beyşehir ticaret meslek lisesi bölümleri / Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Okul/Alan/Dal Arama

Beyşehir Ticaret Meslek Lisesi Bölümleri

beyşehir ticaret meslek lisesi bölümleri

1 T.C. BEYŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Beyşehir Teknik Ve Endüstri Meslek Lisesi

2 T.C. BEYŞEHİR KAYMAKAMLIĞI Beyşehir Teknik Ve Endüstri Meslek Lisesi STRATEJİK PLAN BEYŞEHİR /

3 İSTİKLAL MARŞI Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. O benim milletimin yıldızıdır, parlayacak; O benimdir, o benim milletimindir ancak. Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl! Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl? Sana olmaz dökülen kanlarımız sonra helâl Hakkıdır, Hakk a tapan, milletimin istiklâl! Ben ezelden beridir hür yaşadım, hür yaşarım. Hangi çılgın bana zincir vuracakmış? Şaşarım! Kükremiş sel gibiyim, bendimi çiğner, aşarım. Yırtarım dağları, enginlere sığmam, taşarım. Garbın afakını sarmışsa çelik zırhlı duvar, Benim iman dolu göğsüm gibi serhaddım var. Ulusun, korkma! Nasıl böyle bir imanı boğar, Medeniyet! dediğin tek dişi kalmış canavar? Arkadaş! Yurduma alçakları uğratma, sakın. Siper et gövdeni, dursun bu hayâsızca akın. Doğacaktır sana va dettiği günler Hakk ın Kim bilir, belki yarın, belki yarından da yakın. Bastığın yerleri toprak! diyerek geçme, tanı: Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı. Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı: Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı. Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda? Şüheda fışkıracak toprağı sıksan, şüheda! Canı, cananı, bütün varımı alsın da Huda, Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüda. Ruhumun senden, İlâhî, şudur ancak emeli: Değmesin mabedimin göğsüne namahrem eli. Bu ezanlar ki şahadetleri dinin temeli- Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli. O zaman vecd ile bin secde eder-varsa-taşım, Her cerihamdan, ilâhî, boşanıp kanlı yaşım, Fışkırır ruh-ı mücerret gibi yerden naşım; O zaman yükselerek arşa değer belki başım. Dalgalan sen de şafaklar gibi ey şanlı hilâl! Olsun artık dökülen kanlarımın hepsi helâl. Ebediyen sana yok, ırkıma yok izmihlâl: Hakkıdır, hür yaşamış, bayrağımın hürriyet; Hakkıdır, Hakk a tapan, milletimin istiklâl Mehmet Akif ERSOY 3

4 ATATÜRK ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ Ey Türk gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir. Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni, bu hazineden, mahrum etmek isteyecek, dâhilî ve haricî, bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerait, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zapt edilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dâhilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasî emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr u zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir. Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi, vazifen; Türk istiklâl ve cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asîl kanda, mevcuttur! Mustafa Kemal ATATÜRK 4

5 Konya İl Haritası 5

6 Beyşehir İlçe Haritası 6

7 Okul İletişim Bilgileri OKULUN İLETİŞİM BİLGİLERİ ADRESİ İçerişehir Mah. Prof. Dr. Yılmaz Muslu cad. No : 25 Beyşehir/KONYA TELEFON () () FAKS () E- POSTA ADRESİ WEB ADRESİ @funduszeue.info 7

8 Stratejik Planlama Ekibi STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ S. NO ADI SOYADI GÖREVİ 1 Abdi KALAN Okul Müdürü 2 Yaşar KARAARSLANOĞLU Müdür Baş Yardımcısı 3 Enver AYATA Müdür Yardımcısı Mustafa ACAR Ali DİKMEN Mehmet GÜLSER Halil ÖZNACİ Rehber Öğretmen Bilişim Tek. Alan Şefi Elektrik-Elektronik Tek. Alan Şefi Metal Teknolojileri Dal Şefi 8 Erdoğan TEMİZ Biyoloji Öğretmeni 8

9 Sunuş Okulumuz yılında Pratik Sanat Okulu olarak eğitim ve öğretim hayatına başlayan Kurumumuz, 34 yıllık bir geçmişe sahiptir. Başlangıçtan günümüze kadar hızla, sınırlarını zorlayan değişim ve gelişimleriyle koşusuna devam etmektedir. Okul arsamızın göl havzasında olduğundan Beyşehir Gölünün taşması sonucu okul binalarınız ve arsamız 8 yıl süre ile göl suları altında kalmış, yılında göl çevresinde yapılan dolgu ve drenaj kanallarından sonra binalar sular altından kurtarılmıştır. Bina çevresi ve okulun zemin katları dolgu yapılarak 20 Eylül tarihinde Endüstri Meslek Lisesi olarak Tesviye Bölümü ile eğitim öğretime başlamıştır. Okulumuzdaki fiziki kapasite yetersizliği nedeniyle yılında ek bina yapımına başlanılmış, yılında bu bina hizmete açılmıştır. Başlangıç noktasından günümüze kadar sürekli değişim ve gelişim atılımlarıyla dikkati çekerek ilgi toplamaya devam etmektedir. Bugün büyüklüğün, gururun, hizmetin, girişimciliğin ve başarının sembolü olan, m2 açık, m2 kapalı alan üzerine kurulan ve bir kampus görüntüsü veren kurumumuz; eğitim, atölye ve diğer sosyal tesisler ile birlikte 7 binadan oluşmaktadır. Beyşehir de Mesleki ve teknik eğitim denilince ilk akla gelen kurumumuzda öğrenci eğitim ve öğretim görmektedir. 51 Öğretmen ve 5 yardımcı personelin görev yaptığı kurumumuz şimdiye kadar ün üzerinde öğrenci mezun ederek ülke kalkınması için etkili olan nitelikli insan gücüne kaynaklık etmenin hazzını duymaktadır. Her türlü değişim ve gelişime açık olan kurumumuzda, teknolojik gelişmeler yakından takip edilmekte, araştırma-geliştirme çalışmalarına büyük önem verilmektedir. Ekip çalışmasının ön plana çıkarıldığı, kalitenin birinci öncelik olduğu tüm çalışanlarımızca kabul edilmektedir. Bu özellikleri ile alanında bölgemizin en büyük kurumlarından birisidir. 9

10 Avrupa Birliği Leonardo Da Vinci Mesleki Eğitim Programı Kapsamında Ulusal Ajansa sunulan A Tipi Hareketlilik projesi ve yıllarında kabul edilmiş, öğrenci ve öğretmenlerimiz Avrupa nın değişik ülkelerinde proje gerçekleştirmişlerdir. Her türlü değişim ve gelişime açık olan kurumumuzda, teknolojik gelişmeler yakından takip edilmekte, araştırma-geliştirme çalışmalarına büyük önem verilmektedir. Ekip çalışmasının ön plana çıkarıldığı, kalitenin birinci öncelik olduğu tüm çalışanlarca kabul edilmektedir. Beyşehir Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Stratejik Planlama çalışması ile Okulumuzun misyonu ve vizyonu, kuruluş/varoluş amacına uygun bir biçimde ortaya konulmuş ve bu vizyona ulaşmak için stratejik amaçlar ve hedefler belirlenmiştir. Beyşehir Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi Stratejik Planı , Kurumun stratejik amaçları doğrultusunda, sonuçları ölçülebilir göstergeleri olan hedefler ve alt-hedefler ortaya koymaktadır. Bu planın, diğer kurumlar için yön gösterici bir çalışma olarak da değerlendirilmesi dileğiyle Uzm. Öğrt. Abdi KALAN Okul Müdürü 10

11 Giriş Milli Eğitim Bakanlığı Müfredat Laboratuar Okulları (MLO) çalışmaları kapsamında Okul Gelişim Modeli sistemini geliştirerek okullarda Okul Gelişim Yönetim Ekipleri (OGYE) oluşturulmuştur. Ayrıca okullarda Toplam Kalite Ekipleri de oluşturularak toplam kalite felsefesi ve anlayışı okullara yerleştirilmeye çalışılmıştır. OGYE ekipleri de toplam kalite anlayışı çerçevesinde çalışmalarını yürütmüştür. Toplam Kalite Ekipleri ve Okul Gelişim Yönetim ekipleri süreç içinde birlikte hareket etmeye başlamışlardır. Her ne kadar farklılıkları az da olsa yeni bir ekip anlayışı ile çalışmaların yürütülmesi kafa karışıklığı yaratsa da, bu çalışmalar okullarda planlı çalışma alışkanlığının oluşmasını sağlamıştır. Türkiye Cumhuriyeti nin Avrupa Birliği uyum çalışmaları kapsamında tarih sayılı Resmi Gazete de yayımlanan Sayılı Kamu Mali Yönetimi Ve Kontrol Kanunu nun 9. Maddesinde Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlarlar. Kamu idareleri, kamu hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesi için bütçeleri ile program ve proje bazında kaynak tahsislerini; stratejik planlarına, yıllık amaç ve hedefleri ile performans göstergelerine dayandırmak zorundadırlar. Kamu idareleri bütçelerini, stratejik planlarında yer alan misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedeflerle uyumlu ve performans esasına dayalı olarak hazırlarlar. hükmünü getirmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı MEB Eğitimde Stratejik Planlama Uygulama Yönergesi ve /55 ve /15 sayılı genelgeler ile Sayılı yasa doğrultusunda çalışmalar başlatmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı okullarda da Stratejik Plan çalışmalarının yürütülmesine esas olmak üzere Planlı Okul Gelişim Modeli Okulda Stratejik Yönetim kitapçığı hazırlayarak göndermiştir. Kitapçıkta okullarda ayrı bir Stratejik Yönetim Ekibi kurulmamasını ve Okul Gelişim Yönetim Ekibinin, Stratejik Plan çalışmalarını yürütmesini sağlaması isabetli olmuştur. Ancak Sayılı Yasa ile artık bundan böyle tüm kurumlarda üç yıl içinde revize edilebilecek beş yıllık plan çalışması ve akabinde de denetim ve hesap verme zorunluluğundan dolayı süreç içinde okulda tek bir ekibin olmasının gerekliliği oluşacaktır. Okullarda Stratejik Yönetim Ekibi her çalışmanın eşgüdümünden ve yürütülmesinden sorumlu olacaktır. Toplam Kalite ve Okul Gelişim Yönetim Ekibi (OGYE) kaldırılarak, zaten içeriğinde felsefesiyle var olan Stratejik Yönetim Ekibi (SYE) tek ve merkez olmalıdır. Stratejik Planlama Ekibi 11

12 İÇİNDEKİLER İSTİKLAL MARŞI 3 ATATÜRK ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ 4 Konya İl Haritası 5 Beyşehir İlçe Haritası 6 Okul İletişim Bilgileri 7 Stratejik Planlama Ekibi 8 Sunuş 9 Giriş İÇİNDEKİLER BÖLÜM funduszeue.infoın Amacı funduszeue.infoın Kapsamı funduszeue.infojik Plan Yasal Çerçeve ve Üst Politika Belgeleri funduszeue.infojik Planlama Süreci BÖLÜM Okulumuzun Tarihçesi Tablo 1: Okulumuzda Bulunan Alanlar Ve Açılış Tarihleri MEVZUAT ANALİZİ Yasal Yükümlükler FAALİYET ALANI ÜRÜN HİZMET Tablo 2: Faaliyet Alanı-Ürün Hizmet Okulun Teşkilat Şeması Tablo 3: Okulun Teşkilat Şeması OKUL BİNA ANALİZİ Okul Bilgi Formu Tablo 4: Okul Bilgi Formu Okulun Bina ve Donanım Durumu

13

14

15 ÇEVRE ANALİZİ (PEST) Çevrenin Kültürel Yapısı Çevrenin Demografik Yapısı GZFT ANALİZİ (SWOT ANALİZİ) BÖLÜM VİZYONUMUZ İLKE ve DEĞERLERİMİZ TEMALAR STRATEJİK AMAÇLAR MALİYETLENDİRME TABLOSU Tablo Maliyetlendirme Tablosu BÖLÜM FAALİYET İZLEME VE DEĞERLENDİRME RAPORU FAALİYET SONU RAPORU YILI EYLEM PLANI BÖLÜM YILI EYLEM PLANI OLUR TABLOLARIN LİSTESİ Tablo 1: Okulumuzda Bulunan Alanlar Ve Açılış Tarihleri Tablo 2: Faaliyet Alanı-Ürün Hizmet Tablo 3: Okulun Teşkilat Şeması Tablo 4: Okul Bilgi Formu Tablo 5: Okul Fiziki Altyapısı

16

17 Tablo Okul Öğrencilerinin Aldığı Ödüller Tablo İlişkide Olduğumuz Gerçek Ve Tüzel Kişiler (Paydaşlarımız) Tablo Paydaş Belirleme Çizelgesi Tablo Okulun Paydaşları Çizelgesi

18 1.BÖLÜM 18

19 funduszeue.infoın Amacı AMAÇ Bu Stratejik Plan okulumuzun mevcut durumu ile önümüzdeki 4 yılda varılmak istenen hedefler ve bu hedeflerle ilgili çalışmaları, güçlü ve zayıf yönleri ile dış çevredeki fırsat ve tehditler göz önünde bulundurularak, eğitim alanında ortaya konan kalite standartlarına ulaşmak üzere yeni stratejiler geliştirmeyi hedeflemektedir. funduszeue.infoın Kapsamı KAPSAM Bu stratejik plan dokümanı, yılları arasında Beyşehir Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinin stratejik amaçlarını, hedeflerini ve performans göstergelerini kapsamaktadır. funduszeue.infojik Plan Yasal Çerçeve ve Üst Politika Belgeleri Sıra No YASAL ÇERÇEVE VE ÜST POLİTİKA BELGELERİ Referans Kaynağının Adı sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu 2 Milli Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı 3 Milli Eğitim Bakanlığı Genelge Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı 5 Beyşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Stratejik Planı 6 Konya İl Özel İdaresi Stratejik Planı 7 Beyşehir İlçe Özel İdaresi Stratejik Planı 8 MEB Eğitimde Stratejik Planlama 9 DPT-Kamu Kuruluşları için Stratejik Planlama Kılavuzu 10 Milli Eğitim Strateji Belgesi 11 Milli Eğitim ile ilgili Mevzuat 12 Milli Eğitim Şura Kararları 13 TÜBİTAK Vizyon Eğitim ve İnsan Kaynakları Raporu 19

20 funduszeue.infojik Planlama Süreci STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ SIRA NO TARİHİ YAPILANLAR Okulumuz Müdür ve Müdür Yardımcısı Beyşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlemiş olduğu Stratejik Yönetim ve Planlama eğitimine katıldılar Sayılı Kanun ve ilgili yönetmelikler çerçevesinde hazırlık çalışmaları yapmak üzere Stratejik Plan Çalışma Ekibi kurulmuş, OGYE ekibi ile birlikte çalışma takvimi oluşturulmuştur. Stratejik planın ilk bölümü olan okulumuzun tarihçesi Stratejik Plan Çalışma Ekibi ve OGYE ekibi ile birlikte araştırılarak kaleme alınmıştır Stratejik Plan Çalışma Ekibi ve OGYE ekibi DURUM ANALİZİ İÇİN okulumuzun bina, personel, öğrenci ve okul performans bilgileri için istatistik çalışması yapmış, İl Milli Eğitim Müdürlüğü nün hazırlamış olduğu KONYA İLİ EĞİTİM İSTATİSTİKLERİ ile karşılaştırmıştır. Stratejik Plan Çalışma Ekibi ve OGYE ekibi oluşturulan tabloların GZFT ANALİZİ nde kullanmak üzere yorumlamışlardır. Böylelikle okulumuzun Güçlü ve Zayıf yönleri, Fırsat ve Tehditleri anket sonuçları ile birleştirilerek olgunlaştırılmıştır. Stratejik Plan Çalışma Ekibi ve OGYE ekibi İç ve Dış Paydaşları belirleme çalışması yapmış paydaşlarımıza MİSYON ve VİZYON ifadelerimizin belirlenmesinde katkı yapması istenmiştir. Stratejik Plan Çalışma Ekibi ve OGYE ekibi Misyon ve Vizyon ifadeleri için paydaşlarımızdan anket, Misyon ve vizyon Öneri Talep Formu ile görüş istemiştir. Ayrıca LİTMUS UYGUNLUK TESTİ ile misyon ve vizyon ifadeleri kontrol edilmiştir. Stratejik Plan Çalışma Ekibi ve OGYE ekibi üst politika belgelerinde eğitim ile ilgili amaçların bir listesini çıkarmıştır. Bu listedeki eğitim hedeflerini okulumuzun ilköğretim olmasından dolayı önceliklendirmiş, Milli Eğitim Bakanlığı, Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Konya İli Özel İdaresi Stratejik Planı ile karşılaştırmıştır. Böylelikle okulumuzun amaçları ile belirtilen planlar arasında uyum sağlanmıştır. Üst Politika belgelerinde belirtilen hedefler ile OKUL BİNA; PERSONEL, ÖĞRENCİ ve PERFORMANS bilgi tabloları hedeflerimizin ortaya çıkması açısından önemli bilgiler içerdiği görülmüştür. Bu bilgiler okulumuzun İYİLEŞTİRMEYE AÇIK ALANLARI olarak kabul edilmiş, Memnuniyet Anket Analizi ile birleştirilerek bir rapor hazırlanmıştır. Bu faaliyet raporunu Stratejik Planlama ve OGYE ekibi okulumuz öğretenleri, tesadüfi örneklemle seçerek belirlediğimiz öğrenci ve velilerimiz, Okul Aile Birliği Başkanı, Mahalle Muhtarı ile okul faaliyet plan dönemi sonuna kadar oluşturulmuştur. Bu faaliyetler günün şartlarına göre ekleme ve çıkarma durumu ayrıca yıllık faaliyet raporlarında belirlenmesi uygun görülmüştür. 20

21 2BÖLÜM 21

22 Okulumuzun Tarihçesi Okulumuz yılında Pratik Sanat Okulu olarak yapılmış; ancak göl sularının taşması nedeniyle binalar 8 yıl su altında kalmıştır yılında yapılan dolgu çalışmaları sonucu okul binaları sular altından kurtarılmıştır. 22

23 OKULUMUZDA BULUNAN ALANLAR VE AÇILIŞ TARİHLERİ OKULUMUZDA BULUNAN ALANLAR VE AÇILIŞ TARİHLERİ Makine Teknolojisi Alanı Metal Teknolojisi Alanı Elektrik-Elektronik Tekn. Alanı Ahşap Teknolojisi Alanı Giyim Üretim Teknolojisi Alanı Bilişim Teknolojileri Alanı Teknik Lise Makine Teknolojisi Alanı Anadolu funduszeue.info Bilişim Tekn. Alanı Anadolu funduszeue.info Elektrik-Elektronik T Alanı Tablo 1: Okulumuzda Bulunan Alanlar Ve Açılış Tarihleri

24 Mesleki Ve Teknik Eğitim Yönetmeliğinin 5. Maddesine Göre İlkeler Kurumların işlevlerinin, Türk Milli Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda evrensel hukuka, demokrasi ve insan haklarına uygun bir bütünlük içinde yerine getirilmesi, Kalkınma planları, hükümet programları ve milli eğitim şurası kararlarında yer alan hedefler, ilkeler ve politikalara uygun olarak insan gücü, eğitim ve istihdam ilişkilerinin sağlıklı, dengeli ve dinamik bir yapıya kavuşturulması, Gereçlere ve yetişkinlere ortak bir gelen kültür kazandırmak suretiyle onlarda kişi ve toplum sorunlarını tanıma ve çözüm yollarını üretme; ülkenin sosyal, kültürel ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunma bilincinin kazandırılması.

26

28

29 FAALİYET ALANI 4 Onarım Araç-gereç Donatım Onarım, donatım Okulun onarımı için ödenek temini veya tahsisi Okula araç-gereç temini veya tahsisi Okula donatım temini veya tahsisi Tablo 2: Faaliyet Alanı-Ürün Hizmet 29

30 Okulun Teşkilat Şeması Tablo 3: Okulun Teşkilat Şeması 30

31 OKUL BİNA ANALİZİ Okul Bilgi Formu OKUL BİLGİ FORMU İli : Konya İlçesi : Beyşehir Okul Adı : Beyşehir Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi OKULA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER Adresi İçerişehir Mah. Prof. Dr. Yılmaz Muslu cad. No : 25 Beyşehir/KONYA Tel. ve Faks () () () E- Posta Adresi @funduszeue.info Web Adresi Okulun Öğretime Açıldığı Tarih Öğretim Şekli Öğretmen Sayısı 51 Öğrenci Sayısı ( ) Toplam Derslik Sayısı 23 Şube Sayısı EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI Normal Öğretmen Başına Düşen 11,69 Öğrenci Sayısı Derslik Başına Düşen 27,95 Öğrenci Sayısı Okulun Mevcut Arsa Alanı (m²) Binaların kapladığı alan (m²) Bahçe Alanı (m²) Öğretim Bina Sayısı 4 Ek bina ihtiyacı VAR Tablo 4: Okul Bilgi Formu 31

32 Okulun Bina ve Donanım Durumu OKUL/KURUMUN FİZİKİ ALTYAPISI Fiziki Mekan Var Yok Adedi İhtiya Açıklama Müdür odası X 1 - Müdür Yard. Odası X 5 VAR Öğretmenler Odası X 2 - Ders Araç Gereç Odası X Kütüphane X 1 VAR Rehberlik Servisi X 1 VAR Resim Odası X 1 VAR Müzik Odası X VAR Beden Eğitimi Odası X VAR Çok Amaçlı Salon X 1 VAR Ev Ekonomisi Odası X YOK İş ve Teknik Atölyesi X YOK Bilgisayar laboratuarı X 1 VAR Yemekhane X VAR Spor Salonu X VAR Otopark X 1 YOK Spor Alanları X 1 VAR Kantin X 1 YOK Fen Bilgisi Laboratuarı X VAR Arşiv X 1 YOK Tablo 5: Okul Fiziki Altyapısı 32

33 Sosyal Alanlar SOSYAL ALANLAR Tesisin adı Kapasitesi(Kişi Alanı Sayısı) Kantin m 2 Yemekhane YOK Toplantı Salonu (İki Adet) (+20) m 2 Konferans Salonu YOK Seminer Salonu YOK Tablo 6:Sosyal Alanlar Spor Tesisleri SPOR TESİSLERİ Tesisin adı Kapasitesi(Kişi Alanı Sayısı) Basketbol Alanı m 2 Futbol Sahası YOK Kapalı Spor Salonu YOK Voleybol m 2 Diğer Tablo 7: Spor Tesisleri 33

34 OKUL PERSONEL ANALİZİ Okul Personel Durumu OKULUN MEVCUT İDARECİ / ÖĞRETMEN DURUMU Sıra No Görevi Erkek Bayan Toplam 1 MÜDÜR MÜDÜR BAŞYARDIMCISI MÜDÜR YARDIMCISI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI TARİH COĞRAFYA FELSEFE DİN KÜLTÜRÜ VE AHL BİL MATEMATİK FİZİK KİMYA BİYOLOJİ BEDEN EĞİTİMİ REHBERLİK İNGİLİZCE AHŞAP TEKNOLOJİSİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKN ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKN GİYİM-ÜRETİM TEKN METAL TEKNOLOJİSİ MAKİNE TEKNOLOJİSİ TOPLAM Tablo 8:Okulun Mevcut İdareci / Öğretmen Durumu 34

35 Okulun Personel İhtiyacı OKULUN MEVCUT İDARECİ / ÖĞRETMEN DURUMU VE İHTİYAÇLAR UNVAN/BRANŞ NORM MEVCUT İHTİYAÇ MÜDÜR MÜDÜR BAŞYARDIMCISI MÜDÜR YARDIMCISI TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI TARİH COĞRAFYA FELSEFE DİN KÜLTÜRÜ VE AHL BİL MATEMATİK FİZİK KİMYA BİYOLOJİ BEDEN EĞİTİMİ REHBERLİK İNGİLİZCE AHŞAP TEKNOLOJİSİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKN ELEKTRİK ELEKTRONİK TEKN GİYİM-ÜRETİM TEKN METAL TEKNOLOJİSİ MAKİNE TEKNOLOJİSİ TEKNİSYEN MEMUR HİZMETLİ Tablo 9: Okulun Mevcut İdareci / Öğretmen Durumu Ve İhtiyaçlar 35

36 Okulun Yönetici Sayısı Görevi Erkek Kadın Toplam 1 Müdür Müdür Baş Yar Müdür Yard Tablo Okulun Yönetici Sayısı Okulun Yönetici Eğitim Durumu Eğitim Düzeyi Yılı İtibari İle Kişi Sayısı % Lisans 7 % Yüksek Lisans -- % 0 Doktora -- % 0 Tablo Okulun Yönetici Eğitim Durumu Okulun Yönetici Yaş Durumu Yaş Düzeyleri Yılı İtibari İle Kişi Sayısı % % % 28, & 43, % 28,5 Tablo Okulun Yönetici Yaş Durumu Kişi Sayısı Yüzde Grafik 1: Okulun Yönetici Yaş Durumu

37 Okulun Yönetici Hizmet Durumu Hizmet Süreleri Yılı İtibari İle Kişi Sayısı % Yıl % Yıl % Yıl % Yıl % Yıl 2 % üzeri 5 %71 Tablo Okulun Yönetici Hizmet Durumu Okul Öğretmenlerinin Eğitim Durumu Eğitim Düzeyi Yılı İtibari ile Kişi Sayısı % Ön lisans 3 % 7 Lisans 41 % 93 Yüksek Lisans 0 % 0 Tablo Okul Öğretmenlerinin Eğitim Durumu Sayı % Oranı ÖnLisans Lisans Yüksek Lisans Grafik 2: Okul Öğretmenlerinin Eğitim Durumu Okul Öğretmenlerinin Yaş Durumu Yaş Düzeyleri Yılı İtibari ile Kişi Sayısı % % % % % 16 Tablo Okul Öğretmenlerinin Yaş Durumu

38 Kişi Sayısı Grafik 3: Okul Öğretmenlerinin Yaş Durumu Okul Öğretmenlerinin Yıllara Göre Yer Değiştirmeleri Yıl İçerisinde Kurumdan Ayrılan Öğretmen Sayısı Yıl İçerisinde Kurumda Göreve Başlayan Öğretmen Sayısı TOPLAM Tablo Okul Öğretmenlerinin Yıllara Göre Yer Değiştirmeleri Okulun Destek Personeli Destek Kadrosu Yıllar Kadrolu Memur Kadrolu Sayman Kadrolu Teknisyen 4-c Memur Kadrolu Hizmetli 4-c Hizmetli Sözleşmeli Aşçı Tablo Okulun Destek Personeli Okulumuzda taşımalı eğitim kapsamında öğle yemeği verilmektedir. Güvenlik elemanı açığımız bulunmaktadır. Alarm sistemi ve kamera sistemi ile güvenlik sağlanmaktadır.

39 Çalışanların Görev Dağılımı ÇALIŞANLARIN GÖREV DAĞILIMI funduszeue.info UNVAN GÖREVLERİ 1 Okul müdürü 1. Ders okutmak 2. Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, program ve emirlere uygun olarak görevlerini yürütmeye, 3. Okulu düzene koyar 4. Denetler. 5. Okulun amaçlarına uygun olarak yönetilmesinden, değerlendirilmesinden ve geliştirmesinden sorumludur. 6. Okul müdürü, görev tanımında belirtilen diğer görevleri de yapar. 2 Müdür başyardımcısı 3 Müdür yardımcısı 1. Ders okutur 2. Müdürün en yakın yardımcısıdır. 3. Müdürün olmadığı zamanlarda müdüre vekâlet eder. 4. Okulun her türlü eğitim-öğretim, yönetim, öğrenci, personel, tahakkuk, ayniyat, yazışma, eğitici etkinlikler, yatılılık, bursluluk, güvenlik, beslenme, bakım, koruma, temizlik, düzen, nöbet, halkla ilişkiler gibi işleriyle ilgili olarak okul müdürü tarafından verilen görevleri yapar. 5. Müdür başyardımcısı, görev tanımında belirtilen diğer görevleri de yapar. 1. Ders okutur 2. Okulun her türlü eğitim-öğretim, yönetim, öğrenci, personel, tahakkuk, ayniyat, yazışma, sosyal etkinlikler, yatılılık, bursluluk, güvenlik, beslenme, bakım, nöbet, koruma, temizlik, düzen, halkla ilişkiler gibi işleriyle ilgili olarak okul müdürü tarafından verilen görevleri yapar 3. Müdür yardımcıları, görev tanımında belirtilen diğer görevleri de yapar. 4 Öğretmenler 1. İlköğretim okullarında dersler sınıf veya branş öğretmenleri tarafından okutulur. 2. Öğretmenler, kendilerine verilen sınıfın veya şubenin derslerini, programda belirtilen esaslara göre plânlamak, okutmak, bunlarla ilgili uygulama ve deneyleri yapmak, ders dışında okulun eğitimöğretim ve yönetim işlerine etkin bir biçimde katılmak ve bu konularda kanun, yönetmelik ve emirlerde belirtilen görevleri yerine getirmekle

40 40 5 Yönetim işleri ve büro memuru 6 Yardımcı hizmetler personeli yükümlüdürler. 3. Sınıf öğretmenleri, okuttukları sınıfı bir üst sınıfta da okuturlar. 4. İlköğretim okullarının 4 üncü ve 5 inci sınıflarında özel bilgi, beceri ve yetenek isteyen; beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar, din kültürü ve ahlâk bilgisi, yabancı dil ve bilgisayar dersleri branş öğretmenlerince okutulur. 5. Derslerini branş öğretmeni okutan sınıf öğretmeni, bu ders saatlerinde yönetimce verilen eğitim-öğretim görevlerini yapar. 6. Okulun bina ve tesisleri ile öğrenci mevcudu, yatılıgündüzlü, normal veya ikili öğretim gibi durumları göz önünde bulundurularak okul müdürlüğünce düzenlenen nöbet çizelgesine göre öğretmenlerin, normal öğretim yapan okullarda gün süresince, ikili öğretim yapan okullarda ise kendi devresinde nöbet tutmaları sağlanır. 7. Yönetici ve öğretmenler; Resmî Gazete, Tebliğler Dergisi, genelge ve duyurulardan elektronik ortamda yayımlananları Bakanlığın web sayfasından takip eder. 8. Elektronik ortamda yayımlanmayanları ise okur, ilgili yeri imzalar ve uygularlar. 9. Öğretmenler dersleri ile ilgili araç-gereç, laboratuar ve işliklerdeki eşyayı, okul kütüphanesindeki kitapları korur ve iyi kullanılmasını sağlarlar. 1. Müdür veya müdür yardımcıları tarafından kendilerine verilen yazı ve büro işlerini yaparlar. 2. Gelen ve giden yazılarla ilgili dosya ve defterleri tutar, yazılanların asıl veya örneklerini dosyalar ve saklar, gerekenlere cevap hazırlarlar. 3. Memurlar, teslim edilen gizli ya da şahıslarla ilgili yazıların saklanmasından ve gizli tutulmasından sorumludurlar. 4. Öğretmen, memur ve hizmetlilerin özlük dosyalarını tutar ve bunlarla ilgili değişiklikleri günü gününe işlerler. 5. Arşiv işlerini düzenlerler. 6. Müdürün vereceği hizmete yönelik diğer görevleri de yaparlar. 1. Yardımcı hizmetler sınıfı personeli, okul yönetimince yapılacak plânlama ve iş bölümüne göre her türlü yazı ve dosyayı dağıtmak ve toplamak, 2. Başvuru sahiplerini karşılamak ve yol göstermek, 3. Hizmet yerlerini temizlemek, 4. Aydınlatmak ve ısıtma yerlerinde çalışmak,

41 41 5. Nöbet tutmak, 6. Okula getirilen ve çıkarılan her türlü araç-gereç ve malzeme ile eşyayı taşıma ve yerleştirme işlerini yapmakla yükümlüdürler. 7. Bu görevlerini yaparken okul yöneticilerine ve nöbetçi öğretmene karşı sorumludurlar. 7 Kaloriferci 8. Kaloriferci, kalorifer dairesi ve tesisleri ile ilgili hizmetleri yapar. 9. Kaloriferin kullanılmadığı zamanlarda okul yönetimince verilecek işleri yapar. Kaloriferci, okul müdürüne, müdür yardımcısına ve nöbetçi öğretmene karşı sorumludur. Müdürün vereceği hizmete yönelik diğer görevleri de yapar Tablo Çalışanların Görev Dağılımı OKULUN ÖĞRENCİ ANALİZİ Okulun Öğrenci Sayısı YILLAR KIZ ERKEK TOPLAM Tablo Okulun Öğrenci Sayısı Grafik 4: Okulun Öğrenci Sayısı 0 TOPLAM

42 Okulda Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı Yıllara Göre Ortalama Sınıf Mevcutları Yıllara Göre Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı ,7 14 Tablo Okulda Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı Grafik 5: Yıllara Sınıf Mevcutları Öğrenci Sayısı Göre Ortalama Grafik 6: Yıllara Öğrenci Sayısı Göre Öğretmen Başına Düşen Sınıf Mevcutları

43 Okulun Derslik/Laboratuar ve Öğrenci Sayısı İle Başarı Oranları EĞİTİM ÖĞRETİM PROGRAMI Öğrenci Sayısı / Şube Sayısı / Yıl Sonu Başarı Yıllar Derslik/Lab. Öğrenci Sayısı Başarı Oranı / EML %81,6 ATL %88,7 TL % / EML %86 ATL %93 TL % / EML %75 ATL %97 TL % / EML %-- ATL %-- TL %-- Tablo Okulun Derslik/Laboratuar ve Öğrenci Sayısı İle Başarı Oranları Eml Atl Tl Grafik 7: Okulun Derslik/Laboratuar ve Öğrenci Sayısı İle Başarı Oranları Öğrenci Devamsızlık Durumu YILLAR OKUL MEVCUDU DEVAMSIZLIKTAN KALAN ÖĞRENCİ SAYISI DEVAMSIZLIKTAN KALAN ÖĞRENCİLERİN ORANI % % 3, % 4, % 4,4 Tablo Öğrenci Devamsızlık Durumu

44 Öğrenci % Grafik 8: Öğrenci Devamsızlık Durumu Okul Öğrenci Sayısı Ve Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Sayısı Öğretim Yılı Öğrenci Sayısı Sınıf Tekrarı Yapan Öğrenci Tablo Okul öğrenci sayısı ve sınıf tekrarı yapan öğrenci sayısı

45 Sınıf Tekrarı Yapan öğrenci sayısı Grafik 9: Okul öğrenci sayısı ve sınıf tekrarı yapan öğrenci sayısı Sorumluluğu Bulunan Öğrenci Sayısı Öğretim Yılı Sorumluluğu bulunan öğrenci Sayısı Sorumluluğu Bulunan Öğrenci oranı %5, %13, % % Tablo Sorumluluğu Bulunan Öğrenci Sayısı Sorumluluğu bulunan öğrenci sayısı Grafik Sorumluluğu Bulunan Öğrenci Sayısı

46 Okul Öğrencilerinin Öss Başarılarına İlişkin Bilgiler BAŞARI DURUMU YILLAR ÖSS YE GİREN ÖĞRENCİ / PUAN VE ÜSTÜ / PUAN VE ÜSTÜ LİSANS SINAVLA ÖNLİSANS SINAVSIZ GEÇİŞ Mezun verilmemiştir Tablo Okul Öğrencilerinin Öss Başarılarına İlişkin Bilgiler Ossy&#;ye giren öğrenci sayısı / puan ve üstü / puan ve üstü Lisans Sınavsız Geçiş Grafil Okul Öğrencilerinin Öss Başarılarına İlişkin Bilgiler

47 Okul Rehberlik Servisi Çalışmaları YILLAR BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA BİREYSEL MESLEKİ REHBERLİK GRUPLA EĞİTSEL REHBERLİK GRUP SAYISI GRUPLA MESLEKİ REHBERLİK Tablo Okul Rehberlik Servisi Çalışmaları OKUL PERFORMANS ANALİZİ Sosyal Etkinlikler GRUP SAYISI Okul Gelişim Ekibi (OGYE) yıllık çalışma planını her yıl hazırlamakta çalışmalarının önemli bir kısmını eğitici kulüp faaliyetleri ile birlikte yürütmektedir. Necip Fazıl KISAKÜREK in TOHUM adlı tiyatro eseri ile Moliere nin Cimri adlı eseri yıl sonu gecesinde öğrencilerimize ve velilerimize sergilendi. Sigara ve uyuşturucu, eğitim ortamlarında şiddetin önlenmesi ve azaltılması, sınav kaygısı ve baş etme yöntemleri, etkili iletişim ile ilgili uzmanlar tarafından seminer verildi. ÖSS sistemi ve motivasyon, öfke ve öfke kontrolü, çocuk ve gençlerin risklerden korunması, cevre ve geri dönüşüm, bireysel farklılıklar ve insan psikolojisi, verimli ders çalışma yöntemleri ile ilgili konusunda uzman kişilerce seminerler verildi. İlçemizde yapılan 10 Kasım Atatürk ü Anma programı okulumuz tarafından düzenlendi. Küresel ısınmayla ilgili slayt gösterileri düzenlendi. Şehitler Haftası etkinlikleri düzenlendi. Trafik kuralları ile ilgili seminer verildi. Spor Kulübü etkinlikleri kapsamında sınıflar arası futbol ve voleybol turnuvaları düzenlendi. İlçe çapında düzenlenen voleybol turnuvası, bölge çapında düzenlenen futbol turnuvalarına katılım sağlandı. Bir öğrencimiz tekvando da Avrupa şampiyonluğu ve Dünya üçüncülüğü kazandı. Çevre Koruma kulübü faaliyetleri kapsamında okul bahçesinde ağaçlandırma çalışmaları yapıldı. adet çam fidanı dikildi. Sivil Savunma Kulübü faaliyetleri kapsamında personel tahliye tatbikatları uygulandı. Kültür Edebiyat Kulübü tarafından şiir yazma ve okuma yarışmaları düzenlendi. Sınıflar arası bilgi yarışmaları düzenlendi. Öğrenmeyi öğretmek amacımla öğrenme alışkanlıkları anketi yapıldı.

48 48 Okulda Yapılan Sosyal Faaliyetler Tablo Okulda Yapılan Sosyal Faaliyetler Faaliyet Sayısı Faaliyet Türü Sergi Konser Tiyatro Söyleşi Dinleti Şölen Gösteri Tören Toplantı Veli Toplantısı Seminer Panel Teknik Gezi Turnuva Diğer TOPLAM ETKİNLİK SAYISI Okul Aile Birliği Veli Toplantısı Katılım Verileri ÖĞRETİM YILI TOPLANTIYA OKUL KATILAN VELİ MEVCUDU SAYISI KATILIM ORANI % % % %18 Tablo Okul Aile Birliği Veli Toplantısı Katılım Verileri Katılım Oranı Grafik Okul Aile Birliği Veli Toplantısı Katılım Verileri

49 Kütüphane bilgileri ÖĞRETİM YILI KÜTÜPHANEYE BAŞVURAN ÖĞRENCİ SAYISI KÜTÜPHANEDE BULUNAN KİTAP SAYISI Tablo Kütüphane bilgileri Kütüphaneye başvuran öğrenci sayısı Kütüphanede bulunan kitap sayıı Grafik Kütüphane bilgileri

50 Okulun Disiplin Durumu Yıllar Disiplin Kurulu Toplanma Sayısı Disiplin Cezası Alan Öğrenci Sayısı Disiplin Cezalarının Dağılımı M U K KSU Ceza Alan Öğrenci Oranı % % %0,3 Tablo Okulun Disiplin Durumu 4 3,5 3 2,5 2 1,5 1 0, Ceza alan öğrenci oranı Grafik Okulun Disiplin Durumu Tablo Okul Öğrencilerinin Aldığı Ödüller Okul Öğrencilerinin Aldığı Ödüller Yıllar Takdir Belgesi Alan Öğrenci Sayısı(2.Dön.) Ödül Durumu Teşekkür Belgesi Alan Öğrenci Sayısı(2.Dön.) Toplam Ödül Alan Öğrenci Oranı %46, %31, % %

51 Ödül alan öğrenci sayısı Grafik Okul Öğrencilerinin Aldığı Ödüller Okul Aile Birliğinin Son 5 Yıldaki Mali Durumu YILLAR OKUL AİLE BİRLİĞİ NİN MALİ DURUMU GELİR GİDER ,TL ,TL ,TL ,TL ,TL ,TL ,TL ,TL , TL TL Tablo Okul Aile Birliğinin Son 5 Yıldaki Mali Durumu Okulun Teknolojik Altyapısı OKULUN TEKNOLOJİK ALTYAPISI Öğretim Araç-Gereçleri Sayı BİLGİSAYAR 90 DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR 2 TEPEGÖZ 3 PROJEKSİYON CİHAZI 10 FOTOKOPİ MAKİNASI 2 YAZICI 10 VİDEO 2 TELEVİZYON 2 AKILLI TAHTA 0 KASET ÇALAR+CD ÇALAR 1 KAMERA 1 FOTOĞRAF MAKİNASI 0 GÜVENLİK KAMERASI 30 Tablo Okulun Teknolojik Altyapısı

52

Daha göster

Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü

Okul/Alan/Dal Arama

Beyşehir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Alan ve Dallar

ProgramSınavlıAlanDalYabanci DilÖgretim Sekli
AMPElektrik Tesisatları ve DağıtımıİngilizceKarma
AMPElektrikli Cihazlar Teknik ServisiİngilizceKarma
AMPElektronik ve HaberleşmeİngilizceKarma
AMPEndüstriyel Bakım OnarımİngilizceKarma
AMPBilgisayar Destekli Makine RessamlığıİngilizceKarma
AMPBilgisayarlı Makine İmalatıİngilizceKarma
AMPKaynakçılıkİngilizceKarma
AMPMetal DoğramaİngilizceKarma
AMPMobilya Üretim TeknolojisiİngilizceKarma
AMPGiysi Kalıp Tasarımı ve ÜretimiİngilizceKarma
MEMP--Karma

(Güncelleme: )

* AMP: Anadolu Meslek Programi
AMP/S: Sınavlı AMP Programı
ATP: Anadolu Teknik Programi
MEMP: Mesleki Egitim Merkezi Programi (MTAL/ÇPAL bünyesinde)
MEM: Mesleki Egitim Merkezi Programi

Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Bina, Atatürk Bulvarı No 98 1. Kat A Blok Kızılay ANKARA - Telefon Rehberi

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası