motor becerilerini geliştiren oyuncaklar / Bebek ve çocuklarda motor becerileri geliştiren oyunlar | Anne - Baba

Motor Becerilerini Geliştiren Oyuncaklar

motor becerilerini geliştiren oyuncaklar

Bebek ve çocuklarda motor becerileri geliştiren oyunlar

Çocuklarda belli başlı becerilerin ortaya çıktığı çeşitli gelişim basamakları bulunur. Fiziksel gelişim ise ince motor beceriler ve kaba motor beceriler halinde kendini gösterir. Her çocuğun gelişimi farklı olsa da çocuğunuzun yaşından beklenen gelişim düzeyinin ne kadarını gösterdiğini takip etmeniz önemlidir. Böylece çocuğa ihtiyaç duyduğu konuda destek olmak ve problemleri önceden anlamak mümkün hale gelir.


Duyu bütünleme nedir? Duyu bütünleme bozukluğu nasıl anlaşılır? Tedavisi nasıldır?


Hareketin temelleri: İnce ve kaba motor beceriler

Motor beceriler, bedenimizin yaptığı hareketleri mümkün kılan becerilerdir. İnce motor beceriler ise, elin küçük kaslarında yüksek derecede kontrol ve hassasiyet gerektiren becerilerdir. Kaşık kullanmak buna bir örnektir. Kaba motor beceriler ise yürüme ve atlama gibi daha büyük hareketler için gereken denge, koordinasyon, tepki süresi ve fiziksel gücü sağlamak için vücuttaki büyük kasların kullanıldığı becerilerdir.


Tipik olarak, çocuklar belirli yaşlarda belirli motor beceriler geliştirir, ancak her çocuk tam olarak aynı anda dönüm noktalarına ulaşamaz. Motor bozukluğu olan bir çocuk kontrollü, koordineli ve verimli bir şekilde hareket etmekte güçlük çeker. Çocuğunuz ince veya kaba motor becerilerini geliştirmekte gecikmiş gibi görünüyorsa, değerlendirmeye alınması için bir çocuk doktoruna başvurmanız yerinde olur. "Bebeklikten ergenliğe büyüme takibi" haberini okumak için tıklayın.


İnce motor beceri etkinlikleri, el becerisini içerir ve genellikle el-göz koordinasyonu olarak bilinen ellerin ve parmakların gözlerle koordineli hareketlerini gerektirir. İnce motor becerilerin bileşenleri arasında nesneleri kavrayabilme ve manipüle edebilme, bir görev için iki eli kullanabilme ve bir şeyi almak için tüm el yerine sadece başparmağı ve bir parmağı kullanabilme yer alır.


Aşağıdakiler, tipik olarak çocuk gelişiminin farklı aşamalarında ortaya çıkan birkaç ince motor beceri örneğidir;


Doğumdan 3 aya kadar olan bebekler

Ellerin hareketini izler ve onları ağzına götürür

Nesneleri sallamak için kollarını kullanır


3 ila 6 ay arası bebekler

Nesneleri bir elden diğerine aktarmaya başlar

Kendi ellerini bir arada tutar

Her iki kolu kullanarak oyuncaklara uzanır


6 ila 9 aylık bebekler

Şişe gibi nesneleri kavramaya ve tutmaya başlar.

Nesneleri sıkıştırır.

Nesneleri parmaklarıyla hareket ettirmek için eğimli bir kavrama pozisyonu kullanır.


9 ila 12 Ay

Bir elini diğerine tercih etmeye başlar.

Küçük nesneleri bir bardağa veya kaba koyar.

Bir kitaptaki sayfaları bir seferde birkaç sayfa çevirir.

Kıskaç kavramasını geliştirir (nesneleri kavramak için işaret parmağını ve başparmağı kullanarak)

Kendisini parmak gıdalarla besler.


12 ila 18 aylık bebek

İki blok yüksekliğinde bir kule inşa eder.

Bir kaşık veya küçük kürekle nesneleri kepçeler.

Alkışlar.

Kâğıt üzerinde boya kalemi ile karalamalar yapar.

El sallar.


18 ay - 2 yaş

Parmak uçları ve başparmak ile bir mum boya tutmaya başlar.

Üç ila dört blok yüksekliğinde bir kule inşa eder.

Gevşek sarılmış paketleri veya kapları açar.

Bir kitaptaki sayfaları birer birer çevirir.

Halkaları mandallara koyar.


2 yaş

Dokuz blok yüksekliğinde bir blok kule yapabilir.

Kapı kollarını çevirir.

Ellerini bağımsız olarak yıkar.

Büyük fermuarları açar.

Kil veya oyun hamurunu elleriyle yönlendirir.



3 yaş

Bir parça kâğıdı ikiye katlar.

Örnek gösterildikten sonra daire çizer.

Büyük düğmeleri sabitler ve açar.


4 yaş

Yardımsız giyinir ve soyunur.

Her parmağın ucunu başparmağa dokundurur.

Çatalı doğru şekilde kullanır.


5 yaş

Daire şeklini makasla kesebilir.

Üçgen şeklini kopyalayabilir.

Kalemi doğru tutar.

Ayakkabısının bağcıklarını bağlayabilir.


6 yaş

Bloklarla küçük bir yapı oluşturur.

16 ila 20 parçalık bir yapbozu bir araya getirir.

Makasla iyi keser.

Yiyecekleri kesmek için bıçak kullanır.


İnce motor becerileri geliştirmek için etkinlikler ve oyunlar

Bu yaştaki çocuklar kalem tutma, makasla kesme, yemek için çatal-bıçak kullanma gibi işleri yerine getirme yetenekleri için çok önemli olan ince motor becerileri üzerinde yoğunlaşırlar.


Çocukların el, ayak ve parmaklarındaki küçük kasları kullanmayı öğrenmelerine ve bu kasların güçlenmesine yardımcı olabilecek bazı aktiviteler şunlardır:


• Boya kalemleri, kurşun kalemler veya işaretleyicilerle boyama yapma



• Pişirme faaliyetleri (dökme, sallama, serpme, yoğurma, yırtma, tereyağı bıçağıyla kesme içeren mutfak oyunları)



• Çocuk makası ile kâğıt kesme



• Parmak oyunları (el hareketlerine eşlik eden şarkılar)



• İpe boncuk dizme



• Bloklar, yapbozlar veya giyilip çıkarılabilen oyuncak bebekler gibi manipülatif oyuncaklar



• Kukla gösterileri yapmak



• Kum oyunları (dökme, kepçeyle alma, eleme, inşa etme)



• Kaldırım tebeşiri veya parmak boyama veya kil ile oynama gibi herhangi bir sanat faaliyeti


Bebekler için; Bebeğinizi bir oyuncaklı aktivite örtüsüne yatırarak, bilek veya ayak bileği çıngırakları kullanarak veya renkli bir oyuncağı görsel olarak takip edebilmesi için hareket ettirerek ince motor becerilerini geliştirmeye teşvik edebilirsiniz.


Küçük çocuklar için; ince motor becerilerini geliştirebilecek aktivitelerin başında maşayla nesneleri toplamak, bloklarla inşa etme oyunları ve el işi projeleri ve faaliyetler gelir. Ayrıca okul öncesi çağdaki çocuğunuzu oyun hamuru, sünger, makarnalar veya su oyuncaklarıyla oynamaya teşvik edebilirsiniz.


Çocuğunuz ister anaokuluna hazırlık becerileri üzerinde çalışıyor ister zaten okula gidiyor olsun, ince motor becerileri gerektiren faaliyetlerde ilk başta zorlanabilir. Pek çok çocuk koşma veya atlama gibi kaba motor becerilerde sorun yaşamazken, ince motor beceriler daha fazla kontrol ve daha küçük kasların daha hassas hareketlerini gerektirir.


İnce motor kas kontrolü, yazmada ustalaşmak için çok önemli bir beceridir. Bu nedenle, çocuğunuzun bu beceriyi sürekli olarak geliştirmesi için ona destek olmanız önerilir.



Kaba motor beceriler, büyük kas gruplarını içeren ve genellikle ince motor hareketlerden daha geniş ve enerjik olan hareketlerdir. Bu hareketler arasında yürüme, tekme atma, zıplama ve merdiven çıkmak yer alır. Top atma veya yakalama gibi el-göz koordinasyonu gerektiren işler, kaba motor beceriler arasında kilometre taşlarıdır.


3 ila 6 aylık bebek

Karnına konulduğunda kolları ve bacakları kaldırır

Sağa-sola yuvarlanır

Oturma pozisyonundayken kendi başını destekler


6 ay ila 12 aylık bebek

Kendini oturur pozisyonundan ayakta durma pozisyonuna kaldırır.

Desteksiz oturur.


1 yaş

Alçak mobilyalara tırmanır.

Yardımla merdivenleri tırmanır.

Tekerlekli oyuncakları çeker veya iter.

Tek elle tutularak yürür.


2 yaş

İki ayağını aynı anda kullanarak zıplar.

Ayak parmaklarını sertçe kullanabilir.

Korkuluklara tutunmadan üst kat merdivene çıkar.


3 yaş

Bir yetişkinden yardım almadan pedal kullanarak üç tekerlekli bisiklete biner.

Düşmeden koşar.

5 metre uzakta duran bir yetişkine top atar.


4 yaş

Kolları ve vücudu ile topu yakalar.

Fiziksel oyunlardaki hız değişikliklerine sorunsuz şekilde uyum sağlar.

Ayak değiştirerek üst kata çıkar.


5 yaş

Topu iki eliyle yakalar.

Tek ayak üzerinde hoplar.

Zıplamak için yaylanabilir.

Merdivenlerden yukarı çıkarken veya aşağı inerken nesneleri taşıyabilir.


6 yaş

Yuvarlanan topa vurur.

25 cm civarındaki nesnelerin üzerinden atlar

Eğitim tekerlekleri bisiklete binebilir.


Karın üzerinde zaman geçirmek, bebeğin kaba motor becerileri üzerinde çalışmasını sağlar. Karın üzerinde durabilen bebeğinizi, önüne yerleştirilmiş olan oyuncağa uzanmaya ve ilerleyen zamanlarda da emeklemeye teşvik edebilirsiniz.


Yürüme çağına gelen bebeğinizi yürümeye teşvik etmek içinse kollarından tutarak ayağa kalkmasına ve adım atmasına yardımcı olabilirsiniz. Yürüteç ise önerilmeyen bir üründür. Yeni yürümeye başlayan çocuklar ve okul öncesi çocuklarla ise şarkılar eşliğinde dans etmek, rol yapma oyunları oynamak ve çekmeli oyuncaklarla oynamak kaba motor becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Bacakları, kolları ve gövdedeki büyük kasları kullandıkları aktif oyunlar çocuğunuzun sağlığı ve fiziksel gelişimi için önemlidir. Koşmak, zıplamak, atmak, yakalamak ve tekmelemek için kaslarının gücünü kullanmayı öğrenmek çocuğun gelişimi için hayati önem taşır.


Kasları hareket ettiren oyunlar için mutlaka geniş bir alana ihtiyacınız bulunmaz. Çocuğunuz kapalı alanlarda da kaba motor becerileri geliştiren aktivitelerden faydalanabilir. Kaba motor becerileri geliştirmeye yönelik olan bu oyunlar evin içinde oynamak için de gayet uygunlardır:


• Engelli parkurdan geçmek: Mobilya, yastık, kutu ve battaniye gibi malzemelerle engelli parkurlar oluşturun. Bu parkurdan zıplayarak, atlayarak ve koşarak geçmek büyük motor becerileri geliştirecektir.



• Dans: Dans etmek başlı başına bir kaba motor beceri geliştirme aktivitesidir. İster serbestçe ritme ayak uydurarak, isterse de şarkı sözleriyle uyumlu bir şekilde dans etmek çocuğunuz için harika bir bedensel faaliyettir.



• Atlama: hem kasları geliştirir hem de eğlenceli bir aktivitedir. Atlamayı eğlenceli bir oyun haline getirmek için yerlere maskeleme bandı veya kartonlar ile işaretler koyabilirsiniz.



• Rol yapma: Çocuklar, vücutlarını yürüyen ördekler, katı bacaklı robotlar, dört nala koşan atlar, süzülen uçaklar veya hayal edebildikleri her şey olmak için kullandıklarında motor becerilerini geliştirirler.



• Çekme ve itme: Vagonlar, büyük kamyonlar, bebek arabaları veya alışveriş arabaları, çocuk oyunlarının motor geliştirici birer parçasıdır.



• Hedefi vurma: Bir tebeşir veya hulahop kullanarak zemin üzerinde hedef belirleyin. Buzdolabı poşeti veya bez torbaların içine az miktarda fasulye koyun. Poşetleri hedeflerin içine atma oyunu oynayın.



• Dereden atlama: İki atlama ipi ayarlayın veya dereyi temsil etmek için iki tebeşir çizgisi çizin. Çocukların bu hayali derenin üzerinden atlamaya çalışmasını sağlayın. Birkaç zorluk seviyesi sağlamak için bazı noktalarda daha geniş ve bazı noktalarda da daha dar alanlar hazırlayın.



• Kağıt tabaktan paten: Kağıt tabaklar kullanarak bir halı üzerinde paten oyunu oynayın. Sürat patencilerini, hokey oyuncularını veya artistik patinajcıları taklit etmeye çalışın.



• Futbol: Gerçek bir futbol oyunu oynamak yerine çocukların topa tekme atmak, bir hedefe doğru nişan almak ya da yana çevrilmiş büyük bir karton kutu veya çamaşır sepetinin içine topu göndermeye çalışması eğlenceli bir aktivite olur. Top kullanmak yerine buruşuk kağıtlar kullanabilir, böylece topun eşyalara çarpmasının veya gürültü olmasının önüne geçebilirsiniz.


Bu noktalara dikkat!

Farkında olmadan çocuğun kaba motor becerilerinin gelişimini engelleyebilecek davranışlarda bulunmaktan kaçınmaya özen göstermelisiniz. Örneğin çocuğunuzu bebek arabasında sıkça taşımaktan kaçınmanız ve yürümesine izin vermeniz onun yürüme becerisini desteklemenizi sağlar. Karşıdan karşıya geçme gibi durumlarda onu tekrar bebek arabasına oturtabilirsiniz.


Tüm çocuklar aynı düzeyde gelişim göstermez. Bazı çocukların ince motor becerileri daha fazla ön plana çıkarken bazı çocuklarda da tam tersi olur ancak şüphelendiğiniz durumlarda çocuk doktoruna danışmakta gecikmemeniz önemlidir.




Birçok yönden ince motor becerileri geliştiren oyunlar. Çocuklarda motor becerilerin gelişimi

yaş arası çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi için basit egzersizler yapmanız ve ellere masaj yapmanız gerekir. Uzmanlar, çocuklara kavanozları açıp kapatmalarını, mısır gevreğini camdan bardağa dökmelerini ve onlara düğüm atmayı öğretmelerini tavsiye ediyor. Çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi için yapılan tüm bu oyunlar fazla zaman almayacak, ancak faydaları yadsınamaz çünkü bir çocuğun hareketlerini nasıl koordine edeceğini bilmesi, konuşma ve düşünce merkezlerinin gelişimini büyük ölçüde etkiler.

Çocuğun gelişiminde en önemli rol, ince motor becerilerin gelişimi ve parmak hareketlerinin koordinasyonu ile oynanır. Bu nedenle, ince motor becerilerinin gelişimi için özel egzersizler, oyunlar ve görevler yoluyla küçük yaşlardan itibaren bir çocukla etkileşim kurmak çok önemlidir. yaşlarında ince motor becerilerin gelişimi, birbirine yakın olan serebral korteksin konuşma ve motor alanlarının olgunlaşmasını etkiler. Motor becerilerini geliştirerek bebeğin entelektüel gelişimini etkileriz.

Bu yaşta, ebeveynler çocuğu dikkatlice gözlemlemelidir, çünkü çizim veya renklendirme sırasında tabakanın zararsız dönüşü, fırçanın sert bir şekilde sabitlendiğini gösterir. Bu, şu şekilde kontrol edilebilir: çocuktan yaklaşık 5 cm çapında bir daire çizmesini isteyin, zahmetsizce istenen çapta bir daire çizdiyse, sakin olabilirsiniz: ince motor becerileri ile her şey yolunda. Çocuk elini hareket ettirirken bir daire değil, küçük bir oval ve birkaç aşamada çizdiyse, bu zaten elin koordineli hareketlerinin ihlalidir.

Çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi için ellerin masajı

Ellerin masajının çocuğun ince motor becerilerinin gelişimi üzerinde olumlu bir etkisi vardır. Bir elle yapılırken diğer elle masaj yapılan yüzeyi sabitler.

Masaj hareketleri parmak uçlarından ön kola doğru yapılır. Masajın süresi 5 dakikadır. Masaj günlük veya gün aşırı yapılır (kurs başına seans).

Çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi için masaj kursları arasındaki aralık 10 ila 30 gün arasında olabilir.

Ellerin masajı için gerekli şartlar: masaj terapistinin elleri temiz olmalı, süslemesiz, tırnaklar kısa.

Masaj yapılan kişinin elleri de temiz olmalıdır. Elleriniz terliyorsa bebek kremi veya pudrası kullanabilirsiniz. Bu, masaj sırasında masaj terapistinin ellerinin daha iyi kayması için gereklidir.

Çocuklar için masaj öncesi ince motor beceriler için hazırlık çalışmaları şu şekildedir:

1. Çocuğun eli masanın üzerinde serbestçe uzanır. Bileği bir eliyle sabitleyen bir yetişkin, diğer eliyle bebeğin her parmağını dönüşümlü olarak maksimum konuma kaldırır.

2. Çocuğun eli, avuç içi yukarı bakacak şekilde masanın üzerindedir.

Bir yetişkin bir eliyle avucunu tutar, diğeri parmakları içe doğru büker.

Böylece çocuk oturuyor, el sert bir düz yüzeyde (masada) serbestçe uzanıyor.

Bir çocukta ince motor becerileri geliştirmek için el masajı şu şekilde yapılır:

  • masör tüm avuç içi ile çocuğun elinin arkasını parmak uçlarından önkol ortasına kadar düzlemsel bir okşayarak yapar. kez tekrarlayın;
  • masaj terapisti, çocuğun elinin her parmağını, uçlarından parmak tabanına kadar ayrı ayrı maşa benzeri bir okşayarak gerçekleştirir;
  • masaj terapisti, çocuğun elinin parmaklarının ucundan parmağın tabanına kadar maşa benzeri dairesel bir ovulma yapar;
  • masaj terapisti, parmakların tabanından bileğe kadar elin sırt ve palmar yüzeylerini dairesel olarak ovalar;
  • 1 numaralı hareketi tekrarlar;
  • masaj terapisti, bir el veya titreşimli bir masaj aleti kullanarak, elin ve parmakların sırt ve palmar yüzeylerinin uçlarından bileğe noktalı hareketlerini yapar;
  • 1 numaralı hareketi tekrarlar.

Bebeğin sonraki yaşamında uygun koordinasyon becerileri gerekli olacaktır, çünkü giyinmek, çizmek, yazmak ve diğer aktiviteleri gerçekleştirmek için çok sayıda kesin, koordineli hareket yapmanız gerekir. Çocuklarda ince motor becerilerin geliştirilmesine yönelik masaj ve egzersizler müziğe veya şiir ve şarkılara uygulanabilir.

Çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi için oyunlar ve egzersizler

Evde bir çocukta ince motor becerileri başka nasıl geliştirebilirsiniz? İnce motor becerilerin geliştirilmesinde ve el ve parmak hareketlerinin koordinasyonunda önemli bir yer, çeşitli egzersizler ve oyunlar tarafından işgal edilir.

İnce motor becerileri teşvik etmek için yapıcıyı kullanabilirsiniz.

Büyük parçalarla başlamak, yavaş yavaş daha küçük parçalarla değiştirmek daha iyidir. Ardından bulmacaları, boncukları dizmeye vb.

yaş arası bir çocukta ince motor becerilerin nasıl geliştirileceğine dair örnekler:

1. Camdan bardağa herhangi bir tahıl serpmek. Bu egzersiz kaslı el koordinasyonunu geliştirir. Çocuk ustalaştığında, su veya başka içeceklerin dökülmesine veya dökülmesine izin verebilirsiniz.

2. Düğüm atmak.Çocuğunuza düğüm atmayı öğretin. Aynı zamanda koordinasyon, ince motor beceriler ve el becerisi geliştirir. Kalın bir iple başlayabilir, ardından dantel gibi daha ince bir ipe geçebilirsiniz.

3. Çeşitli ebatlardaki kutuların açılıp kapanması.Çocuğun önüne farklı büyüklükteki kavanozları, şişeleri, kapaklı şişeleri yerleştirin. Tüm kapakları açıp tekrar kapatmasını isteyin. Bu ders ayrıca ellerin ince motor becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

4. Küçük çantalar dikebilirsiniz ve örneğin irmik, büyük makarna, pirinç, pamuk yünü vb. ile doldurun. Çocuğun bu torbaları hissetmesine ve içinde ne olduğunu tahmin etmesine izin verin.

Bu, çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi, el ve parmak hareketlerinin koordinasyonu için eksiksiz bir oyun yelpazesi değildir. Ebeveynler bunları başka egzersizlerle destekleyebilir.

yaş arası çocukların becerileri

İlkokul çocukları temel hijyen becerilerine sahip olmalıdır. Halihazırda oldukça bağımsızlar ve self servis konusunda oldukça yetenekliler. Kendi dişlerini (yetişkinlerin gözetiminde) fırçalayabilir, yemek yedikten sonra ağızlarını çalkalayabilir, yüzlerini yıkayabilir, duş veya banyo yapabilir, kendi kendilerine giyinip soyunabilir, ayakkabı bağcıklarını bağlayabilir, düğme ilikleyebilir ve saçlarının bakımını yapabilirler. Bu tür beceriler özellikle önemlidir, çünkü bu yaşta çocuklar, ebeveynlerinin artık etrafta olmayacağı okula gitmeye başlar.

Küçük öğrencilere temiz olmanın öğretilmesi çok önemlidir. Buruşuk, kirli şeylerin kötü göründüğünü ve özensiz saçların ve kirli tırnakların onları çirkin yaptığını anlamaları gerekir.

İlkokul çağındaki çocuklar olmalıdır Çoğu zaman, ebeveynler çocuğu iş görevlerinden kurtarmaya ve onun için kendisinin yapabileceği her şeyi yapmaya çalışır (örneğin, oyuncakları katlamak veya masayı temizlemek). Günlük rutini gözlemlemeyen, çalışmaya alışık olmayan ve sosyal açıdan faydalı işler yapma becerisine sahip olmayan yaş arası çocuklar, okul ekibinde çok zor olabilir. Okulda kesinlikle yeni sorumlulukları olacak: sınıf görevleri, sınıfı derse hazırlamaya yardımcı olmak ve kendi başlarına baş etmek zorunda kalacakları diğerleri.

Yazı defa okunmuştur.

"İlkokul öncesi çağındaki çocuklarda ince motor becerilerin geliştirilmesi" projesi

Eğitimci: Yakovleva E.V.

Proje tipi: eğitici, yaratıcı.
Proje süresi: uzun vadeli.
Katılımcı sayısına göre: grup.
Proje katılımcıları:
İkinci genç grubun çocukları, eğitimciler, öğrencilerin ebeveynleri.

alaka:
Son yıllarda çocukların konuşma gelişim düzeylerinin belirgin şekilde azaldığı bilinmektedir. Bunun nedenlerinden biri, ebeveynlerin yoğun programları nedeniyle çocuklarıyla daha az konuşmalarıdır. Çocuklar daha çok televizyon izledikleri için daha az konuşurlar. Kendi elleriyle bir şeyler yapma olasılıkları daha düşüktür, çünkü modern oyuncaklar ve şeyler mümkün olduğunca rahat tasarlanır, ancak motor becerilerin gelişimi için etkili değildir (bağcıklar ve düğmeler yerine Velcro'lu giysiler ve ayakkabılar, çıkartmalı kitaplar ve kılavuzlar) kesme resimleri yerine vb.)
Bugün herkes parmak oyunlarının çocuğun beynini geliştirdiğini, konuşmanın, yaratıcılığın, bebeğin hayal gücünün gelişimini teşvik ettiğini, birçok sesin telaffuzunu geliştirebileceğini biliyor. Genel olarak, parmaklar ve tüm el ne kadar iyi çalışırsa, çocuk o kadar iyi konuşur.
Sonuçta, beynin oluşumunda ve konuşmanın oluşumunda önemli bir rol oynayan elin gelişimidir. Bu nedenle çocuğun sözlü konuşması, parmaklarının hareketleri yeterli doğruluğa ulaştığında başlar. Çocuğun elleri, konuşmanın sonraki gelişimi için zemin hazırlar.
İnce motor becerilerin gelişimi de önemlidir, çünkü çocuğun gelecekteki tüm yaşamı, giyinmek, çizmek ve yazmak için gerekli olan el ve parmakların hassas, koordineli hareketlerinin kullanılmasını ve çeşitli ev ve Eğitim faaliyetleri. Bu nedenle ince motor becerilerin geliştirilmesine yönelik çalışmalar erken yaşta başlamalıdır. Ayrıca ince motor becerileri çocuğun dikkati, hayal gücü, düşünme, hafıza ve konuşma ile etkileşime girer.
Bu, gelecekteki çalışmamın temasını belirledi "İlkokul öncesi çağındaki çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi."

Hedef: ilkokul öncesi çağındaki çocuklarda aktif konuşma geliştirmek için parmakların ince hareketlerinin oluşumu üzerine amaçlı çalışma.
Görevler:
1. İlkokul çağındaki çocuklarda ince parmak hareketlerinin oluşumu için çeşitli teknik ve yöntemler kullanmak;
2. üretken ve konuşma etkinliğinin pratik becerilerinin oluşumu
3. Çocukların fiziksel ve zihinsel sağlıklarının güçlendirilmesi;
4. bilişsel zihinsel süreçlerin gelişimi: gönüllü dikkat, görsel ve işitsel algı, hafıza;
5. Çocukların konuşma gelişim düzeylerinin arttırılması;
6. diğerlerine göre ahlaki niteliklerin eğitimi (iyi niyet, dostluk, vb.);
7. Sanatsal beğeninin eğitimi ve gelişimi;
8. ebeveynleri projenin uygulanmasına dahil edin.

Aşama I - hazırlık
1. Uzun vadeli bir proje faaliyetleri planı hazırlamak.
2. Metodolojik, kurgu, açıklayıcı materyaller, didaktik, parmak, açık hava oyunları vb.
3. Çocuklarda ince motor becerilerin gelişim düzeyinin belirlenmesi.
4. Ebeveynler için danışma “Okul öncesi çocuklarda konuşmanın gelişiminde ince motor becerilerin önemi”.
5. Genç grubun konu geliştirme ortamının yenilenmesi.
II aşama - pratik
1. İlkokul öncesi çağındaki çocuklarda ince motor becerilerin geliştirilmesi üzerine gelişmiş çalışma sisteminin uygulanması.
2. İkinci genç grubun çocuklarının ince motor becerilerinin geliştirilmesinde ebeveynlerin pedagojik yeterliliğinin arttırılması:
- Ebeveynler için ustalık sınıfı "Çocukların ince motor becerilerinin gelişimi
evde"
- Ebeveynler için görsel bilgi ve tavsiye materyallerinin hazırlanması
- Ebeveynler için not: “Parmaklarımızla oynuyoruz - ayetleri tekrarlıyoruz! »
3. Ders sırasında parmak oyunlarının tanıtımının bir gösterimi ile açık ders
4. İkinci genç grubun çocuklarında ince motor becerilerin gelişim düzeyinin izlenmesi.
Aşama III - final
1. Çocuklar ve ebeveynlerle çalışma sonuçlarının genelleştirilmesi.
2. İlkokul öncesi çağındaki çocuklarda ellerin ince motor becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışma sisteminin etkinliğinin analizi
funduszeue.infoin başarısı konusunda öğretmenler konseyinde yaratıcı kendini sunma
4. Geleneksel olmayan yöntemlerle çocuk çalışmalarının sergilenmesi
çizimler ve uygulamalar.

Beklenen sonuçlar:
- çocukların kelime dağarcığı artacak, çocukların konuşması daha duygusal ve anlamlı hale gelecek;
- çeşitli etkinliklerde çocukların konuşma etkinliği artacak;
- ebeveynler, çocuklarla çalışırken ince motor becerilerin gelişimi konusunda öğretmenlerle aynı fikirde olacaklar;
- ebeveynler bu konuda gerekli bilgileri alacaklardır;
- önerilen oyunlar ve egzersizler, çocukların ellerinin ince motor becerilerini geliştirmeye yardımcı olacaktır;
- yaş özelliklerine göre self servis becerilerinin oluşumu
- eller hareketlilik kazanacak, esneklik, hareketlerin sertliği kaybolacak.

Proje özeti:
Çocukların ellerinin ince motor becerilerinin gelişiminde olumlu bir eğilim var. Okul öncesi çocuklarda ellerin ince motor becerilerinin geliştirilmesine yönelik amaçlı, sistematik çalışma şunlara katkıda bulunur:
- çocukların kelime dağarcığında bir artış, çocukların konuşması daha duygusal ve anlamlı hale gelir;
- eller hareketlilik kazanır, esneklik, hareketlerin sertliği kaybolur;
- Çocuğun fiziksel ve zihinsel sağlığını korumak.

Çocuğun daha küçük okul öncesi yaşı, konuşma gelişimi için önemi bakımından benzersizdir: bu dönemde çocuğun dile, sese ve anlamsal yönüne karşı artan bir duyarlılığı vardır.
Bugün, istisnasız herkes, parmak oyunlarının çocuğun beynini geliştirdiğini, konuşmanın, yaratıcılığın, bebeğin hayal gücünün gelişimini teşvik ettiğini, birçok sesin telaffuzunu geliştirebileceğini biliyor. Genel olarak, parmaklar ve tüm el ne kadar iyi çalışırsa, çocuk o kadar iyi konuşur.
Gerçek şu ki, el serebral kortekste en büyük “temsil”e sahiptir, bu nedenle beynin oluşumunda ve konuşmanın gelişiminde önemli bir rol oynayan elin gelişimidir. Bu nedenle çocuğun sözlü konuşması, parmaklarının hareketleri yeterli doğruluğa ulaştığında başlar. Çocuğun elleri, konuşmanın sonraki gelişimi için zemin hazırlar.
Parmak oyunları ve egzersizleri, ince motor becerilerin ve konuşmanın birlik ve bağlantı içinde geliştirilmesi için eşsiz bir araçtır. "Parmak" jimnastiği kullanarak metinleri öğrenmek, konuşma, mekansal düşünme, dikkat, hayal gücünün gelişimini uyarır, tepki hızını ve duygusal ifadeyi ortaya çıkarır.
Konuşmanın gelişimi için çok önemli bir faktör, parmak oyunlarında tüm taklit eylemlerine ayetlerin eşlik etmesidir. Şiirler çocukların dikkatini çeker ve akılda kalıcıdır.
Parmakların ince hareketlerini eğitirken, önerilen şiirsel metne uygun olarak sadece parmaklardan oluşturulan tasarımları değil, aynı zamanda çeşitli oyunlar ve nesnelerle etkinlikler: doğal malzeme, kağıt, hamuru, boncuklar, bağlama, sayma çubuklar, kibrit, mozaik, tasarımcı vb. Çeşitli tiyatro türlerini de kullandı: gölge, parmak, masa, eldiven kuklaları. Bu tür faaliyetler ayrıca parmakların ince motor becerilerinin hafıza, dikkat, düşünme, mekansal algı, hayal gücü, gözlem gibi daha yüksek zihinsel süreçlerle etkileşimine de katkıda bulunur.
Gerçekleştirilmesi için geleneksel ve yeni bileşenlerin bir kombinasyonunu gerektiren nesne ortamının gelişen işlevi göz önünde bulundurularak, faaliyetlerin basit biçimlerinden daha karmaşık biçimlere doğru gelişiminin sürekliliğini sağlayan grup, bir "Merkezi" ile donatılmıştır. İnce Motor Becerilerin Gelişimi".
Ebeveynleri projenin uygulanmasına dahil etmek için görsel olarak seçtim ve tasarladım - ebeveynler için bilgilendirici ve tavsiye niteliğinde materyaller, bir psikoloğun katılımıyla bir ebeveyn toplantısı düzenledim. Veli toplantısında, ellerin ince motor becerilerinin gelişimi üzerine bir ana sınıf düzenlendi. Bu sayede ebeveynler pratik materyalin hazırlanmasında ve evde çocuklarla öğrenilen oyunların pekiştirilmesinde aktif rol aldılar.
Birikmiş materyalin pratikte kullanılması sayesinde, teşhis muayenesinin sonuçlarına göre öğrenciler konuşma becerilerini geliştirir, görsel becerilerin seviyesi artar. Ayrıca, birçok çocuk belirgin bir şekilde benlik saygısını artırdı.
Yapılan çalışmaların bir genellemesi olarak, pedagojik konseyde “Parmak oyunlarıyla konuşmanın geliştirilmesi” konulu bir sunum yapıldı.

Planlama

1. hafta
Pazartesi
Parmak oyunu "Parmaklar merhaba diyor"
Yapıcı ile oyunlar
Salı
Parmak oyunu "Keçi"
mozaik oyunları
Çarşamba
Parmak oyunu "Çorba pişirdik"
"Renkli kağıttan buruşmuş kağıt topaklarını düzeltmek."
Perşembe
Parmak oyunu "Gemi"
Boyama sayfalarıyla çalışma - tarama
Cuma
Parmak oyunu "İki komik kaz"
Kil ve hamuru modelleme
Cumartesi
Parmak oyunu "Banka"
mendili sakla

2 hafta
Çarşamba
Parmak oyunu "Aile"
Kapaklı bir kapta küçük oyuncaklar arıyorum
Perşembe
Parmak oyunu "Ah don, don "
mandal oyunları
Cuma
Parmak oyunu "Turuncu"
toplarla oyun

3 hafta
Pazartesi
Parmak oyunu "Pişiririm, pişiririm, pişiririm "
Masanın üzerinde, kurşun kalemlerin, topların vb. avuçları arasında yuvarlanmak.
Salı
Parmak oyunu "Parmak Bilmeceleri"
Bulmaca toplama ve resimleri bölme
Çarşamba
Parmak oyunu "Ev"
Kağıt yırtılması (kağıdı sıkıştırarak)
Perşembe
Parmak oyunu "Malanya"
"Anne için boncuklar" çekimi
Cuma
Parmak oyunu "Gurme"
Geleneksel olmayan bir yöntemle çizim

4 hafta
Çarşamba
Parmak oyunu "Kıyafetleri yıkıyoruz"
Hamuru ile çalışmak
Perşembe
Parmak oyunu "Bir dakika bekle"
Parmak jimnastiği - bağlama
Cuma
Parmak oyunu "Kar, kar"
El ve parmak masajı

GCD'nin özeti. "Chanterelle'i Ziyaret" teması.

Hedef: ilkokul öncesi çağındaki çocukların ince motor becerilerinin gelişimi.
Görevler:- bilişsel: vahşi hayvanlar (ayı, tilki, tavşan, kirpi, sincap) fikrini pekiştirmek için - eğitici: şiirin sözlerini hareketlerle ilişkilendirmeyi, çeşitli enstrümanları çalmayı taklit etmeyi, seslerini taklit etmeyi öğrenin. Öğretmenle diyalog kurma becerisini öğretmek için: sorulan soruyu dinleyin ve anlayın, net bir şekilde cevaplayın, normal bir hızda konuşun. Kaslarınızı zorlamadan ve parmaklarınızı sıkmadan doğru kalem tutmayı öğretmeye devam edin; parkurun ortasında kağıttan kaldırmadan kalemle bir çizgi elde etmek.
-düzeltici ve gelişimsel: dikkat geliştirmek, çocukların hafızası, ellerin ince motor becerilerini geliştirmek. Çocuklara küçük nesneleri avuçlarıyla tutmayı ve başka bir yere taşımayı öğretin. - eğitici: çocukların orman hayvanlarına karşı yardımsever bir tutum oluşturması, onlara yardım etme arzusu. Kolektivizm duygusunu yükseltmek.
- oyun oynamak: oyunları küçük nesnelerle kullanma becerisini geliştirin.
Malzeme:
Demo: yumuşak oyuncaklar, Noel ağaçları. dağıtım: tepsiler, kuruyemişler, kaseler, sepetler, makarnalar, küçük oyuncaklar, bölünmüş resimler, kurşun kalemler, yollu broşürler, tatlılar.
ders ilerlemesi:
Çocuklarla birlikte öğretmen gruba girer, selamlar.
BAKICI: Çocuklar, bakın nereye geldik? (Birkaç Noel ağacı var)
Çocuklar: Ormanda!
Bir tavşan Noel ağacının altına oturur ve ağlar. Çocuklar, "Tavşan neden ağlıyor?" diye sorar.
tavşan: “Bugün Chanterelle'in doğum günü, hediyelerini getirdim ve kaybettim. Şimdi ne yapacağım? Hediyeler olmadan nasıl gideceğim?”
BAKICI: "Çocuklar, tavşanın tilki için hediyeler bulmasına yardım edelim."
Masanın üzerinde küçük makarnalı kaseler var, içlerine küçük oyuncaklar gizlenmiş.
Çocuklar oyuncakları bulur ve onlara isim verir:
- Bebeği buldum. Vb.
Bulunan oyuncaklar tavşana verilir.

BAKICI: Çocuklar! Doğum günü için Chanterelle'i başka kimin ziyaret edeceğini bilmek ister misiniz? Sana bir bilmece vereceğim ve sen tahmin etmeye çalış.
Bir kürk manto yerine, sadece iğneler
Kurtlar ondan korkmaz,
Dikenli bir top, bacaklar görünmüyor
Elbette onu aramak için (Kirpi)
İşte Kirpi.
Çocuklar, Kirpi'miz oynamayı çok seviyor. Onunla oynamak ister misin?
Parmak oyunu "Kirpi"

BAKICI: Çocuklar, bakalım Chanterelle'i başka kimler ziyaret edecek. Kahramanımızın çizildiği resimlerim var. Oh bak, resimlerim dağıldı, toplamama yardım eder misin?
3 kişilik alt gruplardaki çocuklar, kesilmiş resimleri toplar.
-Fotoğraflarda kimi gördün? Bu doğru, Mişka.
Mishka ziyarete gelir, ancak kaybolur ve hangi yolu izleyeceğini bilemez. Hadi Misha'nın yolunu bulmasına yardım edelim. Bunu yapmak için, parçanın ortasındaki kağıttan doğrudan Chanterelle'e kaldırmadan bir kalem çizmeniz gerekir (sayfada üç parça vardır, Bear'den Chanterelle'e giden yolu seçmelisiniz).
Eğitimci: Çocuklar, daha önce hangi hayvanlarla tanıştık?
Çocuklar: Tavşan, Kirpi, Ayı.
BAKICI: Hepsi nerede yaşıyor? Doğru ormanda ve denir?
Çocuklar: - Vahşi hayvanlar.
BAKICI: Peki vahşi hayvanlardan hangisini hala tanıyoruz? Sana soracağım:
Ağaçların arasından ustaca atlamak
Ve fındıkları bir oyukta mı saklıyor?
Çocuklar: Sincap.
BAKICI: Bir sincap hediye olarak tilkiye fındık getirir. Bir sürü fındık taşımak onun için zor, sepetler ağır. Ona yardım edelim.
Sepetlerin içeriği 2 tepsiye dökülür. Çocuklar 2 takıma ayrılır. Bir sinyal üzerine çocuklar fındıkları tepsilerden sepetlere aktarır.
BAKICI: Bütün hayvanlar tilkiyi ziyaret etmek için toplandılar ve eğlenmeye başladılar.
Çocukları müzik aletleri (hayali) çalmaya ve hayvanlarla dans etmeye davet eder.
Hareketlerle konuşma "Keman çalıyorum "
keman çalıyorum
"Tili-li, til-li"
Çayırda zıplayan hayvanlar
"Tili-li, til-li"
armonikada "Ry-ry-ry" çalıyorum
Çayırda zıplayan hayvanlar
"Ry-ry-ry"
Boruda "doo-doo-doo" oynuyorum
Çayırda zıplayan hayvanlar
"Doo-doo-doo"
Ve şimdi davulda
"Bom-boom-boom, oradaki tramvay"
Bütün hayvanlar kaçtı
çalılar, çalılar

BAKICI: Çocuklar, Chanterelle'i ziyaret eden hayvanlarla oynamayı ve eğlenmeyi sever miydiniz? Bugün çok akıllıydınız, hayvanların Chanterelle'in doğum gününe gelmesine yardım ettiniz. Çok güzel şeyler yapıldı. Ve bugün kime yardım ettiğimizi kim hatırlıyor? (çocukların cevapları). Foxy, yardımın için sana çok minnettar. Sizinle oynamaktan ve eğlenmekten gerçekten keyif aldı ve size lezzetli tatlılar ikram etmek istiyor.

İnce motor becerilerin gelişimi için oyunların kart dosyası:

"Masanın üzerinde, kalemlerin ve topların avuçları arasında yuvarlanmak"
Amaç: ince motor becerileri geliştirmek.
Çocuklara yönlü kalemler verilir. Çocuk kalemi avuçlarının arasına yerleştirir ve avuç içi tabanından parmak uçlarına doğru döndürür.

"Hamuru ile oynamak"
Avuç içi arasında "topları ve sosisleri" nasıl yuvarlayacağınızı öğrenmek, yığınla büyük olanlardan küçük parçaları kesme yeteneğini geliştirmek. Hareketlerin koordinasyonunu oluşturmak, yığına basma kuvvetini düzenleme, doğru tutma, hayal gücünü geliştirme becerisini geliştirmek.

"Ruh eşini bul"- bölünmüş resimler
Bir nesnenin parçalarını ayırt etmeyi ve bir bütün halinde birleştirmeyi öğrenin, görsel yönelim, ince motor becerileri geliştirin.

"bağcık"- danteli deliğe sokmayı öğren
Taklit, modele göre bir deliğe dantel nasıl geçirileceğini öğretmek, eylemlerin amaçlılığını ve ince motor becerilerini geliştirmek.

"Yapbozlar"
Bu, ayrı parçalardan birleştirilmesi gereken bir bulmaca resmidir. Bulmacalar ahşap, karton, köpük ve plastiktir. Her biri tanınabilir bir parçayı (bacak, kafa, pençe, bir teknenin yarısı, uçak, top vb.) gösteren iki ila dört parçadan oluşan basit bulmacalarla başlamanız gerekir.

"Boncuk Oyunları"
ekipman: boncuklar, iplikler.
Boncukları iplere dizerek oyun için dekorasyon yapıyoruz. Boncukları, şekil, renk veya boyut olarak değişen belirli bir sırayla diziyoruz.

"Mozaik çalışması"
ekipman: çeşitli tiplerde mozaikler, düzenlenmiş figür örnekleri.
Aynı renkteki birkaç sıra plakayı yerleştirin. Gözünüzün önünde bir örnek bulunan bir mozaikten bir resim yerleştirin. Geçmiş deneyimlere dayanarak kendi çiziminizi oluşturun.

"Tasarımcı ile oyunlar"
Constructor evrensel bir eğitici oyundur. Çocuklar için, ahşap ve plastik yapıcılar uygundur, küçük detaylar elinizde tutmak ve uygulamak veya birbirine bağlamak için uygundur.

"Mıknatıslı oyunlar"
Yaşamın ikinci yılındaki çocuklar için mıknatıslı oyunlar, esas olarak farklı yüzeylere mıknatıslar üzerine figürler yapıştırmaya gelir: buzdolabı, manyetik tahta, metal nesneler (bir kupa, pil, tencere vb.) veya birbirlerine.

"Pig Oyunları"
Mandalları çeşitli nesnelere bağlarız: plastik bir kovaya, tahta bir çubuğa, bir kitaba, karton siluetlere (kirpi, güneş, çiçek, Noel ağacı vb.), bir ipe, kumaşa vb.

"Kağıt ve peçeteyle oynanan oyunlar"
Kağıt Kartopu: Çocuğunuza bir kartopu yapmak için bir parça kağıdı (veya peçeteyi) nasıl buruşturacağını gösterin.
Kağıt kar taneleri: Çocuğunuzu bir sayfa beyaz kağıdı (veya peçeteyi) küçük parçalara ayırmaya davet edin - bunlar kar taneleri olacaktır.
Sırlar: Oyuncağı ambalaj kağıdına veya folyoya sarın ve bebeği hediyeyi açmaya davet edin.

"Parmak havuzu"
Çocuk ellerini homojen bir dolgu maddesi (su, kum, çeşitli tahıllar, herhangi bir küçük nesne) içeren bir kaba indirir ve içindekileri dakika karıştırır. Daha sonra yetişkin, farklı bir dokuya sahip bir dolgu maddesine sahip bir kap sunar. Birkaç testten sonra, gözleri kapalı olan çocuk ellerini kaba indirir ve içeriğini parmaklarıyla hissetmeden içeriğini tahmin etmeye çalışır.

"Krup üzerine çizim"
Bir yetişkin, parlak bir tepsi alır ve üzerine herhangi bir tahılı ince, düz bir tabaka halinde dağıtır. Çocuğun parmağını krup üzerinde gezdirir. Parlak, zıt bir çizgi elde edin. Sonra çocuğu birkaç keyfi çizgi çizmeye davet ediyor. Bazı nesneleri (çit, yağmur, dalgalar), harfleri bir araya getirebilirsiniz.

"Mendilini sakla"
Çocuk, köşeden başlayarak bir mendili (veya plastik bir torbayı) buruşturur, böylece tamamen yumruğa sığar.

Tüm anneler, çocukların ellerinin ince motor becerilerini geliştirmeleri gerektiğini bilir. Ancak herkes bunu nasıl doğru yapacağını bilmiyor ve gerçekten de ince motor becerileri nedir ve hangi özelliklere sahiptir? Çocuklarla motor becerilerini geliştirmek için hangi aktiviteler, oyunlar ve egzersizler yapılmalıdır? İnce motor becerilerin çok önemli bir özelliği vardır. Çocuğun sinir sistemi, görme, dikkat, hafıza ve algısı ile ilişkilidir. Ayrıca bilim adamları, ince motor becerilerin gelişimi ile konuşmanın gelişiminin çok yakından ilişkili olduğunu kanıtladılar. Bu nedenle, çocuğun konuşmasının zamanında gelişmesi için ince motor becerilerinin gelişimine büyük önem vermek gerekir. İnce motor beceriler, çocuğun el becerisini, ileride oluşacak olan el yazısını ve çocuğun tepki verme hızını doğrudan etkiler.

İndirmek:


Ön izleme:

Çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi.

Tüm anneler, çocukların ellerinin ince motor becerilerini geliştirmeleri gerektiğini bilir. Ancak herkes bunu nasıl doğru yapacağını bilmiyor ve gerçekten de ince motor becerileri nedir ve hangi özelliklere sahiptir? Çocuklarla motor becerilerini geliştirmek için hangi aktiviteler, oyunlar ve egzersizler yapılmalıdır?

İnce motor beceriler, sinir, kas ve kemik gibi en önemli sistemlerin koordineli eylemlerinin bir sonucu olarak eller, parmaklar ve ayak parmaklarıyla küçük ve hassas hareketleri gerçekleştirme yeteneğidir. Ellerin ve parmakların motor becerileri ile ilgili olarak, el becerisi terimi sıklıkla kullanılır. İnce motor alan, basit jestlerden (oyuncağı kavramak gibi) çok karmaşık hareketlere (yazma ve çizim gibi) kadar çok çeşitli hareketleri içerir.

İnce motor becerilerin çok önemli bir özelliği vardır. Çocuğun sinir sistemi, görme, dikkat, hafıza ve algısı ile ilişkilidir. Ayrıca bilim adamları, ince motor becerilerin gelişimi ile konuşmanın gelişiminin çok yakından ilişkili olduğunu kanıtladılar. Ve bu çok basit bir şekilde açıklanmıştır. Beyinde konuşma ve motor merkezler birbirine çok yakın konumlanmıştır. Bu nedenle parmakların motor becerileri uyarıldığında konuşma merkezi harekete geçmeye başlar. Bu nedenle çocuğun konuşmasının zamanında gelişmesi için ince motor becerilerinin gelişimine büyük önem verilmelidir. İnce motor beceriler, el becerisini, ileride oluşacak vurguyu ve çocuğun tepki verme hızını doğrudan etkiler.

İnce motor becerilerin gelişimi için aktiviteler, oyunlar ve egzersizler

boncuklar
Çocuklar çok kullanışlı olan küçük nesnelere dokunmayı severler. Bu nedenle, çeşitli boyut ve şekillerde boncuklarla bazı boncuklar takabilirsiniz. Çocuk onlara neşe ve ilgiyle parmaklarıyla dokunacaktır.

Kase ekler.
Onlardan kuleler inşa edebilir, onları birbirine koyabilirsiniz. Bu oyun, çocuğun nesnelerin boyutu kavramını geliştirir.

Hububat.
Herhangi bir mısır gevreğini bir kaseye dökün ve bebeğe verin. Tahıllara eliyle dokunacak veya parmaklarının arasından dökecek. Bu oyun ince motor becerileri ve dokunma duyularını iyi geliştirir.

Tahıllı kavanozlar.
Kavanozlara farklı tahıllar dökün ve çocuğun sırayla her bir kavanoza elini daldırmasına izin verin. Böylece farklı taneleri hissedebilir ve parmaklarıyla alabilir. Görevi karmaşıklaştırabilirsiniz. Çocuğun önünde, mısır gevreğine küçük bir nesne gömün ve ona bir kavanoz verin. Bu öğeyi bulmaya çalışmasına izin verin.

Kum üzerinde çizim.
Tepsiye kum dökün. Çocuğun parmağını elinize alın ve kumun üzerinden geçirin. Basit şekillerle başlayabilirsiniz - çizgiler, bir dikdörtgen, bir daire, görevi yavaş yavaş karmaşık hale getirir.

İnce motor becerilerin gelişimi için oyuncaklar

Bezelye.
Bir bezelye ve çıkarılabilir kapaklı bir kavanoza ihtiyacınız olacak. Çocuğa önce kapağı çıkarmanız gerektiğini gösterin, ardından bezelyeyi parmaklarınızla alın ve bir kavanoza koyun, ardından kapağı kapatın. Çocuğunuzdan da aynısını yapmasını isteyin. İlk seferde çalışmazsa cesaretiniz kırılmasın. Bebeğe tüm hareket zincirini birkaç kez yavaşça gösterin, o zaman kesinlikle her şeyi tekrarlayabilecektir. Aktif çocuklar bu oyundan çabuk sıkılır, bu durumda onları zorlamaya gerek yoktur. Çocuğa farklı bir oyun sunun.

Vidalı kapaklar.
Kutuların, şişelerin, baloncukların kapaklarını vidalamak ve açmak gibi basit bir aktivite, parmak becerisini geliştirir. Bebeğinize farklı boyut ve şekillerde kaplar verin, bu oyunu daha çeşitli hale getirecektir.

Bağlama, çözme ve bağlama.
Bu egzersiz herhangi bir ek oyuncak gerektirmez. Yavaş yavaş çocuğu giyinme sürecine dahil edin. Kendi düğmelerini ve fermuarlarını açıp açmasına izin verin. Bu sadece el hareketlerini geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda çocuğa bağımsız olmayı da öğretecektir. Ayrıca çocuğunuza harika bir el eğitmeni olacak gereksiz bağcıklı ayakkabılar verin.

Modelleme.
Modelleme her yaştan çocuklar için uygundur. Hamuru, kil, hamur modelleme için uygundur. Bir şeyler pişireceğiniz zaman mutlaka çocuğunuzu da yanınıza alın. Hamuru yoğurmayı ve açmayı sevecektir. Ayrıca annesine yardım ettiği için gurur duyacaktır.

Ellerin ince motor becerilerinin gelişimi için egzersizler

Çizim ve renklendirme.
Noktalı çizgilerden oluşan resimlerin ana hatlarını ve çeşitli şekillerdeki renkli nesneleri izlemek çok yararlıdır. Dikey yüzeylerde çizim yapmak çok yararlıdır: duvar, karatahta, ayna. Bu nedenle, çizmesi için bebek için özel bir tahta asılması tavsiye edilir.

Mozaikler ve bulmacalar toplamak.
3 yaşındaki çocuklar için büyük parçalı yapbozlar ve mozaikler seçilir. Bulmacalar ayrıca hayal gücünü de eğitir.

Kesmek.
Bebek makası, yapışkan çubuk, renkli kağıt ve karton satın alın. Ona zanaat yapmayı öğret. Resimleri kesin, yapıştırın, kar taneleri yapın vb. Bu sadece ince motor becerileri geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda uzamsal hayal gücü ve yaratıcı düşünmeyi de geliştirecektir.

Ancak, basit bir şeyi hatırlamaya değer. İnce motor becerilerin geliştirilmesine yönelik oyunlar yetişkinlerin gözetiminde yapılmalıdır. Aksi takdirde, çocuk küçük bir parçayı yutabilir veya boğulabilir. Sistematik olarak ince motor becerileri geliştiren oyunlar oynamanız ve egzersizler yapmanız gerekir. Çocuğunuzla her gün pratik yapın ve kısa sürede bebeğinizin hareketlerinin her seferinde daha pürüzsüz, net ve koordineli hale geldiğini fark edeceksiniz.


Küçük çocuklarda ellerin ince motor becerilerinin gelişimi, okul öncesi dönem, çocuğun okulda gelecekteki eğitimi hakkında endişe duyan ebeveynlerin aklını meşgul eder. Yazımızda ince motor becerilerin ne olduğunu, nasıl ve neden geliştirileceğini öğreneceksiniz.

Tanım

M. Montessori, V.A. Sukhomlinsky, A.R. Luria, diğer psikologlar, öğretmenler ve fizyologlar hayatlarını ince motor becerilerin özelliklerini ve özelliklerini incelemeye adadılar. Okul öncesi çocukların konuşma gelişim seviyesinin parmak ve el hareketlerinin organizasyonuna bağımlılığını buldular. Manipülasyonun doğruluğu, küçük kasların gelişimine bağlıdır. Düğmeleri bağlarken, çizerken, şekillendirirken, beynin konuşma bölümlerinin çalışması artar.

Ellerin ince motor becerileri bilinç, düşünme, mekansal yönelim, hafıza ve görme ile bağlantılıdır. Bu, konuşmanın gelişimi, bir çocuğa öğretme başarısı ve bir yetişkinin gelecekteki yaşamı için de önemlidir.

Bu nedenle, konuşma terapisi kavramı altında “ellerin ince motor becerileri” terimi, zihinsel ve fizyolojik süreçlerin bir kompleksi anlamına gelir. Görme, kemik, kas, sinir sistemleri tutulur. Parmakların motor becerilerinin doğruluğu, mükemmelliği ve konuşma fonksiyonunun gelişim hızı, etkileşimlerinin tutarlılığına bağlıdır.

teşhis

Çocuklarda ince motor becerilerin fizyolojik özelliklerinin gelişim seviyesinin incelenmesi, düzeltici, gelişimsel çalışmalarda önemli bir aşamadır.

Teşhis konuşma terapistleri, defektologlar, nörologlar, anaokulu öğretmenleri tarafından gerçekleştirilir.

Anketin özelliği, çocuğun öğretmenden sonra manipülasyonları tekrarlamasıdır. Ders için rahat bir atmosfer yaratın, oyunu kullanmak daha iyidir. Görevler, deneklerin yaşına göre bölünür.

yaş arası çocuklarda ellerin ince motor becerilerinin gelişimini incelemek için aşağıdaki egzersizler kullanılır:

  1. Kapalı gözlerle işaret parmaklarıyla buruna dokunmak.
  2. Her iki eldeki falanjların dönüşümlü olarak bükülmesi.
  3. Aynı anda iki zıt eylemi gerçekleştirmek. Örneğin, bir el yumruk haline getirilirken diğerinin parmakları sıkılır.
  4. Başparmak ve işaret parmağını bir halka şeklinde katlamak.
  5. Düğmelerle yapılan manipülasyonlar: düğmeyi açma, sabitleme.
  6. Küçük eşyaların masadan kutuya aktarılması.

yaş arası çocuklarda ellerin ince motor becerilerinin gelişim seviyesinin bir analizi şu şekilde yapılır:

  1. Çocuk düz, kesik bir çizgi çizmelidir.
  2. Bir iş parçacığı üzerinde dize düğmeleri.
  3. İşaret ve orta parmaklarınızı uzatın.
  4. Baş parmağınızla diğer tüm parmakları okşayın.
  5. Kağıdı eşit şeritler halinde kesin.
  6. Bir tutam hareketi yapın ve avuç içini serbestçe geriye doğru düzeltin.

normlar

Çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi yavaş yavaş gerçekleşir. Belirli bir yaşta, çocuk, fizyolojik, zihinsel gelişim düzeyine karşılık gelen aşağıdaki eylemleri gerçekleştirmelidir:

  • ,5 yaşında bebek, Velcro'yu, büyük düğmeleri açmayı, küçük nesneleri deliklere sokmayı, mandalları çıkarmayı, süpürme gibi çekmeyi bilir. Basit parmak jimnastiği egzersizlerinde ustalaşır.
  • 2,5 - 3 yaşında, kapakları açar, parmaklarıyla çizer, kekleri şekillendirir, çizgileri kopyalar. Boncukları sert bir ipe dizmeyi, tellemeyi, bir yaprak kağıt kesmeyi, bir kapta bir kaşıkla tahılları toplamayı ve başka bir kavanoza aktarmayı biliyor.
  • ,5 yaşında, düz çizgiler çizer, noktalı çizgilerin ana hatlarını çizer, modele göre basit figürleri bir kalemle tekrarlar, topları şekillendirir, hamuru sosisler. Her türlü kilidin, düğmenin nasıl takılıp açılacağını bilir, parmak jimnastiği iyi yapar, makasta akıcıdır.
  • 4 yaşında kalemi doğru tutar, altıgenler, yıldızlar çizer, herhangi bir geometrik şekli keser. Küçük nesneleri nasıl ayıracağını, sargıları açmayı, küçük boncukları bir ipliğe dizmeyi, hamurdan figürleri şekillendirmeyi, hamuru, düğümleri bağlamayı, nesnelerin dış hatlarını parmağıyla havada tekrarlamayı biliyor.
  • 5 yaşında harfleri, sayıları kopyalar, kağıtları birkaç kez katlar, bir ev çizer. Küçük nesneleri dokunarak tanıyabilir, ayakkabıları bağlayabilir, topu iki tutamakla yakalayabilir. Kıdemli okul öncesi çağında, çocuklarda ince motor becerileri geliştirme becerileri, ellerin ve parmakların zaten yazı yazmak için oluşturulmuş olduğu gerçeğinde yatmaktadır.
  • 6 yaşında, okul öncesi bir çocuk karmaşık figürleri bir kalemle, bir kişinin vücudunun kısımlarını kopyalar, atılan bir nesneyi tek eliyle yakalar ve ayna görüntüsü yapabilir. Klavye enstrümanını nasıl çalacağını biliyor, örgüler örgüler, 1. sınıfa kadar el motor becerilerinin olanaklarını neredeyse tamamen ustalaştırıyor.

yaş arası çocuklarda becerilerin gelişimi, hafif sapmalarla bireysel olarak gerçekleşebilir. Çoğu zaman, akranlarına hızla yetişirler. Teşhiste normdan güçlü sapmalar tespit edilirse, örneğin, 6'dan görev doğru veya orta derecede gerçekleştirilirse, entelektüel, fizyolojik terimlerdeki ihlallerden bahsedebiliriz. Gelişimin düzeltilmesi uzmanlar tarafından gerçekleştirilir, çoğu zaman bir öğretmenle bir yıllık tam teşekküllü sınıflar, çocukların yaş normuna girmesi, konuşmanın gelişimindeki gecikmeleri ortadan kaldırmak için yeterlidir.

yaşlarında bebek kalemi doğru tutamıyorsa, piramidi katlamıyorsa, elinde kaşık tutmuyorsa, makas tutmuyorsa, tutmuyorsa, topu fırlatmıyorsa, acilen iletişime geçmeniz gerekir. bir uzman. Bu göstergeler, gelişim ve yetiştirmede ciddi sapmalara işaret etmektedir.

İnce motor becerileri geliştiriyoruz

Okul öncesi çocuklar için aşağıdaki etkinlikler kullanılır.

Masaj

Kendi kendine masaj ve yetişkin yardımı kullanılır. Günde 2 kez harcayın, çizmeden, heykel yapmadan önce ısınma olarak kullanın. Egzersiz seti şunları içerir:

  • Avuç içi yoğurma, fırçalar.
  • Avuç içlerinin kum, irmik, plastik şişe kapakları vb. ile kuru bir havuza daldırılması.
  • Cihazların kullanımı: kirpi, parmak yüzükleri, marlbs topları.

Avuç içi masajı elastik hareketlerle yapılmalı, cildi kırmızıya kadar ovun. Doğaçlama araçlar, örneğin bir kalem, fındık kullanabilirsiniz. İlk derste, okul öncesi çocuklara doğru masaj hareketlerini öğretin, böylece ellerini yoğurmak için gerekli miktarda gücü uygulayabilir.

Somun avuç içi arasında yuvarlanır, ağırlıkça kenarlar boyunca tutulur. Kalem, belirli bir pozisyonda sabitlenmiş parmakların arasına yerleştirilir.

yaş arası çocuklar için aşağıdaki kendi kendine masaj egzersizleri uygundur:

  • Toplu iğne
    Parmak uçları mandalla yoğrulur. Cilt hafif ama somut hareketlerle ısırılır. Mandal ısırıyor gibi görünüyor. Prosedürü her iki tutamaçta da uyguladığınızdan emin olun.
  • Su-Jok ile ısınma
    Bunlar, ellerin ince motor becerilerinin gelişimi için sivri uçlu özel toplardır. Egzersiz kan akışını iyileştirir, yoğurur ve kasları çalıştırır.
    Çocuklar onları avuçlarında yukarıdan aşağıya yuvarlar.

Sağlığın korunmasını unutmamak önemlidir, ellerin ve parmakların derisi temiz, çiziksiz, masaj için hazırlanmış olmalıdır.

parmak oyunları

Konuşmanın gelişimi ve hareketlerin koordinasyonu için gerekli, avuç içi kaslarını, falanksları ısıtmak.

Parmaklar masanın üzerinde adım atma hareketleri yapar

Çocuklar gözlük yapmak için parmaklarını kullanırlar, başparmak ve işaret parmağıyla daireler oluştururlar. Onları gözünüze getirin.

  • Haydi mantar yemeye gidelim

Parmakları sayıyoruz: bir, iki, üç, vb. Her parmağı sırayla büküyoruz, parmakların mantarları nasıl aradığına dair bir kafiye söyleyerek, kamı açmıyoruz.

Yumruk ve avuç içi olan bir masa çiziyoruz, ellerin pozisyonunu tek tek değiştiriyoruz. Sonra bir sandalye: açık bir avuç içi yumruğa getirin, yumruğun bir tarafına koyun.

Kullanılan ayet:
Tilki yavrusu bir teknede yüzer (avuç içi bir tekne şeklinde katlanır),
Tavşan tekneye seslenir (çocuklar el sallar, bir arkadaş arar).

Çocuk makası parmaklarıyla gösterir, kumaşı kesiyormuş gibi karakteristik hareketler yapar.

Parmak boyası

İnce motor becerilerin gelişimi görsel aktivite ile daha hızlı gerçekleşir. Çizim için modern yöntemler ve malzemeler kullanın. Bunlardan biri parmak boyalarıdır.

Bir modele veya fanteziye dayalı figürler, manzaralar, büyük kompozisyonlar çizin.
yaşında bir çocukla çizgiler, daireler çizin. yaş arası çocuklarla - hayvanlar, evler, arabalar, geometrik şekiller.

Daha eski okul öncesi çocuklarla çalışmak için, çokgenler, sayılar, harflerden oluşan bir görüntü ile çok sayıda gölge kullanmaya ihtiyaç duyan çizimler için karmaşık desenler yazdırın.







Başvuru

Her yaştan çocuklar için eğlenceli bir aktivite. yaş arası çocuklar, büyük ve küçük boy figürleri zaten kestiler. Kağıdı kartona nasıl yapıştıracaklarını, işin unsurlarını kağıda nasıl yerleştireceklerini biliyorlar.

Aplikeler için küçük detaylara sahip tasarımları kullanın. Örneğin, taç üzerinde birçok küçük yaprağı olan bir sonbahar ağacı veya her ölçeği ayrı ayrı kesmeniz gereken balık şeklinde bir aplike.

Malzeme olarak renkli kağıt, peçeteler, oluklu mukavva, doğal ilaçlar (çubuklar, çakıl taşları, kum, tahıllar) uygundur.

Rulo peçeteler harika çiçekler yapar. Malzeme sadece toplar halinde bükülmekle kalmaz, aynı zamanda parçaları üst üste yapıştırarak parçalara ayrılabilir.

Renkli pirinç ve irmikten koyun yapabilirsiniz. Levha üzerine koyun konturu çizilir, üzeri PVA tutkalı ile kaplanır, ardından gövdeye irmik serpilir, bacaklar ve boynuzlar pirinçten yapılır.

modelleme

Sınıflar için çeşitli sertlikte hamuru, hamur, kinetik kum kullanılır.

Yumuşak hamuru yaş arası çocuklar için uygundur. Sosisleri, topları yuvarlamayı, kartona yapıştırarak basit şekiller tasarlamayı öğretmeleri gerekiyor.

Daha büyük çocuklar zaten karmaşık görevleri yerine getirebilirler. Örneğin, hamuru farklı şekillerde bir resim.

Leke ve inşa yöntemini kullanın. Çocuğa parçaların nasıl bağlandığını, küçük parçaların nasıl yapıldığını ve renkli elemanların nasıl kullanılacağını açıkça gösterdiğinizden emin olun.



Dersler sırasında, sadece motor beceriler değil, aynı zamanda çocuğun yaratıcı potansiyeli de gelişir, ufuklar genişler, malzemenin rengi, şekli, boyutu, dokusu hakkında bilgi. Görsel aktivite, azim, amaçlılık becerisini geliştirir.

Dersler nasıl yapılır

  • Çocuğunuzla düzenli olarak çalışın, masaja, oyunlara, jimnastik ve yaratıcı etkinliklere dikkat edin.
  • yaşında ellere ve parmaklara dakika masaj yapmak yeterlidir. Ardından küçük tekerlemelerin telaffuzuyla jimnastik egzersizi yapın. Haftada birkaç kez, modelleme dersleri verin, çizmeyi öğrenin.
  • yaşına kadar, kendi kendine masaj süresini günde 2 kez dakikaya çıkarın. Günde en az 20 dakika parmak egzersizleri yapın. Çocuk günlük olarak çizmeli veya heykel yapmalıdır.
  • Kıdemli okul öncesi dönemde, ara vermeden 30 dakikadan fazla ders çalışabilirsiniz. Tek seansta alternatif masaj, parmak ve el eğitimi. Şekillendirin, çocuğunuzla birlikte çizin, kompozisyona karmaşık öğeler, harflerin ve sayıların görüntüsünü eklediğinizden emin olun.
  • Sınıfların ana ilkesi sistematik, tutarlılıktır. Materyal, kart, şiir, görev seçerken çocukların gelişim özelliklerini göz önünde bulundurun.

Anaokulunda, bir çocukta ince motor becerilerin nasıl geliştirileceğine dair ebeveynler için stantlar, yönergeler vardır. Öğretmenlere danışın ve okul öncesi eğitim kurumunda kapsanan materyali evde tekrarlayın.

yaş arası çocuklarda ince motor becerilerin gelişimi

Rusya'da, bir çocuğa erken yaşlardan itibaren parmaklarıyla oynamayı öğretmek uzun zamandır geleneksel olmuştur. Bunlar “Ladushki”, “Beyaz Taraflı Saksağan” vb. Gibi oyunlardı. Yıkandıktan sonra bebeğin elleri, her parmağa ayrı ayrı masaj yapıyormuş gibi bir havluyla silindi.

Parmaklarla ince çalışmanın çocuklarda konuşma gelişimine katkıda bulunduğu kanıtlanmıştır. Bu nedenle, bir çocukta çok erken yaşlardan itibaren ince motor becerilerin geliştirilmesi çok önemlidir. Ancak sadece egzersizleri yapmak bebek için sıkıcı olacak - onları ilginç ve faydalı oyunlara dönüştürmeniz gerekiyor.

iyi motor yetenekleri- parmakların ve ellerin küçük kaslarının koordineli hareketleri. Sadece çeşitli günlük aktiviteleri gerçekleştirmek için değil, aynı zamanda çocuğun beyninin gelişimini teşvik etmek için de önemlidirler.

İnce motor becerilerinin gelişmesiyle birlikte bebeğinizin hafızası, dikkati ve kelime dağarcığı da gelişir.

yaş arası çocuklar zaten öğrenme yeteneğine sahiptir, ancak yeni bilgiler onlara erişilebilir bir oyun biçiminde sunulmalıdır. Motor becerileri geliştirmek için öğretmenler aşağıdaki oyun etkinliklerine dikkat etmenizi önerir:

1. "Bir tabakta koniler"

Çocuğunuzu bir tabakta çam, ladin ve sedir kozalakları yuvarlamaya davet edin. Önce bir yumru atmasına izin verin, sonra iki, üç vb.

2. Nesneyi daire içine alın

Elinize gelen her şeyi daire içine alabilirsiniz: bir bardağın dibi, ters çevrilmiş bir fincan tabağı, kendi avucunuz, bir kaşık vb.

3. "Sihirli desen"

Bir bız veya çivi ile kalın kartonda delikler açın - belirli bir sırayla düzenlenmeli ve geometrik bir figür, desen veya deseni temsil etmelidirler. Çocuğun parlak bir ipliğe sahip kalın bir iğne ile bir deseni bağımsız olarak işlemesine izin verin.

4. "Bir düğme dikin"

Çocuğunuza bir düğmeyi nasıl dikeceğini gösterin. Bundan sonra, bebeğinizin sizin gözetiminiz altında aynısını yapmasına izin verin.

5. "Renkli kar taneleri"

Çocuğunuza kağıttan kar taneleri yapmayı gösterin. Çocuğunuz kar tanesini kesebildiğinde, ondan boyamasını isteyin. Çocuğun birkaç kar tanesi daha kesmesine ve onları da boyamasına izin verin.

6. "Ayakkabını bağla"

Çocuğunuza bir botu nasıl bağlayacağını farklı şekillerde gösterin. İlk önce, botu onunla bağla. Yeni yürümeye başlayan çocuğunuz bağlama tekniğinde ustalaştığında, ondan çizmeyi kendisinin bağlamasını isteyin.

7. "Sihirli pipet"

Çocuğunuzu sihirbaz oynamaya davet edin. Bir parça kağıda, birkaç çok renkli noktayı boyalarla boyayın. Çocuğunuza sadece bir damla damlatmak için damlalığı nasıl kullanacağını gösterin. Bundan sonra, her renkli noktaya bir damla su damlatmasına izin verin. Ardından lekenin nasıl büyüyeceğini ve bir kalıba dönüşeceğini çocuğunuzla birlikte izleyin.

8. "Küçük Eczacı"

Çocuğunuza bir eczacının çalışmasından bahsedin. Sonra ona boncukları yerleştirmek ve bir yerden bir yere kaydırmak için cımbızı nasıl kullanacağını gösterin. Oyunda farklı boyutlarda boncuklar kullanabilirsiniz.

parmak oyunları

İnce motor becerilerin gelişiminin çok önemli bir parçası, çocuğun beynini harekete geçiren, konuşma gelişimine katkıda bulunan ve eli yazmaya hazırlamaya yardımcı olan parmak oyunlarıdır.

Bu oyunlar sırasında çocuklar el becerisi, eylemlerini kontrol etme ve bir tür faaliyete konsantre olma becerisi geliştirir.

5 yaşına kadar çocuklar, el hareketlerinin yeterli doğruluğunu ve koordinasyonunu gerektiren görevleri yerine getirmeyi zaten öğreniyorlar.

Burada önerilen tüm egzersizler, önce biri sonra diğer el ile 3 ila 5 kez yavaş bir hızda yapılmalıdır. Doğru yapıldığından emin olun. Egzersizleri günde kez birkaç dakika yapın.

1. "Yavru kedi"

Her iki elin parmaklarını sıkın ve açın.

Sen, kedicik, yemek değilsin!
Anneni arasan iyi olur.

2. "Sincap"

Başparmağınızdan başlayarak tüm parmakları tek tek açın. Egzersizi önce sağ elinizle, sonra sol elinizle yapın.

Bir sincap bir arabaya oturur
fındık satıyor
tilki kızkardeş,
serçe, baştankara,
şişman-beşinci ayı,
Bıyıklı tavşan.

3. "Tsap-scratch"

Çocuk elini seninkinin üzerine koyar. Bir şiir okursunuz ve bebek sizi dikkatle dinler. “tac-scratch” kelimesinde, parmaklarının “tuzağınıza” düşmemesi için kolu geri çekmelidir. Sonra diğer el devreye giriyor. Bir süre sonra rolleri değiştirebilirsiniz.

Avucunda, yolda
Küçük kedi yürür
Küçük pençelerde
Çizikleri sakla.
aniden istersen
Pençeleri keskinleştirir.
Tsap-çizik!

4. "Komik parmaklar"

Parmaklarınızı yumruk haline getirin. Büyük olandan başlayarak onları tek tek açın. Ardından fırçayı 5 kez sağa ve sola çevirin.

başparmak - dans etti,
Dizin - atladı,
Orta parmak - çömelmiş
İsimsiz - her şey dönüyordu,
Ve küçük parmak eğleniyordu.

5. "Hayran"

Avuçlarınızı önünüzde tutun, parmaklarınızı basılı tutun ("fan kapalı"). Geniş bir alana yayın ve ardından parmaklarınızı birbirine bastırın (“fanı açıp kapatın”). Fırçalarınızı kez kendinize doğru ve sizden uzağa doğru sallayın (“fanlama”).

6. "Tavus kuşu"

Sol elin tüm parmaklarını başparmağa bağlayın. Sağ elinizin ayasını açık parmaklarla sol elinizin arkasına ("tavus kuşunun kuyruğu") yerleştirin. Parmaklarınızı bağlayın ve açın ("tavus kuşu kuyruğu açar ve kapatır").

Neşeli tavus kuşunda
Meyve sepeti dolu.
Bir tavus kuşu arkadaşlarının ziyaret etmesini bekliyor,
Şimdilik sadece bir tavus kuşu var.

7. "Kelebek"

Parmaklarınızı yumruk haline getirin. Küçük parmağı, yüzük ve orta parmakları sırayla düzeltin ve başparmağınızı ve işaret parmağınızı bir halkaya bağlayın. Düzleştirilmiş parmaklarla hızlı hareketler yapın (“kelebek kanatlarını çırpar”) - önce biriyle, sonra diğer elinizle.

8. “Egzersizler için ayağa kalkın!»

Küçük parmaktan başlayarak parmaklarınızı tek tek avuç içine doğru bükün. Sonra, sanki onları şarj etmek için kaldırıyormuş gibi başparmağınızla diğerlerine dokunun. Bundan sonra, egzersiz yapın - yumruğunuzu 5 kez sıkın ve açın.

Beşinci parmak - hızlı uykuda.
Dördüncü parmak - sadece uyuyakaldı.
Üçüncü parmak - uykuya daldı.
İkinci parmak - hepsi esnedi.
İlk parmak neşeyle ayağa kalktı,
Herkesi topladım.

Müzik aletleri çalmak, ellerin ince motor becerilerini mükemmel bir şekilde geliştirir ve ayrıca bebeğin düşünme süreçleri üzerinde olumlu bir etkisi vardır. Çocuğunuza bu kadar erken yaşta müzik öğretmeyi planlamadıysanız, ona ustalığı çocuğun motor becerilerini geliştirecek bir oyuncak enstrüman (sentezleyici, gitar, flüt) satın alın.

Ek olarak, çizim, dikiş, kil modelleme, hamur veya kinetik kum gibi diğer yaratıcı etkinliklerin yardımıyla ince motor becerileri geliştirilebilir.

Kategoride popüler:

Danil Koretsky: Dövmeli cilt

Danil Koretsky: Dövmeli cilt

okuman
Aile hakkında dövme yazı

Aile hakkında dövme yazı

okuman
Skyrim'de taş ocağı taşı nereden bulunur Skyrim'de taş ocağı taşı nereden alınır

Skyrim'de taş ocağı taşı nerede bulunur Taş ocağı taşı nereden alınır

okuman
İzografları tahmin ettikten sonra nesnelerin isimlerini öğreneceksiniz.

İzografları tahmin ettikten sonra nesnelerin isimlerini öğreneceksiniz.

okuman

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası