, and by using a survey method we collected the quantitative data from middle school mathematics teachers working in Istanbul. The qualitative and quantitative data show that teachers have positive ideas about the nature of the skill-based mathematics questions. The frequency of using these questions in mathematics classes increases by the eighth grade and teachers generally use these questions once a week. Teachers’ ways of implementing these questions in mathematics classes appears generally as giving homework and checking, classroom discussion, and privately solving the questions coming from students. Although teachers’ ways of implementing these questions have some differentiations according to school types, but this differentiation is not statistically significant. Most of the teachers use the questions released by Ministry of National Education (MoNE) monthly and they evaluate the quality of these questions as suitable. Teachers evaluate the mathematics textbooks served out by MoNE as insufficient in terms of the quantity of involving these questions. In addition, some criticism appeared about the quality of the questions involved in the supplementary resources released by private publishers. The study also revealed that most of the teachers need a professional development course about the skill-based questions such as writing quality questions and developing their problem solving skills. The usage of PISA-like, skill-based questions in high-stakes testing (e.g., high school entrance examination) have been affecting teachers’ in-class practices, yet it is difficult to say that this effect is on the true way.
Keywords:
Tam Metin
Bibtex | @araştırma makalesi { turkbilmat, journal = {Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)}, eissn = {}, address = {}, publisher = {Türkbilmat Eğitim Hizmetleri}, year = {}, volume = {12}, number = {1}, pages = { - }, doi = {/turkbilmat}, title = {Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them?}, key = {cite}, author = {Kertil, Mahmut and Gülbağcı Dede, Hande and Ulusoy, Emine Gülen} } |
APA | Kertil, M. , Gülbağcı Dede, H. & Ulusoy, E. G. (). Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them? . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , 12 (1) , . DOI: /turkbilmat |
MLA | Kertil, M. , Gülbağcı Dede, H. , Ulusoy, E. G. "Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them?" . Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 12 ( ): < |
Chicago | Kertil, M. , Gülbağcı Dede, H. , Ulusoy, E. G. "Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them?". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 12 ( ): |
RIS | TY - JOUR T1 - Beceri Temelli Matematik Soruları: Ortaokul Matematik Öğretmenleri Ne Düşünüyor, Nasıl Uyguluyor? AU - MahmutKertil, HandeGülbağcı Dede, Emine GülenUlusoy Y1 - PY - N1 - doi: /turkbilmat DO - /turkbilmat T2 - Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 12 IS - 1 SN - M3 - doi: /turkbilmat UR - Y2 - ER - |
EndNote | %0 Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them? %A Mahmut Kertil , Hande Gülbağcı Dede , Emine Gülen Ulusoy %T Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them? %D %J Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) %P %V 12 %N 1 %R doi: /turkbilmat %U /turkbilmat |
ISNAD | Kertil, Mahmut , Gülbağcı Dede, Hande , Ulusoy, Emine Gülen . "Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them?". Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 12 / 1 (Şubat ): . |
AMA | Kertil M. , Gülbağcı Dede H. , Ulusoy E. G. Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them?. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). ; 12(1): |
Vancouver | Kertil M. , Gülbağcı Dede H. , Ulusoy E. G. Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them?. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). ; 12(1): |
IEEE | M. Kertil , H. Gülbağcı Dede ve E. G. Ulusoy , "Skill-based Mathematics Questions: What Do Middle School Mathematics Teachers Think about and How Do They Implement Them?", , c. 12, sayı. 1, ss. , Şub. , doi/turkbilmat |
Beceri Temelli Testler, 7. sınıf için MEB tarafından yılında Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına soru paket desteği kapsamında yayımlandı.
LGS örnek sorular benzeri olan 7. Sınıf Beceri Temelli Sorular; Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler, İngilizce ve din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinden hazırlandı. Beceri temelli test sorularına aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.
© 7. Sınıf Türkçe BTS Cevap Anahtarı
© 7. Sınıf Matematik BTS Cevap Anahtarı
© 7. Sınıf Fen Bilimleri BTS Cevap Anahtarı
© 7. Sınıf Sosyal Bilgiler BTS Cevap Anahtarı
© 7. Sınıf İngilizce BTS Cevap Anahtarı
© 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi BTS Cevap Anahtarı
NOT Sitemizdeki içerikler eğitim amaçlı olup bu sayfada ve bağlantılı sayfalarda paylaşılan beceri temelli test Sorularının telif hakları tümüyle MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğüne aittir.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası