işitme engellilere uygun etkinlik örnekleri / Işitme engelliler için 61 fikir | konuşma ve dil, konuşma terapisi, eğitim felsefesi

Işitme Engellilere Uygun Etkinlik Örnekleri

işitme engellilere uygun etkinlik örnekleri

İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERİMİZE ÖZEL EĞLENCELİ İÇERİKLERLE OKUMA YAZMA ÖĞRENİYORUM SETİ

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz, ilkokula yeni başlayan işitme yetersizliği bulunan öğrencilere destek olmak amacıyla alanında bir ilk olma özelliğini taşıyan ve 5 kitaptan oluşan "İşitme Engelli Öğrenciler İçin Okuma Yazma Öğreniyorum" başlıklı yardımcı ders materyali hazırladık. Salgın sürecinde daha özel gereksinimli öğrencilerin ihtiyaçları konusunda çok daha hassas davranmaya çalışıldığını belirten Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya SELÇUK, "Kaynak desteklerimizle özel çocuklarımızın hep yanlarında olduk, olmaya da devam ediyoruz. Bugün paylaştığımız  'İşitme Engelli Öğrenciler İçin Okuma Yazma Öğreniyorum'  seti, zengin içeriğiyle işitme yetersizliği olan öğrencilerimizin okuma yazmayı kolaylıkla kavramalarını, Türkçe ve dilbilgisi kazanımlarını desteklemeyi amaçlıyor." dedi.

İŞİTME YETERSİZLİĞİ OLAN ÖĞRENCİLERİMİZE ÖZEL EĞLENCELİ İÇERİKLERLE OKUMA YAZMA ÖĞRENİYORUM SETİ

Millî Eğitim Bakanlığımız özel gereksinimli öğrencileri, sürekli artan zengin içeriklerle desteklemeye devam ediyor. 

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğümüzün özel öğrenciler için hayata geçirdiği "İşitme Engelli Öğrenciler İçin Okuma Yazma Öğreniyorum" seti 5 kitaptan oluşuyor. Alanında bir ilk olan set, 2 Yardımcı Ders Aracı Kitabı, Öğretmen Kılavuz Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı Ve Etkinlik Kitabından oluşuyor. Okuma yazma sürecine aktif katılım sağlayan içerikler ve görsel betimlemelerden oluşan "İşitme Engelli Öğrenciler İçin Okuma Yazma Öğreniyorum" seti, işitme yetersizliği olan öğrencilerin edinmeleri gereken becerileri destekleyen, beraberinde kelime dağarcığının zenginleşmesini sağlayan kaynaklardan oluşuyor. Öğrencilere eğlenceli etkinlikler ve öğrenmeyi motive edecekler çalışmalarla okuma yazmayı sevdirecek 5 kitaplık setin dijital versiyonuna da ücretsiz ulaşılabiliyor.    

Bakanlık olarak salgın sürecinde daha özel gereksinimli öğrencilerin ihtiyaçları konusunda çok daha hassas davranmaya çalışıldığını belirten Millî Eğitim Bakanımız Sayın Ziya SELÇUK, "Özel gereksinimli öğrencilerimizin zengin basılı ve dijital kaynaklarlarla hep yanlarında olduk, olmaya da devam ediyoruz. Mobil uygulamalar, dijital ders içerikleri ve etkileşimli kitaplar ile birçok basılı kaynağı öğretmen, öğrenci ve velilerimizle buluşturduk. Bugün paylaştığımız  'İşitme Engelli Öğrenciler İçin Okuma Yazma Öğreniyorum'  seti, zengin içeriğiyle işitme yetersizliği olan öğrencilerimizin okuma yazmayı kolaylıkla kavramalarını, Türkçe ve dilbilgisi kazanımlarını desteklemeyi amaçlıyor." dedi.  

Kaynakların öğrencileri için hayırlı olmasını dileyen Bakanımız Sayın Ziya SELÇUK, süreci koordine eden Bakan Yardımcımız Mahmut ÖZER'e, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürümüz Mehmet Nezir GÜL ve çalışma arkadaşlarına teşekkür ettiğini belirtti.

Çalışma Kitabı indirmek için tıklayınız.

Ders Kitabı 1 indirmek için tıklayınız.

Ders Kitabı 2 indirmek için tıklayınız.

Etkinlik Kitabı indirmek için tıklayınız.

Öğretmen Kılavuz Kitabı indirmek için tıklayınız.

 İŞİTME ENGELLİLERİN ÖZELLİKLERİNE UYGUN ETKİNLİKLER

1)YARATICI DRAMA ETKİNLİĞİ

Yaratıcı drama etkinliklerinde çocuk dil ve iletişim becerilerini, problem çözme
becerisini ve yaratıcılığını geliştirir. İşitme engelli çocuk, başkalarıyla dramatik oyun
oynarken diğer çocukların da kendisiyle aynı veya farklı duygu ve düşünceleri olduğunu
öğrenir. Etkinlikte farklı roller alarak sosyal etkileşim yönünden yeni deneyimler kazanır.
Özellikle kaynaştırma eğitiminde yaratıcı drama çalışmaları, çocukların birbirlerini
tanımaları açısından önemlidir.

2)SANDALYE KAPMACA
İşitme engelli çocukların, sesi ve sessizliği fark etmesi için uygun bir oyundur. İlk
zamanlarda, sesi duymasa bile, işiten veya daha iyi işiten arkadaşlarını taklit ederek sesin
varlığı ya da yokluğuna göre hareket edildiğini taklit ederek anlamaya başlar.
Öğretmen, çocuklara oyunu anlatır. Çocuk sayısından bir eksik sandalye, daire
oluşturulacak şekilde konulur. Çocuklar sandalyelerin dışında beklerler. Müzik çaldığında,
sandalyelerin etrafında dans ederek, dolaşırlar. Müzik durduğunda, sandalyeye otururlar.
Ayakta kalan çocuk, kenarda ritim tutarak arkadaşlarının oyununu izler. Sona kalan iki
çocuk ve tek sandalyeye en son oturan çocuk, alkışlanır ve müzik açıp kapatma hakkını
kazanır. Bu şekilde oyun devam eder.

3)TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ

Tekerleme
İki kiraz aldım.
Kulağıma taktım.
Kirazları yedim.
Saplarını attım.
Tekerleme birkaç kez hep birlikte tekrar edildikten sonra, ‘U’ veya yarım daire
şeklinde yere otururlur. Çocukların seviyelerine uygun olarak hazırlanan sıralama kartları
öğrencilere gösterilmeden, meyveler ile ilgili sıralama kartlarına bakılacağı ile ilgili bilgi
verilir.
29
İlk kart açılır, (Resim: Esra, mutfakta, buzdolabını açmış, elini uzatmış, bir şeyler
alıyor. Henüz ne aldığı görünmüyor.) Öğretmen, öğrencilerin seviyelerine göre sorular sorar.
“Resimdeki çocuğun cinsiyeti, adının ne olabileceği, nerede olduğu, buzdolabından ne
alıyor?” olabileceği gibi tahmin soruları, “Siz Esra’nın yerinde olsaydınız ne alırdınız?
Buzdolabından neler aldınız? vb.” gibi çocukların yaşantılarından örnekler alabileceği
sorular sorar.
İkinci kart: (Resim: Esra mutfakta, elinde armut ve elma var. Mutlu bir yüz ifadesi
var.) ‘Esra ne almış? kaç tane almış?, siz hangi meyveyi alırdınız?, mutlu mu?, üzgün mü?,
armut ve elmayı ne yapacak, yıkayacak mı, yıkamadan mı yiyecek?’ gibi açık uçlu sorular
sorarak, tahminler alarak üçüncü karta geçilir.
Üçüncü kart: (Resim: Esra elma ve armutları tabağa koymuş yıkıyor.) ‘ Yıkamadan
yerse ne olur, siz yıkıyor musunuz, siz yıkamıyorsanız sizin için kim yıkıyor?’ sorularıyla
incelenir.
Dördüncü kart: (Resim: Esra salonda, oturmuş meyvelerini yiyor? Mutlu bir yüz
ifadesi var.) Bu kartta neler oluyor, ısırarak mı yiyor, keserek yerse ne olur, ailesi nerede
olabilir?) “Afiyet olsun Esra.” cümlesi hep bir ağızdan söylenir, kartlar karıştırılarak, sırayla
çocuklara verilir, olay sırasına göre sıralamaları istenir.
Bu kartlar üzerinde sorular çeşitlendirilebilir. Aynı kartlarla (Aynı çocuk grubunda
kullanılmamak şartıyla.) pek çok konu üzerinde durulabilir. Üzerinde durulan konu her ne
ise, (Sağlık, beslenme, tehlikeli ev aletleri, evde iş bölümü, meyveler, mutfak araç gereçleri,
evin bölümleri vb.) o konu üzerinde sorular yönlendirilir ve konu dağıtılmadan verilmek
istenen mesaj verilir.
Meyvelerin isimlerini pekiştirmek amaçlı olarak, eşleme kartlarına bakılır.
‘U’ veya yarım daire şeklinde yere oturulur. Çocukların seviyelerine ve sayısına
uygun sayıda eşleme karlarındaki meyve resimleri gösterilerek, meyve adları önce öğretmen
tarafından söylenerek daha sonra çocuklara tekrar ettirilerek, tek tek gösterilir. Daha sonra
çocukların görebileceği uzaklıkta ve konumda resimleri ters çevrilerek kartlar yere sıralanır.
(Kare-diktörtgen şekil oluşturabilecek şekilde olabilir. Şekiller ile ilgili daha önce bilgi
verilmiş ise burada dikkatleri çekilebilir.)
İlk resmi öğretmen açar, gördüğü resmi adını söyler çocuklara tekrar ettirir. Resmin
eşini bulmak için ikinci kartı açar. Kartın eşini bulursa, iki eş kart alma hakkını kazanır.
Sırası gelen öğrenciler de resmin ismini söyleyerek oyuna devam eder. Yerde kart bitene
kadar oyun sürdürülür.

İŞİTME ENGELLİLERİ DAHA  İYİ ANLAMAK VE DÜNYAYI ONLARIN GÖZÜNDEN İZLEMEK İÇİN AŞAĞIDAKİ VİDEOYU İZLEYELİM:

 

Bunu beğen:

BeğenYükleniyor

İlgili

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir