lgs 2018 sözel cevapları / LGS Sayısal ve Sözel Bölüm Soruları ve Cevapları Yayımlandı

Lgs 2018 Sözel Cevapları

lgs 2018 sözel cevapları

LGS Türkçe soru cevapları MEB kitapçık türüne göre cevap anahtarı

LGS Türkçe soru cevap anahtarı haberimizde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından LGS sözel bölüm Türkçe soru cevapları erişime açıldı. Binlerce 8. sınıf öğrencisinin ter döktüğü LGS Türkçe soru cevapları kitapçık türüne göre adayların erişime açıldı. Eski adıyla TEOG Türkçe soru cevap anahtarı güncel tablo ve anlatımla sayfamızda

Abone ol

LGS Türkçe soru cevapları ne zaman açıklanacak? LGS Türkçe soruları cevapları Milli Eğitim Bakanlığı tarafından erişime açıldı. LGS Türkçe soru cevaplarını internethaber'de bulabilirsiniz. Bu sene ilk kez yapılan eski adıyla TEOG yeni adıyla LGS sınavında öğrencilere 20 Türkçe sorusu soruldu. Liseye giriş sınavı Türkçe soru cevapları kitapçık türüne cevap anahtarı haberimizde

LGS sona erdi, binlerce 8. sınıf öğrencisi katılımın zorunluğu olmadığı eski adıyla TEOG yeni adıyla LGS sınavına girdi. Bu sene ilk kez yapılan sınava katılım yüksekti, Sınav sonrası öğrenciler gözünü MEB'in açıklayacağı LGS sınav soru cevaplarına çevrilmişti ve beklenen haber geldi. 

LGS TÜRKÇE SORU CEVAPLARI İÇİN TIKLAYIN

Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) bu yıl ilk kez uyguladığı ve katılımın zorunlu olmadığı Liselere Geçiş Sınavı’nda (LGS) ilk ve ikinci oturumları 2 Haziran'da  tamamlandı.

SINAVA GİRMEYENLER NE YAPACAK: Liseye Giriş Sınavı ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı'ndan önemli bir açıklama geldi. Milli Eğitim Bakanı Müsteşarı Yusuf Tekin, katıldığı bir televizyon programında Liseye Giriş Sınavı'na dair önemli bir açıklama yaptı. Yusuf Tekin, "Öğrencilerin evlerine yakın 9 lise sunulacak. Anadolu liselerimiz, mesleki ve teknik Anadolu liselerimiz, Anadolu imam hatip liselerimiz var. Öğrenci bunlar arasından 5 tercih yapacak" dedi.

SÖZEL BÖLÜM: Sözel bölümde sekizinci sınıf Türkçe dersinden 20; din kültürü ve ahlak bilgisi, T.C inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil derslerinden 10’ar soru için 75 dakika süre tanındı.

SAYISAL BÖLÜM: İkinci oturum olan sayısal bölümde ise, matematik ve fen bilimleri derslerinden 20’şer olmak üzere 40 soruyu 60 dakikada yanıtladılar. Ortaokul sekizinci sınıfta okuyan yaklaşık 1 milyon öğrencinin katıldığı sınavı öğrenciler değerlendirdi. Kimi adaylar, sözel sorularının beklediklerinden kolay olduğunu söylerken, sayısal bölümde zorlandıklarını belirtti. Adaylar, özellikle de matematikte zorlandıklarını anlattı. İşte öğrencilerin görüşleri:

MATEMATİK TAHMİN EDİLENDEN ZORDU: Bu sene ilk kez yapılan LGS sınavında öğrenciler matematik sorularını zorlayıcı buldu. İşte yorumlardan birkaçı..

Buse Yankı: Sayısal bölüm tahmin ettiğime göre daha zordu. Soruların biraz daha kolay olmasını beklerdir. Açıkcası sayısal bölümde zorlandım. Zamanımın büyük kısmı sayısal bölüme gitti. Tam tersi sözel bölüm ise daha kolay ve metinler anlaşılırdı. 

Tekin Turna:  Sözel bölümden çok korkum yoktu bana göre sözel bölüm kolaydı sorular anlaşılırdı ama sayısal bölüm zorladı. Özellikle matematikte bazı sorulara çok zamanım gitti. 

Ezgi Şentürk: Geçim soruları çözmüştüm sınabda gerçekten faydasını gördüm. Sayısal bölüm denildiği kadar zor gelmedi bana ama sözel bölüm özellikle Din Kültürü beni gerçekten zorladı. 

SONUÇLAR 22 HAZİRAN’DA AÇIKLANACAK: LGS’nin tamamlanmasının ardından rahat bir nefes alan öğrenciler, şimdi de MEB’in sonuçları açıklamasını bekleyecek. Bakanlığın daha önce yaptığı açıklamalara göre LGS sonuçları 22 Haziran’da ilan edilecek. Sınavla ve sınavsız öğrenci alan okullara tercih ve yerleştirme işlemlerinin detayları ‘Tercih ve Yerleştirme Kılavuzu’nda yer alacak.

LGS sınavıLGS soru cevaplarıLGS Türkçe soru cevaplarıMEB

MEB tarafından hazırlanan , , , , ve LGS soruları ve cevaplarına aşağıdaki ilgili bölümlerden ulaşabilirsiniz. 8. sınıf LGS çıkmış sorular sözel ve sayısal bölüm kitapçıklarını pdf formatında indirebilir veya görüntüleyebilirsiniz.

LGS Çıkmış Sorular ve Cevapları

LGS Soruları ve Cevapları

LGS, 4 Haziran  tarihinde uygulandı. LGS soruları ve cevap anahtarlarını aşağıdaki bağlantılardan görüntüleyebilir veya indirebilirsiniz.

İNDİR (.pdf)
LGS SÖZEL Bölüm Soru KitapçığıİNDİR (.pdf)
LGS SAYISAL Bölüm Soru Kitapçığı

LGS Soruları ve Cevapları

LGS, 5 Haziran  tarihinde uygulandı. LGS soruları ve cevap anahtarlarını aşağıdaki bağlantılardan görüntüleyebilir veya indirebilirsiniz.

İNDİR (.pdf)
LGS SÖZEL Bölüm Soru KitapçığıİNDİR (.pdf)
LGS SAYISAL Bölüm Soru Kitapçığı

LGS Soruları ve Cevapları

LGS, 6 Haziran  tarihinde uygulandı. LGS soruları ve cevap anahtarlarına aşağıdaki bağlantılardan ulaşılabilirsiniz.

İNDİR (.pdf)
LGS SÖZEL Bölüm Soru KitapçığıİNDİR (.pdf)
LGS SAYISAL Bölüm Soru Kitapçığı

LGS Soruları ve Cevapları

20 Haziran  tarihinde uygulanan LGS sınav soruları ve cevap anahtarlarını aşağıdaki bağlantılardan görüntüleyebilir ya da indirebilirsiniz.

İNDİR (.pdf)
LGS SÖZEL Bölüm Soru KitapçığıİNDİR (.pdf)
LGS SAYISAL Bölüm Soru Kitapçığı

LGS Soruları ve Cevapları

LGS1 Haziran  tarihinde yapıldı. LGS sözel ve sayısal soru kitapçıkları ve cevap anahtarlarına aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

İNDİR (.pdf)
LGS SÖZEL Bölüm Soru KitapçığıİNDİR (.pdf)
LGS SAYISAL Bölüm Soru Kitapçığı

LGS Soruları ve Cevapları

yılından itibaren TEOG yerine uygulanmaya başlayan LGS, 2 Haziran  tarihinde yapıldı. LGS sözel ve sayısal soruları ve cevaplarını aşağıdaki bağlantılardan görüntüleyebilir ya da indirebilirsiniz.

İNDİR (.pdf)
LGS SÖZEL Bölüm Soru KitapçığıİNDİR (.pdf)
LGS SAYISAL Bölüm Soru Kitapçığı

DAHA FAZLASI

LGS sorularının kapsamına yer verdiğimiz LGS Türkçe Konuları sayfamıza ve MEB tarafından LGS öncesi yayımlanan LGS Örnek Sorulara aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz.

LGS TÜRKÇE KONULARILGS ÖRNEK SORULAR

Ayrıca, ve öncesinde liselere giriş sınavı olarak uygulanan TEOG sınavlarının sorularını TEOG Soruları ve Cevapları sayfamızdan inceleyebilirsiniz.

TEOG ÇIKMIŞ SORULARI VE CEVAPLARI

LGS (Liselere Geçiş Sınavı) Türkçe Soruları ve Cevapları/Çözümleri

ÖĞRETİM YILI 8. SINIFLAR İÇİN UYGULANAN SINAVA (LGS) AİT SORULARIN ÇÖZÜMÜ, AÇIKLAMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ

S Okuru olmayan bir ülkede dergi çıkartmak, suya yazı yazmak gibidir. Tutku olmasa ne kadar da imkânsız bir iş. Bu kitap eleştirisi üzerine çıkan bir dergiyse hele&#; Malum, özellikle genç okurların yönelimi daha çok edebiyat ve şiir dergilerine olurken eleştiri dergileri maalesef rafların arkasında kalıyor.

Bu metinde altı çizili sözlerle anlatılmak istenenler aşağıdakilerin hangisinde sırayla verilmiştir?

A) Büyük çaba gerektirmek &#; satış amacı gütmemek
B) Kalıcı olmaya çalışmak &#; ilgi çekmemek
C) Boş yere uğraşmak &#; yeterince tercih edilmemek
D) Sıkıntılara göğüs germek &#; köklü bir geçmişe sahip olmak

S Çözüm:

A şıkkında büyük çaba gerektirmek, emek vermek anlamında; satış amacı gütmemek, satış yapmak istememek anlamında kullanılmıştır. B şıkkında kalıcı olmaya çalışmak, uzun yıllar etkisini korumaya çalışmak; ilgi çekmek, birinin veya birilerinin dikkatini üzerine toplamak anlamında kullanılmıştır. D şıkkında sıkıntılara göğüs germek, sıkıntılar karşısında güçlü kalmak ve sıkıntılar karşısında ayakta kalabilmek; köklü bir geçmişe sahip olmak, geçmişten günümüze kadar var olmak anlamında kullanılmıştır. C şıkkında ise suya yazı yazmak deyimi, boş yere uğraşmak; rafların arkasında kalmak, yeterince tercih edilmemek anlamına gelir. Cevap: C

S Eğer yere uzanmış, hareketsiz, sessiz bir geyik yavrusu görürseniz endişelenmeniz gereken bir durum yoktur; çünkü mutlaka annesi yakınlarda olmalı.

Bu cümledeki anlatım bozukluğunu gidermek için aşağıdaki değişikliklerden hangisi yapılmalıdır?

A) “yakınlarda olmalı” sözü yerine “yakınlardadır” kelimesi getirilmeli.
B) “endişelenmeniz” kelimesi yerine “endişe duymanız” ifadesi getirilmelidir.
C) “sessiz” kelimesi cümleden atılmalı.
D) “endişelenmeniz” kelimesi yerine “endişe duymanız” ifadesi getirilmelidir.

S Çözüm:

B şıkkında verilen ifade “ endişe duymanız” ifadesi cümleye eklenirse yeni bir anlatım bozukluğu meydana gelir. C şıkkında “sessiz” ifadesi cümleden atılırsa cümlenin anlamında daralma meydana gelir. D şıkkında “uzanmış” ifadesi yerine “yatmış” ifadesi kullanılamaz çünkü iki ifadenin anlamı farklıdır. A şıkkı ise; “Mutlaka annesi yakınlarda olmalı.” Cümlesinde çelişen ifadeler kullanılmıştır. Bu durum, “yakınlarda olmalı” yerine “yakınlardadır” şeklinde değiştirilmelidir. Cevap: A

S Son yıllarda toplumumuzun görsel sanatlar sevgisinde bir kımıldanma görünüyor. Her sanat dalı yaşama açılan pencerelerden biridir. Pencereleri hepten kapanmış binada ömür geçirmeye tahammül edenler, ruh çölünde yaşıyor demektir. Çölden dışarı adım atanlar, yaşadıkları yerleri duvarlarına resim asmaya, heykelle ilgilenmeye, fotoğraf çekmeye başladılar. Bu, övgüye değer!

Bu metinde geçen “ Pencereleri hepten kapanmış binada ömür geçirmek” sözüyle anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?

A) Çevresindekilerle iletişime kapalı olmak
B) Sanattan yoksun bir hayat sürdürmek
C) Hayata farklı açılardan bakamamak
D) Tek bir sanat dalında yoğunlaşmak

S Çözüm:

Paragrafta her sanat dalını yaşama açılan pencerelere benzetmiş, pencereleri hepten kapanmış binada ömür geçirmek sanattan yoksun bir hayat sürdürmekle eş değerdir. A ve C şıklarında paragrafla ilgili herhangi bir bilgi verilmemiştir. D şıkkında ise tek bir sanat dalına yoğunlaşmaktan bahsedilmiştir. Ancak soru da bizden istenen “sanattan yoksun olmak” kavramıdır. Cevap: B

S (I) Japonya, uzay çöplerini temizlemek için ürettiği metalik örgü ağını Uluslararası Uzay İstasyonu’na ulaştırdı. (II) metrelik bu devasa ağ, bir Japon balık ağı üreticisi tarafından tasarlandı. (III) Tıpkı bir balık ağı gibi uzaya salınıp gezegenimizin çevresini büyük uzay çöplerinden temizleyecek. (IV) Metal ağ ile yapılacak denemelerin başarılı olması durumunda aynı prensiple çalışan küçük robot araçlar üretilecek.

Bu metinde numaralanmış cümlelerin hangisinde koşul anlamı vardır?

A) I. B) II. C) III. D) IV.

S Çözüm:

1. cümle de Japonya’nın “metalik örgü ağını” uzay çöplerini temizlemek amacıyla ürettiği ve bunu istasyona ulaştırıldığından bahsetmektedir. 3. cümle, 2. cümlenin amacı niteliğindedir ve 2. cümle sonuçtur. 4. cümle de küçük robot araçların üretilmesi, denemelerin başarılı olması koşuluna bağlıdır. Cevap: D

5, 6, 7 ve 8. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

. Ancak teknolojiyi bilinçsiz kullanmaktan en fazla zararı yeni nesil görüyor. Çünkü doğdukları andan itibaren akıllı cihazlar onların ellerine “elektronik emzik” niyetiyle veriliyor. Bu susturucu emzikle başlayan tanışma ileride teknoloji bağımlılığına dönüşüyor. Bu bağımlılığa dikkat çekmek için “Teknolojisiz Bir Gün” adlı sosyal sorumluluk projesi başlatıldı. Projenin çıkış noktası şöyle açıklanıyor: Teknoloji, yemek gibi bir ihtiyaç lakin yemeğin fazlasının obeziteye yol açması gibi teknolojinin fazlası da “teknoloji bağımlılığına” yol açıyor. Ekran bağımlılığı erkeklerde mobil oyun, bayanlarda sosyal medyayı kontrol etme isteğiyle ortaya çıkıyor. Ortaöğretim çağındaki bir çocuk yılda saatini okulda geçirirken saatini TV ve bilgisayar başında geçiriyor. Gençler her gün zamanlarının dakikasını cep telefonu kullanarak öldürüyor. Türkiye&#;de bir kişi günde ortalama 6 saat TV izlerken kitap okumaya yalnızca 1 dakika ayırıyor. Bütün bunlara çözüm olarak da haftada bir gün “teknoloji diyeti” tavsiye ediliyor.

Kadın, erkek, yaşlı, genç farklı kişilere “Teknolojik cihazlar olmadan, bir gününüzü nasıl geçirirdiniz?” sorusuna en fazla verilen cevap “Kitap okurum.” oluyor. Diğer cevaplarsa “Çocuklarımla vakit geçiririm, oyun oynarım, yürüyüş yaparım, resim çizerim, yeni yerler keşfederim, kütüphaneye giderim&#;” şeklinde sıralanıyor.

Eğer siz de teknolojiyi haddinden fazla kullanıyorsanız teknoloji diyeti yaparak sevdiklerinize vakit ayırıp neler kaçırdığınızı fark edebilirsiniz.

S Bu metnin dil ve anlatımıyla ilgili aşağıda verilenlerden hangisi ?

A) Yazar, düşüncelerini sorular yoluyla anlatmıştır.
B) Karşılaştırmadan yararlanılmıştır.
C) Öznel ifadelere yer verilmiştir.
D) Düşünce, sayısal verilerle kanıtlanmaya çalışılmıştır.

S Çözüm:

B şıkkını “Ancak teknolojiyi bilinçsiz kullanmaktan en fazla zararı yeni nesil görüyor.” cümlesinden, C şıkkını “Çünkü doğdukları andan itibaren akıllı cihazlar onların ellerine ‘elektronik emzik&#; niyetiyle veriliyor.” cümlesinden, D şıkkı ise “Ortaöğretim çağındaki bir çocuk yılda saatini okulda geçirirken saatini TV ve bilgisayar başında geçiriyor. Gençler her gün dakikasını cep telefonu kullanarak öldürüyor. Türkiye&#;de bir kişi günde ortalama 6 saat TV izlerken kitap okumaya yalnızca 1 dakika ayırıyor.” cümlelerinden çıkarabiliriz. Metinde tek bir soru geçmektedir. Bu soru da düşünceleri desteklemek için değil de örnek olarak kullanılmıştır. A şıkkı metinden çıkarılamaz. Cevap: A

S Bu metinde anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?

A) İnsan, zamanını iyi değerlendirmelidir.
B) Teknoloji bağımlılığı projelerle
C) Bağımlılık yapan şeylerden uzak durulmalıdır.
D) Teknoloji ölçülü kullanılmalıdır.

S Çözüm:

Metinde teknolojinin özellikle yeni nesil tarafından bilinçsiz ve ölçüsüz kullanıldığı ve bunun bir süre sonra bağımlılığa neden olduğundan bahsetmektedir. “Teknoloji ölçülü kullanılmalıdır.” diyen D şıkkı metnin ana fikrini oluşturmaktadır. Cevap: D

S Metnin son cümlesinin ifade ettiği anlam aşağıdakilerden hangisidir?

A) Eleştiri B) Öneri C) Varsayım D) Ön yargı

S Çözüm:

Metindeki son cümle incelendiğinde vurgulanan ifade öneri niteliğindedir. Yazarın kullanmış olduğu “Eğer siz de&#;” şeklinde başladığı cümlede teknolojinin haddinden fazla kullanımından kaynaklı fark etme eksikliği ön plana çıkarılmış ve teknolojinin ölçüsünde kullanılıp nelerin kaçırıldığının fark edilebileceği belirtilmiştir. Cevap: B

S Aşağıdakilerden hangisi bu metindeki altı çizili cümlenin bir özelliği ?

A) Eylem cümlesi
B) Olumlu Cümle
C) İçinde fiilimsi buluna cümle
D) Kurallı cümle

S Çözüm:

Altı çizili cümle isim &#; olumlu &#; birleşik &#; kurallı cümle özelliği göstermektedir. İlgili cümle eylem cümlesi değildir. Cevap: A

S (I) İstanbul&#;un üstünde ne tür tarihi yapıların olduğu az çok bilinir ama altında ne var pek bilinmez. (II) Yerin altındaki yapılardan biri olan sarnıçlar yüzyıllarca kentin su ihtiyacının önemli bir kısmını karşılamış. (III) Yağmurlardan süzülen veya kentin kilometrelerce ötesinden su kanallarıyla getirilen sular buralarda depolanırmış. (IV) Sarayın, büyük kiliselerin, askerî kışlaların, soylulara ait konakların su ihtiyaçları buralardan karşılanırmış.

Bu metinde numaralanmış cümlelerin hangisinden sonra “Böyle önemli yapıların su ihtiyacını karşılayan sarnıçların en meşhuru Yere Batan Sarnıcı&#;dır.” cümlesi gelirse metindeki düşünce akışı bozulmaz?

A) I. B) II. C) III. D) IV.

S Çözüm:

Soruda en önemli nokta “numaralandırılmış cümleden sonra/numaralı yere” ayrımının fark edilmesidir. Su sarnıçlarının genel detaylarından bahsedilen cümlelerde son cümleden sonra örnek verilerek konu somutlanmalıdır. “Sarayın büyük kiliselerin askeri kışlaları soylulara ait konakların su ihtiyaçları buradan karşılanırmış.” olan son cümlemizden sonra konuyu daha anlaşılır hale getirmek ve örnek vermek amacıyla “Böyle önemli yapıların su ihtiyacını karşılayan sarnıçların en meşhuru Yerebatan Sarnıcı&#;dır.” cümlesi getirilebilir. Cevap: D

S “Küçük Prens’in Güzel Hikâyesi” adlı bu nefis kitap, Antonie de Saint Exupery’nin yazdığı Küçük Prens öyküsünün metninin yanı sıra yayımlanmayan bir bölümü, Küçük Prens karakterinin orijinal çizimlerini ve Küçük Prens üzerine yazılmış makaleleri içeriyor.

Aşağıdakilerden hangisi bu cümlede sözü edilen eserle ilgili olarak söylenir?

A) Kahramanın hayat hikâyesini anlattığı
B) İki bölümden oluştuğu
C) Küçük Prens’le ilgili farklı çalışmalara yer verdiği
D) Küçük Prens hakkında yapılan en kapsamlı çalışma olduğu

S Çözüm:

  • A seçeneğinde kahramanın hayat hikayesinin anlatıldığından tam emin olamayız.
  • B seçeneğinde kitap iki veya daha çok bölümden oluşabilir. Bu sebeple B seçeneğinden de emin olamayız.
  • D seçeneğine baktığımızda en kapsamlı eserin elimizdeki eser olduğuna dair net bilgi yoktur.

Cevap olan C seçeneği önceki eserden farklı olarak karikatürlerin olması, metnin yayımlanmayan bölümlerinin olması bilgisini verdiği için Küçük Prens ile ilgili farklı çalışmalar yapılmıştır diyebiliriz. Cevap: C

S
I. Mutluluğu engelleyen şeylerden biri, çok fazla mutluluk beklemektir.
II. Mutluluk öyle bir servettir ki bölüşüldükçe çoğalır.
III. Bilge ve iyi olmadıkça kimse mutlu olamaz.
IV. İnsan en fazla yetindiği zaman mutludur.

Yukarıdaki numaralandırılmış cümlelerden hangileri anlamca birbirine ?

A) I ve III. B) I ve IV. C) II ve III. D) II ve IV.

S Çözüm:

1. cümle de fazlasını isteyen mutlu olamaz. 2. cümle de mutluluğu paylaşmak, mutluluğu çoğaltır. 3. cümle de mutlu olmak için bilge ve iyi olmak gerekir. 4. cümle de az ile yetinen mutlu olur. (Fazlasını istemeyen mutlu olur)

1 ve 4. cümleler mutlu olmak için çok fazla mutluluk beklememekle, azla yetinmek birbirine en yakın iki cümledir. Cevap: B

S

yüzyılın ortasından itibaren büyük şehirlerde ulaşım sorun hale gelmeye başlayınca ülkeler toplu taşımacılığa yönelmiştir. Bunun için bulunan çözümlerden biri de raylı taşımacılık yani metrodur. Dünyanın büyük şehirlerinde faaliyete geçen metro hatlarıyla ilgili bazı bilgiler şunlardır:

• İstanbul Tünel Metrosu, Budapeşte Metrosu’ndan önce hizmete girmiştir.
• Chicago (Şikago) Metrosu’ndan önce ve sonra açılan metro hatları vardır.
• İstanbul Tünel Metrosu açıldığında sadece bir metro hattı faaliyetteydi.
• Budapeşte Metrosu, Londra Metrosu’ndan sonra açılmıştır.

Bu bilgilere göre metro hatlarının hizmete girme tarihleri aşağıdakilerin hangisinde doğru verilmiştir?

S Çözüm:

Soruda istenen metro hatlarının yıllara göre doğru sıralanmasıdır. Paragrafta verilen açıklamalara bakarak şu sıra izlenmelidir:

• İlk açıklamaya baktığımızda Budapeşte Metrosu’nun İstanbul’dan sonra hizmete girdiği yılların olduğu şıkları bulalım. A şıkkı dışında diğer tüm şıklar bize isteneni vermektedir.

• İkinci açıklamaya baktığımızda Chicago(Şikago) Metrosu’ndan önce ve sonra metro hatlarının hizmete girdiğini görüyoruz. Bu yüzden bu metro hattı ilk ve son hizmete giren olamayacağından D şıkkını da eliyoruz.

• Üçüncü açıklamadan İstanbul Metro’sunun ikinci olduğunu anlıyoruz ve B şıkkını da eleyip doğru cevabın C şıkkı olduğunu buluyoruz. Cevap: C

13, 14 ve soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.

Yaşadığımız dünyaya karşı taşıdığımız sorumlulukları fark etmemiz için en ideal zamanlar ilk çocukluk yıllarımız. Vere çöp atmama, ağaçların dallarını kırmama, çiçekleri koparmama gibi birçok şey bu dönemde edindirilir Bunda en büyük pay kitaplara ait.

Eğitim Uzmanı Bilge Buhan Musa. geri dönüşüm üzerine dört yeni hikâye kitabıyla
I
çocuklara çevre bilinci kazandırmayı hedefliyor. Bilge Buhan Musa, doğanın nasıl korunabileceğini kitaplarında verdiği yöntemlerle çocukların bunu davranışa
II
kolayca dönüştürebileceklerini belirtiyor. Eğitimci yazarın yayımlanan hikâye serisi, çocukların kitaptaki kahramanlarla empati kurmalarını sağlıyor ve gezegenimize karşı sorumluluklarını yerine aracı oluyor. Bu hikâye
III
serisi dört fartch kitaptan oluşuyor. “Yaşlı Çınar Ağacı&#;nda kâğıdın, ‘Meraklı Yeşil Şişe&#;de camın, ‘Beyaz Plastik Bardak&#;ta plastiğin geri dönüşümü anlatılıyor. “Geri Kazanım Atölyesi&#;nde ise kullandığımız eşyalardan geri dönüşüme ne
IV

şekilde faydalanabileceğimiz dile getiriliyor.

S Bu metinden aşağıdaki yargıların hangisi ?

A) Doğayı korumada geri dönüşüm önemlidir.
B) Kitapların, çocukların kişilik gelişiminde etkisi vardır.
C) Olumlu davranışlar çocukken daha kolay kazandırılır.
D) İnsanlarla sağlıklı iletişimin yolu empati kurmaktır.

S Çözüm:

A ve B seçeneği metnin tamamını okuduğumuzda çıkarılabilir. C seçeneği ise metindeki “Yaşadığımız dünyaya karşı sorumlulukları fark etmemiz için en ideal zamanlar ilk çocukluk yıllarımız.” cümlesinden çıkarılabilir. Cevap: D

S Bu metine göre Bilge Buhan Musa&#;nın, kitaplarını yazma amacı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Çocuklara çevre bilinci aşılamak
B) Geri dönüşümün ekonomiye katkısı hakkında bilgi vermek
C) Ailelere çocuk eğitimi konusunda yol göstermek
D) Kitap okuma alışkanlığı kazandırmak

S Çözüm:

Metne göre Bilge Buhan Musa&#;nın kitapları yazma amacı çevreyi korumak için çocuklara çevre bilinci aşılamaktır. Metinde eğitim için en ideal zamanın ilk çocukluk olduğunu söylemesi, kitapta çocukların karakterlerle empati kurup, gezegenimize sorumluluklarını yerine getirmesine aracı olması bizi doğru cevaba yönlendiriyor. Cevap: A

S Bu metindeki numaralandırılmış kelimelerden hangileri zarf &#; fiildir?

A) I ve II.
B) I ve III.
C) II ve IV.
D) III ve IV.

S Çözüm:

I. Sıfat fiil eki olan “-dık” ekini almış.
II. “-ıp” ekini aldığı için zarf fiildir.
III. “-me/-ma” isim fiil ekini almış.
IV. “-madan/-meden” zarf fiil ekini almıştır.

Soru öncülü zarf &#; fiili sorduğu için cevap II ve IV olur. Cevap: C

S yılının Nisan ayı başlarında Ömer Şevki bey, oğlunu o günlerde subay çocukları için açılan Eyüp Sultan Askeri lisesinde özel bölüme yatılı olarak yerleştirir. Yeni usule göre öğretim yapılan bu okul da eğitim dili Fransızcadır.

Bu metinde aşağıdakilerin hangisiyle ilgili bir yazım yanlışı?

A) Kişi adlarından önce ve sonra gelen unvanlar, saygı sözleri
B) Belli bir tarih bildiren ay ve gün adları
C) Bulunma durum eki “-da, -de”nin yazımı
D) Kurum, kuruluş ve kurul adları

S Çözüm:

A şıkkına baktığımızda Ömer Şevki bey söz grubunda “Bey” büyük yazılmalıydı; çünkü özel isimlerden sonra gelen unvan ve saygı sözcükleri büyük harfle yazılır.

B şıkkına baktığımızda doğru cevap buradadır; çünkü belirli bir tarih bildiren gün ve ay adları büyük harfle yazılır.

C şıkkında paragrafın son cümlesinde yer alan “okul da” sözcüğündeki de&#;nin bitişik olması gerekmektedir. Ancak metinde ek olan -de&#;yi ayrı yazdığı için yazım yanlışı vardır.

D şıkkında Eyüp Sultan Askeri lisesi söz grubundaki “lise” sözcüğü kurum kuruluş adına dahil olduğu için büyük harfle yazılmalıydı. Cevap: B

Aşağıdaki cümlelerin hangisinde noktalama işaretlerinin kullanımıyla ilgili bir yanlışlık yapılmıştır?

A) Hey, Gebzeli Hasan! Bu çayların parasını kim ödeyecek?
B) Nükhet&#;in en büyük korkusu, samimi olduğu ve kendisi yanlarından huzurlu hissettiği insanlardan uzun süre ayrı kalmaktı.
C) Zeki (!) çocuk tüm parasını bir günde bitirdi, ayın geri kalanını harçlıksız geçirdi.
D) Hep beklenmedik zamanlarda gelir, planlarımı, çabalarımı boşa çıkardı.

S Çözüm:

Sorunun A, B ve C şıklarında herhangi bir hata yoktur. D şıkkında sıralı cümleleri ayırmak için kullanılan virgül yerine noktalı virgül kullanılması gerekmektedir; çünkü sıralı cümlelerin içinde virgül kullanılmışsa bu cümleleri birbirinden ayırmak için noktalı virgül kullanılmalıdır. Cevap: D

S

Ben Ömer Halisdemir,
Gözlerimde göremezsiniz korkuyu.
Arkamdan söylesinler şu türküyü:
Gencecik yaşında düşmüştü şehit,
Cihan görmedi böyle bir yiğit.

Ben Ömer Halisdemir,
Bin canım daha olsa
Veririm yine vatan uğruna.

Bu dizelerde aşağıdaki duygulardan hangisine yer ?

A) Kahramanlık B) Merhamet C) Cesaret D) Vatan sevgisi

S Çözüm:

Şiirde kahramanlık, cesaret ve vatanperverlik ön plana çıkarken merhamet ile ilgili herhangi bir ifadeye yer verilmemiştir. dolayısıyla doğru yanıt B&#;dir. Cevap: B

S ’li yılların başında istasyon, bir mola yeri olmaktan ziyade hayatın aktığı yerdi bizim kasabada. Kasabanın gençleri istasyonda buluşur, kalabalıkta kendilerini unuttururdu. Filmlerdeki gibi, gençler ilk kez burada göz göze gelirdi. İlk ayrılık burada yaşanır, askerlik veya çalışmak için büyük şehre gidenlerin ardından gözyaşı ilk kez burada dökülürdü. Ayrılığın acısı kadar buluşmanın sevinci de istasyondu. Ben de tezkere alıp gelen ağabeyimi burada beklemişti. İki gün boyunca istasyona her gelen trende gözlerim ağabeyimi aramıştı. Nihayet ağabeyim trenden indiğinde boynuna sarılmış, dakikalarca ağlamıştım.

Bu parça aşağıdaki metin türlerinin hangisinden alınmıştır?

A) Biyografi B) Deneme C) Anı D) Gezi Yazısı

S Çözüm:

Soru kökünde yer alan parça yazarın ’li yılların başında yaşadığı bir olayın aktarımından oluşmaktadır. yer yer mekan tasvirine yer verilmiş olsa da genel olarak olay odaklı olması ve geçmiş zamanda gerçekleşmiş bir olaydan bahsetmesi sebebiyle metin türü anıdır. Cevap: C

S

I. Başınız ağrıyorsa “Kendinizi hangi konuda yargılıyorsunuz, uğraşıp baş edemediğiniz düşünceleriniz nelerdir?” sorularının cevabını bulmalısınız. Baş ağrılarının çoğu kendini acımasızca eleştirme, öz güven kayıpları ve kişinin, yaptığı her şeyi değersiz görmesiyle ilgilidir.

II. Migren türü baş ağrısı kendine ve her şeye kızan, oldukça mükemmeliyetçi olan, kendilerine acımasızca baskı yapan kişiler tarafından yaratılır. Migrende yoğun olarak bastırılmış kızgınlık vardır.

III. Boyun fıtığı ve ağrıları; düşüncelerimizde esnek olmamak yaşadığımız sorunların öteki yüzünü görememek, başka bir kişinin bakış açısının anlayamamaktan kaynaklanır.

Bu üç metinden çıkarılabilecek ortak sonuç aşağıdakilerden hangisidir?

A) Vücuttaki ağrıların temel nedeni öfke duygusunun bastırılmasıdır.
B) İyi bir dinlenme, stresin neden olduğu tüm hastalıklardan kurtulabileceğimiz ideal bir süreçtir.
C) Olumsuz duygu, düşünce ve tutumlar bazı hastalıklara yol açar.
D) Her şeyi en iyi şekilde yapma çabası vücut sağlığını tehdit eder.

S Çözüm:

Sorudaki ilk metinde kendinizle ilgili olumsuz düşünceler sonucunda baş ağrısının ortaya çıktığı, ikinci metinde kendine ve her şeye olumsuz düşünceler sonucunda migrenin oluştuğu ve üçüncü metinde ise tek taraflı bakış açısı ve sorunlara çözüm bulabilecek tutumda olmamanın boyun fıtığı ve ağrılarına sebep olduğundan bahsetmektedir. Bu üç metnin ortak noktası ise “Olumsuz düşünceler, tutumlar sağlık sorunları yaratmaktadır.” cümlesini barındırmalarıdır. Cevap: C

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası