sbs 8 sınıf matematik soruları / SBS 8.Sınıf Matematik Soru Bankası (Fatma Köylü) Fiyatı, Yorumları, Satın Al - funduszeue.info

Sbs 8 Sınıf Matematik Soruları

sbs 8 sınıf matematik soruları

Sınav Yayınları 8. Sınıf SBS Matematik Çözümlü Soru Bankası (funduszeue.info)

Kitabın yaklaşık olarak 70 sayfasında kurşun kalemle çözümler , fosforlu kalemle işaretlemeler yapılmıştır. Haricinde temiz durumdadır. S.

Sınav Yayınları 8. Sınıf SBS Matematik Çözümlü Soru Bankası (funduszeue.info), Komisyon tarafından kaleme alınmıştır. Kitap yılında Sınav Yayıncılık tarafından [İstanbul] yayınlanmıştır. sayfadır. Sınav Yayınları 8. Sınıf SBS Matematik Çözümlü Soru Bankası (funduszeue.info) adlı eser Türkçe dilindedir.

Kitap, 19 cm genişliğinde 27 cm yüksekliğindedir.

Kitap KARTON KAPAKLI cilt bilgisi ile yıllar önce eklenmiştir.

Sınav Yayınları 8. Sınıf SBS Matematik Çözümlü Soru Bankası (funduszeue.info) adlı eser, Kitap > Sınav ve Ders Kitapları > Sınavlara Hazırlık > Test Kitapları kategorisinde İkinci El olarak satıştadır.

Kondisyon: Orta

Ürün kondisyonları ürün açıklamalarında belirtildiği ve/veya ürün fotoğraflarında görüldüğü gibidir. Açıklamada yer alan veya fotoğrafta görülen üründen farklı nitelikte bir ürün gönderilmesi halinde siparişin iadesi/iptali funduszeue.info güvencesi ile sağlanabilmektedir.

Kargo Ödeme Durumu

Alıcı Öder

Ürün Vamos Kitap tarafından, PTT, Yurtiçi, Aras veya Sendeo Kargoyla gönderilecektir. Kargo ücreti TL dir ve sipariş anında ödenir. Aynı mağazadan veya ortak kargo anlaşmalı mağazalardan bu ürünle birlikte alacağınız diğer ürünler için ek kargo ücreti ödemezsiniz.

Vamos Kitap - Mağaza Hakkında

Merhabalar

Siparişlerinizi Sendeo Kargo ile gönderiyoruz. Tek seferde yaptığınız Lira ve üzeri siparişlerin kargo ücretini biz ödüyoruz. Satın almış olduğunuz ürünleri aynı gün ya da ertesi gün mutlaka kargo firmasına teslim ediyoruz.

Satışa sunduğumuz ürünler hakkında her türlü sorunuzu bize mesaj yolu ile hiç çekinmeden sorabilirsiniz. Mesajlarınızı en kısa süre içerisinde yanıtlamaya çalışıyoruz.

İş yoğunluğumuz nedeniyle, alışverişleriniz sonrası bu platformda bizimle ilgili yaptığınız güzel yorumlara teker teker cevap vermeye pek zamanımız olmuyor maalesef. Bu yüzden; içten olduklarını bildiğimiz ve bizi mutlu eden olumlu yorumlarınız için şimdiden çok teşekkür ediyoruz. İyi ki varsınız. :)

SBS 8. Sınıf Matematik Soruları
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ 8. SINIF SEVİYE BELİRLEME SINAVI SORU KİTAPÇIĞI 6 HAZİRAN Saat: A TÜRKÇE TESTİ 8. SINIF 1. Aşağıda bazı kelimelerin anlamları ve bu 2. kelimelerin bu anlamda kullanıldıkları cümleler verilmiştir. Bu kelimeleri cümlelerin içinden bularak bulmacanın satırlarına yazınız. 1 2 3 4 5 Beyefendi, oğluma para göndermek istiyorum ama bunu nasıl yapacağımı bilmiyorum. Bana yardımcı olur musunuz? 6 1 2 Tabi ki hanımefendi, ilk önce “Gişe İşlemleri” tuşuna basarak sıra alınız. Sonra gişeye gidiniz. Oğlunuzun hesap numarasına göndermek istediğiniz parayı makbuz karşılığı yatırınız. 3 ANLAMLAR Soldan Sağa 1. Bir işi sağlamak veya bozmak için girişilen gizli çalışma. 2. Bir konuyu yazılı veya sözlü olarak açıklamaya yarayan kelime dizisi. 3. Önemli, yararlı, değerli şey. Gişe işlemleri Müşteri temsilcisi CÜMLELER • Devlet; tarih, kültür ve tabiat varlıklarının korunmasını sağlar. • Hiçbir zaman onların oyununa kanmış değildir. • Bu yazıda çoğu türküde rastladığımız basmakalıp sözler vardır. Bu karşılıklı konuşmada, banka görevlisinin yaşlı kadına yardımcı olma sürecini aşağıdaki kavramlardan hangisi anlatır? Buna göre bulmacanın 3. sütununda yer alan harfler aşağıdakilerden hangisidir? A) Z B) B C) U D) R S Z K L V R B A)Yönlendirme C)Değerlendirme B)Onaylama D)İnceleme L 3. Bir çocuk düşünde, ırmağın kıyısında kocaman bir çiçek gördü. Ata benziyordu çiçek ve etrafındaki arkadaşlarına da nasihatler ediyordu. Sonra şiddetli bir rüzgâr sesi geldi dışarıdan ve bir ağaç devrildi gürültüyle. Çocuk uyandı bu gürültüye. Aşağıdakilerden hangisi bu metindeki “kişileştirme sanatı”nı sağlamıştır? A) Şiddetlirüzgârsesininduyulması B) Çiçeğinatabenzetilmesi C) Ağacıngürültüyledevrilmesi D) Çiçeğinnasihattebulunması 2 8. SINIF TÜRKÇE TESTİ 4. A 6. Tarihçiler, geçmiş yaşamla ilgili bilgilere ulaşırken kartpostallardan da yararlanmaktadırlar. Örneğin, bir Osmanlı kartpostalında yüz yıl öncesine ait yaşamdan kesitler görülebilmektedir. Buna göre yukarıda verilen kartpostaldan, dönemin yaşamıyla ilgili hangi bilgilere ulaşılamaz? A) Günlük kıyafetler C) Toplumsal kurallar B) Ticaret yaşamı D) Mimari özellikler Yukarıdaki tablo yılında Osman Hamdi Bey tarafından yapılmıştır. Tablonun adı “Kaplumbağa Terbiyecisi” dir. 5. Bu tabloyla ilgili aşağıdaki cümlelerden hangisi kişisel düşünce içermektedir? A) Duvara yansıyan ışık pencereden gelmektedir. B) Pencerenin üstündeki duvarda çatlaklar vardır. C) Adamın elleri arkasındadır ve bir ney tutmaktadır. D) Sağdaki iki kaplumbağa yapraklara yaklaşmaktadır. Yazarın konuşmasındaki boşluğa, düşüncenin yönüne göre aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A) Öte yandan C) Oysa B) Çünkü D) Ne var ki 3 8. SINIF TÜRKÇE TESTİ 7. Bu bayram, dilimizin bir kelime kaybetti- 9. Aşağıdaki metinlerin hangisinde olay, üçün- ğine iyice inandım. “Tandır” gibi “kağnı” gibi hayatta yeri kalmamış şöyle böyle bir kelime değil; zarif, ince, medeni bir kelime. Kapıyı çalan çöpçünün pos bıyıklarında aradım onu. Yok!.. Bahşişini alan bekçinin kavlak dudaklarından onu bekledim. Yok! İki yüz kuruş yazan taksinin şoförüne iki yüz elli kuruş veriyorsunuz. Taş gibi bir sükût! Tramvayda ayakta kalmış bir kadına yerinizi veriyorsunuz. Yüzünüze, burun delikleriyle yüksekten bir bakış! Ve hiçbirinin dilinde aradığınız o ince, o kibar, o insanı insan yapan güzel kelime yok! Affedersiniz deminden beri, yana yakıla hasretini çektiğim bu kelimenin ne olduğunu söylemedim değil mi? cü kişinin ağzından anlatılmıştır? A) Anneme armağan olarak aldığım cam kavanozu yemek masasının üzerine bıraktım. Annem mutfağa girdi, sandalyeye oturdu ve masanın üzerindeki kavanoza bakmaya başladı. Kavanozun üzerindeki “Senin İçin” yazısını okuyunca gülümsedi. B) Günlerden beri ilk kez; yağmurun fısıltısından, ikindi güneşinin odaya yansımasından çok, hamam buğusu gibi içeride toplanmış hissini veren puslu, ıslak aydınlıktan hoşlandım. C) Arkadaşım birkaç çıtayı çatmış, çevrelerinden geçirdiği ipi bağlamaya çalışıyordu. “Yardım edebilir misin?” dedi. Yanına gittim ve parmağımı düğüme bastırdım. Çok büyük ve güzel bir uçurtma yaptık. D) Çiftçi, çalılıkların arasında bir kıpırtı hissetti. “Bu mutlaka bizim tavukları yiyen tilkidir.” diye düşündü. Ağır ve sessiz adımlarla sesin geldiği yöne ilerledi. Bu parçada yazarın hasretini çektiği ifade, aşağıdakilerden hangisidir? A) Rica ederim. C) Sağlıcakla kalın. A B) Teşekkür ederim. D) İyi günler. 8. Sabah çık evden, akşam gel, türlü iş güç, türlü üzüntü, türlü yorgunluk. Ancak yatakta, uykudan önceki yarım saat, bir saat, bazen de uyku kaçınca, gece yarılarından sonra bir saat. O yarım saatler, bir saatler birike birike koca kitapları deviren zaman parçaları oluveriyor işte! Bir de yollarda, vapurlarda, otobüslerde okumak var. Oturacak bir yer bulmuşuz, şöyle aydınlık bir pencere dibi. Açarız kitabımızın yapraklarını, kendi evrenimize dalarız Kalabalık varsın sıkıştıkça sıkışsın dursun. AÇIK OTURUM Gürültü Kirliliği Konuşmacılar ve Konular Aslan Eren Gürültü Kirliliğinin İnsan Sağlığına Zararları Kadriye Başar Gürültü Kirliliği ve Çözüm Yolları Fahri Yılmaz Gürültü Kirliliğine Yol Açan Bir Etken: Çarpık Kentleşme Zeliha Demir Gürültü Kirliliğinin Bir Sonucu: Doğal Dengenin Bozulması Konusu dikkate alındığında bu paragrafın öncesi aşağıdakilerden hangisidir? Yer: MEB Şura Salonu Tarih ve Saat: - A) Kitapların hepsine yetişmek zor. Ya okumaya zaman bulmak? En zoru da bu. B) İnsanların bizden beklentileri çoktur. Vaktimizin çoğu bunları karşılamakla geçer. C) Geçim derdi çevremizdeki güzellikleri görmemizi engelleyen şeylerden biridir. Belki de ilkidir. D) Bazı insanlar yorar bizi, bunaldığımızı hissederiz. Küçük dünyamızda sıkışıp kalırız. Açık oturuma katılacak konuşmacılardan hangisi gürültü kirliliğinin nedeniyle ilgili bir konuşma yapacaktır? A) Aslan Eren C) Fahri Yılmaz 4 B) Kadriye Başar D) Zeliha Demir 8. SINIF TÜRKÇE TESTİ Bizim memleket eskiden çok hareketliydi. Aşağıda bir metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri karışık olarak verilmiştir. Z, Y, V harfleriyle belirtilen paragrafları dikkatle okuyunuz. 11, 12 ve soruları bu paragraflara göre yanıtlayınız. Y Z Toprağa tutunmak istemez gezgin. Hiçbir yere yerleşme hayalleri kurmaz. Bir başına yola düşmeye alışkındır ve kendini saksıya dönüşmüş bir bot gibi hissetmeye başlayınca, ilk fırsatta yan yatar, döker toprağını. Çünkü bir bot yürümeye eğilimlidir. Tıpkı bir gezginin yola düşerken yalnız olmaya meyilli olması gibi. O vakit ağırlaşır yol. Kısaysa uzar gider. Uzunsa çekilmez olur. İçine toprak doldurulmuş, ortasına da bir tohum ekilmiş, ökçesi delik eski bir bot gibi hisseder kendini gezgin. Bilir ki, o bot giderek ağırlaşacak; o tohum yakında filizlenecek, minicik kökler salacak, sonra o kökler büyüyüp ökçedeki delikten fışkıracak ve toprağa tutunacak. A Değirmencilik öyle işlek bir zanaattı ki, on kilometrelik yerden çiftçiler öğütülecek buğdayı bize getirirlerdi. Köyü saran tepeler yel değirmenleriyle kaplıydı. Bu tepelerde, yollar boyunca inip çıkan çuval yüklü eşek katarlarından başka bir şey görülmezdi. Şimdi ise ne eski değirmen ve değirmenciler ne de buğday getiren köylüler kaldı Bu parçada düşünceyi geliştirme yollarından hangisi kullanılmıştır? A) Tanımlama C) Karşılaştırma B) Benzetme D) Tanık gösterme V Bir gezginin belki de en büyük hatası kendisiyle yollara düşmek için heves eden insanlara açık kapı bırakmasıdır. Bir gün o kapıdan biri illa ki girer. Derken yola çıkılır. Ama anlar gezgin hata yaptığını. İlk virajda, ilk durakta, hem de daha ilk konuşmada. Her şeyi yapmak isteyen, hiçbir şey yapamayacaktır. Öyle insanlar tanırız ki neyi yapıp neyi yapamayacaklarından emin olmadıkları için bazen “İş hayatında kolayca başarı kazanabilirdim.” bazen de “Eğer politikaya atılsaydım, mutlaka başarılı olurdum.” derler. Hiç kuşkunuz olmasın ki bu gibiler, her zaman amatörlükten ileri gidememiş besteci, iflas etmiş tüccar ve başarısız politikacı olurlar. Yaşamak sanatı da iyi bir hedef seçebilmekten ve bütün gücünü ona ulaşmak için kullanmaktan ibarettir. Aşağıdakilerin hangisinde metnin bölümlerini ifade eden harfler “giriş, gelişme, sonuç” şeklinde sıralanmıştır? A) V, Z, Y B) Z, V, Y C) Z, Y, V D) Y, V, Z Bu parçada asıl anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir? Y paragrafına göre, gezginlerle ilgili olarak A) İnsan yapabileceklerini bilerek hayatına yön vermelidir. B) Bazı insanlar başarısızlıklarını yaptıkları yanlış seçimlere bağlarlar. C) İnsan, hayatın zorluklarına karşı ayakta durabilmeyi iradesi sayesinde başarır. D) Gücünü ve aklını sınırlandırmayan insanlar hayatı daha iyi tanırlar. aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A) Bir yerde uzun süre yaşadıkları B) Tek başına yolculuk etmek istedikleri C) Gezilerini yürüyerek yaptıkları D) Toprakla uğraşmayı sevdikleri Her üç paragraf dikkate alındığında, Z paragrafındaki altı çizili cümle aşağıdakilerden hangisini ifade eder? A) Yorgun düşmeyi B) Bir yere yerleşmeyi C) Sorumluluğun yükünü hissetmeyi D) Gördüklerini başkalarıyla paylaşmayı 5 8. SINIF TÜRKÇE TESTİ Enerjisi yoğun tarımın en belirgin nitelik- 1. Orada burada; kitaplar, etiketlenmiş ve lerinden birisi, tarla içi ve tarla dışı işlerin büyük ölçüde makineleşmiş olmasıdır. Makineleşmenin temel amacı kol işi gereksiniminin azaltılmasıyla kişi başına düşen üretimin artırılmasıdır. Bu yüzden tarımda makineleşme denince ilk akla gelen araç traktördür. Çünkü traktör sayesinde daha az insan çalışmakta, daha çok verim elde edilmektedir. numaralanmış ecza şişeleriyle dolu masalar duruyordu. 2. Bunun üzerine, beklemekten usanan Meryem, laboratuvara çıktı. 3. Profesörün her yana bulaşan bu dağınıklığı, her zamanki alışkanlıklarına hiç de uymuyordu. 4. Profesör aşağı inmemişti. 5. İçeri girdiğinde babasını geniş, çok aydınlık ve her yanı makinelerle, tozlu cam eşyalarla kaplı bir odanın ortasında buldu. Aşağıdakilerden hangisi bu yazının özelliklerinden biridir? Olayların oluş sırasına göre, numaralandırılmış cümleler nasıl sıralanmalıdır? A) Senli benli bir üslupla yazılmış olması B) Kesin olmayan yargılar içermesi C) Bilgilendirici ve öğretici olması D) Anlatımının içten olması A A) 4 - 2 - 5 - 1 - 3 C) 5 - 1 - 2 - 3 - 4 B) 4 - 2 - 3 - 1 - 5 D) 5 - 1 - 3 - 4 - 2 Avratos, kendi türü de dâhil bütün küçük Kirpiler, kış uykusuna yatmak için birkaç küçük yuva yaparlar. Bu yuvaların içine kuru yapraklar, ince dallar yerleştirirler. Yuvanın içinde sürekli dönerek yaprakların, dalların düzleşmesini sağlarlar. Kirpiler birkaç yuvaları olduğu için başka hayvanlar tarafından rahatsız edildiklerinde ya da soğuktan etkilendiklerinde birinden diğerine geçebilirler. balıkları sürekli rahatsız eder, hatta onlara zarar da verebilir. Akvaryumdaki en büyük balık olduğu sürece sorun çıkarır. Kendi büyüklüğündeki avratos, imparator, prenses vb. balıklarla uyum içinde yaşayabilir. Emre 10 cm büyüklüğünde yetişkin bir avratos balığı almıştır. Akvaryumunda 10 cm’den küçük iki japon balığı, bir de melek balığı vardır. Avratosun diğer balıklara zarar vermemesi için Emre’nin önlem alması gereklidir. Sincaplar; kış için ağaç kovuklarına, kuş yuvalarına, ağaç dallarına, çatılara yuva kurabilirler. Yuvalarının içini kuru yaprak, ot, yosun ve tüy gibi malzemelerle kaplarlar. Yuvalarının en dışını da ağaç dallarını yerleştirerek iyice sağlamlaştırırlar. Yuvalarını diğer sincaplarla paylaşabilirler ve birbirlerine sokularak ısınırlar. Dışarı çıkamadıkları dönemler için kozalak, ceviz gibi tohumları yuvalarında saklarlar. Sincapların birkaç kış yuvası da vardır. Bu bilgilere göre Emre aşağıdakilerden hangisini yaparsa akvaryumunda oluşabilecek bir sorunu önlemiş olur? A) Akvaryumundaki melek balığını arkadaşı Ali’ye vermesi B) Akvaryumuna birkaç avratos yavrusu koyması C) Kendindeki avratostan daha iri bir imparator balığını akvaryumuna yerleştirmesi D) Kuzeninden, kendisindeki japon balıklarıyla aynı büyüklükte iki prenses balığı getirmesi Buna göre, kirpilerin ve sincapların farklı yönü aşağıdakilerden hangisidir? A) Kış şartlarına uygun yuvalar yapmaları B) Yuvalarını kendi türlerinden hayvanlarla paylaşmaları C) Kışın yararlanmak için birden fazla yuva yapmaları D) Yuvalarını kurmak için ağaç dallarından faydalanmaları 6 8. SINIF TÜRKÇE TESTİ A “Tatlı söz söyleyen, hiç kimseden kötü söz işitmez.” cümlesinde vurgulanan ifadenin cümledeki görevi aşağıdakilerden hangisidir? Oylama yapılmış ve önergenin dokuza karşı dört oyla reddedildiği belirtilmiştir. A)Belirtisiznesne C)Özne B)Yertamlayıcısı D)Yüklem Virgül (,) aşağıdakilerin hangisinde “Bir varmış, bir yokmuş.” cümlesindeki göreviyle kullanılmıştır? A) Fırtınadan,soğuktan,karanlıktansonrabu sıcakodanınhavasındaerirgibioldum. B) Eskiyapılar,dikkatettinizmi,hepbirbirine benzer. C) HasanBey,oğlununsesiniduyarduymaz koltuğundanfırlamışveonakapıyıaçmıştı. D) Ogeçipgitti,benarabamıkapınınönüne getirttim. Bir televizyon kanalının ana haber bültenini arkadaşlarıyla izleyen Fatih, sunucunun cümlesindeki anlatım bozukluğunu fark etmiş ve arkadaşlarından bu yanlışı bulmalarını istemiştir. Fatih’in arkadaşlarından hangisi sunucunun hatasını doğru tespit etmiştir? A) B) Sunucu birbiriyle çelişen kelimeler kullandı. C) Sunucu bazı kelimeleri yanlış yerde kullandı. Sunucu bir kelimeyi yanlış anlamda kullandı. İngiltere’nin güneyindeki bir adada bulunan Stonehenge (Sıtonhenç) yaklaşık yıl önce inşa edilmiştir. Büyük bölümü yok olmuş bu yapının geriye kalan taşlarından en büyüğü 9 m uzunluğunda ve yaklaşık 45 ton ağırlığındadır. Taşlar, iç içe birkaç çember oluşturacak biçimde dizilmiştir. Bu yapı, o zamanın insanları tarafından Ay’ın ve Güneş’in hareketlerinin izlendiği bir gözlemevi olarak da kullanılmıştır. D) Sunucu eş anlamlı kelimeleri bir arada kullandı. Bu parçada Stonehenge ile ilgili olarak aşağıdakilerin hangisine değinilmemiştir? A)Taşlarınınbelirlibirdüzenleyerleştirildiğine B)Araştırma-incelemeamacıylakullanıldığına C)Birkısmınıngünümüzekadarulaştığına D)Butürbiryapınınilkörneğiolduğuna TÜRKÇE TESTİ BİTTİ. MATEMATİK TESTİNE GEÇİNİZ. 7 Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 8. SINIF MATEMATİK TESTİ 1. Yandaki tahtada yazılmış A) - 81 C) 45 4. • 13, 25 • 45 • 2 • - 81 B) 2 D) 13, 25 2. b 12 l üslü ifadesinin değeri için aşağıdaki5 lerden hangisi doğrudur? A) 0’danküçüktür. B) 1’denbüyüktür. 1 ile1arasındadır. 2 1 D) 0 ile arasındadır. 2 C) 3. adet adet adet adet Dört odalı bir evin her bir odasının tabanı yukarıda verilen sayılarda, kare şeklindeki fayanslarla döşenmiştir. Her bir model fayans bir odaya döşendiğine göre, hangi fayansın döşendiği taban, kare şeklinde olamaz? A) C) B) 2, 25 - _ 0, 09 - 0, 64 i işleminin sonucu kaçtır? A)2,6 Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info olan sayılardan hangisi silinirse kalan sayıların tamamı rasyonel sayı olur? D) 8 A B)2 5. C)1 D)0,4 y K L x 0 N M Yukarıdaki koordinat düzleminde verilen K, L, M, N şekillerine göre, aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) L’ninyekseninegöreyansımasıK’dir. B) K’ninorijinetrafındavesaatyönünde° döndürülmesiyleMeldeedilmiştir. C) M’ninxekseniboyunca5birimsolaötelenmesiyleNeldeedilmiştir. D) K’ninxekseninegöreyansımasıN’dir. 8. SINIF MATEMATİK TESTİ 6. Aşağıdaki cisimlerden hangisinin çiziminde 8. Aşağıdaki geometrik şeritler, uçlarından iki nokta perspektifi kullanılmıştır? A) A tutturularak üçgenler oluşturulacaktır. Hangi şeritlerle oluşturulacak üçgenin çevresi en büyük olur? B) C) D) 7. 2. k( ) 0m 80 k ka So m) 4. ( ka So m) 00 k ka So m) 3. ( 1. 13 k( ka So ATATÜRK BULVARI Verilen krokide 1. sokak, 2. ve 3. sokaklara dik, 4. sokağa paraleldir. 1., 2., 3. ve 4. sokakların uzunlukları sırasıyla m, m, m ve m’dir. Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info K L M N P A)K,NveP C)L,NveP 9. B)8 C)10 K D)12 9 L M Yukarıdaki yapıların hangi üçüyle yandaki küp oluşturulabilir? A)K,L,N C)K,L,M Buna göre, 3. sokak kaç metre genişliğindedir? A)6 B)K,LveM D)L,MveN B)L,M,N D)K,M,N N 8. SINIF MATEMATİK TESTİ A cm A)10 B)20 C)40 D)60 Başlangıç 1. adım 2. adım 3. adım Yukarıdaki şekilde oluşturulan fraktal modelinin 1. adımındaki boyalı bölgenin alanı 1 cm2 dir. adımda oluşan en küçük alana sahip karesel bölgenin bir kenarının uzunluğu kaç santimetredir? A) 1 9 B) 1 92 C) 1 29 D) Kap Aynı özelliklere sahip şekildeki borular eş açılarla ikiye ayrılmaktadır. Huniye bırakılan bir topun kaba düşme olasılığı nedir? A) 1 2 B) 1 4 C) 1 8 D) 1 16 1 2 10 12 m Bir cirit atma müsabakasında, uzunluğu cm olan cirit, yere 30° lik açı yaparak şekildeki gibi saplanıyor. Bu ciritin diğer ucunun yerden yüksekliği cm olduğuna göre, saplanan kısmı kaç santimetredir? b sin 30c = 1 l 2 Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 30° 18 m 12 m yüksekliğinde ve taban ayrıtı 18 m olan kare dik piramit şeklinde bir iş merkezi inşa edilecektir. Bu iş merkezinin tabanından 8 m yükseklikten sonraki kısmının yan yüzleri, şekildeki gibi camla kaplanacaktır. Bunun için kaç metrekare cam kullanılır? A)90 10 B)60 C)30 D)15 8. SINIF MATEMATİK TESTİ A Kuşların su içmesi için yapılmış olan şekildeki sulukların her biri, çapı 20 cm olan çeyrek küre yüzeyinden oluşmuştur. Bu suluklar yağmur suyu ile tamamen dolduğunda toplam kaç litre su birikir? ( r ’yi 3 alınız.) A)0,5 B)1,5 C)5 D)8 Tablo: Basketbolcuların Maçlarda Attıkları Ortalama Basket Sayıları ve Açıklığı Basket sayılarının ortalaması Basket sayılarının açıklığı Cemil 17 3 Alper 17 15 Hasan 12 15 Ali 12 3 Basketbolcunun adı Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 3m Yerden yüksekliği 3 m olan şekildeki kaydırağın eğimi 0,6 dır. Bu kaydırağın uzunluğu kaç metredir? A)3,6 B)Hasan C)Alper C) 34 D) 41 Bir pastanede bir günde satılan börek Geçen yıl aynı sayıda maçta oynayan dört basketbolcunun attıkları basket sayılarının ortalamaları ve açıklık değerleri tabloda verilmiştir. Hem daha fazla sayı atıp hem de attığı basket sayısı en az değişen oyuncu hangisidir? A)Ali B)4 D)Cemil 11 ve poğaçaların toplam sayısı ve bu satıştan elde edilen gelir 88 TL’dir. Börek 50 Kr, poğaça 75 Kr olduğuna göre kaç adet poğaça satılmıştır? A)80 B)64 C)58 D)44 MATEMATİK TESTİ Kişi Sayısı En uzun süre (dakika) : 91 En kısa süre (dakika) : 25 70 60 50 40 ?-? ?-? ?-? ?-? ?-? ?-? ?-? ?-? ?-? ? 30 Süre (Dakika) Bir okuldaki öğrencilerin günlük kitap okuma süreleriyle ilgili bazı bilgileri içeren histogram yukarıda verilmiştir. Grafiğe göre, kişi sayısı en fazla olan grubun günlük okuma süresi hangi dakika aralığındadır? A) C) B) D) Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 8. SINIF A Her biri 0,3 litre su alan bardaklar, bir sürahideki su ile dolduruluyor. Sekizinci bardak tam dolmadığına göre, sürahideki su miktarı aşağıdakilerden hangisi olabilir? A)1,8L B)2,1L C)2,3L D)2,4L Bir sınıfta yapılacak etkinlik için öğrenciler, sayıları x ve y olan iki gruba ayrılıyor. Öğretmen her öğrenciye, grubundaki öğrenci sayısı kadar şeker dağıtıyor. Gruplardaki öğrenci sayıları farkı ile şeker sayılarının farkını kullanarak sınıf mevcudunu hesaplamak için aşağıdaki özdeşliklerden hangisinden yararlanmak daha uygundur? A) (x - y) 2 = x 2 - 2xy + y 2 B) (2x - y) 2 = 4x 2 - 4xy + y 2 C) (x + y) 2 = x 2 + 2xy + y 2 D) x 2 - y 2 = (x - y) (x + y) MATEMATİK TESTİ BİTTİ. FEN VE TEKNOLOJİ TESTİNE GEÇİNİZ. 12 8. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ TESTİ 1. Bir öğretmen, kütleleri A 3. Efe, 30 cm uzunluğundaki cetveli bir sehpa- eşit ve yoğunlukları farklı, suda erimeyen K, L ve M cisimlerini şekildeki kaba bırakıyor. Cisimlerin sudaki son konumlarına bakan öğrenciler aşağıdaki yorumları yapıyorlar. nın kenarına iki farklı şekilde yerleştiriyor. Ege : K ve L’ye etki eden kaldırma kuvvetleri eşittir. Zafer : L’ye etki eden kaldırma kuvveti M’ye etki eden kaldırma kuvvetinden büyüktür. Pelin : K’ye etki eden kaldırma kuvveti K’nin ağırlığından büyüktür. Özlem: M’ye etki eden kaldırma kuvveti M’nin ağırlığından küçüktür. Buna göre, hangi öğrencinin yorumu yanlıştır? A) Ege B) Zafer C) Pelin D) Özlem Her iki durumda da cetveli bir eliyle sehpa üstüne bastıran Efe, diğer eliyle de cetvelin boştaki ucunu aşağı doğru esnetip serbest bırakıyor. Bu işlem sonunda 2. Durumda çıkan sesin 1. Durumda çıkan sesten daha kalın olduğunu fark ediyor. 2. Aşağıdakilerden hangisi basıncı arttırmak için yapılmıştır? Buna göre Efe, sesteki kalınlaşmanın nedenini aşağıdakilerden hangisi ile açıklar? A) Rayların şekil bozukluğuna uğramaması için trenlerde tekerlek sayısının arttırılması B) Meyvenin daha rahat kesilmesi için bıçağın keskinleştirilmesi C) Karda daha rahat yürümek için kar ayakkabısı kullanılması D) Traktörlerin toprağa saplanmaması için geniş tekerlekli yapılması A) B) C) D) 13 Sesin genliğinin artmasıyla. Sesin frekansının artmasıyla. Sesin genliğinin azalmasıyla. Sesin frekansının azalmasıyla. 8. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ TESTİ 4. Şekildeki gibi bölmelendirilmiş dairesel bir A 6. Fatih, birbiriyle her bakımdan özdeş aşağı- odada farklı ortamlar bulunmaktadır. daki iki devreyi kuruyor. Su I Su II Fatih, bu iki devreyi kullanarak üzerinden akım geçen bir telde açığa çıkan ısı miktarı ile ilgili olarak aşağıdaki sonuçlardan hangisine ulaşabilir? A) Telin cinsine bağlıdır. B) Telin direncine bağlıdır. C) Telin üzerinden geçen akımın şiddetine bağlıdır. D) Telin üzerinden geçen akımın geçiş süresine bağlıdır. Ortamların yoğunluk sıralaması demir > su > hava > karbondioksit olduğuna göre, odanın merkezinde çalan zilin sesi en geç hangi noktadan duyulur? A) I B) II C) III 7. Işık veren ampulün harcadığı elektrik D) IV enerjisi miktarı aşağıdakilerden hangilerine bağlıdır? I- Ampulün aydınlattığı alanın büyüklüğüne II- Ampulün gücüne III- Ampulün ışık verme süresine 5. 1. hipotez: Bobindeki sarım sayısı arttıkça elektromıknatısın çekim gücü artar. 2. hipotez: Üzerinden geçen akım şiddeti arttıkça elektromıknatısın çekim gücü artar. Bir öğrenci yukarıdaki hipotezleri için özdeş çivi, tel ve pillerle I, II ve III elektromıknatıslarını yapıyor. A) Yalnız II C) II - III B) I - II D) I - II - III 8. Güneş ışınlarının Dünya’ya geliş açısının değişmesi, aşağıdaki olaylardan hangisine sebep olur? I II A) Gece ve gündüzün oluşmasına. B) Mevsimlerin oluşmasına. C) Güneş tutulmasına. D) Ay tutulmasına. III Daha sonra her bir elektromıknatısı özdeş iğnelere yaklaştırarak kaçar tane iğne çektiklerini kaydediyor. Buna göre, öğrenci 1. ve 2. hipotezlerini test etmek için hangi elektromıknatısları ile elde ettiği verileri birlikte değerlendirmelidir? A) B) C) D) 1. hipotez I - II II - III I - III I - II 2. hipotez II - III I - II II - III I - III 14 8. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ TESTİ 9. A Seçtiğim elementin atomlarının özellikleri şunlardır: * 4 katmana sahiptir. * Son katmanında 2 elektronu vardır. * 2 elektron verdiğinde katyon hâline gelir. + + ? Tanecik modeli verilen tepkimenin denkleşmesi için ürünler tarafına aşağıdakilerden hangisi eklenmelidir? Aydın Periyodik Tablo 1A 1 H 2A 3 4 B) C) D) 8A 2 3A 4A 5A 6A 7A He Li Be 5 6 7 8 9 10 B C N O F Ne Na Mg 11 12 Al Si 13 14 15 16 S Cl Ar 17 18 19 20 31 32 33 34 35 36 P Ga Ge As Se Br Kr K Ca 37 A) 38 49 50 51 52 In Sn Sb Te Rb Sr 53 I damlalık 54 Xe Aydın’ın, bir bölümü verilen periyodik tablodan seçip bahsettiği element aşağıdakilerden hangisidir? Efe cam kumaş A) C B) Mg C) Ar mermer et D) Ca Efe, masadaki maddelerin üzerine asit damlattıktan sonra etin, mermerin ve kumaşın tahriş olduğunu, camın ise tahriş olmadığını gözlemliyor. Efe’nin etkinlik sonucu edindiği bilgiye göre, aşağıdakilerden hangisini yapması uygun olmaz? KHCO3, Na2CO3, AlPO4 bileşik formülleri için aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Toplam atom sayıları aynıdır. B) Anyonlarının yükleri birbirine eşittir. C) Her formülde aynı sayıda katyon vardır. D) Her formülde aynı sayıda element vardır. A) Sirkeyi cam şişede saklaması B) Mermer tezgahın üzerinde limon kesmesi C) Laboratuvarda çalışırken koruyucu kıyafet kullanması D) Tuz ruhu ile banyoyu temizlerken koruyucu eldiven kullanması 15 8. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ TESTİ Özdeş I ve II kaplarında bulunan aynı sıvılar Yangın sonucu ormanları azalan bir bölge- özdeş ısıtıcılarla ısıtılıyor ve aşağıdaki grafik elde ediliyor. de hızla ağaçlandırma çalışması yapılacaktır. Bir araştırmacı bu konuyla ilgili olarak aşağıdaki hipotezi savunmaktadır. Sıcaklık (°C) I 78 II Hipotez: Hızlı büyüyen baskın AA genotipli K türü ağaç, yangın bölgesindeki yavaş büyüyen çekinik aa genotipli K türü ağaç ile çaprazlanırsa, hızlı büyüyen ağaç elde edilir. 20 0 2 4 Zaman (dakika) Bu araştırmacının hipotezi için ne söylenebilir? Grafiğe göre, aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) B) C) D) A A) Hipotez doğrudur, çünkü birinci kuşakta hızlı büyüyen ağaç elde edilir. B) Hipotez doğrudur, ancak hızlı büyüyen ağaç ikinci kuşakta elde edileceğinden zaman alıcıdır. C) Hipotez yanlıştır, çünkü saf döller arasında yapılan çaprazlamada hızlı büyüyen ağaç elde edilemez. D) Hipotez yanlıştır, çünkü aynı tür bitkiler arasında çaprazlama yapılamaz. Kaplardaki sıvıların miktarları farklıdır. I. kaptaki sıvıya daha az ısı verilmiştir. II. kaptaki sıvı daha uzun süre ısıtılmıştır. Kaplardaki sıvılara aynı miktarlarda ısı verilmiştir. Erime sıcaklıklarındaki aynı miktar X, Y ve Z katı maddeleri özdeş ısıtıcılarla ısıtıldığında; • X katısı 3 dakika • Y katısı 8 dakika • Z katısı 11 dakika sonra tamamen sıvı hâle geçiyor. Bu maddelerin erime ısılarının büyükten küçüğe doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir? A) X > Y > Z C) Z > Y > X Ö Bir günde Bir günde Haftada Boy tüketilen tüketilen kaç saat er uzunluğu süt-yoğurt sebze-meyve spor İsimler miktarı miktarı yapıldığı Selma Ersoy Burçin Mehmet Neşe ze lli B) Y > Z > X D) Z > X > Y Kesiliyor kl Bir öğrenci çevre şartlarının boy uzunluğuna etkisini incelemek istiyor. Aynı yaştaki arkadaşlarıyla ilgili verileri tabloya yazacaktır. Eğer bu öğrenci boy uzunluğuna kalıtımın da etkisini araştırmak isterse tabloda hangi değişikliği yapabilir? A) Arkadaşlarının vücut ağırlığını da yazmalı B) Farklı yaştaki bireyleri de tabloya eklemeli C) Arkadaşlarının anne ve babasının boy uzunluğunu da yazmalı D) Günlük tüketilen süt-yoğurt miktarını, günlük tüketilen et miktarıyla değiştirmeli Yukarıda verilen deniz yıldızındaki yenilenme olayı ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenebilir? A) Eşeyli üremedir. B) Mitoz bölünme ile gerçekleşir. C) Yavru canlıların genotipi ana canlıdan farklıdır. D) Yavru canlılar ana canlıdan daha gelişmiş yapıdadır. 16 8. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ TESTİ Ahmet, sınıfındaki bir etkinlikte fotosente- zin önemini anlatmaktadır. Portakal kabuğu Elma çöpü Yanma için oksijen gereklidir. Fanusta oksijen bittiği için mumun söndüğünü gördünüz. Öğretmen: Sınıfımızdaki çöp kutusunun içindekileri birlikte inceleyip problemi ve çözümü belirleyelim, çözümle ilgili örnek verelim. Mehmet : Farklı atıklar birbirine karışmış. Geri dönüşümle yeniden kullanabilmek için kâğıt, cam, plastik ve besin atıklarını ayrı kutulara atalım. Ama bu fanusta mumun yanmaya devam ettiğini görüyorsunuz. Öğretmen: Çocuklar; Mehmet’in düşüncesine, aşağıdaki tabloda açıklamaları verilen puanlardan hangisini vermeliyiz? ? Puan Şekil - II Şekil-I ve şekil-II’deki gibi konusunu anlatan Ahmet’in şekil-II’deki düzeneği hangisidir? C) Plastik şişe Çöp kutusu Şekil - I A) Kâğıt parçaları Cam şişe Bir süre sonra Fanus A B) 4 Problemi anladı, çözüm buldu, örnek verdi. 3 Problemi anladı, çözüm buldu, örnek veremedi. 2 Problemi anladı, çözüm ve örnek bulamadı. 1 Problemi tam anlamadı, çözüm ve örnek bulamadı. A) 4 D) 17 Açıklama B) 3 C) 2 D) 1 8. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ TESTİ Şekilde verilen azot döngüsünde aşağıdaki olaylardan hangisi gözlenir? A) Hayvanlarınsolunumlahavadanazotaldığı B) Hayvanatıklarındakiazotunhavayakarıştığı C) Bitkilerinyapraklarıylahavayaazotverdiği D) Bitkilerintopraktankökleriyleazotaldığı FEN VE TEKNOLOJİ TESTİ BİTTİ, SOSYAL BİLGİLER TESTİNE GEÇİNİZ. 18 Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info A 8. SINIF SOSYAL BİLGİLER TESTİ 1. Çanakkale Savaşı’nda denizlerde başarılı 3. olamayan düşman kuvvetleri, amaçlarına karadan ulaşmak istiyordu. Mustafa Kemal, düşmanın Conkbayırı hattını aşarak ilerleyeceğini tahmin ediyordu. Bu sebeple bu hattın güçlendirilmesine çalıştı. Düşman güçleri 25 Nisan sabahı Mustafa Kemal’in öngördüğü noktadan, Arıburnu bölgesinden saldırdı. Mustafa Kemal; Arıburnu, Conkbayırı ve Anafartalar’da düşman güçlerine karşı büyük başarılar elde etti. Pontus Cemiyeti K Kürt Teali Cemiyeti L Kilikyalılar Cemiyeti M Millî Kongre Cemiyeti N Amacı dünyada Amacı 1 Samsun merkez Türkler hakkında 2 yapılan haksız ve olmak üzere Doğu yalan propaganKaradeniz’de bir dalara yayın devlet kurmaktı. yoluyla cevap vermekti. Adana ve çevresinDoğu illerimizi deki işgale karşı kapsayacak şekilde bölge halkının ayrı bir devlet direnişini teşkilatkurmak landırmak 4 3 amacındaydı. amacındaydı. Mustafa Kemal’in bu başarısında etkili olan kişilik özelliği aşağıdakilerden hangisidir? A) Birleştirme ve bütünleştirme gücü B) İleri görüşlülüğü ve askerî yeteneği C) Vatan ve millet sevgisi D) Mantıklı ve gerçekçi oluşu Yukarıdaki oklarla yandaki hedefleri vurmak isteyen okçu çocuğun, aşağıdakilerin hangisiyle isabetli atış yaptığı söylenebilir? 2. Mustafa Kemal’in fikir hayatına okul çevresinin katkısı yadsınamaz. Manastır Askerî İdadisinde okurken burada vatan ve hürriyet şairi Namık Kemal’i ve eserlerinde Türklüğü öne çıkaran Mehmet Emin Yurdakul’u tanıdı. Mustafa Kemal’in fikir hayatı, bu dönemde Türk kültürü ve tarihi ile ilgili okuduğu eserler sayesinde şekillendi. Özellikle tarih bilinci bu dönemde oluşmaya başladı. Bunda da tarih öğretmeni etkili oldu. Parçada verilen bu durumun Mustafa Kemal’in fikir hayatına katkısı, aşağıdakilerden hangisi olabilir? A) Milliyetçilik C) Barışçılık A K L M N A) 3 1 4 2 B) 2 3 1 4 C) 1 3 4 2 D) 1 4 3 2 4. Sivas Kongresi, yurdun her yerinden gelen temsilcilerin katılımı ile gerçekleşti. Kongre’ye katılan temsilciler yaptıkları konuşmalarda mücadelenin millet adına yapıldığını, amaçlarının vatanın kurtuluşu ve milletin bağımsızlığı olduğunu açıkladılar. Kongre’de, Anadolu ve Rumeli’de faaliyet gösteren bütün millî cemiyetlerin “Anadolu ve Rumeli Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti” adı altında birleştirilerek vatanın kurtuluşu için birlikte hareket etmeleri de sağlandı. B) Akılcılık D) Devletçilik Buna göre, Sivas Kongresi’nin Kurtuluş Savaşı için aşağıdakilerden hangisini sağladığı söylenemez? A) Amaç birliğini C) Millî birliği 19 B) Kültür birliğini D) Güç birliğini 8. SINIF SOSYAL BİLGİLER TESTİ 5. “Hıyanet-i Vataniye Kanunu’nun Büyük A 7. • I. İnönü Savaşı’nın kazanılmasından son- Millet Meclisinde görüşüldüğü günlerde idi. İstanbul Hükûmetinin tayin ettiği Erzurum valisi, Erzurum’a doğru yola çıkmıştı. Bu haberi alan bazı vekiller mecliste, Reşit Paşa adındaki valinin yolda öldürülmesini önerdiler. Bu kanunsuz teklife Mustafa Kemal Paşa şöyle yanıt verdi: ‘Ne diyorsunuz? Eşkiya gibi dağda, komiteci gibi sokakta adam mı vuracağız? Bizim devlet anlayışımızda bu yoktur. Bundan sonra bu memlekette vatandaş ancak mahkeme kararıyla cezalandırılır.’ ” Mustafa Kemal Paşa, bu cevabıyla aşağıdaki devlet anlayışlarından hangisini vurgulamıştır? • ra yapılan Moskova Antlaşması ile Sovyetler Birliği TBMM Hükûmetini tanıdı. Sakarya Zaferi’nden sonra imzalanan Ankara Antlaşması ile Fransa, TBMM Hükûmetini resmen tanıdı. Kurtuluş Savaşı sürecinde yaşanan bu gelişmelere dayanarak aşağıdaki değerlendirmelerden hangisi yapılabilir? A) İtilaf Devletleri görüş birliği içindedir. B) Askerî zaferler siyasi başarılarla tamamlanmıştır. C) Türk ordusu Sakarya Savaşı’nda Fransız ordusunu yenmiştir. D) Yunanistan Anadolu’daki isteklerinden vazgeçmiştir. A) Hukuk Devleti B) Sosyal Devlet C) Demokratik Devlet D) Laik Devlet 6. 8. 17 Şubat ’te İzmir’de toplanan ilk iktisat kongresinde alınan kararlardan bazıları şunlardır: • Hammaddesi yurt içinden temin edilen sanayi dalları kurulmalıdır. • Yabancıların kurduğu ticaret işletmelerinden kaçınılmalıdır. • Yerli malı kullanılması ve tasarruf özendirilmelidir. Bu kararlarla; I- dışa bağımlılığı önlemek II- yabancı sermayeyi etkili kılmak III- millî ekonomiyi kurmak IV- ekonomik bağımsızlığı sağlamak Hamdullah Suphi Bey: Paşam! Mustafa Kemal Paşa : (Dalgın, düşünceli bir hâli vardı.) Buyrun. Hamdullah Suphi Bey: Vaktinizi almayacağız Öğretmenler Derneği birkaç gün sonra Ankara’da toplanacak. İki yüzden fazla öğretmen katılıyor. Fakat Fevzi Paşa’yı dinleyince tereddüde düştük. Savaşın yoğunlaşacağı anlaşılan bir sırada böyle geniş bir toplantı size ayak bağı olabilir. Uygun görürseniz erteleyelim. Mustafa Kemal Paşa : Hayır, hayır ertelemeyin Cahillikle, ilkellikle savaş, düşmanla savaştan daha az önemli değildir. Toplantıya katılacağım ve konuşacağım. Mustafa Kemal Paşa’nın Hamdullah Suphi Bey’e verdiği cevapta aşağıdakilerden hangisinin önemi vurgulanmıştır? A) Ordunun C) Ekonominin B) Eğitimin D) Savaşın 20 hedeflerinden hangilerine ulaşılması amaçlanmış olabilir? A) Yalnız I C) II - III - IV B) I - II D) I - III - IV 8. SINIF SOSYAL BİLGİLER TESTİ 9. A SEVR ANTLAŞMASI LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI 1. Tüm devletlerin gemileri Boğazlardan geçebilecektir. Ayrıca Boğazlarla ilgili her türlü işlem, içinde Türk delegesinin yer almadığı uluslararası Boğazlar Komisyonu tarafından yürütülecektir. 1. Boğazlardan geçişleri Türkiye başkanlığında kurulacak uluslararası bir “Boğazlar Komisyonu” düzenleyecektir. 2. İzmir ile birlikte Ege Bölgesi’nin büyük bir bölümü ve Doğu Trakya Yunanistan’a verilecektir. 2. Türkiye ile Yunanistan arasındaki sınır, Meriç Nehri kabul edilecektir. Yunanistan savaş tazminatı olarak Meriç Nehri’nin batısındaki Karaağaç’ı Türkiye’ye verecektir. 3. Kapitülasyonlardan müttefik devletler yararlanabilecektir. 3. Kapitülasyonlar kesin olarak kaldırılacaktır. 4. Türk ordusundaki asker sayısı ile savaş teçhizatı sınırlandırılacaktır. 4. Boğazların her iki yakası askerden arındırılacaktır. Bunun dışında orduyla ilgili hiçbir sınırlama getirilmeyecektir. Şapka Kanunu’nun çıkarılması ? Ağırlık ve uzunluk ölçülerinin değiştirilmesi Miladi takvimin kabul edilmesi Şemadaki (?) ile belirtilen yer, aşağıdaki kavramlardan hangisiyle isimlendirilebilir? A) Demokratikleşme C) Çağdaşlaşma B) Millî egemenlik D) Millî bağımsızlık İtilaf Devletleri, Lozan Barış Konferansı’na TBMM Hükûmeti ile birlikte Osmanlı Hükûmetini de çağırdılar. Böylece Türk tarafını ikiye bölerek zayıf düşürmek ve kendi çıkarlarını daha kolay elde etmek düşüncesinde idiler. İtilaf Devletleri’nin bu tutumu, Osmanlı Hükûmetinin de konferansa katılmaya istekli oluşu TBMM Hükûmetini harekete geçirdi. İtilaf Devletleri’nin oyununa gelmemek için TBMM Hükûmeti 1 Kasım ’de saltanatı kaldırdı. Sevr ve Lozan Barış antlaşmalarının tablodaki maddeleri karşılaştırıldığında Lozan Barış Antlaşması ile; I- toprak II- egemenlik III- bağımsızlık IV- haberleşme Aşağıdakilerden hangisi TBMM Hükûmetinin İtilaf Devletleri’ne karşı izlediği bu politikanın sonucu olamaz? alanlarından hangilerinde kazanım elde edildiği söylenebilir? A) Yalnız II C) I - III - IV Uluslararası rakamların kabul edilmesi A) Din ve devlet işleri tek bir makamın elinde toplanmıştır. B) Ülkede iki ayrı yönetimin bulunmasına son verilmiştir. C) Ulusal egemenliğin sağlanması yolunda önemli bir adım atılmıştır. D) İtilaf Devletleri’nin ikilik çıkarma planları sonuçsuz kalmıştır. B) I - III D) I - II - III 21 8. SINIF SOSYAL BİLGİLER TESTİ A yılı Mayısında Samsun’a çıktığım gün elimde, maddi hiçbir kuvvet yoktu. Yalnız büyük Türk milletinin asaletinden doğan ve benim vicdanımı dolduran yüksek ve manevi bir kuvvet vardı. İşte ben bu millî kuvvete, bu Türk milletine güvenerek işe başladım. CUMHURİYETÇİLİK İNKILAPÇILIK DEVLETÇİLİK HALKÇILIK MİLLİYETÇİLİK LAİKLİK ATATÜRKÇÜLÜK Mustafa Kemal’in konuşmasında vurguladığı millî güç unsuru aşağıdakilerden hangisidir? B) Sosyokültürel güç D) Askerî güç Cumhuriyet`in İlanı Tevhid-i Tedrisat Kanunu Etibankın Kurulması Soyadı Kanunu Türk Tarih Kurumu Halifeliğin Kaldırılması A) Siyasi güç C) Ekonomik güç Halkçılık ilkesine göre, millî egemenliğin Verilen görselden aşağıdaki sonuçlardan hangisi çıkarılamaz? A) İnkılapların kaynağı Atatürk ilkeleridir. B) Atatürkçülük, Atatürk ilkelerinden oluşan bir düşünce sistemidir. C) Atatürkçülükte güçler birliği ilkesi esas alınır. D) Atatürk ilkeleri uygulanabilir özelliğe sahiptir. dayanağı halktır. Halk, ülke yönetimine katılabilir. Kanun önünde tüm vatandaşlar aynı haklara sahiptir. Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa ayrıcalık tanınamaz. Buna göre; I- toplumda ayrıcalık ifade eden unvanların kaldırılması II- kadınlara milletvekili seçme ve seçilme hakkının tanınması III- medreselerin kapatılması IV- saltanatın kaldırılması inkılaplarından hangilerinin halkçılık ilkesi doğrultusunda yapıldığı söylenebilir? A) Yalnız II C) I - III 22 B) Yalnız IV D) I - II - IV 8. SINIF SOSYAL BİLGİLER TESTİ Atatürkçü düşüncede millî dış politikanın A DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNİ OKUYANLAR AŞAĞIDAKİ SORULARI CEVAPLAYACAKLAR. OKUMAYANLAR BUNUN YERİNE AYNI NUMARALI SOSYAL BİLGİLER SORULARINI CEVAPLAYACAKLAR. ilkelerinden bazıları şunlardır: • Millî sınırlarımız içinde kalmak • Gerçekleştiremeyeceğimiz emeller peşinde koşmamak • Uluslararası ilişkilerde, eşitliğe dayanan karşılıklı dostluklar ve ittifaklar kurmak • Dış politikada bilim ve teknolojiyi yol gösterici olarak kullanmak HAC Verilen ilkelere göre, Atatürk’ün dış politika anlayışı hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenemez? A) Gerçekçidir. C) Barışçıdır. B) Yayılmacıdır. D) Akılcıdır. UMRE İmkânı olana ömründe bir kez yapması farzdır. Sünnettir. Ay takvimine göre zilhicce ayının 9 ve günlerinde yapılır. Yıl içinde birden fazla ve istenen herhangi bir zamanda yapılabilir. İhram, vakfe, tavaf, sa’y, şeytan taşlama ve kurban vardır. İhrama girip sadece Kabe’yi tavaf ve sa’y ile yerine getirilir. Bu tabloya göre, aşağıda söylenenlerden hangisi yanlıştır? İkinci Dünya Savaşı sırasında ülkemizde; • ekmek karnesi uygulaması başlatıldı. • radyo yayınlarında kesinti yapıldı. • İstanbul’da özel otomobillerin trafiğe A) Ayça: İmkânı olan kimsenin hac yapması, umre yapmasından daha önemlidir. B) Beyhan: Mekke`de yaşayanlar yılda iki üç kez hac yapabilirler. C) Ceyhun: Hem hacda hem de umrede ihrama giriyor, tavaf ve sa`y yapıyoruz. D) Dilaver: Yalnızca hac sırasında vakfe yapar, şeytan taşlar ve kurban keseriz. çıkması yasaklandı. Bu uygulamalara göre, ülkemizde İkinci Dünya Savaşı’nın olumsuz etkilerinin aşağıdakilerden hangisinde görüldüğü söylenemez? A) Tüketimde C) Seyahat etmede B) Haber almada D) Yerleşmede 23 8. SINIF SOSYAL BİLGİLER TESTİ A Sultan, aşağıdaki resmi çizerek İslam düşüncesinde ortaya çıkan yorumları gökkuşağını oluşturan renklerle anlatmıştır. Bu benzetmedeki ana fikir aşağıdakilerden hangisidir? Çocuklar! Sadaka-i cariye; herkesin yararlanacağı hayır kurumları yaptırmak veya bu kurumların yapımına katkıda bulunmaktır. Bu tür sadakaların sevapları kişi ölse de devam eder. Şimdi buna örnek verelim: Aşağıdaki öğrencilerden hangisinin verdiği örnek, öğretmenin açıklamasına uygundur? A) İslamdüşüncesindegörülenfarklıanlayışlar birerzenginliktir. B) İslamdini,hoşgörüvedüşünceözgürlüğüneönemverir. C) Toplumsaldeğişim,insanlarınİslam’ıanlamabiçimlerinietkiler. D) İslam,insanıinanç,ibadetveahlakkonularındabilgilendirir. A) Biryoksulungiyecek ihtiyacınıkarşılamak B) Bayramdahuzurevinde kalanyaşlılarıziyaret etmek C) Hastanedetedaviolan hastalarıziyaretetmek D) DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNİ OKUMAYANLAR AŞAĞIDAKİ SOSYAL BİLGİLER SORULARINI CEVAPLAYACAKLAR. Yoksulvekimsesiz çocuklarınbarınacağı yurtlaryapmak Mondros Ateşkes Antlaşması’ndan sonra İtilaf Devletleri yurdumuzu işgal etmeye başladılar. İşgaller karşısında hiçbir harekette bulunmayan İstanbul Hükûmeti, ülkeyi içinde bulunduğu kötü durumdan kurtarmaya yönelik çalışmalarda da bulunmuyordu. İstanbul Hükûmeti, Anadolu’ya sadece nasihat heyetleri göndererek halkı, işgaller karşısında sükûnete davet ediyor, İtilaf Devletleri’ne silahla karşı konulmamasını istiyordu. Mehtap ve arkadaşları araştırmaları sonucunda dinin evrensel bir gerçeklik olduğu fikrine vardılar. Onlardan hangisinin dile getirdiği görüş, bu fikri kanıtlamaz? A) Ayşe:Binlerceyıldırinsanlarınokuduğu ilahîkitaplar,dinininsanlıktarihiilebaşladığınıbildirir. B) Baha:Farklıcoğrafyalardaortayaçıkmış dinlerdeortakyönlerbulunmaktadır. C) Can:Herdininsanlaranelereinanmaları gerektiğikonusundafarklıgörüşlerortaya koyar. D) Dilara:Eskiyerleşimyerlerindeyapılan kazılardapekçoktapınakvedinîsembole rastlanmıştır. Buna göre, İstanbul Hükûmetinin işgaller karşısında izlediği politika; I- mücadelecidir. II- duyarsızdır. III- çekingendir. IV- teslimiyetçidir. V- milliyetçidir. yargılarından hangileriyle açıklanabilir? A)I-II-III C)I-III-V 24 B)II-III-IV D)I-II-IV-V 8. SINIF SOSYAL BİLGİLER TESTİ 5 Aralık tarihinde kabul edilen yasa ile A Türk kadınına milletvekili seçme ve seçilme hakkı tanınmıştır. TARİHİ BULUNDUĞU YER BULUNMA SEBEBİ Bu durumun aşağıdakilerden hangisine katkı sağladığı söylenemez? Bosna-Hersek Bosna-Hersek halkınınuğradığı zulüm Kosova Kosova’da yaşanankrizin silahlıçatışmaya dönüşmesi Afganistan Afganistan’daki kargaşaortamı Lübnan Lübnan’dakiiç savaş A) Demokrasiningelişmesine B) Kadınerkekeşitliğine C) Kadınlarındevletyönetiminekatılmasına D) Dinvevicdanözgürlüğününsağlanmasına Atatürk, inkılaplarını gerçekleştirirken Batılı ülkelerin sahip olduğu kurumları Türkiye’de de oluşturmaya çalışmıştır. Ancak bunu yaparken Batıyı ve Batılı kurumları taklit etmemiş, sadece örnek almıştır. Örnek aldığı kurumların Türk milletine uygun olmasına özen göstermiştir. Türkiye, yukarıdaki tabloda adı geçen yerlere asker göndermekle aşağıdakilerden hangisini amaçlamış olabilir? A) Dünyabarışınakatkıdabulunmayı B) Türkiye’yigittiğiülkeleretanıtmayı C) Kendikültüreldeğerleriniyaymayı D) Uluslararasıticaretigeliştirmeyi Buna göre Atatürk, inkılaplarını yaparken daha çok aşağıdakilerden hangisine önem vermiştir? A) Aklavemantığauygunolmasına B) Halkındesteğinialmışolmasına C) Millîkaraktereuygunolmasına D) Dinvevicdanözgürlüğünüsağlamasına SOSYAL BİLGİLER TESTİ BİTTİ. YABANCI DİL TESTİNE GEÇİNİZ. 25 Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ 4. BU GRUPTAKİ SORULAR YABANCI DİLLERE AİTTİR. OKUDUĞUNUZ YABANCI DİLE AİT SORULARI CEVAPLANDIRINIZ. İNGİLİZCE 9. sorularda boş bırakılan yerlere uygun düşen sözcük veya ifadeyi bulunuz. 1. Esen wants to study literature as A) B) C) D) Serhat hasn’t yet. she likes reading and writing. she is interested in science. she enjoys holidays. she is good at music. A) B) C) D) 2. Burak: It’s important to be sympathetic to made his bed put the rubbish out fed the family pet bought some flowers 5. people. Ceren: I agree with you. A) I don’t think so! B) That is not right! C) Absolutely! D) What a shame! 3. Gül : I have been very busy lately and I hate doing housework. Mehmet : Don’t worry! I’ll help you. Gül : Really? A) sunburn C) sun cream A) What a pity! Poor you! B) I’m sorry, I can’t. C) That’s an awful offer, isn’t it? D) Ah, that’s very kind of you! 26 B) sun rays D) sunglasses A 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ 6. Melda is a thirteen year old girl. This is her 8. photo album: You must be when you have a meeting. 內六匹夭 RESTAURANT A) friendly C) noisy B) tactful D) punctual She’s never A) B) C) D) 9. driven a car. been abroad. eaten Chinese food. seen a tiger. What happened? A dog chased me! 7. A) You’re joking! B) That’s incredible! C) You look terrible! D) See you later! MUSEUM Çağatay Tuğba Çağatay prefers to visiting museums. A) B) C) D) mountain biking horse riding windsurfing parasailing 27 A 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ “Their father and stepmother leave Harry Konuşma balonunda verilen ifadeye uygun and Sally alone in the forest. There they see a little house. The owner of the house is an old witch ” gelen resmi işaretleyiniz. In my dream last night, I was playing at an amusement park. Yukarıda bir bölümü verilen hikâyenin kitap kapağı olabilecek seçeneği işaretleyiniz. A) C) ? B) A) B) C) D) D) TO DO LIST Ali do the shopping Bülent make breakfast Özkan do the washing up Burak take the dog for a walk M. Kemal Atatürk opened the Turkish Grand National Assembly on the twenty-third of April Hangi takvim yaprağı yukarıda anlatılan olaya aittir? Yukarıda verilen tabloya bakarak Ali’nin bulunduğu resmi işaretleyiniz. A) A) April B) C) C) A D) 28 B) April 23 13 April D) April 3 10 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ A Sibel has a good sense of humour. She likes listening to jokes. Who can tell jokes for Sibel? freedom A) B) harmony ? peace C) D) Barış çelenginin tamamlanması için soru işaretiyle gösterilen yere hangi çiçek getirilmelidir? A) B) enemy C) D) justice war A) Someone stole a computer from Cumhuriyet Primary School yesterday. At the crime scene the police found some footprints. The thief was wearing trainers. They also found a black crayon. Who do you think stole the computer? A) C) Where should I put these empty milk bottles to recycle them? fight C) B) GLASS PLASTIC D) DUSTBIN PAPER B) D) 29 Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ 3. ALMANCA sorularda boş bırakılan yerlere uygun düşen sözcük veya ifadeyi bulunuz. 1. Wie geht es Ihnen? Danke, es geht gut. A Name : Hans Müller Wohnort : Hannover Geburtsdatum : Geburtsort : Niedersachen Nationalitat : Deutsch Familienstand : Verheiratet Schulische Ausbildung: Volkschule, Welsede Mittelschule, Hannover. Otto : Was ist das? Walter: Das ist . A) Brief C) Tagesprogramm Peter A) mir B) Landkarte D) Lebenslauf Petra B) dir C) ihm D) ihr 4. Müller: Warum fährst du nach Frankfurt? Ahmet: Ich fahre nach Frankfurt, ich dort Deutsch lernen kann. 2. Wo liegt das Heft? A) sondern C) denn Das Heft liegt dem Tisch. B) damit D) als 5. Hans A) unter B) über Monika C) auf D) ins Frühstück Sport und Umwelt Folklore Freizeit - Schwimmen Mittagessen - Freizeit Abendessen Freizeit Gute Nacht! Hans : Was ist das? Walter: Das ist A) B) C) D) 30 Stundenpläne. Essen und Trinken. ein Tagesprogramm. ein Tagesbuch. 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ 6. A 8. Atatürk wurde in Saloniki . Er ist am 10 November . A) B) C) D) Bora m. groß 14 jahre alt Peter m. groß 18 jahre alt Peter ist größer und älter Bora. A) als C) so gestorben / geboren gewesen / geworden geworden / besucht geboren / gestorben 9. Sie spielen gern auf einer Straße, ruhig ist. B) genau D) wie A) der 7. B) das C) die D) den Er lässt einen Brief . A) schreiben C) umsteigen B) fahren D) bauen Er freut sich darauf, er nach Deutschland fährt. A) ob A) -er / auf C) auf / über B) daß C) oder D) damit B) -e / für D) -es / über Aşağıda verilen sıfatlardan hangisinin zıt anlamı yanlış verilmiştir? A) kalt x warm C) klein x hell 31 B) schön x schlecht D) fleßig x faul 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ schnell fleißig kurz lachen sagen lesen finden Tanja Monika Petra İnge A FRANSIZCA 9. sorularda boş bırakılan yerlere uygun düşen sözcük veya ifadeyi bulunuz. Yukarıda karışık verilen sözcüklerden sadece fiillerin geçtiği doğru seçenek hangisidir? 1. Selin et Ecem sont à Ankara. A)nées C)nés A) Iachen/sagen/lesen/finden B) schnell/fleißig/Tanja/sagen C) Monika/Petra/Iachen/kurz D) lesen/Petra/finden/Inge B)né D)née 2. Je connais un enfant joue du piano. Aşağıdaki seçeneklerin hangisinde verilen A)où sıfatın komperativ çekimi yanlış verilmiştir? Positiv Komperativ A) gern lieber B) viel mehr C) gut guter D) schön schöner B)que C)qui D)quoi 3. Je à 7 heures. Je mon petit déjeuner tout de suite. A)selève/prends C)telève/aipris B)selève/aipris D)melève/prends Aşağıdakilerden hangisinde anlam yönünden aynı tür sözcükler bir arada verilmiştir? 4. A: Qu’est-ce que tu manges au dîner? B: Je mange pain et viande. A) Deutsch,Sport,Zeugnis,gut. B) Teuer,hoch,viel,fahren. C) DerLöwe,die,Maus,lachen,schnell. D) Wolfgang,Peter,Dieter,Klaus. A)de/du C)dela/de B)du/dela D)du/de 5. Aşağıda verilen sözcüklerden hangisi diğerlerinden farklıdır? A)größer C)teurer B)Fahrer D)besser , j’ai fait du ski. A) Maintenant/Hier B) Demain/Maintenant C) Hier/Aujourd’hui D)Aujourd’hui/Hier Peter / in / heute / fährt / den Wald 1 2 3 4 5 Kurallı bir cümle yapınız. A) 1 / 4 / 3 / 2 / 5 C)1/2/4/5/3 B) 5 / 2 / 4 / 1 / 3 D)2/1/4/3/5 , je joue au tennis. 32 Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 8. SINIF 6. DERS: Fransızca YABANCI DİL TESTİ 8. Avez-vous fait vos devoirs? Qu’est-ce qu’elle demande? A Monsieur Legrand lit son journal de la musique. A) en lisant C) en regardant B) en chantant D) en écoutant A) EIIe demande si nous avons fait nos devoirs. B) EIIe dit de faire les devoirs. C) EIIe nous dit que nous devons faire nos devoirs. D) EIIe a fait ses devoirs. 9. 7. CİNEMA Quel sac avez-vous choisi? ECOLE Je veux . DEPART II faut pour aller à l’école. A) B) C) D) A) celle-là C) ceux-là B) celui-là D) celles-là 33 aller tout droit continuer tout droit tourner à droite tourner à gauche 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ A 2 li tre s s itre 2l Je mange une . Gèrard Serdar Resme göre aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? Verilen cümlede boş bırakılan yere uygun düşen sözcüğün bulunduğu elma parçasını işaretleyiniz. A) Serdarboitautantd’eauqueGérard. B) Serdarboitmoinsd’eauqueGérard. C) Gérardboitplusd’eauqueSerdar. D)Gérardboitmoinsd’eauqueSerdar. A) B) pomme C) raisin D) orange J’aime les fleurs. II y a de la pluie. poire Venez avec moi. II fait froid. Marie Alain Tu veux un café? Non merci, Jean Sylvie Bahçede oynayan çocuklardan hangisi konuşmasında (impératif) emir cümlesi kullanmıştır? A)Sylvie B)Alain C)Marie D)Jean Konuşma balonundaki boşluğa aşağıdaki seçeneklerden hangisi getirilemez? A) Jen’aimepaslecafé. B) Jedétestelecafé. C) J’aimebeaucouplecafé. D)Jeneveuxpasdecafé. Elif Resme göre Elif’ in ileride yapmak istediği meslek hangisidir? A)Dentiste C)Journaliste B)Médecin D)Mécanicien 34 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ A İTALYANCA 1. Carlo ………. a Roma fino a , al 1 2 3 momento …… a Torino ma per il suo lavoro ……. lavorare all’estero l’anno prossimo. Resimdeki çocuğun yaptığı günlük işlere göre boş bırakılan kutucuklara sırasıyla hangi sözcükler getirilmelidir? Yukarıda verilen boşluklar doğru zamanda hangi seçenekle doldurulmalıdır? 1 2 3 A)AprèsD’abordEnfin B)AprèsEnfinD’abord C)EnfinD’abordAprès D)D’abordAprèsEnfin A) èvissuto/sta/dovrà B) viveva/stia/doverà C) viveve/stia/doverà D) évisto/sta/dovrà 2. Aşağıdaki cümlelerden hangisi yanlıştır? A) Nonhodormitoierinotte. B) Nontihannodettoniente? C) SeimaistatainItalia,Roberto? D) QuandoseiandatoinItalia,Franco? 3. Se ……….. abbastanza soldi, dove ..……… Pourquoi il est gros? in questi giorni, Gabriele? A) Parcequ’ilnagebeaucoup. B) Parcequ’ilmangebeaucoup. C) Parcequ’ilcourtbeaucoup. D) Parcequ’ilmarchebeaucoup. cümlesindeki boşluklar aşağıdakilerin hangisinde doğru verilmiştir? A) avesse/andrebbe B) tuavessi/andrebbe C) tuavresti/andassi D) tuavessi/andresti Où est-ce qu’elle a mal? A) EIIeamalaugenou. B) EIIeamalauxdents. C) EIIeamalàlatête. D) EIIeamalaubras. 35 Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ 4. Aşağıdaki cümlelerden doğru olan seçene- 7. Gramsci bulvarından kütüphaneye gitmek için izlenecek en doğru yol aşağıdakilerden hangisidir? A) Mentre camminavamo, abbiamo incontrati Giulia B) Mentre camminavamo, abbiamo incontrato Giulia C) Quando abbiamo camminati, abbiamo incontrato Giulia D) Mentre abbiamo camminato, abbiamo incontrato Giulia Cinema Biblioteca Museo Comunale Scuola Via Santelli Ufficio Postale Viale Gramsci Parucchiere A: Scusi,mi sa dire dov’è la Biblioteca Comunale? 5. Paola :Chi cerchi,Franco? Franco :Cerco la ragazza …. è uscita poco fa. A) -Certo, prima cammini diritto fino al primo incrocio e poi giri a sinistra, faccia cento metri e vedrà la biblioteca comunale B) -Certo, prima cammini diritto, giri a sinistra, cammini un pò, proprio davanti all’ufficio postale troverà la biblioteca comunale. C) -Certo, prima vada diritto fino al primo incrocio, giri a destra e poi cammini diritto, è vedrà la biblioteca comunale. D) -Certo,prima cammini diritto e giri a destra, vada diritto e vedrai Viale Bassi,da lì giri a funduszeue.info vada troppo avanti,circa cento metri la biblioteca comunale Yukarıdaki boşluğa hangi bağ fiil gelmelidir? B) con chi D) il quale 6. Fa tre giorni Antonella sposerà ma non A: Grazie B: Di niente. capisco perché non è ancora felice? Cümlesinde yanlış kullanılan kelime, aşağıdakilerden hangisidir? A) fa C) sposerá Scuola Bar Supermercato Via Bassi ği bulunuz. A) chi C) che A B) felice D) é 36 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ 8. “Se Lei vuole stare bene, ……… le medicine A Aşağıdaki cümleyi tamamlayınız. che ho dato” cümlesi emir kipi anlamı için aşağıdaki seçeneklerden hangisiyle doldurulmalıdır? Quello è stato ……… momento ……… bello ……… mia vita. A) un / piu’ / della C) il / meno / nella B) il / piu’ / della D) un / piu’/ nella A) prendè C) prenda B) prende D) prendi 9. Elena : Quest’estate vado in Italia. Severio: Non ci sei ……… stato prima? Elena : I miei genitori ci sono andati due ……. Ma io, no. Aşağıdaki diyaloğu tamamlayınız. Silvio : Pronto? Ignazio: Ciao Silvio! Sono Ignazio. Senti, devo darti ………notizia. Sei occupata? Silvio : No, no. Dimmi! Anchi’o ho sentito ……….cose. Le notizie sull’esame, no? Ignazio: Si, e’ vero. Hanno cancellato l’esame scritto. Quindi, dobbiamo fare l’esame orale! Silvio : Si, lo so! Non posso capire mai………professori! Boşlukları doldurunuz. A) mai / volta C) mai / volte B) ormai / giorni D) ormai / volta Diyaloğu tamamlayınız. A) B) C) D) Peppino: ……… non andiamo al concerto stasera? Angela : A dire la verità non mi ……… di uscire stasera. A) perchè / va C) se / va B) perchè / vada D) come / va 37 alcuno / qualche / qualche qualche / alcuni / qualche qualche / alcune / alcuni alcuni / qualche / alcune 8. SINIF YABANCI DİL TESTİ A Diyaloğu uygun fiillerle doldurunuz. Cristina : Sai cosa ho fatto ieri? ho telefonato al mio ex ragazzo! Nadia : Ma, no! Perchè? Io al posto tuo, non ………con lui mai! Cristina : Però mi piace sentire la sua voce ancora. Nadia : A causa di lui hai sofferto un sacco! Cristina : Va bene. Hai ragione. Non lo……… di nuovo! A) parlo/chiamerò B) parlerei/chiamo C) parlerai/chiamerei D) parlerei/chiamerò Diyaloğu tamamlayınız. Cliente Commessa Cliente Commessa Cliente : Buongiorno. : Buongiorno, ………? : Cerco le scarpe con i tacchi. : come ………? : Sono proprio belle. E quanto ………? Commessa : euro. Diyaloğu tamamlayınız. A) desidera/sonoqueste/costano B) desideri/sonoquesti/costano C) desideri/sonoquesti/costa D) desidera/èquesto/costa Tommaso : Stasera posso invitarti a cena? Giulia : No, ……… non ………, ho tante cose da fare. A) mipiace/puoiaccettare B) midispiace/possovenire C) tidispiace/possovenire D) tipiace/puoiaccettare Aşağıdaki cümleleri tamamlayınız. Ho finito …… leggere il libro …… mi hai regalato. A)a/che C)di/che Diyaloğu tamamlayınız. B)per/chi D)di/chi Carla : Ho visto la ragazza di Maurizio! Paola : ah, si? Come è? Carla : Prima di vederla mi ……… più giovane e simpatica. Ma in realtà non è cosi. A)sembrava C)vedeva 38 B)piaceva D)sentiva TEST BİTTİ. CEVAPLARINIZI KONTROL EDİNİZ. Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info 8. SINIF SBS TÜRKÇE 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. C A D C B D B A D C A B B C A C B A C C A D D CEVAP ANAHTARI MATEMATİK 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. C D A B D A B D A B C B B C D C B A C D A FEN ve TEKNOLOJİ 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. C B D A A D C B D A C B D C B A C A B D SOSYAL BİLGİLER 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. B A D B A B B D D C A C B D B D B D C A Musa AKSU - Matematik Geometri Ögretmeni - funduszeue.info YABANCI DİL 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. A C D B C A B D C A B C A C D B A
APA GÜLER G, ÖZDEMİR E, DİKİCİ R (). İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi'ne Göre Karşılaştırmalı Analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 41 - Chicago GÜLER GÜRSEL,ÖZDEMİR Ercan,DİKİCİ RAMAZAN İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi'ne Göre Karşılaştırmalı Analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14, no.1 (): 41 - MLAGÜLER GÜRSEL,ÖZDEMİR Ercan,DİKİCİ RAMAZAN İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi'ne Göre Karşılaştırmalı Analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol, no.1, , ss - AMAGÜLER G,ÖZDEMİR E,DİKİCİ R İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi'ne Göre Karşılaştırmalı Analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. ; 14(1): 41 - VancouverGÜLER G,ÖZDEMİR E,DİKİCİ R İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi'ne Göre Karşılaştırmalı Analizi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. ; 14(1): 41 - IEEEGÜLER G,ÖZDEMİR E,DİKİCİ R "İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi'ne Göre Karşılaştırmalı Analizi." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, ss - 60, ISNAD GÜLER, GÜRSEL vd. "İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sınav Soruları İle SBS Matematik Sorularının Bloom Taksonomosi'ne Göre Karşılaştırmalı Analizi". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14/1 (),

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası