6 sınıf resim çizimleri / 6sınıf resim - Öğretim kaynakları

6 Sınıf Resim Çizimleri

6 sınıf resim çizimleri

Görsel Sanatlar

  • Deniz Kızı Yapımı

    Yapılışı Görseldedir.
    Begum (14 Haziran )

  • 3D Kaleye Top Atan Çocuk Yapımı

    Yapımı üzerinde Gösterilmiştir. Krokotak Alıntısı.
    Begum (14 Haziran )

  • Görsel Sanatlar Basit Suluboya Ton Çalışması

    Görsel Sanatlar dersi için suluboya ile tonlama yapma çalışması
    hdogan88 (26 Mayıs )

  • Görsel Sanatlar Sulu Boya Çalışması Gece Silüet

    Nasıl Boyanacağı Klasör İçinde Mevcuttur. Görsel alıntıdır
    muratderin (25 Mayıs )

  • Ramazan Bayramı Kare Boyama Etkinliği

    bayram kare boyama
    nuyhuy (14 Nisan )

  • Oyun Zamanı Görsel Hafıza Oyunu

    Renk ve harf ilişkisine dayanan basit bir görsel hafıza oyunu Powepoint Gösterisi olarak Yararlı olmasını umarım
    aliyildirim (30 Mart )

  • Mozaik Kediler Etkinliği

    Youtobe Da Mosaic Cats Yazarak Fikir Alabilirsiniz. Birçok Resim Bir Araya Getirilerek Büyük Bir Pano Oluşturulabilir.
    Begum (06 Mart )

  • 2D Kardelen Çiçeği

    çiçek Kesilip Kenarlarından Kıvrıldıktan Sonra Boyut Verilerek şablona Yapıştırılacaktır.
    Begum (19 Şubat )

  • 2D Kedi

    Yapım Aşaması çalışma Etkinliği üzerinde Yer Almaktadır.
    Begum (20 Ocak )

  • Astronot Boyama

    Astronot boyama sayfası
    Begum (20 Ocak )

  • Origami Sincap

    Yapılışı çalışma Sayfası üzerindedir. Orta Ve İleri Seviye Arası Denilebilecek Zorluğa Sahiptir.
    Begum (20 Ocak )

  • 3D Saksı İçinde Kaktüs

    Kaktüs şablonları Kesilir. Kaktüsün Gövdesi İki Katlanır. Sırt Sırta Verilerek Gövde Yapıştırılarak 3 Boyutlu Hale Gelir. Orta Zorlukta Bir çalışmadır.
    Begum (20 Ocak )

  • Asılabilir Gökkuşağı

    örnek Resimleri Mevcuttur.
    Begum (18 Ocak )

  • 3D Dala Konmuş Kuş

    Daire şeklinde Olan Bölüm Kesilip İkiye Katlanacak, Kuş üzerine Yapıştırılacaktır. Yapılışı Kolaydır.
    Begum (18 Ocak )

  • Tilki Kart

    özel Günlerde İçerisine Yazı Yazılabilir.
    Begum (18 Ocak )

  • Uğurböceği Kart

    özel Günlerde İçerisine Not Yazılabilir.
    Begum (18 Ocak )

  • Penguen Kart Örneği

    İçerisine özel Günlerde Notlar Yazabileceğiniz, Yazdırabileceğiniz Açılıp, Kapanabilir Kart örneği.
    Begum (18 Ocak )

  • 3D Yağmurlu Gün Şemsiyeli Kız Ve Erkek

    Çizgili Yerlerden İçe Katlayalım. Yapıştırıp, 3 Boyutlu şemsiye Görüntüsü Verelim.
    Begum (18 Ocak )

  • Görsel Sanatlar Karışık Mandala 1

    Doğa,uzay
    erdogan (30 Aralık )

  • Kardan Adam Yapalım

    Yapım Aşaması: 1-Kardan adam görselinin yanındaki şeritleri kesip çıkartalım. 2-Kardan adam ve eldivenleri kesip çıkartalım. 3-Kar tanelerini kesip çıkartalım. 4-Dosya kağıdını ortadan ikiye keselim.
    eyup40 (27 Aralık )

  • Seçmeli̇ Görsel Sanatlar 6. Sinif

    0 ratings0% found this document useful (0 votes)
    81 views5 pages

    Original Title

    Seçmeli̇ Görsel Sanatlar 6. Sinif (1)

    Copyright

    Available Formats

    DOC, PDF, TXT or read online from Scribd

    Share this document

    Share or Embed Document

    Did you find this document useful?

    0 ratings0% found this document useful (0 votes)
    81 views5 pages

    Original Title:

    Seçmeli̇ Görsel Sanatlar 6. Sinif (1)

    SINIF SEÇMELİ RESİM DERSİ YILLIK PLANI

    AÇIKLAMALAR
    D. SAATİ
    ARA DİSİPLİNLER
    HAFTA ÖĞRENME ALANI ETKİNLİKLERVE KAZANIMLAR ÖLÇME
    ARAÇ
    VE
    AY

    GEREÇLER ATATÜRKÇÜLÜK
    DEĞERLENDİRME
    (RESİM MODÜLÜ)
    Resim sanatında (RESİM SANATI)
    2 2 kullanılan araç, gereç ve Öğrencinin düzeyine uygun olarak belirlenen Dünya ve Türk Resim modülünde, öğrencinin Öğrenciler Atatürk’ün en
    EYLÜL

    teknikleri bilir. sanatına ait bilgiler kazanımlara sanatı eleştirel bir gözle görsel sanat önemli eserinin
    3 2 Resim sanatı tarihini göre seçilen konuların sanat tarihi boyutuna bağlı olarak verilir. incelemesi, alanda yaratıcı çalışmalarından Türkiye
    bilir. Öğrencinin düzeyine uygun olarak belirlenen Dünya ve Türk bireyler olabilmesi, oluşan bir Cumhuriyeti
    4 2 sanatına ait bilgiler kazanımlara sanatın doğasını ve değerini
    Devleti Olduğu
    göre seçilen konuların sanat tarihi boyutuna bağlı olarak verilir. bilmesi amaçlanmıştır Sunum dosyası
    oluşturur.
    vurgulanır ve bu
    Resim çalışmasını devleti
    oluştururken sanat (ÇİZGİSEL VE NOKTASAL ÇALIŞMALAR) Öğrencilerin çalışmalarında sanat
    1 İdame ettirecek
    2 elemanlarını ve tasarım Sanat elemanları; çizgi, renk, biçim/form, doku, mekân elemanları ile tasarım ilkelerini Resim Dosyası
    ilkelerini bilir Tasarım ilkeleri; ritim, denge, oran-orantı, vurgu, birlik, çeşitlilik, başlangıç düzeyinde gençlere
    . hareket, zıtlık kullanması sağlanır. yansıtmaları sağlanır. Örneğin; Resim kâğıdı,35*50 öğütlerinin yer
    öğrencinin yakın çevresinde ve aldığı
    2 2 doğada gördüğü çizgileri Resim kalemi,/B “Atatürk’ün
    söylemesi, çizgi türlerini bilmesi Gençliğe
    EKİM

    Resim çalışmasını ve uygulaması; biçim/form Pastel Boya Hitabesi” görsel


    oluştururken çizgiyi ÇİZGİSEL ÇALIŞMALAR) arasındaki farkı açıklaması, basit Biçimlendirme
    3 2 kullanır Öğrencinin, yakın çevresinde ve doğada gördüğü çizgileri nesneleri gözlemleyerek biçim Guaj Boya
    öğeleri ve sanatsal
    Resim sanatında söylemesi, çizgi türlerini bilmesi, gözlemlerinden yola çıkarak (geometrik, organik) ve formu
    kullanılan araç, gereç ve kontur, anlık ve kaligrafik çizgiler oluşturması, çalışmalarında çalışmalarına yansıtmaları; rengin Palet düzenleme
    teknikleri bilir. farklı çizgi değerlerini kullanması, incelediği sanat eserlerinde nasıl oluştuğu, ana-ara, zıt, ilkelerine uygun
    Bir resmi tarihsel çizgilerin anlamlarını fark etmesi üzerinde durulur. sıcak-soğuk renkleri bilmeleri ve nolu fırçalar olarak fon
    4 2 bilgi edinmek için 4 Betimleme basamağında sanat eseri ne zaman, nerede ve kim çalışmalarında göstermeleri; kartonları üzerine
    basamaklı sisteme göre tarafından yapılmıştır, çözümlemede sanat eserinin mekânda derinlik etkisi yaratmak Keçeli boya kalemi görsel
    inceler. üslubunun ve eserin kendisine ait özelliklerinin belirlenmesi için ön, orta, arka planı malzemelerle
    Bir resmi (sanat ve diğer eserlerle karşılaştırılması, yorumlamada sanatçı yaşadığı açıklamaları ve kullanmaları; yazılabilir.
    eserini) tercih etme çevresinden nasıl etkilenmiştir? denge türlerinden
    5 gerekçesini açıklar. (özellikle sanatçının içinde yaşadığı yer ve zaman açısından), simetriyi bilmeleri ve
    / 2 yargılama basamağında eserin sanat tarihi içerisindeki uygulamaları;
    1
    önemi hakkındaki sorular üzerinde durulur. (!)funduszeue.info içi Performans
    Değerlendirme
    Resim çalışmasını ayrıca diğer sanat eleman ve ilke leri Testi, şişe ,tuğla,
    açısından da basitten ve karmaşığa doğru
    oluştururken biçim/formu OBJE ÇİZİMLERİ demlik….
    1 2 kullanır bir sıralama göz önünde
    bulundurulmalıdır.
    Bilgi ve deneyimlerin Öğrencinin, biçim/form arasındaki ilişkiyi açıklaması, Kültürel Miras, Sanat Eleştirisi ve Estetik
    sanat eserine yönelik bakış çalışmalarında biçim (geometrik, orgaik) ve formu öğrenme alanında verilen
    kazanımlarla ilgili sanat eseri örnekleri
    açısını nasıl etkilediğini (iç bükey, dış bükey, negatif, pozitif) kullanması sağlanır. somut sanat eserlerinden oluşmalıdır.
    2 2 fark eder.
    KASIM

    3
    KASIM ARA TATİL (5 gün)

    Resim çalışmasını Etüt Çalışması (BİTKİ ETÜTLERİ) Yaprak , limon ,


    oluştururken dokuyu Dokunun gerçek, yapay özellikleri; görsel, dokunsal gibi doku çiçek , meyveler….
    kullanır. türleri; dokunun insanın duyularını nasıl etkilediği;
    4 Resim çalışmasının dokunun yüzey süslemesinde kullanılması vurgulanır ve doku
    uygulama sürecinin kullanılarak özgün çalışmaların oluşturulması sağlanır.
    basamaklarını eskiz
    defterinde gösterir.
    Resim çalışmasını Resim kağıdı,
    oluştururken rengi kullanır. (RENK BİLGİSİ VE RENKLİ ÇALIŞMALAR) Guaj Boya
    1 2 Sanat eserleri ve Rengin nasıl oluştuğu; ana, ara, zıt, sıcak-soğuk, akromatik, açık-
    zanaat ürünlerini ayırt eder. koyu, ton, armoni, tamamlayıcı, kromatik vb. renk özellikleri; Palet
    Müzelerdeki rengin ifadeci yönü (sosyolojik, psikolojik vb. etkisi Müzelerle resim sanatını
    eserlerin korunmasının vurgulanır; Ayrıca sanatçıların eserlerinde anlamı vurgulamak için ilişkilendirerek müze, müze nolu fırçalar
    önemini kavrar. rengi nasıl kullandıkları üzerinde durulur
    ARALIK

    2 2 türleri üzerinde durulmalı


    . ve tek bir müze hakkında tanıtım
    projesi hazırlatılmalıdır. Ayrıca
    Resim çalışmasını (AYNISINDAN NELER OLDU) iki sanatçının Yapıştırıcı Kürdan ,
    3 2
    oluştururken ritmi kullanır. Ritim türlerinin bilinmesi; yakın çevresinde ve doğada gördüğü eseri üzerinden dönem ve üslup ağaç mandallar ,
    Sanat eseri ve sanat ritim özelliklerinin tanınması; karşılaştırması yapılmalıdır Düğmeler …..
    değeri olmayan nesneler motif ve birim tekrarının kavranması; sanatçıların eserlerinde ritim (!)funduszeue.info içi Performans
    4 2 arasındaki farklılıkları kullanarak hareketi nasıl sağladıklarının fark edilmesi;
    ifade eder. ritim ilkelerinin kullanılarak özgün çalışmaların oluşturması Değerlendirme
    üzerinde durulur.
    1 2 Resim çalışmasını Resim kağıdı
    oluştururken mekân Cetvel
    (PERSPEKTİF ODA ÇİZİMLERİ)
    2 2 kavramını kullanır. Öğrencinin düzeyine göre çalışmalarında çizgi, hava (renk)
    Uçlu kalem
    Sanat galerilerinin,
    OCAK

    perspektifini ve negatif- pozitif (boşluk-doluluk) alanı kullanma-


    müzelerin, kültürel
    ları sağlanır. Örneğin; mekânda derinlik etkisi yaratmak için tek
    kurumların vb. bireyin
    kaçışlı / iki kaçışlı perspektif ve hava perspektifi kullanılır.
    3 2 yaşamını, hayal gücünü
    zenginleştirdiğini
    fark eder.
    AÇIKLAMALAR DİĞER DERSLERLE ARA DİSİPLİNLER
    HAFTA

    SAATİ ÖĞRENME ALANI ETKİNLİKLERVE KAZANIMLAR ÖLÇME İLİŞKİLİ ARAÇ- VE


    AY

    GEREÇLER ATATÜRKÇÜLÜK
    DEĞERLENDİRME
    (RESİM MODÜLÜ)
    Öğrenciler
    1 2 Resim çalışmasını Pazar Yeri (ASİMETRİK İZLER) görsel sanat
    oluştururken dengeyi Öğrencinin denge türlerini (simetrik, asimetrik, merkezi) bilmesi, doğada çalışmalarından oluşan
    kullanır. ve sanat eserlerindeki denge türlerini tanıması, bir
    Ressamların topluma sanat eserinde denge ilkesinin neden önemli olduğunu anlaması,
    2 2 sağladığı katkıları açıklar. resimlerde kullanılan farklı denge türlerinin anlamlarını fark etmesi ve Sunum dosyası
    Sanat dünyası çalışmalarında denge türlerini kullanması sağlanır. oluşturur.
    ŞUBAT

    içerisinde yer alan kişi ve Ressamların kültürel, sosyal, ekonomik, eğitsel vb. açılardan topluma Resim Dosyası
    kurumları bilir. yaptığı katkılar tartışılır. Resim kâğıdı,35*50
    Resim kalemi,/B
    3 2 Resim çalışmasının
    uygulama sürecinin Farklı sanat kuramlarına (yansıtmacı, ifadeci, biçimci gibi) göre Pastel Boya
    basamaklarını eskiz oluşturulmuş sanat eseri Guaj Boya
    defterinde gösterir. örnekleri öğrencilere seçtirilir. Öğrencilerin seçtikleri o eseri niçin tercih Palet
    Estetik tercihlerin ettiklerini açıklamaları nolu fırçalar
    4 2
    kişilere göre değiştiğini sağlanır
    fark eder.
    Resim çalışmasını Röprodüksiyon Örneği
    oluştururken oran-orantıyı (ANALİZ ve RÖPRODÜKSİYON İNCELEME) Resim kâğıdı,35*50
    1 2 kullanır. Oran-orantı ve ölçünün ne olduğunun bilinmesi, çevrede gözlemlenen Resim kalemi,/B
    Bir sanatçı hakkında canlı veya cansız varlıkların orantılarına göre çizilmesi, Pastel Boya
    kısa bir belgesel hazırlar. ressamın eserlerindeki (Neşet Günal’ın resimleri örnek Guaj Boya
    Sanat eseri inceleme verilebilir) ifadeyi güçlendirmek için oran-orantıyı gerçekçi veya abartılı Palet
    becerilerini kullanır. olarak nasıl kullandığını fark etmesi sağlanır. nolu fırçalar
    2 2 İncelenen eserde Etkinlik için seçilen eser hakkında sanat eleştirisi yapıldıktan sonra bu Cetvel
    ressamın üslubunu fark eser hakkında eleştirmen
    eder. tarafından yazılmış ve anlatım dili basit olan bir eleştiri yazısı okunabilir.
    MART

    Sanatçıların Öğrencilerinkendi incelemeleri ile eleştirmenin yazısı arasında ilişki


    üsluplarını karşılaştırır. kurmaları sağlanır.
    3 2 Resim çalışmasını
    oluştururken vurguyu (ANALİZ ve RÖPRODÜKSİYON İNCELEME)
    kullanır. Vurgunun ne olduğunun bilinmesi, yakın çevrede ve doğada görülen
    Bir resmi tarihsel vurgu ilkesinin fark edilmesi, vurgu ilkesinin kullanılarak özgün
    bilgi edinmek için 4 çalışmalar üretilmesi, ressamın duygularını ve düşüncelerini
    basamaklı sisteme göre çalışmalarına yansıtırken vurgu ilkesini nasıl kullandığını anlaması
    4 2 inceler. sağlanır. (!)funduszeue.info içi
    Öznel ve bağlamsal Performans
    bilgiler temelinde sanat Değerlendirme
    eserini inceler.
    Resim çalışmasını (NATÜRMORT ÇALIŞMASI) Resim kâğıdı,35*50
    1 oluştururken birlik ilkesini Birliğin (ahenk, uyum) ne olduğunun bilinmesi, yakın çevrede ve doğada görülen birlik Resim kalemi,/B
    kullanır. (ahenk, uyum) ilkesinin fark edilmesi, Pastel Boya
    2 Görsel kültürün toplumu birliğin (ahenk, uyum) kullanılarak özgün çalışmalar üretilmesi, Guaj Boya
    nasıl etkilediğini tartışır. ressamın duygularını ve düşüncelerini çalışmalarına yansıtırken birlik (ahenk, uyum) Palet
    2 ilkesini nasıl kullandığını anlaması üzerinde durulur. nolu fırçalar

    3 NİSAN ARA TATİL (5 gün)


    Hayal dünyasından Projeksiyonla Sanal 23 Nisan Ulusal
    NİSAN

    2 esinlenerek çalışmasını ( KÜLTÜRLERİN BULUŞMASI ) ortamda 3D müze Egemenlik ve


    oluşturur. gezisi Çocuk Bayramı
    Farklı kültürlerdeki Türk kültürü başta olmak üzere Avrupa, Asya, Afrika vb. farklı
    sanat eserleri arasındaki kültürlere ait sanat eserleri
    benzerlik ve farklılıkları incelenir.
    4 2 bilir.
    Sanat eserine sosyal Farklı kültürdeki inanışların, sosyal çevrenin eser üzerine etkisi
    ve kültürel inanışların karşılaştırılır ve yorumlanır.
    etkisini fark eder.
    Resim sanatının
    5 2 içinde bulunduğu tarihe,
    topluma ve kültüre etkisini
    inceler.
    Çalışmasını Resim kâğıdı,35*50
    temalardan, konulardan, (HAYALİMDEKİ KÖY) Resim kalemi,/B
    fikirlerden, şiirlerden, Öğrencilerin düşüncelerini sözlü veya yazılı olarak açıklamalarının yanı Pastel Boya
    hikâyelerden vb. esinlene- sıra resmin sanat eleştirisi yöntemine göre incelenmesi sırasında Guaj Boya
    1 2 rek oluşturur. diğer disiplinlerle ilişkilendirme yapılarak öğrencilerin hareket, dans vb. Palet
    Sanatçının eserine bağlantı kurması, eser hakkında şiir, kısa bir paragraf ve şarkı nolu fırçalar
    yansıttığı duygu ve sözü yazması gibi etkinliklerde bulunması sağlanabilir.
    düşünceleri açıklar

    Resim çalışmasını Resim kâğıdı,35*50 19 MAYIS


    MAYIS

    ATATÜRK’Ü
    oluştururken çeşitlilik Resim kalemi,/B
    2 2 ANMA VE
    ilkesini kullanır. Pastel Boya GENÇLİK SPOR
    Resim çalışmasını (3D MÜZE GEZİSİ) Guaj Boya BAYRAMI
    oluştururken etik kurallara Çeşitliliğin bir veya daha fazla sanat elemanının uyumlu birlikteliği Palet
    uyar. olduğunun bilinmesi, yakın nolu fırçalar
    Müze incelemelerine çevrede ve doğada görülen çeşitlilik ilkesinin fark edilmesi, çeşitliliğin
    dayalı olarak proje kullanılarak özgün
    3 2 hazırlar. çalışmalar üretilmesi, ressamın duygularını ve düşüncelerini
    Müzeler ile resim çalışmalarına yansıtırken çeşitlilik
    sanatını ilişkilendirir. ilkesini nasıl kullandığını anlaması üzerinde durulur.
    Müze, müze türleri ve müzelerin kültürel mirasa katkıları üzerinde
    durulur.
    Güncel olayları Resim kağıdı,
    çalışmasına yansıtır. Toplumsal, ekonomi, doğal afetler, bilimsel gelişmeler, teknolojik Resim kalemi,
    Resim çalışmasını gelişmeler vb. konulardan Fotoğraflar,
    oluşturmak için güncel yararlanılabilir
    sanattan faydalanır.
    Popüler kültürün
    4 2 günümüz resim sanatına
    etkisini fark eder. (!)funduszeue.info içi
    Çağdaş medyadaki
    imaj, yazı ve sembol gibi
    Performans
    unsurların resim sanatına Değerlendirme
    etkisini fark eder.
    Resim kâğıdı,35*50
    Gözleme dayalı (OKUL BAHÇESİNDE PEYZAJ ÇALIŞMASI) Resim kalemi,/B
    1 2 çizimler yapar. Gözleme dayalı çizimlerde farklı bakış açılarının gösterilmesi üzerinde Pastel Boya
    durulur.
    Sanat eserlerinin Çizimler; kuş bakışı, solucan bakışı, karşıdan bakış, balıkgözü gibi farklı
    neden farklı bakış açılarıyla oluşturulur.
    HAZİRAN

    değerlendirildiğini bilir. Bir sanat eserinin duyusal, ekonomik, tarihsel, sosyo - kültürel, işlevsel
    2 2 vb. açılardan değerlendirilmesinde
    estetik yargıların farklı olabileceği üzerinde durulur.

    Resim (SENE SONU SERGİSİ) Fon kartonu , bant ,


    çalışmalarından oluşan bir Beyin fırtınası ile başlayan, fikirleri sentezleme, tasarlama, eskiz yapma, makas, yapıştırıcı…
    sunum dosyası hazırlar. detaylandırma ve resim çalışmasını oluşturmaya kadar
    3 2 Kendisinin ve
    devam eden süreci yansıtan sunum dosyası oluşturur.
    akranlarının çalışmalarını
    analiz eder.

    Bu yıllık plan, T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurul Başkanlığı 69 sayılı 27/06/ tarihli ve // sayılı yayımladığı İlköğretim Seçmeli
    Görsel Sanatlar Dersi (sınıflar) Öğretim Programı esas alınarak hazırlanmıştır.

    FATMA BEZCİ UYSAL FATİH GÜL

    Görsel Sanatlar Öğretmeni Okul Müdürü

    Footer menu

    Footer menu

    nest...

    çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası