Evaluation of Middle School Mathematics Course Curriculums from to
Öz:In this research, secondary mathematics teaching programs published by the Ministry of National Education (MoNE) Education and Training Board (TB) from to (, , , , , and ), content (learning areas), vision, approach, philosophy, achievements, skills and implementation steps of the program. For this reason, it is preferred to use a qualitative analysis method for document review. Working in this method direction; the research was carried out in six steps: identifying research problems, collecting data, evaluating data, analyzing findings, evaluating the knowledge gained from the research topic, and making proposals. The data were analyzed with the coding key prepared from to to allow comparison of the seven secondary mathematics teaching programs published by MoNE TB. As a result of the research findings, mathematics curriculum developed from to it has been determined that the number of objectives are generally reduced, simplified and clarified, some arrangements have been made in the learning areas and the number of competencies and skills to be gained have been increased. In addition, the achievements in the curriculum have been reduced by simplifying, consolidating, or updating the curriculum and the length of the courses has been increased by a factor of four at the emphasis on mathematics. It is suggested that researchers who want to study in this area should conduct new research which analyzes in detail the between objectives, learning areas, targeted competencies and skills, achievements and the relationships class hours.
Anahtar Kelime:Bilgi çağında her şey çok hızlı değişmekte, bireylerin bu değişime ayak uydurabilmesi ve başarılı olabilmeleri için değişen birtakım bilgi ve becerilere sahip olması beklenmektedir. yüzyıl becerileri olarak ifade edilen bu beceriler eğitim yoluyla erken yaşta bireylere kazandırılabilmektedir. Bu bağlamda eğitimin içerisinde birincil kaynaklardan olan öğretim programları oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmada; , , ve Matematik dersi öğretim programları yüzyıl becerilerine göre incelenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın yöntemi nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesidir. Veri olarak Millî Eğitim Bakanlığının resmî sitesinde paylaşılmış olan , , ve matematik öğretim programları kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiş, yüzyıl becerilerine göre temalar oluşturulmuştur. Program içeriğinde yer alan ana başlıklar içerisinde bu beceriler aranmıştır. Veriler temalara P21 (Partnership for 21st Century Skills) sınıflamaları baz alınarak ayrılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, programların yüzyıl becerilerine genel ve özel amaçlar, öğrenme alanları, ölçme değerlendirme ve kazanım alanlarında yeterince yer verilmediği görülmüştür. Programlarda yüzyıl becerilerinin eşit olarak yer almadığı, P21 sınıflaması baz alındığında programlarda özellikle esneklik ve uyum, girişim ve öz yönetim, sosyal ve kültürlerarası etkileşim, üretkenlik ve hesap verebilirlik, liderlik ve sorumluluk gibi becerilerin arka planda kaldığı görülmüştür. Öğretim programlarının yüzyıl becerilerinin tümünü kapsamadığı ve bu becerileri farklı seviyelerde içerdiği tespit edilmiştir.
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası