kosovada hangi dil konuşuluyor / Balkan dilleri - Wikiwand

Kosovada Hangi Dil Konuşuluyor

kosovada hangi dil konuşuluyor

Türkçenin resmi dil olduğu Kosova`da, bağımsızlığın 8. yılında Türkçe kullanılmamasına büyük tepki

Türkçenin resmi dil olduğu Kosova`da, bağımsızlığın 8. yılında Türkçe kullanılmamasına büyük tepki

Yayınlanma:

Türkçenin resmi dil olduğu Kosova`da, bağımsızlığın 8. yılında Türkçe kullanılmamasına büyük tepki

 DHA DIŞ HABER –

Enis Tabak Prizren, 16 Şubat (DHA) – Yarın bağımsızlığının 8`inci yılını kutlayacak olan Kosova`da Türkçenin resmi dil olmasına rağmen resmi kutlamalarda yer verilmemesine, başta Kosova Parlamentosu`nda Kosovalı Türkleri temsil eden ve hükümette yer alan Kosova Demokratik Türk Partisi (KDTP) olmak üzere vatandaş ve Türk Sivil Toplum temsilcilerinden tepki geldi. Türk dilinin resmi dil olduğu Prizren`de, Prizren Belediyesi tarafından merkez caddelerdeki billboardlara Kosova`nın bağımsızlığının 8`inci yılı dolayısıyla asılan afişlerde; Arnavutça, Sırpça ve İngilizce dillerine yer verilmesi ancak Türkçe`nin yer almaması tepkilere neden oldu. Sosyal medya yanı sıra Kosova Demokratik Türk Partisi de (KDTP) konuyla ilgili kınama mesajları yayınladı.

Karamuço: Türk diline yapılan bir saygısızlıktır
Konuyla ilgili DHA`ya konuşan Kosova Demokratik Türk Partisi Prizren Şubesi Başkanı ve Prizren Belediyesi Kadastro ve Tapu Müdürü Sencar Karamuço, Prizren Belediyesi Meclisi`nde de KDTP`nin yer almasına ve Türk dilinin resmi dil olmasına rağmen Türkçenin yer almamasına KDTP olarak derinden üzüldüklerini söyledi. Karamuço, billboardları gördükten sonra Prizren Belediyesi Başkanı Ramadan Muya`yla görüştüklerini ve kınadıklarını ifade etti. Karamuço, “KDTP olarak da madem Prizren Belediyesi Türk diline yer vermedi biz de kendi pankartımızı kendimiz bastık ve bugünden itibaren dijital billboardlarda yer alacak” dedi. Karamuço, “Türk dilinin resmi dil olmasına rağmen belediyenin astığı pankartlarda Türkçeye yer verilmemesi Türk diline yapılan bir saygısızlıktır” diyerek belediye temsilcisi olarak bunun bir yanlış olduğunu düşündüğünü söyledi.

Türk Meclis üyesi Kazaz: Hatanın düzeltilmesi gerek
Prizren Belediyesi`nde KDTP Meclis üyesi olarak görev alan Sevil Kazaz`da, hem Türk toplumu vatandaşı olarak hem de Prizren Belediyesi Meclis üyesi olarak çok üzgün olduklarını ve gerekli kurum ve kişilere şikayetlerini bildirdiklerini söyledi. Kazaz yapılan görüşmelerde yapılan yanlışın biran önce düzeltilmesi gerektiğini ifade ettiklerini belirtti.

Derviş: Kimse Türk diliyle oynayamaz
Uzun yıllar Türkçe eğitiminde yer alan emekli Türk öğretmeni ve Filizler Atatürkçü Türk Kültür ve Sanat Derneği Başkanı Ferhat Derviş de, Türk diline yapılan bu saygısızlığı kınadığını söyledi. Derviş konuyla ilgili Kosova Demokratik Türk Partisi (KDTP) yetkililerinin derhal harekete geçmeleri gerektiğini belirtti.

Görüntü Dökümü:
– Detay
– Sencar Karamuço – KDTP Prizren Şubesi Başkanı
– Sevil KAZAZ – KDTP Prizren Belediyesi Meclis üyesi
DHA

ArnavutçaemekliHaberİngilizceKosovaMeclisSanatSırpçasosyal medyaTÜRKÇE

T&#;rk&#;e resmi dil oldu

Haberin Devamı

Kosova Cumhurbaşkanlığı Danışma Konseyi Resmi Diller Çalışma Grubu Başkanı Taner Güçlütürk, yaşanan olumlu gelişmenin memnuniyet verici olduğunu ifade etti. Belediyeler düzeyinde Türkçe, Boşnakça ve Sırpçanın uygulanmasıyla ilgili yaşanan sıkıntılar üzerine ard arda yetkili mekanizmaları uyardıklarını belirten Güçlütürk, ayrıca sorunu Resmi Diller Komiserliği ve İçişleri Bakanlığı'na yazılı olarak bildirdiklerini ifade etti.

UYGULAMA BAŞLADI

Kurumların ortak çalışma ve girişimiyle, Sivil Kayıt Merkezi tarafından yönetilen ortak bilgisayar sistemine Arnavutça, Sırpça, Türkçe, Boşnakça ve İngilizce olmak üzere bütün resmi diller yerleştirilerek, hafta başından itibaren uygulanmaya geçti.

SEVİNÇLE KARŞILANDI

Haberin Devamı

Kosova'da tamamı Türk nüfusun oluşturduğu ve Kosova'nın tek Türk belediyesi olan Mamuşa Belediyesi'nde de bu uygulanmanın yürürlüğe geçmesi büyük sevince yol açtı. Mamuşa Belediye Başkanı Arif Bütüç, uzun uğraşlar sonucu verdikleri mücadelenin ardından Türk dilinin diğer dillerle eşit bir şekilde resmi evraklarda kullanılmaya başlanmasının memnuniyet verici olduğunu ifade etti.

Kosova Ülke Rehberi

Geçiş ekonomisi olarak adlandırılan ülke ekonomisi, Avrupa’nın en gelişmemiş ekonomileri arasında yer alıyor. Ancak bağımsızlığını ilan ettiği yılından bu yana her yıl büyüme gösteren ülke ekonomisi yatırımcılar açısından büyük fırsatlar sunuyor. Yeraltı kaynakları bakımından oldukça zengin olan Kosova; çinko, kurşun, altın, gümüş, bakır ve kömür zengini sayılıyor. Linyit rezervi bakımından da Avrupa’da üçüncü sırada bulunuyor. Ülke, metal ürünleri başta olmak üzere deri ürünleri, yiyecek-içecek, tütün ve sebze ihracatı yapıyor. Gıda, canlı hayvan, kimyasal maddeler, makine ve tekstil ürünleri ile petrolü ise ithal ediyor. Türkiye, İtalya, Almanya, Makedonya ve Sırbistan, ülkenin ekonomik iş birliği yaptığı ülkeler arasında bulunuyor. Kırsal bölgelerin çokça görüldüğü ülkede tarım ve hayvancılık ise ileri düzeyde değil.

Kosova'da Türkçe Öğretimi

In Kosovo, a considerable number of students receive Turkish education in their mother tongue. Although there are publications about Turkish education in Kosovo, there is a lack of a holistic and comprehensive study in the literature. The aim of this study is to determine the opinions of Turkish teachers in Kosovo on Turkish education, the success levels of Turkish-educated secondary school students in Kosovo in Turkish skills, their attitudes towards Turkish and Turkish lessons and to reveal their relations with various variables. These variables are gender, bilingualism, having Turkish books at home, where the student lives, and the parents' occupation and education status. The study uses mixed method, due to its qualitative and quantitative data analysis. Scoping review and case study were preferred in the study. The population of the study is secondary school students studying in Turkish classes in Kosovo and 18 Turkish teachers who teaching Turkish in these classes. The sample was composed of 7th grade students who were assumed to reflect the universe with the criterion sampling method. Working group, , 7th grade student; It consists of 9 Turkish teachers. Among the data collection techniques, observation, interview and questionnaire; Document analysis was used as a research method. Data collection tools which was used in research; 5 Turkish skills scales and 1 attitude scale. The data obtained from these scales were analysed in accordance with the quantitative data analysis process. In order to understand whether the quantitative data obtained from the scales show normal distribution or not, data tested. As a result, data obtained from all scales are normally distributed. Independent sample t-test was used in the analysis of variables consisting of two independent groups, and one-way ANOVA was used for comparisons with three or more groups. Scheffe test, one of the multiple comparison tests, was used for paired comparisons relationships between variables. In the interpretation of the findings, α = significance level was taken as basis. In the qualitative dimension of the research, teachers and experts with data obtained from semi-structured interviews conducted, content analysis was analysed. The discourses were coded separately, all codes were brought together and categories were created, and the themes were determined as the top heading as a result of the groupings made between the categories. According to the findings of the study; Listening skill success rate is 63%, speaking skill success rate is 64%, reading skill success rate is 61%, reading comprehension skill success rate is 65%, writing skill success rate is 26 %. Female students are more successful in understanding what they read; no significant relationship was found in other skills. No significant relationship was found between bilingualism and any language skills. Students living in urban settlements are more successful in listening skills than those in rural areas, there is no significant relationship in other skills. The language skills of those whose father and mother are high-income professions are significantly higher. The increase in parental education level positively affects all language skills. Having Turkish books at home is significantly correlated with the success level of reading comprehension skills, there is no significant relationship between other skills. As the positive attitudes towards Turkish and Turkish lessons increased, there was a significant relationship between the achievement of speaking, reading and reading comprehension skills, while no such relationship was found between other skills. Students' attitudes towards Turkish and Turkish lessons are at a positive level. According to the results regarding the relationship between Turkish and Turkish lessons with various variables, students' attitudes in urban settlements are more positive. A significant relationship could not be found in the case of bilingualism and having Turkish publications at home. These findings are the results of quantitative data analysis. According to result of qualitative data analysis, there are problems with additional resources and Turkish textbooks. Positive opinions predominate on the issues of student attitudes towards Turkish and Turkish lessons, the multilingual environment and the future of Turkish education. According to the findings of the document analysis, there are some inconsistencies between Turkish textbooks and teaching programs. Students are successful in listening, reading, reading comprehension and speaking skills. On the other hand, students are insufficient in writing skill. Among the variables that can affect students' language skills, the parents' profession and education, attitude towards Turkish and Turkish lessons and gender stand out. The attitude towards Turkish and Turkish lessons is affected by the variable of place of residence. As a result of the study, it may be suggested to concentrate on writing activities, update the textbooks, and make them compatible with the curriculum. It is recommended that Turkey and Kosovo institutions which regard with Turkish education in Kosovo and Turkish Teachers benefit from the results of this study and review their Turkish education activities in Kosovo.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası