Fotoğraf ne yazık ki pahalı bir uğraş. Başlamak için bile ortalama TL ye ihtiyacınız oluyor, ortalama bir makine ve lens ise TL civarında geziyor. Ama bu noktada bir başka seçenek var karşımızda; ikinci el, yani kullanılmış fotoğraf makineleri. Fotoğraf makineleri de elektronik olduğu için çoğu kişi ikinci el ürün almaya çekinse de fotoğraf ekipmanlarının alım satımı üzerine ülkemizde çok ciddi bir pazar var. Bu yazımda ikinci el fotoğraf makinesi alırken nelere dikkat edilmeli, ne gibi sorunlar çıkabilir, bunlara değineceğim.
Sayfa İçeriği
Altta belli başlı siteleri sıralıyorum, tabii ki sosyal mecraları ve tüm internet sitelerini saymak mümkün değil:
funduszeue.info: Bir çok ürünün hem sıfır hem ikinci elini bulabileceğiniz funduszeue.info, fotoğraf konusunda da oldukça geniş bir yelpazeye sahip. Yazıyı yazdığım anda fotoğraf kategorisinde ilan bulunuyordu. Tabii internetin klasik güvenilmeyen yüzü burada karşımıza çıkıyor, diyelim ki pahalı bir lens arıyoruz, sıfır fiyatının 4bin TL olduğunu düşünelim, ikinci elini de 3bin TLye bulduğumuzu farz ediyorum. Ürünün hatasız olduğu satıcı tarafından belirtilmiş olsa da elden alma durumunuz yoksa ödeme büyük bir soru işareti, bilmediğiniz kişiye 3bin TL göndermek tabii ki risk. funduszeue.info bunun önüne geçebilmek için GET diye bir yöntem uyguluyor fakat bu sefer de %7 komisyon durumu oluşuyor. TLde de %7 çok büyük bir rakama denk geliyor, anlaşmazlık olması çok olası. Özellikle satıcı ile aynı şehirde olmanızı ve elden alışveriş yapmanızı tavsiye ederim, böylece hem ürünü inceleyerek alırsınız hem de ödemeyi gönül rahatlığıyla yaparsınız. Aynı şehirde olma şansınız yoksa bir arkadaşınız vasıtasıyla ürünü almaya çalışın derim. Ama tabii ben de zamanında hiç tanımadığım bir fotoğrafçıdan Canon 40D almıştım, hiç unutmuyorum TL yi havale yapmıştım, başıma kötü bir şey gelmedi ama tabii ki risk
funduszeue.info: Kendi sitem diye demiyorum özellikle Canon ürünlerinde hem güvenilirlik bakımından hem de dolandırıcıların hemen deşifre olmasından dolayı tavsiye ediyorum. İnternet üzerinden aldığınız için üstteki tüm şartlar burada da geçerli olsa da sadece fotoğrafçıların ve belli mesaj sayısına ulaşmış kullanıcıların ilan verdiği düşünülürse güven katsayısı çok daha fazla, satış yapanlar genellikle forumda bilinirliği olanlar olunca alım satım da kolaylaşıyor.
funduszeue.info:funduszeue.info benzeri bir platform ama komsiyon oranı %5 olduğu için tercih ediliyor, ürünleri buradan alırken taksit yapabiliyorsunuz, bu da özellikle pahalı ürünler için iyi bir alternatif oluşturuyor. TL yi peşin vermek yerine TL olarak taksitli ödemek avantajlı gelebilir. Bir nevi sanal pos olarak kullanıyorsunuz yani :) Başka bir platformda satıcı ile anlaşıp sizin için sanalpazar ilanı açmasını isteyebilirsiniz, bu satıcının her zaman işine gelmeyebiliyor, çünkü sanalpazar satıcıya parasını bir kaç gün içinde ödüyor.
Bilmeyenler veya duymayanlar için buradan da yazayım, İstanbul Sirkeci de Hayyam Pasajı diye bir yer var, sadece fotoğraf ekipmanları bulunan çok katlı bir pasaj gibi düşünebilirsiniz. Yıllardır burada ekipmanlar alınır satılır. Ürün satmak istiyorsanız Hayyam Pasajı nda genellikle değerinden daha düşük alırlar, sonuçta onlar da alıp satıyor, dikkat etmeniz gereken biraz internette ürününüzün fiyatını araştırıp gitmek çünkü çok çok düşük fiyatla ürününüzü almak isteyenler çıkacaktır. İnternetten TLye satabileceğiniz bir lense TL verdikleri çokça görülmüştür. Hayyam Pasajını tercih etme nedeniniz şu olabilir; çok paraya ihtiyaç duyarsınız ürünü hemen satmak istersiniz veya ürünü bir dükkandan satın alıp bir sorun olduğundan gelip göstermek istersiniz. Onun dışında internetten yani son kullanıcıdan almak her zaman daha avantajlı gibi görünüyor. İkinci el ürün aldığınız için yine de risk tabii ki var o yüzden buradan bir dükkan tavsiye edip sorumluluk altına girmek istemem o yüzden lütfen tavsiye istemeyin. Unutmadan şunu da ekleyeyim; Hayyam daki dükkanlar genellikle aldığınız ekipmanlara 6 ay dükkan garantisi verirler, yani bir sorun yaşarsanız 6 ay içinde gelip sorunu halledebilirsiniz.
1- Gövdenin kozmetiği: Fotoğrafçılar buna kozmetik diyor, siz görünüş gibi algılayabilirsiniz. Yani hem içinde hem dışında, çizik, kırık, bir vurma, çarpma yani darbe var mı diye bakıyoruz. Bazı kullanıcılar bu konuda çok titizken bazı kullanıcılar makinesini hor kullanabiliyor, bu da alım satımda önemli bir kriter.
2- Tuşların hassasiyeti: Tuşlara basın ve ne kadar yumuşak veya sert olduklarına bakın, bazı tuşlar yerinden çıkacak gibi olabiliyor.
3- Perde sayısı: Shutter da denir, 10binin altındaki makinelere sıfır gözüyle bakabilirsiniz, başlangıç seviye makineler 50bin, ileri seviye makineler bine kadar genellikle garantilidir. Türkiye de biraz fazla önemseniyor bence ama çok titizseniz 10bin üzeri makine almamaya çalışın.
4- Netlik noktaları: Hepsi ayrı ayrı mümkünse kontrol edilmeli, çalışmayan nokta olmamalı, otomatik netlendiğinde seçili noktanın ışığı yanmalı.
5- Lens kozmetiği: Lens alacaksanız aynı şey bunun için de geçerli, lenste toz, kir, çizik, vuruk var mı, filtre girişinde sorun oluşturabilecek yamukluklar mevcut mu, halkaları gevşemiş mi, bu tür detaylara dikkat etmek gerekiyor.
6- Lens temizliği: Lensin temiz olduğunu anlamak için şu yöntem sıkça uygulanır. f/22 gibi kısık bir değere alırsınız ve beyaz bir duvar çekilir, lenste toz, toprak, kıl, yün ne varsa fotoğrafı bilgisayara attığınızda görürsünüz.
7- Otomatik netleme: Makineye lensi takın ve en uzak yere netleyin, sonra en yakın yere netleyin ve bunu hızlıca tekrarlayın, makinenin ve lensin AF performansını aşağı yukarı biliyorsanız bu size fikir verecektir.
8- Ölü piksel: LCDlerde bazen ölü piksel olabiliyor, markalar da 5 taneye kadar olan sorunlarda bunu sorun olarak görmüyor, elektronik olarak oluşabilecek sorun olduğunu belirtiyorlar, yine de bazen 20 ve fazla ölü piksel olabilir, bu insanın canını çok sıkar, dolayısıyla bunu da kontrol etmekte fayda var.
Yazıdan da anlayabileceğiniz gibi çok kolay bir iş değil, evet riskleri var ama o kadar da korkmanızı gerektirecek bir durum yok, ilk defa alıyorsanız bilen bir arkadaşınızla makineye ve lense bakmanız yeterli
[note note_color=#bf text_color=#e4e3df]İkinci el alışveriş yapanlar veya yapmış olanlar yorumlarını alta yazabilirler :)[/note]İlk defa fotoğraf makinesi alacaksınız ya da mevcut makinenizi yeni bir modelle degistirmek istiyorsunuz; pazar da eskisi gibi az ve öz modellerden oluşmadığı için, bu kadar model bolluğu içerisinde ne alacağınıza karar vermekte zorlandığınızı tahmin etmekte zorlanmıyoruz. Bu yazımızda şu modeli alın gibi şeyler bulunmayacak ama ihtiyacınız olmayan şeylere fazladan para vermenizi engellemek ana fikrimiz diyebiliriz. Bu yazıyı okuduktan sonra DSLR ana sınıflandırması hakkında bilgi sahibi olmuş olacaksınız. Site olarak nasıl bir sınıflandırma yaptığımızı merak edenlerin mutlaka okuması gereken ‘Dijital Fotoğraf Makinesi nedir, çeşitleri nelerdir?‘ başlıklı yazımızda DSLR’leri toplam 3 ana sınıfa ayırmıştık: giriş, orta, ileri. Yazının geri kalanının daha kolay anlaşılabilmesi için Canon markasının modellerini kullanacağız.
funduszeue.info DSLR sınıflandırması.
Giriş seviyesi için örneğimiz Canon EOS D, orta seviye için örneğimiz Canon EOS 50D, profesyonel de diyebileceğimiz ileri seviye için örneğimiz 1D ve 1Ds serisi. Bir de orta-ileri seviye arasında geçiş konumunda bulunan orta-ileri sınıflandırmasına tabi tuttuğumuz Canon EOS 5D Mark II mevcut.
Büyükten küçüğe Canonlar 🙂
Görüntü kalitesi ve Megapiksel
DSLR almak istemenizin en önemli nedeni sanırım daha yüksek görüntü kalitesi beklentisi içerisinde olmanızdır yoksa küçük boyutları ve düşük fiyatları ile kompakt fotoğraf makineleri de tatmin edici fotoğraflar çekebilmekte. Peki görüntü kalitesi nelere bağlıdır? Sadece megapiksel sayısı, yüksek görüntü kalitesi için yeterli midir? Değildir! Fotoğrafın çekilme sürecinde ışık, belli bileşenlerden geçer, bu bileşenlerin her birinin kalitesi ise son ürün olan fotoğrafın kalitesinde belirleyicidir. Nedir bu bileşenler: algılayıcı, analog/dijital çevirici, işlemci. Detaylara meraklı okuyucularımız bu bileşenlerin nasıl çalıştığını ileride yayınlayacağımız detaylı yazılarla öğrenme imkanına sahip olacaklar. Şu an satın alma kararınızı nasıl etkileyeceğini anlamanız için kısa bir şekilde anlatacağız.
Objektifin görevi, görüntüyü uygun şekilde algılayıcıya iletmektir; algılayıcının görevi ise objektiften gelen görüntüyü yani ışığı, kullanıcının kendi ayarlarına ya da makinenin otomatik ayarlarına uygun olarak piksel bazında elektrik sinyallerine çevirmek ve bu sinyalleri analog/dijital çevirici ile dijital hale getirip işlenmek üzere işlemciye iletmektir.
Megapiksel (MP) kavramı zaten yatay ve dikeydeki piksel sayılarının çarpılıp elde edilen algılayıcıdaki toplam piksel sayısının 1,,′a bölümesi ile elde edilir yani mantık bilgisayarlarda kullandığımız 1,, byte’tan oluşan megabyte ile aynıdır. Canon EOS 5D Mark II, x çözünürlüğe sahip fotoğraf çekebilmektedir, yatay ve dikeydeki bu piksel sayısılarını çarptığımızda toplam 21,, adet piksele sahip bir algılayıcı bulundurduğunu anlarız, bu değeri bir milyona bölüp yuvarlayınca da 21 MP değerine ulaşmış oluruz. MP değerinin yüksek olması bize ne kazandırır?
MP değerinin yanı sıra önemli olan bir diğer etmen de birim alanda ne kadar pikselin olduğudur. Bu değerPiksel Yoğunluğu olarak geçer ve birimi genelde MP/cm²’dir. Piksel yoğunluğu arttıkça algılayıcının piksellerinin boyutları giderek küçülür, bu da piksellerin ışık duyarlılığında azalmaya, komşu pikseller arasında sinyal karışmasına ve sinyal gürültüsünün artmasına neden olur.
Optik algılayıcısı daha büyük olan 5D Mark II bu sayede kendinden daha az piksel içermesine rağmen aynı işlemciyi kullanan 50D’den daha iyi görüntü kalitesine sahiptir. İşlemci görüntü kalitesinde doğrudan etkili olan bir diğer bileşendir çünkü dijital fotoğrafçılıkta fotoğrafın oluşturulması işleminde pek çok matematiksel hesaplamalar yapılır, ileride daha detaylı değineceğimiz bu süreçte işlemci oldukça fazla görev alır ve gürültü giderme performansından, çekim hızına kadar pek çok alanda makinenin başarımında belirleyici konumdadır. Her yeni çıkan işlemci, gelişen teknoloji sayesinde eski nesilden daha çok işlem gücüne sahip olduğundan birim zamanda işleyebileceği veri miktarı artacak, görüntü kalitesini arttırmada daha başarılı olacak. Bu durumda alacağınız DSLR’de işlemci ne kadar yeniyse o kadar iyidir diyebiliriz, bu da yeni bir model almanın avantajlı olduğunu gösterir.
bit mi bit mi?
Bu başlı başına bir yazı konusu o yüzden özet olarak geçeceğfunduszeue.info fazla bit değeri, fotoğraflarınızı işlerken açık ve koyu alanlar arasındaki renk geçişlerinin daha yumuşak olması, daha az görülebilir bozulmalar (gürültü) ve detay ile parlak bölümlerde daha fazla detay anlamına gelir. JPEG dosyaları 8-bit olarak saklanır, asıl fark yaratan makinelerin ham dosyalarını kaç bit olarak saklayabildikleridir. Canon’un D dışındaki modelleri bit ham dosya kullanabilmektedir. Nikon’da kimi modeller bit ham desteği sunar ama bu modellerin bazılarında bit ile sıralı çekim hızı düşmektedir. Pentax, Sony ve Olympus ise bit desteği sunmamaktadır.
Algılayıcı boyutu ya da ‘Crop’ mu ‘Full Frame’ mi?
Bu konu hakkında detaylı yazımız yolda. Eğer tam olarak ne olduğunu bilmiyorsanız ‘Crop Factor’ ve APS-C Nedir? Ne Değildir? isimli pclabs’da yayımlanmış yazımızı mutlaka okuyun çünkü satın alma kararı vermenizde birinci dereceden önemli bir etmen. DSLR almak istediğinizde karşınıza dört seçenek çıkar ama her zamanki gibi işinizi zorlaştırmak için onlar da kendi aralarında alt boyutlara bölünürler.
Algılayıcı Boyutları (kaynak:wikipedia)
Az ışıklı ortamda çekim yapabilmek: yüksek ISO başarımı
Satın almadan önce dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli özellik de fotoğraf makinesi modelinin yüksek ISO başarımının ne seviyede olduğudur. ISO başarımını belirleyen etmenler görüntü kalitesini belirleyenlerle aynıdır. Ne zaman yüksek ISO’ya gereksinim duyarsınız?
Pratikte çok sık yüksek ISO değerlerini kullanmak zorunda kalacaksınız o yüzden flaş kullanmak istemediğiniz sürece alacağınız DSLR’nin, yüksek ISO değerlerinde olabildiğince az gürültü içeren fotoğraflar üretmesi önemlidir. Kimilerine göre yüksek ISO başarımı, yüksek çözünürlükten daha öncelikli bile olabilir. Burada dikkat etmeniz gereken noktalar şunlardır:
ISO'de % kesme. Makinenin ISO sunması o ISO değerinde temiz görüntü vereceği anlamına gelmez.
Fotoğraf makinelerinde ön tanımlı olarak gelen ISO değerlerinin yanı sıra menüsünü kullanıp açabileceğiniz ek ISO değerleri de bulunur ve genelde Hi1, Hi2, Lo gibi değerlerle gösterilir. Örneğin Canon EOS 5D modeli arası ISO değerlerine sahiptir, menüde ISO genişletme seçeneğini açarsanız size Hi (ISO) ve Lo (ISO50) olmak üzere iki yeni ISO seçeneği daha sunar. Eğer bir ISO değeri ön tanımlı gelmeyip, menüden açılarak kullanılabilir hale geliyorsa, üreticinin neden bu ISO seçeneklerini sakladığını oturup düşünmek gerekir 🙂 ‘Hi’ seçenekleri zorda kalınca kullanılmak üzere eklenmiş olup, makinenin sınırlarını zorlayacak ve çekilen fotoğraftaki gürültü miktarının daha rahatsız edici olmasına neden olacaktır. Yüksek ISO başarımından bahsederken gürültü giderme (NR, İng:’noise reduction’) özelliğini de göz ardı edemeyiz. Tüm üreticiler NR işlemini ama az, ama çok uygulamaktadırlar. JPEG olarak çekim yaptığınızda NR işleminde nasıl davrandıkları daha önemli hale gelir çünkü ham çektiğinizde yazılımsal olarak fotoğraf üzerinde NR işlemini de gerçekleştirebilirsiniz. NR işlemi gürültü miktarını azaltarak izlenmesi daha keyifli kareler oluşmasını sağlarken, fazla uygulanırsa fotoğraftaki detay miktarını da azaltarak, görüntü kalitesinin artması yerine azalmasına neden olabilir. Özetlersek: Yüksek ISO başarımı, fotoğraf makinesinin yüksek ISO değerlerinde NR kapalıyken ve açıkken, en yüksek detay seviyesinde olabildiğince gürültüsüz fotoğraflar üretebilmesidir.
Anı yakalamak ya da kaçırmak…
Sürekli AF (AI-Servo) modunda sörfçü takip edilerek yapılmış bir çekim. Ekipman: Canon EOS 5D, Sigma / EX DG Macro HSM
Fotoğraf anlar üzerine kuruludur. Videonun aksine tek bir karede dondurulmuş andır fotoğraf, bu nedenle alacağınız fotoğraf makinesinin anı dondurabilme hızı ve sizin isteklerinize tepki verebilme hızı çok önemlidir. Gazetecilik, spor çekimi gibi zamanlamanın önemli olduğu alanlarda fotoğraf makinenizin yavaş kalması, o anı kaçırmanıza neden olabilir. Bu nedenle profesyonel kullanıcılar için hızlı bir fotoğraf makinesi alarak anı yakalayabilmek, birkaç bin lira daha ucuza daha yavaş bir fotoğraf makinesi almaktan daha önemlidir. Peki nedir fotoğraf makinesini hızlı ya da yavaş yapan?
Profesyoneller için olmazsa olmaz: Dayanıklılık
Kimi markalarda sınıflar arasındaki ayrımın en belirgin olduğu alan, gövdenin yapısı, gövdenin yalıtımı ve örtücüsünün ömrünü içeren dayanıklılık alanıdır. Canon’da gövde yapısından sınıf ayrımı rahatlıkla yapılabilir çünkü ciddi yalıtım istiyorsanız 1D serisi profesyonel gövdelere yönelmeniz gerekir, Nikon orta seviye ürünlerinde de daha yüksek fiyat etiketi ile daha iyi yalıtım sunar, Pentax ise kuralları yeniden yazmakta diyebiliriz çünkü giriş modellerinde bile yalıtım ve sağlam gövde kullanmakta (K modelinin üretiminin bitmesi ile bu ünvanı da sonlanmış oldu), orta seviye modeli olan K7′sinde diğer markaların ileri seviye modellerinde kullandığı yalıtım ve gövde malzemesini kullanmaktadır.
Olympus E-3'ün su dayanımı
Dayanıklılık kalemlerini tek tek ele alalım:
Yalıtım konusunda en büyük sorun belirli bir standardın olmamasıdır. Herkes benim gövdem, lensim yalıtımlı diyebiliyor ama bunun ne seviyede olduğunu, markalar arasında nasıl bir durum olduğunu bilemiyoruz. Kullanılan terminoloji de zaten bunu doğrular nitelikte çünkü kimisi kötü havaya dayanıklı (weather-proof) derken, kimisi de su sıçramalarına karşı dayanıklı (splash-proof) tanımlamasını kullanıyor.
Belki de en önemli karar verme kalemi: Ergonomik Olmak
Ergonomik açıdan küçücük boyutlara sahip Olympus E ile heybetli gövdeye sahip Nikon D3s’i karşılaştırmak pek adil olmaz sanırım 🙂 Nedir ergonomik olmak?
Ergonomik sıfatı, kullanım şekli ile vücut pozisyonu arasında azami uyum sağlayarak, asgari güç kullanımı ile azami verim sağlayıp asgari yorgunluğa neden olan aletler için kullanılır.
Tanımımızdan da anlayabileceğimiz gibi ergonomik gövde boyut ve ağırlığı ile dengeli olmalı, kolay taşınabilmeli, ele rahat oturmalı ve asgari çaba ile ayarları değiştirmeyi izin vermelidir. Maddeleri biraz daha açarak açıklayalım:
Canon EOS-1D Mark IV
'Battery Grip' kullanımı ile ergonomik gelişme sağlayabilirsiniz.
BeğenYükleniyor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ülkemizde 2. el ürün alım-satımı oldukça aktif olarak yapılmaktadır. Özellikle son yıllarda fotoğrafçılık dünyasında 2. el ürün pazarı büyük bir hızla büyümektedir. Sıfır ürün fiyatlarının kullanılmış olan ürünlere göre çok daha yüksek olması doğal olarak bu pazarı canlandırmakta ve tercih sebebi yapmaktadır. Bu ürünlerin 2. el olarak tercih edilmesinde ki en büyük sebep dayanıklı olmalarıdır.
Peki kullanıcılar 2. el DSLR veya objektif alırken nelere dikkat etmeleri gerektiğini biliyorlar mı? 2. el makine yada objektif alırken mağdur olmamak için hangi noktalara dikkat edilmelidir? İşte bu yazımızda Türk Nikon olarak size, 2. el alışverişte kötü sürprizler ile karşılaşmamak için dikkat etmeniz gereken noktaları göstermeye çalışacağız.
Öncelikle burada bahsedilen hususlar da dikkat edilmesi gerekenler, marka ve modellere göre değişiklik gösterebilir. Ancak genel hatlarıyla aynıdır.
1-) Makinenin Kozmetik Durumu
Öncelikle almayı düşündüğünüz makinenin dış görünümüne dikkatlice bakmalısınız. Gövde üzerinde olabilecek çizik, çatlak, kırık vb. hususlar mutlaka kontrol edilmelidir.
2-) Perde (Shutter) Sayısı
Perde (shutter) sayısı 2. el makine alırken bakılması gereken en önemli unsurlardandır. DSLR fotoğraf makinelerinde bir perde mekanizması vardır ve her fotoğraf çekildiğinde bu mekanizma açılıp kapanır. Doğal olarak belirli bir süre sonra bu perde ve buna bağlı diğer mekanik parçalar eskimeye başlar. Örneğin Nikon, D modeli için perde ömrü biçmiştir. Ancak bu demek değildir ki Nikon D perdeye gelince bozulacaktır. perde sayısında da bozulabilir, perde sayısında da. Teknoloji biraz şans işidir ve ayrıca perde ömrü, sizin makineye nasıl baktığınıza bağlı olarak değişebilir. Kısaca perde ömrü 2. el DSLR alırken dikkat edilmesi gereken önemli bir unsurdur ancak bir numaralı kıstasınız olmamalıdır.
3-) Vizörden Bakıldığı Zaman Tüm Yazılar Okunabilir Olmalıdır
Vizör içerisindeki çeşitli bilgilendirici yazıların çalışıyor olmasına dikkat edilmelidir.
4-) Makinenin Ayna Sistemini Kontrol Edin
DSLR makinenin içerisindeki ayna mekanizmasının kırık yada hasarlı olmamasına dikkat edilmelidir.
5-) Makine Üstündeki Bütün Tuşları ve Tekerlekleri Kontrol Edin
Makine üzerinde en çok kullanılan bölüm, tuşlar ve sayısı modellere göre değişebilen tekerleklerdir. Makinenin, tuşları ve tekerlekleri tek tek kontrol edilmelidir. İçine kaçan, dönmeyen veya sıkışan tuş veya tekerlek olup olmadığına dikkat edilmelidir.
6-) Back Focus ve Hot Pixel Sorunlarını Kontrol Edin
Makinede olabilecek back focus ve hot pixel gibi sorunlar kontrol edilmelidir.
7-) Fotoğraf Makinesinin Sensörünü Toz Durumuna Karşı Kontrol Edin
Yapacağınız ufak bir test ile makinenin sensöründe toz olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ancak toz durumunun temizlenebilir olduğu unutulmamalıdır.
8- ) Makine ile Objektifin Bağlantı Noktasını Kontrol Edin
Objektifi makineye taktığınız bayonet kısmı kontrol edilmelidir. Mümkünse yanınızda bir objektif götürüp sorun olup olmadığı deneyerek kontrol edilmelidir.
9-) LCD Ekranda Ölü Piksel Sorunu Olup Olmadığını Kontrol Edin
Makine üzerindeki Lcd ekranda ölü piksel olup olmadığı kontrol etmelidir ( Nasıl kontrol edileceğine ilişkin ayrı bir yazımız çok yakında )
) Gövde Üstündeki Vidaları Kontrol Edin
Makinenin daha önce herhangi bir neden ile, içinin açılıp açılmadığını öğrenmek için gövde üzerindeki vidaların üstünde aşınma olup olmadığı kontrol edilmelidir.
) Makine Üzerinde Dahili Flaş Varsa Kontrol Edin
Makine üzerinde dahili flaş varsa, mutlaka patlatılarak kontrol edilmelidir.
) Makinenin Askılarını Kontrol Edin ;
Makinenin, güvenerek boynumuza astığımız askılıkları, mutlaka kontrol edilmelidir. Yıpranmamış olması önemlidir.
“2. el DSLR alırken nelere dikkat etmemiz gerektiğini yukarıdaki 12 madde ile öğrenmiş olduk. Peki 2. el objektif (lens) alırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini biliyor musunuz?”
1-) Objektifin Kozmetiğini Kontrol Edin
Objektifin gövdesi üzerinde ezik, çizik, kırık vb. bozulmaların olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ayrıca en önemli noktalardan bir tanesi olan, ön ve arka cam elementlerde çizik olup olmadığı özellikle dikkat edilmelidir.
2-) Objektifin İçinde Mantar Oluşumu Olup Olmadığını Kontrol Edin
Almayı düşündüğünüz objektifin içinde mantar oluşumu olup olmadığı kontrol edilmelidir.
3-) Objektifin İçinde Toz Olmamasına Dikkat Edin
Çok aşırı olmadığı sürece problem olmasa da, mutlaka lensin içinde toz olup olmadığı kontrol edilmelidir.
4-) Obejktifin İçindeki Diyafram Yapraklarını Kontrol Edin
Diyafram yapraklarında yağlanma, takılma, yıpranma vb. hususlar mutlaka ve mutlaka kontrol edilmelidir.
5-) Objektifin Üzerinde Varsa Tuşları Kontrol Edin
Her objektifte olmamakla birlikte, alacağınız objektifte mevcutsa mutlaka tuşlar kontrol edilmelidir.
6-) Objektifin Zoom Ve Netleme Halkasını Kontrol Edin
Zoom ve netleme halkasında zorlanma, takılma vb. sorunların olup olmadığı kontrol edilmelidir.
7-) Otomatik Netleme ve Odak Sorunlarını Kontrol Edin
Objektifi mutlaka makinenize takarak otomatik netleme ve ön-arka odak sorunlarına karşı kontrol edilmelidir.
8 -) Objektif Üzerindeki Vidaları Kontrol Edin
Objektif üstündeki vidalar, objektifin daha önce tamir görüp görmediğine karşı kontrol edilmelidir.
Son olarak hepsinden önemli madde olarak funduszeue.info alışverişte güvenilir kişilerden alışveriş yapmaya çalışın. Ülkemizde veya yurt dışında kullanılan 2. el alışveriş sitelerinde, mutlaka satıcıların referanslarını inceleyin. İmkanınız olursa ürünleri elden almaya çalışın. İçinize sinmeyen hiçbir ürünü kesinlikle satın almayın. Ayrıca teknolojik ekipmanların şans işi olduğunu unutmayın. Başkasında olmayan bir sorun sizde olabilir.
Siz de deneyimlerinizi bizle paylaşabilir veya paylaşılan deneyimlerden yararlanabilirsiniz.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası