matematiği anlamıyorum ne yapmalıyım / Türkiye Zeka Vakfı

Matematiği Anlamıyorum Ne Yapmalıyım

matematiği anlamıyorum ne yapmalıyım

Çocuğum Matematik Problemlerini Anlamıyor

Velilerin en önemli sorunlarından biri çocuklarının derslerinde başarılı olamamaları durumunda ortaya çıkar. Bu tür bir durumla karşılaşıldığında öğrenci için en iyi eğitimin alınabilmesi için çaba sarf edilir. Matematik dersi zor öğrenilen ama sistemli çalışıldığında göründüğü kadar zor olmayan bir derstir. Matematik dersinde başarısızlığa yol açan etmenler doğru çalışma yöntemlerinin öğrencilere tam olarak uygulatılamamasından kaynaklanmaktadır. Çocuğum Matematik Problemlerini Anlamıyor diyen bir veli için öğrenciye uygun bir öğretim modelinin tercih edilmesi gerekmektedir.

Günümüzde yapısalcı eğitim modeli ile gerçekçi eğitim modelleri matematik öğretme süreçlerinde kullanılabilmektedir. Yapısalcı eğitim insanın bilgiyi nasıl elde ettiği düşüncesinden hareketle uygulanır.

Yapısalcı eğitimin ana konusu bilginin doğası ve elde ediliş şekline odaklanır. Yapısalcı eğitim süreçlerinde öğrenmenin bir adaptasyon süreci olduğu kabul edilmektedir. Bu modelde öğrenmenin bireye özgü olduğu düşünülmektedir. Her öğrenci kendine özgü bir öğrenme yöntemi ile öğrenebilir. Yapısalcı eğitim modelinin bir diğer özelliği ise öğrenmenin sosyal bir etkileşim olduğundan hareket etmesidir. Kültür ve dil öğrenmeyi etkilemektedir.

Gerçekçi eğitim modelinde ise öğrenci için anlamlandırma süreçlerine gerek duyulmaktadır. Bu bakış açısında matematiğin herkesin öğrenmesi gereken bir alan olduğu düşüncesine dayanılmaktadır. Gerçekçi eğitim modelinde de yapısalcı karaktere uygunluk görülür. Bunun yanı sıra bilgi yapılandırılırken farklı yollardan gidilir.

Matematik dersinde gösterilen başarı toplumların bilimsel ve teknolojik gelişmeler karşısında daha iyi sonuçlar almasına yol açmaktadır. Bireylerin matematik dersinde istenilen performansı sergilemesi mesleki yaşamlarını doğrudan etkileme gücüne sahiptir.

İnsanlar kaliteli bir yaşam sürmek istediklerinde çevresindeki olaylarla başa çıkmalıdır. Çevresel şartlarla başa çıkmanın yolu ise iyi bir eğitimden geçer. İnsanı istediği standartlarda bir yaşama götüren yolda mesleki başarılar ve sevilerek yapılan bir iş yer alır. Eğitim insan yaşamının merkezinde olması gereken bir kavramdır.

Dijital Çağ’ın yaşandığı günümüzde eğitim yaşam boyu sürdürülebilen bir kavrama dönüşmüştür. Her yaş aralığında ve istenilen alanda eğitim almak kolaylaşmış ve bilgi insana en yakın hali ile teknolojik cihazların diğer ucunda yer almıştır.

Bilgi Çağı olarak da adlandırılan günümüzde bilgiye ulaşmak hızlı ve kolaydır. Bu sebeplerle de öğrencilerin teknolojik gelişmeleri yakından izleyebilmesi için özellikle matematik dersine karşı olan ilgileri desteklenmeli yeni çalışma yöntemleri ile öğrenciler motive edilmelidir.

Tüm bu unsurlar dikkate alındığında ise bireyin kaliteli bir eğitim alması olayların en temel sürecidir. Matematik dersi de kişilerin iyi bir eğitime sahip olabilmesi için başarılı olmaları gereken derslerden biridir. Matematik dersi yaşamın her alanında kullanılabilmesi, diğer ders başarılarını etkilemesi nedeni ile önemli bir derstir.

İlkokul Matematik Dersi

İlkokul çağından itibaren matematik dersine ayrı bir önem verilmesi öğrenci için ileriye dönük bir yatırım olarak düşünülmelidir. Bu sayede öğrenci ortaokul ya da lise düzeyine geldiğinde temel konuları hallettiği için sorun yaşamayacaktır. İlkokul Matematik Dersi bu sebeplerle önemsenmesi gerekir.

İlkokulda planlı ve programlı çalışmaya başlayan bir öğrenci matematik dersinde başarılı olabilir. Çalışma disiplini her öğrenciye verilmesi gereken bir bakış açısı olmalıdır. Bu süreçlerde deneyimli eğitim kurumlarından danışmanlık alınması daima yarar sağlar.

8. Sınıf LGS Hazırlık Matematik Dersi

Matematik dersi her sınıf aralığında dikkate alınması gereken derslerden biridir. Günümüzde matematik dersinin işleniş biçimleri dijital teknolojilerle desteklenebilmektedir. Bu kapsamda online matematik eğitimi de dahil olmak üzere yeni nesil uygulamalar eğitime katkı sağlamaktadır. 8. Sınıf LGS Hazırlık Matematik Dersi hazırlanırken öğrencilerin tüm gereksinimleri göz önünde tutulur.

LGS hazırlık sınıfı öğrencilerin zorlu süreçlerden geçtikleri bir dönemi ifade eder. Bu sınıflarda öğrenciler kendileri için önemli olan bir sınava hazırlanmak zorundadır. Bu dönemde sınav başarısının yanı sıra derslerdeki performansı da öğrenci için ayrı bir önem taşır.

Sınıflar Matematik Dersi

Sınıflar Matematik Dersi için ara sınıf olarak kabul edilir. Öğrenci bu ara sınıflarda geçmiş eksiklerini daha hızlı kapatabilir. Planlı ve programlı çalışma her sınıf aralığında olduğu gibi bu dönemde de oldukça önemlidir.

Matematik çalışırken öğrencinin kendisini organize edebilmesi önerilir. Bunun için öğrenci profesyonel eğitim veren kurumlarla iletişime geçtiğinde uzman öğretmenler denetiminde bir program dahilinde çalışma şansı elde eder.

Matematik Nasıl Çalışılmalı?

Matematik dersi çalışılırken bilinçli hareket edilmesi önerilmektedir. Bu dersin istikrarlı çalışma planları ile başarılması oldukça kolaydır. Öğrenciler matematik dersine her zaman ön yargı ile yaklaşmaktadırlar. Matematik Nasıl Çalışılmalı? Sorusu hem öğrencilerin hem de velilerin yanıtını merak ettiği bir sual olarak ortaya çıkmaktadır.

l Matematik dersine çalışılırken disiplin en önemli unsurdur.

l Günlük tekrarların aksatılmaması gerekir.

l Anlaşılamayan konuların ve eksiklerin tespit edilmesi ve bunlara yönelik de çalışma yapılması başarıyı destekleyen bir yaklaşımdır.

l Günlük soru çözümleri aksatılmamalıdır.

l Öğrenci kendisine bir ders çalışma planı hazırlamalıdır.

l Çalışma planında derse ayrılan sürelerle dinlenme ve sosyalleşme zaman aralıkları dengeli ayarlanmalıdır.

l Unutulmaması gerekenlerden biri de sürekli ders çalışmanın öğrenci verimi açısından artılarından ziyade eksileri de olabilmektedir. Öğrenci yeterince dinlenmediğinde performans kaybı yaşaması kaçınılmazdır. Bu kayıp öğrenme hızını düşüren ve çoğu zaman öğrenmeyi zorlaştıran bir problemdir.

Matematik Dersinde Başarıyı Artırma Yolları

Matematik Dersinde Başarıyı Artırma Yolları birden fazladır. Öncelikle bu derse yönelik olarak eksiklerin tespit aşaması yapılır. Bu süreçte çeşitli sistemlerden yararlanılabilir. Matematik röntgeni de bütüncül bir yaklaşımla öğrenciyi merkezine almaktadır.

Matematik röntgeni sayesinde tüm eksikler tespit edilebilir. Problemin kaynağı bulunduğunda ise soruna ana kaynağa müdahale edilerek çözüm üretilir. Öğrencinin eksiklerine odaklanılmış bireysel bir eğitim modeli ile öğrenci başarısının artırılması hedeflenir.

Matematik röntgeni sistemi profesyonel bir uygulamadır. Kesin sonuç odaklı bir çalışma olması hızlı ve güvenilir veriler sunması sistemin en önemli özelliğidir. Matematik röntgeni ile kesin çözüm üretmek kolaydır.

Matematik Röntgeni ve Matematik Dersi

Matematik dersinde başarı elde etmek isteyen öğrencilerin bu derse yönelik eksiklerinin bilinmesi zorunludur. Eksiklerin tespit edilmesi hedef belirlemeyi kolaylaştırmakta ve doğru bir eylem planı yapılarak öğrenciye odaklanılabilmektedir. Matematik Röntgeni Matematik Dersi birlikte ele alınabilen iki konu başlığıdır.

Matematik röntgeni sisteminin birçok yararı bulunmaktadır. Öğrenci problemin ne olduğunu anladığında neden zor öğrendiği hakkında fikir sahibi olur. Geçmiş konular tam öğrenilemediğinde yeni konuların anlaşılması zordur.

Bu nedenle sistem sayesinde öğrencide öz güven duygusu gelişmekte ve hedeflerine odaklanma konusunda kararlı bir yaklaşımı benimseyebilmektedir. Eğitim kurumu için de elde edilen veriler somut kararlar almayı kolaylaştırmaktadır.

Uzman öğretmenler nezaretinde öğrenciye uygun bir eğitim modeli üzerinden matematik dersi verildiğinde öğrencinin başarısız olması neredeyse imkansızdır. Tüm bu çalışmalar içinse profesyonel bir eğitim kurumundan destek alınması gerekir.

Matematik dersinde her öğrenci başarılı olabilir. Öğrencinin merkezde yer aldığı öğrenme yöntemlerinde bireyselleştirilmiş öğrenme metotları kullanılarak bu ders için en iyi sonuçların alınması oldukça kolaydır.

Matematik dersinde başarılı olmak isteyen öğrencilerin ders çalışma yöntemlerini doğru tercih etmesi gerekir. Bu aşamada ise öğrenci merkezli yaklaşımlara gerek duyulmaktadır. Profesyonel eğitim kurumları deneyimlerine bağlı olarak farklı stratejiler geliştirme konusunda daha başarılı olabilmektedir. Bu nedenle uzman bir bakış açısına sahip eğitim kurumları ile iletişime geçilmelidir.

"Başarının ilk adımı; olduğunuz yeri doğru tespit etmektir." .Ümit Hayri Koç
MATEMATİK RÖNTGENİ KURUCUSU
Zaten Destekçiyim

Her şey, epey basit bir problem ile başlamıştı. İlkokul Öğretmenliği öğrencilerinden oluşan bir sınıf, enerji ve verimlilik konusunu işliyordu. Bu ders, o muhteşem "Fizik ve Gündelik Fikirler" müfredatını kullanarak, öğrencilerin fen bilimlerinin esasları hakkında temel bir fikir edinmesine yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmıştı. Amaç fen bilimleri konularını işlemek olduğundan, dersin içerisinde fazla matematik yok. Ama öğrenciler bu derste, floresan bir lambanın akkor bir lambayla aynı parlaklığa sahip olması için gereken gücü bulmaya çalışıyorlardı.

Esas itibarıyla bu durum, İlkokul Öğretmenliği eğitimi alan bu öğrencilere bir dört işlem problemi sunuyordu. Bazı öğrenciler bu zor görevin üstesinden gelmeye çalışırken bir kısmı da hiç uğraşmadan kalemi bıraktılar. Öğrencilerin problem üzerinde gruplar halinde çalışmalarına izin verdim ve sonra gönüllü olanlar çözümlerini sınıfla paylaştılar. Harika bir aktivite oldu. Öğrenciler, bu problemin nasıl çözüleceğini anlasalar bile, bu anlayışı diğerleriyle paylaşmanın çok zor olabileceğini gördüler. Fakat sonunda, sınıfa birkaç açıklama yapmak zorunda kaldım. İşte onlara söylediğim şeyler:

"Ben matematikten anlamıyorum."

İlk olarak, bu düşünce yanlış. Siz matematikten anlıyorsunuz, çünkü siz insansınız. Bütün insanlar matematikten anlar. Bütün insanlar sanat ve müzikten anlar, bir şeyler inşa eder, ağlar ve güler. Bizi insan yapan şey budur. İkincisi, siz bir öğretmen olacaksınız. Genç öğrenciler üzerinde çok büyük bir etkiye sahip olacaksınız. Eğer matematiği sevmediğinizi düşünürseniz, öğrenciler de antipatinizi hemen fark edecek ve onlar da matematiği sevmeyeceklerdir.

"Fakat ben sadece 2. sınıflara öğretmenlik yapacağım."

Size kötü bir haberim var. Büyük bir ihtimalle herkes mezun olduktan sonra ikinci sınıflara öğretmenlik yapacağını düşünüyor. Ancak, herkesin ilk tercih ettiği sınıf seviyesine öğretmen olarak getirileceğini düşünmüyorum. Benden pay biçin Büyüyünce bir uzay kovboyu olmak istemiştim; fakat kendimi bir fizik profesörü ve blog yazarı olarak buldum (yine de epey eğlenceli).

Peki, gerçekten de ikinci sınıflara öğretmenlik yaptığınızı varsayalım. Sınıfınızdakiler bunun gibi bir problem çözmek zorunda olacaklar mı? Muhtemelen hayır. Ancak, çocuklara 2. sınıf matematiğinde yardımcı olmak için, matematiği öğrettiğinizden daha yüksek bir seviyede bilmeniz gerekir. Örneğin Türkçe dersini ele alalım. Bir öğretmenin sadece ikinci sınıf seviyesinde okuyabildiğini farzedin. Bu öğretmen ikinci sınıfların okumasına yardım edebilir miydi? Hiç sanmam. Aynısı matematik için de geçerlidir.

"Cebir kafa karıştırıcıdır."

Evet, bu doğru. Cebir hem kafa karıştırıcı hem de zordur. Başka ne zor, biliyor musunuz? Bisiklet sürmek. Evet, bu sizin düşündüğünüz kadar kolay değil. Bisiklet sürmenin kolay olduğunu düşünüyorsunuz çünkü bunu öğrenene kadar çalıştınız ve alıştırma yaptınız. Eğer cebir üzerinde yeterli zaman harcarsanız, onun da kolay olduğunu düşüneceksiniz. Bisikletinize binmeyi öğrendiğiniz ve düşüp dizinizi kanattığınız zamanı hatırlıyor musunuz? Acıtmıştı, değil mi? Bu, "cebirin dizinizi kanatması"dır. Yalnızca devam ederseniz daha iyi hale gelirsiniz.

"Tamam, yani bütün sınıf seviyelerinde matematik öğretebilmeliyiz, öyle değil mi?"

Matematik? Evet. Fakat sadece o değil! Dahası var. Bence 2. sınıf müfredatı, insanların yaptığı her şeyi içermelidir (tamam, herşeyi değil). Öğrenciler edebiyat, sanat, tarih, müzik ve fen bilimleri öğrenmelidirler. Ayrıca, her öğrencinin denemesi gereken bir şey daha var: Programlama. Evet, çocuklar kod yazabilir, tabii ki siz de.

Neden Desteğe İhtiyacımız Var?

Aslında maddi destek istememizin nedeni çok basit: Çünkü Evrim Ağacı, bizim tek mesleğimiz, tek gelir kaynağımız. Birçoklarının aksine bizler, sosyal medyada gördüğünüz makale ve videolarımızı hobi olarak, mesleğimizden arta kalan zamanlarda yapmıyoruz. Dolayısıyla bu işi sürdürebilmek için gelir elde etmemiz gerekiyor. Bunda elbette ki hiçbir sakınca yok; kimin, ne şartlar altında yayın yapmayı seçtiği büyük oranda bir tercih meselesi. Ne var ki biz, eğer ana mesleklerimizi icra edecek olursak Daha fazla göster

Aslında maddi destek istememizin nedeni çok basit: Çünkü Evrim Ağacı, bizim tek mesleğimiz, tek gelir kaynağımız. Birçoklarının aksine bizler, sosyal medyada gördüğünüz makale ve videolarımızı hobi olarak, mesleğimizden arta kalan zamanlarda yapmıyoruz. Dolayısıyla bu işi sürdürebilmek için gelir elde etmemiz gerekiyor.

Bunda elbette ki hiçbir sakınca yok; kimin, ne şartlar altında yayın yapmayı seçtiği büyük oranda bir tercih meselesi. Ne var ki biz, eğer ana mesleklerimizi icra edecek olursak (yani kendi mesleğimiz doğrultusunda bir iş sahibi olursak) Evrim Ağacı'na zaman ayıramayacağımızı, ayakta tutamayacağımızı biliyoruz. Çünkü az sonra detaylarını vereceğimiz üzere, Evrim Ağacı sosyal medyada denk geldiğiniz makale ve videolardan çok daha büyük, kapsamlı ve aşırı zaman alan bir bilim platformu projesi. Bu nedenle bizler, meslek olarak Evrim Ağacı'nı seçtik.

Eğer hem Evrim Ağacı'ndan hayatımızı idame ettirecek, mesleklerimizi bırakmayı en azından kısmen meşrulaştıracak ve mantıklı kılacak kadar bir gelir kaynağı elde edemezsek, mecburen Evrim Ağacı'nı bırakıp, kendi mesleklerimize döneceğiz. Ama bunu istemiyoruz ve bu nedenle didiniyoruz.

Destek Ol

Herkesin neden kodlama yapmayı öğrenmesi gerektiğinin iki sebebi var. Birincisi, bilgisayarlar tarafından kuşatılmış bir dünyada yaşıyoruz. Bilgisayarları, hayatımızın bütün yönlerinde hem doğrudan hem dolaylı olarak kullanıyoruz. İkincisi, yılında kod yazmayı öğrenmek, yılında olduğundan çok daha kolay. Size en temel şeyleri öğretebilen ve gerçekten harika olan bazı araçlar var. Şimdi, dışarı çıkıp kendi Android yazılımınızı yapmanız gerektiğini söylemiyorum. Sadece sizin (ve çocukların) bunu denemesini söylüyorum.

Sınıfınızda kodlama yapmaya başlamak için hangi adresi kullanacaksınız? Ben funduszeue.info adresini öneririm. Sizi kodlamaya başlatabilecek bazı süper harika özel dersler var. Grafik kodu içeren basit faaliyetler ile başlıyor (ayrıca Angry Birds ve Plants vs. Zombies'i kullanıyor). Daha gelişmiş seviyelerde, döngüleri, kararları ve hata ayıklamayı bile öğretiyor. Bu harika bir şey. İlk bölümler, 7 yaş ve 7 yaş altındaki çocuklar tarafından bile kolayca tamamlanıyor.

Peki, özet geçeyim. "Matematikten anlamadığınızı" söylemeyin ve sınıfınızı kodlama faaliyetleriyle tanıştırın. Nokta.

Alıntı Yap

Okundu Olarak İşaretle

Paylaş

Sonra Oku

Notlarım

Yazdır / PDF Olarak Kaydet

Bize Ulaş

Yukarı Zıpla

İçeriklerimizin bilimsel gerçekleri doğru bir şekilde yansıtması için en üst düzey çabayı gösteriyoruz. Gözünüze doğru gelmeyen bir şey varsa, mümkünse güvenilir kaynaklarınızla birlikte bize ulaşın!

Bu içeriğimizle ilgili bir sorunuz mu var? Buraya tıklayarak sorabilirsiniz.

Soru & Cevap Platformuna Git

Bu İçerik Size Ne Hissettirdi?

Kaynaklar ve İleri Okuma

Evrim Ağacı'na her ay sadece 1 kahve ısmarlayarak destek olmak ister misiniz?

Şu iki siteden birini kullanarak şimdi destek olabilirsiniz:

funduszeue.info

matematiği anlamak için yapılması gereken şey

  • bilmiyorum. evet tek kelimeyle bilmediğim şey. basit işlemler denklemler vs ok ama bu diğer zor konuları soyut kavramları nasıl içselleştirdiniz lan? nasıl anlıyorsunuz çözüyorsunuz acayip kıskanıyorum.

  • biraz düşünmek biraz emek ve biraz sevgi

  • belki komik gelecek ama 4 işlemin mantığını çok iyi anlamak ve çarpım tablosunu ezberlemek.
    bunları herkes bilir demeyin, bilmiyorlar.

  • küçükken çok kitap okumak, kelime haznesini ve okuduğunu anlamayı güçlendirmek ileri yaşlarda matematik konusunda çok yardımcı oluyor.

  • ne kadar ve hangi kısımlarını anlamak istediğine göre değişir. her şeyiyle anlamak istersen hayatını adaman gerekir.

  • (bkz: genetik yatkınlık)

  • konunun mantığını kavramak ve pratiğe dökebilmek.

  • (bkz: çakraları açmak)
    ben açtım, faydasını gördüm. tavsiye edilir.
    tanım: matematikten anlamayanlara, anlamaları için tavsiyeler dizisi

  • (bkz: thomas calculus)

  • (bkz: temel eksikliği)
    (bkz: temel eksikliğini gidermek)
    biraz sabır, biraz da uyanıklık. bugün sabrettiğiniz vakti yarın fazlasıyla çıkarmanızı sağlar.

    not: her konu'nun ayrı bir temeli var. daha önce elde edilmiş başarılar ilerleyen konularda hızlı gidilmesine sebep olur ve bu da temel eksikliği oluşturur. ilerleyen konularda yaşanan hüsran devam eder.

  • Bilimi Anlatmamıza Yardım Edin!

    Her ay milyonlarca bilimsever, Evrim Ağacı olarak karmaşık bilimsel konuları basitçe anlatmamızdan ve ülkemizde bilim anlatıcılığını geliştirmeye yönelik yaptığımız kapsamlı çalışmalarımızdan faydalanıyor. Bütçenize zarar vermeden, aylık veya tek seferlik sadece 20₺ gibi miktarlarda bize destek olarak bu çabalarımızı destekleyebilir, Türkiye'de bilim okuryazarlığını güçlendirmemize katkı sağlayabilirsiniz.

    Destek Ol

    Neden Destek İstiyoruz?

    nest...

    çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası

    © 2024 Toko Cleax. Seluruh hak cipta.