FİZİK | 30 SORU | 45 DAKİKA |
KİMYA | 30 SORU | 45 DAKİKA |
BİYOLOJİ | 30 SORU | 45 DAKİKA |
90 Soru, dakika
Fizik, Kimya ve Biyoloji testleri için ayrı soru kitapçıkları kullanılacak, cevap kağıdı ortak olacak.
LYS-2 FİZİK KONULARI | LYS | LYS | LYS |
Birimler ve Fiziksel Nicelikler | 1 | 1 | 1 |
Vektörler | 1 | - | - |
Moment-Denge | 1 | 2 | 1 |
Eşit Kollu Terazi | - | - | - |
Basit Makineler | - | - | - |
Kütle ve Ağırlık Merkezi | - | 1 | - |
Madde ve Özellikleri-Sıvıların Kaldırma Kuvveti | - | - | 2 |
Katı-Sıvı-Gaz Basıncı | - | - | - |
Isı-Sıcaklık | 1 | - | - |
Genleşme | 1 | - | 1 |
Doğrusal Hareket | 1 | 1 | 1 |
Bağıl Hareket | 1 | - | - |
Dinamik | 2 | 1 | 2 |
İş-Güç-Enerji | 1 | 2 | 1 |
Atış Hareketleri | 1 | 1 | 1 |
Dairesel Hareketler | 1 | - | - |
Keppler Yasası-Newton Genel Çekim yasası | - | 1 | - |
Basit Harmonik Hareket | 1 | - | - |
İtme Momentum | 1 | 1 | 1 |
Elektriksel Sığa ve Kondansatörler | 1 | 1 | 2 |
Elektrostatik | - | 1 | - |
Elektrik Potansiyel-Potansiyel Enerji-Paralel Levhalar | 2 | 2 | 1 |
Doğru Akım Devreleri | 2 | 1 | 1 |
Manyetizma ve Alternatif Akım Devreleri | 2 | 3 | 1 |
Optik | 2 | 3 | 3 |
Dalgalar | 4 | 4 | 3 |
Atom-Foloelektrik-Compton-Enerji Seviyeleri-Rölative | 3 | 4 | 5 |
Yıldızlar-Yıldızsılar | - | - | 1 |
Elektronik | - | - | 1 |
Temel Kuvvetler | - | - | 1 |
TOPLAM | 30 | 30 | 30 |
BAŞA DÖN
LYS-2 KİMYA KONULARI | LYS | LYS | LYS |
Maddenin Halleri | 3 | 1 | 2 |
Kimyasal Değişmeler | 2 | - | - |
Sistemler ve Enerji | 1 | 2 | 2 |
Çekirdek Kimyası | 1 | 1 | 1 |
Sulu Çözeltilerde Asit-Baz Dengesi | 3 | 2 | 1 |
Sulu Çözeltilerde Denge | 1 | 1 | 1 |
Kimyasal Tepkimelerde Hız | 2 | 1 | 1 |
Kimyasal Tepkimelerde Denge | 2 | 3 | 1 |
Madde-Elektrik İlişkisi- Elektrokimya | 3 | 1 | 2 |
Kimyasal Türler Arası Etkileşimler | 1 | - | 3 |
Organik Reaksiyonlar-Elementler Kimyası Organik Kimya | 11 | 11 | 11 |
Atomun Yapısı | - | 3 | 1 |
Periyodik Cetvel | - | 1 | 2 |
Temel Yasalar | - | 1 | - |
Mol Kavramı | - | 1 | 1 |
Karışımlar | - | 1 | 1 |
TOPLAM | 30 | 30 | 30 |
LYS-2 BİYOLOJİ KONULARI | LYS | LYS | LYS |
Hücre,Organizma ve Metabolizma | 3 | 1 | 4 |
Hücre Bölünmeleri,Eşeyli ve Eşeysiz Üreme | - | 1 | 1 |
Canlıların Sınıflandırılması ve Biyoçeşitlilik | 2 | 2 | 2 |
Sistemler | 10 | 8 | 7 |
Canlılarda Enerji Dönüşümleri | 1 | 2 | 1 |
Kalıtım,Gen Mühendisliği ve Biyoteknoloji | 4 | 5 | 4 |
Üreme ve Gelişme | 2 | - | 1 |
Evrim | 2 | 1 | 2 |
Ekoloji | 2 | 4 | 4 |
Bitki Biyolojisi | 4 | 5 | 3 |
Davranış | - | 1 | 1 |
TOPLAM | 30 | 30 | 30 |
BAŞARI NEDİR?
Hepimizin aklında başarı ile ilgili fikirler vardır. Ancak her birimiz için başarının kendimizce bir tanımı olduğunu her hangi bir sohbette dahi görebiliriz. Peki başarı ve başarısızlık için kriterler nelerdir?
Öncelikle başarı için öncelikle bir HEDEF ortaya koyulmalı ki bu HEDEF’E ulaşmak bir başarı olsun.
Peki ” hedef olmadan başarı olamaz mı?” şeklinde bir sorunun cevabı ise oldukça basittir.
· Hayır, olamaz.
· Peki neden olamaz?
· Çünkü olmayan bir hedef ile neyi başardığımızı nasıl bileceğiz?
· Ama ben pek çok şeyi hedef koymadan başardım.
· Peki neleri başardığınızı düşünüyorsunuz?
· Örneğin okulumda başarılı bir öğrenciydim.
· Peki kime göre başarılıydınız?
· Sınıfın geneline göre.
· Peki ya sınıfınız zaten zayıf bir sınıf ise bu bir başarı sayılır mı? Kötülerin arasında bir parça daha iyi olmak sizi başarılı kılıyor mu?
· ……..
Görüldüğü gibi başarı için kıstas yapabileceğimiz bir takım değerler belirlemesi yapabilmemiz gerekmektedir. Son sorunun cevabı için;
· Ama bizim okulumuz ….. ilinde ilk üç okul arasında ve benim sınıfım da en başarılı sınıflardan birisiydi. Öyle ki Teog sınavlarında bizim sınıftaki öğrencilerin .. tanesi Fen Liselerine, … tanesi de Türkiye’nin en başarılı Anadolu Liselerine girdi. Ben de … Fen veya Anadolu Lisesine gittim
Şeklinde bir cevap verebilseydi hepimizin aklında belli bir başarı kriteri yer almış olacaktı. O halde başarılı veya başarısız olduğumuzu belirleyebilmek için belli bir takım standart değerlere ihtiyacımız var. Bu sınavlarda yüksek not almak başarı için mutlak gerek anlamına asla gelmez. Çünkü sınavlar çoğu zaman öğrenciler üzerinde çeşitli sebeplerden ötürü stres yarattıkları için her zaman gerçek durumlarını yansıtmaz. Ancak bu da sınavlar gereksizdir gibi bir anlam kesinlikle taşımıyor. Sınav yapılmazsa öğrendiklerimizi gerektiği gibi kullanabilecek düzeyde öğrenip öğrenmediğimizi anlamamız zorlaşır.
Şu sözle eminim ki çok karşılaşmışsınızdır ;
Bizim çocuk çok zeki ama ……
Bu amaların sonu bir türlü gelmez, şöyle ki;
· Öğretmenini çok sevmedi,
· Öğretmen iyi öğretemedi,
· Çok çalışamadı,
· Tuvalet ihtiyacı gelmiş sınavda,
· Çok da önemli bir ders değil zaten,
· Düzenli ders çalışmıyor,
· Hiç ders çalışmıyor, sadece derste dinlediği ile giriyor sınava,
· …..
Bu örnekler daha da çoğaltılabilir. Bütün bir sene boyunca hiçbir dersten iyi bir sonuç alamayıp sınıfında sonunculukta yarışan öğrencilerin aileleri de bu sözü söylediğin de güleyim mi, kızayım mı, ağlayayım mı bilemiyorum.
Neden mi güleyim? Çocuğu ile sadece sınav sonuçları dışında dersleri ile ilgilenmemiş, çocuğunu hiç başka çocukların durumu ile karşılaştırmamış sadece çeşitli bahaneler ile çocuğunu düştüğü durumdan kurtarmaya çalışan klasik bir ebeveyn davranışı da ondan.
Neden mi kızayım ? Çünkü yukarıda söylediğim durumları çocuğu yaşarken bunları ne şekilde aşarım sorusunu kendisine hiç sormamış. Çünkü bunları sorarsa alacağı cevaplar ile bir çözüm üretemeyeceğini düşünüyor. Çünkü çözüm üretmek yorucu. Bu kişi ise kafasını yormak yerine ya çocuğuna hakaret ediyor, ya “ akşam babana anlatırsın bunu” diyerek çocuğunun sorununu babaya pas atıyor, ya iki tokat atarak daha çok çalışmazsa daha çok sopa yiyeceğini söyleyerek tehdit ediyor. Özellikle çocukları tehdit etmek hele ki dayak ile tehdit etmek çocuğun üzerine kapanamayan yaralar açılmasına ve hatta çocuğun anne babadan fiziksel olarak daha güçlü hale geldiğinde anne babaya karşı “ Artık ben daha güçlüyüm, dolayısıyla siz benim sözümü dinleyeceksiniz, yoksa…” gibi dilimin söylemeye varamadığı cümleler söyleniyor ki bu ise bu sefer anne babalar üzerinde büyük bir hayal kırıklığı ve travmalar yaratıyor.
Hocam biraz abartmadınız mı ? Gazetelerin üçüncü sayfalarında yer alan haberlere bir göz atarsanız maalesef pek de abartmadığımı göreceksiniz.
Hocam başarmak konusundan buralara nasıl geldik dediğinizi duyar gibiyim. Başarmak önemlidir. Bunun için hedefler koymak önemlidir. Bunları basamaklar şeklinde birer birer halletmek gereklidir. Sıçrayarak üç dört basamak atlayabilirsiniz belki ama atladığınız basamaklarda kaçırmış olduğunuz tecrübeler mutlaka bir soruna neden olacaktır. Marifet basamakları üçer beşer çıkmaya çalışıp başarısızlıklarınıza kılıf aramak değil sağlam adımlarla birer birer çıkmaktır.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası