Okul öncesi dönemde “Türkçe Dil Etkinliği” adı altında olan bu etkinlik türü çocuğun; düşünme, anladıklarını ve duyduklarını tekrar etme, dil becerilerinin geliştirilmesi ve telaffuz yeteneğine oldukça faydası olan bir etkinlik türüdür.
Hikaye öncesinde çocuğu hikayeye hazırlamak gerekli olup hikayede geçen kavramların, anlamların açıklanması hikaye esnasında çocuğun hikayeyi daha kolay anlamasına yardımcı olacaktır. Hikaye öncesinde yapılan etkinlikler ise; Sohbet, Parmak Oyunu, Şiir, Tekerleme-Bilmece gibi etkinliklerdir. Sohbet esnasında çocuk kendini daha rahat ifade etmeyi öğrenir. Grup içerisinde çekingenlik, içekapanıklık söz konusu ise bir süre sonra sohbete katılarak kendini ifade etmeye başlar. Parmak oyununda parmak kaslarını geliştirilir ve dilin işlevi arttırılır. Şiirde duygu ve düşüncelerini anlamaları için okul öncesi dönemde kısa, net ve anlaşılır olunmalıdır. Şiir çocukların dikkat sürelerinin arttırmakta etkili olmaktadır (okul öncesi çocukların max. dikkat süresi dk arasındadır). Artikülasyon bozukluğunun giderilmesinde anlama ve kavramada etkilidir. Mecaz anlamları anlamada yararlı olmaktadır. Tekerleme-Bilmece etkinliğinde yeni kelimeler öğrenilir bu da hayal güçlerinin geliştirilmesinde faydalı olmaktadır. Aynı zamanda eğlenme, düşündürme ve eğitimine katkıda bulunma açısından oldukça yararlıdır.
Çocuklar hikaye anlatmayı ve dinlemeyi fazlaca severler. Hikayelerin çocuklar üzerinde; yeni kelimeler öğrenip, hayal kurmayı, hikayedeki karakteri gözünün önünde canlandırmayı ve sınıf içerisinde toplulukta nasıl durulması gerektiğine dair faydası olur. Arkadaşlarına karşı saygı duymayı öğrenirken aynı zamanda empati yeteneğini geliştirir. Kavram, mekan, şekil, renk ve yön kavramlarının desteklenmesine de yardımcı olur.
Yaratıcı dramatizasyon yöntemiyle hikaye sonrasında dinledikleri ve zihinlerinde hikayeyi canlandırırlar. Canlandırırken söz ve hareketleri bir arada kullanarak yüz mimiklerini de konuya göre kullanmayı öğrenirler. Sohbet için hikaye yarım bırakılabilir. Çocuklar zihinlerinde canlandırdıklarını kendi ürettikleri son ile devam ettirip sonlandırabilir. Düşünme yetenekleri gelişir ve beyin fırtınası yapabilirler. Grup içerisinde hikaye tamamlanırken uyum içerisinde olmayı, birbirlerini dinlemeyi, sevgi ve saygı gibi değerlerimizi öğrenirler. Hikaye sonrasında pandomim yapılabilir. Pandomim, sözsüz sadece mimikleri ve beden dilini kullanarak yapılan bir oyun türüdür. Dinledikelrini tekrarlamaya zihinde canlandırmaya ve zekayı harekete geçirmeye destek olur.
Okul öncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık etkinliği çocuğun çoklu zekasına hitap etmeli, becerilerini geliştirmeli ve “ilköğretime hazır” duruma getirmelidir.
İlköğretimin ilk başlangıcı olan okul öncesi eğitim etkinliklerinden bir diğeri okuma yazmaya hazırlık çalışmasıdır. Ve bu çalışmalar nedir ve neler yapılır?
Okuma yazmaya hazırlık çalışması çocuğun okula hazır olmasını destekleyen temel bilgi ve beceriler yoluyla bilişsel faaliyetlerinin artmasına katkıda bulunan çalışmalardan biridir. Okuma yazmaya hazırlık çalışması çocuğun akıl yürütmesine, algısal yeteneğini geliştirmesine ve çeşitli kavramları öğrenmesine katkı sağlar. Bu tarz çalışmalarda çocukların yaş, gelişim düzeyi ve bilişsel farklılıkları göz önünde bulundurulur. Okul öncesi dönemdeki çocuklarda, okuma yazmaya hazırlık çalışmasındaki hedefler şunlardır;
Günlük yaşantımızda gerekli olan ve her yerde her şekilde karşımıza çıkan bir etkinlik türüdür. Çocukların dilsel sözel, doğa, mantıksal, sosyal, görsel-mekansal gibi zeka türlerini doğrudan etkiler. Matematik etkinliklerinde;
Okul öcesi dönemdeki çocuklar, oldukça meraklı ve araştırmacı yönleriyle aynı zamanda sorgulayıcıdırlar da. Fen ve Doğa etkinlikleri çocukların bu meraklarının giderilmesinde; araştırma, gezi-gözlem ve deney yaparak çocuğun zihin ve dil gelişimine faydası olur. Neden-sonuç ilişkilerini gözlemleyerek ve yaşayarak eğitim ortamı hazırlanır.
Çocuklar doğaya ve çevreye karşı daha duyarlı hale gelerek yaratıcı düşünmeleri sağlanır. Aynı zamanda akıl yürütme, mantık yürütme, fikir verme gibi algıyı harekete geçirerek dil gelişimini de destekler. Grup etkinliği içerisinde kendilerini daha özgüvenli hissederek, paylaşma, yardımlaşma, iş birliğinde bulunma vb. sosyal davranışları gelişir ve çevre duyarlılığı artar. Fen araçlarını ve doğada neler olduğunu öğrenerek kavram gelişimi de desteklenir.
Okul öncesi çocukları gelişimine katkıda bulunan bir diğer etkinlik türü ise; sanat etkinlikleridir. Anaokullarında uygulanan sanat etkinlikleri çocukların işitsel, sözel, içsel, el-göz koordinasyonunu aynı anda kullandığı etkinlik türlerinden olup çocukların yaratıcılıklarını ve estetik duyarlılıklarını geliştirmeyi hedefler. Zaman ve süre kavramının kullanılmadığ, çocukların rahat çalışacakları, yer-zaman ve yaşa göre araç gereç gerektiren bu etkinliklerde çocukları yaratıcılıklarını sağlıklı bir biçimde ortaya koyabilirler.
Grup şeklinde sanat etkinliği çalışması yapan çocukların gelişimsel alanları desteklenirken, aynı zamanda toplu halde bir işe başlamayı, sonuçlandırmayı ve bir ekip olmayı öğrenmeleri de gelişir. İşbirliği ve yardımlaşma şeklinde sosyalleşmeye başlarlar. Projelerini bitirdiklerinde yüzlerinde görünen mutluluk; başladıkları işi bitirmeleri sonucunda bir ürün ortaya çıkarmalarıyla küçük/büyük motor becerilerine sağladığı katkının yanı sıra duygusal zekalarında da ortaya çıkan pozitif gelişimin bir göstergesidir.
Sanat etkinliklerinde bir çalışma yapılmadan önce çocuklara nasıl bir çalışma yapmak istediklerinin sorulması gibi davranışlar onlara, bir etkinlik yapılırken kendi düşüncelerinin de ne kadar önemli olduğu ve verilen kararların amacın dışında olmadığı sürece saygı ile karşılanması bilincini çocuklara kazandırması yönünden çok önemlidir. Örneğin; nesli tükenmekte olan Sumatra Kaplanı çocuklara öğretildikten sonra onlara verilen resimlerle nasıl bir çalışma yapmak istedikleri sorulur, onların düşünceleri ve nasıl bir etkinlik yapılacağı birlikte tasarlanır. Bu etkinlikte kulak çubuğu ile parmak boyası ve noktalama çalışması yapılmıştır.
Sanat etkinliği çok yönlüdür. Çocuklar yönlendirilerek veya bir etkinlik teması belirtilerek çalışma yapılır. Konuya hakim olmaları sağlanarak kendi yaratıcılıkları ve hayal güçleri ile bir üretim gerçekleştirmeleri hedeflenir. Hayal güçleri kısıtlanmamaılıdır. Örneğin, bir civcivin sarı renk olması onların eğer isterlerse civcivi mor renge boyamalarına engel olmamalıdır. Çünkü burada önemli olan onların hayallerindeki civciv tasavvurudur. Çocuklar amacın dışına çıkmadığı sürece (boya ile elini yüzünü boyamadığı, boncuk vs. materyallerle amacının dışında oynaması, sağa sola fırlatması gibi) gerçekleştirmek istedikleri şeyler için destek olunmalıdır. Okul öncesi çocuklara uygulanabilecek bazı saanat etkinlikleri için aşağıdaki örnekler verilebilir.
Yoğurma maddeleri ile çalışma yapan çocuklar bazı olumsuz duyguları olumlu yöne doğru kaydırmayı sağlarlar (saldırganlık gibi). Bu çalışmaları yaparken yeni tasarımlar ve fikirler ortaya koymak için düşünürler. Parmak kasları gelişimleri artar. Bir işe başladıktan sonra sonuçlandırmayı öğrenirler. Başlangıç sonuç arasında heyecanlı ve istekli bir çalışma yaparlar. Fırça kalem vs. gibi boya malzemelerini nasıl ve ne şekilde kullanılması gerektiğini öğrenirler.
Okul öncesinde; drama etkinliği çocukların yaşamdaki olayları içten geldiği gibi doğaçlama yolu ile ortaya çıkarmasıdır. Drama etkinliklerine katılan çocukların problem çözme becerisi, yaratıcılıkları, hayal güçleri, dil gelişimi, sosyalleşmesi gibi bir çok alanda gelişme gösterdiği bilinmektedir.
Örnek etkinlik: Çizilip kesilen balonlara resimler çizilir ve hayal güçlerini de kullanarak müzik eşliğinde balonları gökyüzünde uçururlar. (Hayal dünyaları harekete geçer ve düşünmeyi öğrenirler. Dikkat süreleri artar. Bün duyu alanlarına hitap eden bir çalışma olmuştur. En önemlisi de çocuklar eğlenip mutlu olmuşlardır.)
Alman müzik bestecisi Carll Orff tarafından geliştirilen orff tekniği müzik, dans, drama, konuşma ve hareket temelleri üzerine kurulmuş, anaokulu çağındaki çocuklar için oldukça zevkli ve müzik ritim gelişimlerine katkı sağlayan kombine bir çocuk gelişimi yöntemidir. Çocukların arkadaşları ile uyum içerisinde müzik yaptığı ve ritim tuttuğu görülmektedir. Okul öncesinde orff ve müzik çalışmaları çocuğun derslerde sosyalleşmesini, işitsel ve beyinsel gelişimine de önemli derecede katkı sağlar.
Çocuklar çeşitli müzik aletlerini kullanarak, yapılan müzik çalışmalarına eşlik etmeye çalışırlar. Müzik aletlerini tanımaya başlar ve kullanımına ilişkin bilgiler edinirler. Ses ve ritme ayak uydurmaya ilk orff tekniği ile başlamak, onların ileriki yaşlarda olası müzik kariyerlerine de sağlam temeller oluşturur.
Orff-müzik etkinliği; müzik aletlerinin kullanımı dışında ritim ve ritme uygun hareketler şeklinde ritme göre hareket etmeyi, müzikte kulak ve ritim duygusunu geliştirmeyi de amaçlar.
Okul öncesi dönemdeki çocuğun en çok sevdiği etkinlik türündendir. Enerji fazlalığı olan okul öncesi dönem, çocuğun atlama zıplama, koordinasyon sağlama gibi jimnastik hareketleri, enerji boşaltımına, vücudun etkin çalışmasına ve rahatlamasına destek olur.
Vücut sağlığı ve rahatlama, büyüme ağrıları kemik ve vücut sağlığı için jimnastik etkinliği çocuklar için çok faydalıdır. Çocukların vücudu yetişkinlerinkine göre daha esnek ve elastik bir yapıya sahiptir. Spor ve jimnastik hareketleri yaparak büyüyen çocukların yetişkinlik dönemlerinde de vücutları daha esnek bir yapıda olması muhtemeldir.
Jimnastik etkiniliği sırasında çocuklar, sözel verilen komutları gerçekleştirirken dinleme-anlama-harekete geçme şeklinde bedensel işlevi yerine getirerek duyusal gelişimlerine destek olunur.
Çocukların kendini en rahat ifade edebileceği etkinlik türlerinden biridir. Serbest oyunda çocuk; iç dünyasını dışa çıkarmaya ve çevresinde resmettiği gözlemlediği her şeyi oyunlarına yansıtmaya başlar. İkili üçlü veya kalabalık grup oyunlarında da iletişim becerilerini üst düzeylerde kullanmayı öğrenir. İçe kapanık kendini ifade edemeyen çocuk, oyun esnasında arkadaşlarına karşı kendini ifade etmeye başlayacaktır. Kurallı oynanan oyunların; sosyal çevre ve yaşamdaki kurallara daha rahat adapte olmasına ve uyum sağlamasına katkısı olur. Dil becerilerini ve arkadaşlar arası iletişimi ve saygıyı kuvvetlendirir.
Yarışma oyunlarına ve tek adım çift adım atlama şeklinde bedensel hareket ve dikkat çalışmalarına örnektir. Yerdeki yönergeleri takip ederek hareket edilen bir oyundur.
Nefes kullanılarak suyun içindeki pinpon topunu bir bardaktan diğer bardağa aktarma oyunudur. Diyafram nefesini kullanmamızda etkili ve sonuca ulaşmak için heyecan verici bir oyun olmuştur.
Eşleştirme oyunu görsel zekamızın çalıştırırken aynı zamanda dikkatmizi toplayıp odaklamamızda faydalı olmuştur. Çocuklar görsel aktivitelerden hoşlandığı gibi bilmediği kavram ya da nesneleri öğrenerek sözcük dağarcığını da geliştirir. Sıra beklemeyi sırayla oynamayı arkadaş ilişkilerini de beraberinde öğrendiği bir oyun türüdür.
Parmak kaslarımızı geliştirdiği gibi yeni birşeyler ortaya kormamızı da sağlayan bir oyundur. Düşündürür, harekete geçirir. Neden-sonuç ilişkisini ortaya koyar.
Çocukların en sevdiği oyunlardan biri de kukla oyunudur. Burada kendi kuklalarını kendileri oluşturarak doğaçlama şekilde kukla gösterisi yaparlar. Hem çok eğlendiler, hem düşünme harekete geçme, hem de dil becerilerine oldukça faydası olan bir oyundur. Doğaçlama yapıldığı zaman kendi iç dünyalarını kuklalarını konuşturarak dışarı çıkarırlar.
Altınyıldız Kreş ve Anaokulu’nda; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemi, yapılan etkinlikler ve veli-çocuk etkileşiminin sağlandığı farklı çalışmalarla vurgulanıyor.
“Ailem Okulda” projemize bu hafta yaş grubu velilerimizin katılımıyla devam ettik. Barış Manço’yu tanıyarak ve şarkılarını söyleyerek eğlenen miniklerimiz, etkinliğimize İngilizce şarkılar ve eğlenceli spor faaliyetleri ile devam ettiler. Etkinliğin devamında onları bir sürpriz bekliyordu. Barış Manço gitarıyla ve şarkılarıyla misafirimiz oldu. Ardından kendi sınıflarında Barış Manço etkinliğine devam eden çocuklarımızın ve velilerimizin mutluluğu gözlerinden okunuyordu.
Değerli velilerimize katılımlarından dolayı teşekkür ederiz.
Velilerimizi okulumuzda görmek çocuklarımız ve bizler için mutluluk verici.
Bazı anne ve babaların anaokullarıyla ilgili yaşadığı endişelerden birisi de o kadar para verip çocuğunun nitelikli bir şekilde eğitim görememe korkusudur. Algı ve öğrenme kapasitesinin açık olduğu yaş arasının verimli geçirilmesi için okulda alınan eğitimle gelişimleri desteklenmelidir. Okul öncesi dönemdeki çocuklara yaptırılabilecek faaliyetler neler? Öğretmenlere fikir olabilecek etkinlik önerileri
Okul öncesi ya da Çocuk Gelişimci öğretmenler konuya her ne kadar hakim olsa da her güne farklı ve faydalı bir etkinlik bulmakta zorlanabilir. Belirli gün ve haftalarda ne tür faaliyetlerin konu edinebileceği daha kolay olsa da sıradan günlerde etkili ve verimli bir zaman dilimi için çocuğun becerilerini arttıracak, gelişimine yardımcı olacak etkinliklerin düzenlenmesi önemlidir. 'Matematik etkinlikleri', 'Drama etkinlikleri', 'Sanat etkinlikleri', 'Oyun etkinlikleri', 'Fen etkinlikleri', 'Müzik etkinlikleri', 'Türkçe (okuma) etkinlikleri gibi okul öncesi faaliyet çeşitlerine örnek olabilecek birkaç kategoriyi sizler için ele aldık. Evde canı sıkılan çocukların hem verimli ve kaliteli zaman geçirmesini sağlamak hem de gelişimine yardımcı olmak istiyorsanız, tıpkı anaokulunda olduğu gibi çocuğunuza evde yaptırabileceğiniz eğlenceli çalışmaları sizlere derledik. Çocukların gelişimine katkı sağlayacak bazı faydalı çalışma örneklerini haberin detaylarından bulabilirsiniz! Okul öncesi yaş grubundaki çocuklara öğretilebilecek en faydalı ve eğlenceli çalışmalar
TIKLA OKU: ÇOCUKLAR İÇİN EN GÜZEL BOYAMA ETKİNLİKLERİ
Anaokuluna giden bir çocuğa yaptırılabilecek en faydalı ve güzel etkinlik örnekleri
Anaokulu etkinlikleri
1. GEOMETRİK ŞEKİLLERİ ÖĞRETEN ANAOKULU ETKİNLİĞİ
Oyun döneminde olan bir çocuk için geçirilebilecek en keyifli zaman oyun oynanılan saatlerdir. Bunun için öğretilmesi istenen şeyi oyun yoluyla çocuğa aktarmak hem o işi yapmaktan keyif almasını hem de daha kolay öğrenmesine yardımcı olacaktır. Mesela okul dönemine hazırlık için en çok zorlanılan derslerden biri olan matematik ile bağlantılı geometrik şekiller yapılabilir. Şekillerle keşfetme ve eğlenme imkanı sunan etkinliği sizlere şöyle anlatalım
İNCE MOTOR BECERİLERİ NEDİR? KAS GÜÇLENDİREN ETKİNLİK ÖRNEKLERİ İÇİN TIKLAYIN
çocuklara geometrik şekiller nasıl öğretilir
Etkinlik dikdörtgen, kare, üçgen ve daire çizgileri sınırına renkli boncukları yerleştirmekle gerçekleşir. Şeklin neyi anımsattığını ve özelliklerini en sonda anlatabilir, daha sonra beraber o şekli kağıda aktarmayı deneyebilirsiniz. Çocuklar parmaklarıyla taşı tutup yerleştirirken ince motor ve koordinasyon becerileri de gelişir.
Öneri: Etkinlik sonrasında kağıdı ters çevirip çizgisiz bir şekilde kendisinin hatırladığı gibi geometrik şekli ortaya çıkarmasını isteyebilirsiniz. Şekillerle ilgili kitap okuyabilir ya da videolar izletebilirsiniz.
2. BİTKİ YETİŞTİRMEK İSTEYEN MİNİK BAHÇIVANLARA ÖZEL FEN ETKİNLİĞİ
Bahçeli bir eve sahipse ya da balkon gibi bir yer varsa yaz aylarının gelmesiyle beraber evde çiçekler/bitkiler açtırabilirsiniz. Özgüven duygusunun gelişimine katkı sağlayacak bu etkinlik sayesinde artık çocuklar ilerde bahçıvan olmak bile isteyebilir. Etkinliğin yapılışı ise şöyle
yumurta adam nasıl yapılır
Sabah kahvaltısında yediği yumurtanın sadece tepesinin kırık halini getirmesini isteyip içerisinde bitki yetiştirebileceğini funduszeue.info çok basit hemde eğlenceli olan yumurta etkinliği için lazım olan malzemeler; Yumurta kabuğu, kağıt havlu rulosu, nemli pamuklar, yonca tohumları ya da mercimek, cd kalemi.
Yumurta kabuğunun yüzünü dilediğiniz gibi çizdikten sonra altındaki rulo kartona kıyafet modeli çizebilirsiniz. Her gün düzenli olarak sulanması gerektiğini hatırlatıp bitkilerin büyümesine dair hikayeler anlatabilirsiniz.
3. İLK GÜN YAPILABİLECEK TANIŞMA (DRAMA) ETKİNLİĞİ
Hem aileler hem de çocuklar için oldukça sıkıntılı bir gün olan çocuğun yeni ortama adapte olabilmesi ve sevebilmesi için özellikle de ilk günün keyif dolu geçirilmesi önemlidir. İlk gün sıkılan çocuk bir daha okula gitmek istemeyecek ve evde ağlama krizlerine girecektir. Bu gibi problemlerin görülmemesi için ilk gün arkadaşlarına ısınabilmesi için tanışmayı oyun yoluyla yapabilirsiniz.
anaokulu tanışma etkinlikleri
Çocukların ayakta halka olmasını isteyin ve kura sonucu ebenin ortaya geçip parmağıyla gösterdiği kişiye “Pink” yada “pog” demesini sağlayın. Ebenin gösterdiği kişi Pink derse işaret edilen kişi kendi solundaki kişinin ismini 3 saniye içinde söylemelidir, pog derse sağındaki kişinin ismini söylemelidir. Adını hatırlayamazsa ebe ortaya geçer. Ebe “Pink-pog” diye bağırdığı zaman herkes yerini değiştirmelidir.
4. KAĞIT KATLAMA TEKNİĞİ İLE ÇİÇEK YAPIMI (SANAT ETKİNLİĞİ)
İster sevdiği birine ister odasına süs olarak yapabileceği katlamalı çiçek etkinliği çocukların hem çok hoşuna gidecek hem de el becerilerinin gelişmesine katkı sağlayacaktır.
Anneler Günü ya da Babalar Günü gibi özel günlerde çiçek yaparak yaptığı çiçeği sevdiği birine hediye etmesini söyleyebilirsiniz. Böylelikle sünnet olan hediyeleşme ile paylaşma duygusu artacak ve cömertlik teşvik edilecektir.
anaokulu için en güzel katlama örnekleri
Rengarenk kartonlardan yapılacak olan çiçekleri katlayarak ortayı çiçek bahçesine çevirebileceğini anlatabilirsiniz. Yeşil renkteki bir kartonu ince ve uzun şekilde silindir yapmasını isteyebilirsiniz. Bu esnada yardım edebilirsiniz.
Daha sonra yine önceden çizdiğiniz kartonları kenarlarından kesmesini isteyip uçları birleşecek gibi yapışması gerektiğini anlatın. Daha sonra ortaya bir daire yapıştırıp çiçeği birlikte tamamlayın.
Okul öncesi dönem diye tabi edilen yaş arası dönem çocukların en önemli en gelişime açık dönemidir. Bu dönem çocuklara çok önemli davranış özellikleri kazandırılabilir. Çünkü bu dönem onlar açısından en hızlı ve en kalıcı öğrenme çağıdır. Pozitif yönde kazandırılan davranışlarda çocuk için ömür boyu olumlu yönde etki edecektir. Dolayısıyla ileride çocuğun birey haline gelmesinin hamurunu oluşturacaktır bu davranış kazanımları. Kreş Etkinlikleri bu noktada çok önemli bir görevi üstlenmektedir.
Fakat çocuğun içinde bulunduğu dönem göz önünde bulundurulmalıdır. Örneğin çocuğa ön hazırlık yapılmadan okuma yazma öğretmeye çalışmak hem onu sıkacaktır hem de öğrenimden istenilen fayda sağlanamayacaktır. Bu sebeple öğrenim belli bir sistematik içerisinde adım adım ilerlenmelidir. Bilimsel olarak da anaokulu etkinliklerinin birçok faydası bulunmaktadır.
Bu sebeple kreş çocuğu etkinlikleri çok önemli hale gelmektedir. Kreşlerde özellikle aile etkinlikleri, sayı etkinlikleri, ingilizce etkinleri, veli etkinlikleri, sanat etkinlikleri, boyama etkinlikleri, müzik etkinlikleri gibi faaliyetler çocuklara kas gelişimi, çevreyi tanıma, somut düşünme, el becerisi gibi özellikler katar. Ayrıca bazı kreşlerde dini kreş etkinlikleri ile çocuğun iyi-kötü değer yargıları ve ahlaki değişimine katkı sağlamaktadır.
anaokulu süper kahraman(batman ve joker) etkinliği
Çocuk yaşında koşarken kendi kendine dönebilir, belli bir çizgi üzerinde denge muhafaza edebilir, minik bir topu tutabilir veya yakalayabilir, paten kaymayı öğrenebilir, bisiklet sürebilir, sırtüstü yatarken direk kalkabilir bu sebeple kreşlerde 4 yaş kreş etkinlikleri bu özelliklere uygun olarak dizayn edilir.
Çocuk yaşında şarkı söylemekten mutluluk duyar, duygularını gözlemler, bir şeyi anlamak için soru sorar, konuşmalarına anlam yükler, sevdiklerinin sadece kendileri ile ilgilenmesini ister, parmak ucunda yürüyebilir bu nedenle kreşlerde 3 yaş kreş etkinlikleri bu özelliklere paralel olarak oluşturulur.
Bir diğer önemli husus kreşe giden çocuklar, diğer arkadaşları ile sürekli ilişki içerinde olacağından sosyal faaliyet açısından aile ve yakın çevre ile ilişkisinin dışına çıkarlar. Bu da onların topluma daha iyi adapte olmalarına ve kendilerine daha fazla güvenmelerine yardımcı olacaktır.
Kreşte yapılabilecek etkinlikler için örnek olarak
gibi bir çok seçenek bulunmaktadır.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası