küçük balonlarla etkinlikleri / Balonu Havada Tutalım - AÇEV Okul Öncesi

Küçük Balonlarla Etkinlikleri

küçük balonlarla etkinlikleri

Balonların İçinde Ne Var Fen Etkinliği





BALONLARIN İÇİNDE NE VAR?

Etkinlik Türü: Fen (Küçük Grup ve Bireysel Etkinlik)
Yaş Grubu : 48 – 60 Ay

Etkinlik dosyasının word hali için tıklayınız;
https://www.okuloncesi.net/dosya/upl...cdd142d40f.doc

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim:
Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir.
(Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.)
Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur.
(Göstergeleri: Nesne/durum/olayın ipuçlarını söyler. İpuçlarını birleştirerek tahminini açıklar. Gerçek durumu inceler. Tahmini ile durumu karşılaştırır.)
Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.
(Göstergeleri: Rengini, şeklini, büyüklüğünü, dokusunu, miktarını söyler.)

Dil Gelişim:
Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır.
(Göstergeleri: Konuşmayı başlatır. Konuşmayı sürdürür. Sohbete katılır. )

ÖĞRENME SÜRECİ
• Çocuk sayısı kadar sarı, mavi, yeşil, kırmızı renkte şişirilmemiş balonların içine farklı özellikte olan malzemeler konur. Aynı renk olan balonların içine aynı özellikte olan malzemeler yerleştirilir.
• Çocuklar renklere göre (sarı, kırmızı, mavi, yeşil) dört gruba ayrılır.
• Aynı grupta olan çocuklar aynı renkte olan balonlardan birer tane alırlar.
• Gruptaki çocuklar balonlara dokunarak içlerinde hangi malzemelerin olduğunu tahmin etmeye çalışırlar.
• Bu sırada çocuklara; balonunun rengi, içindeki malzemenin sert mi, yumuşak mı olduğu, neye benzediği ve ne olabileceği ile ilgili sorular sorulur.
• Çocukların tahminleri alınır.
• Çocukların tahminleriyle ilgili çizim yapmalarına fırsat verilir.
• Çocukların tahminleri öğretmen tarafından çizimlerin üzerine yazılır.
• Çocukların çizimleri gruplara göre bir panoya ya da sınıfın uygun bir yerine asılır.
• Her bir çocuk balonunun içindeki nesneyi çıkararak yapmış olduğu çizimin altına yerleştirir.
• Çizimler ve nesneler hakkında konuşulur.

Materyaller :

Balon, un, nohut, kum, mercimek, fasulye, boncuk gibi malzemeler; karton ya da kraft kağıdı, kalemler


Sözcükler ve Kavramlar :
Renk, sert-yumuşak

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR

• Balonlar öğretmen tarafından önceden hazırlanmalıdır.
• Balonlar doldurulduktan sonra nesnelerin dökülmemesi için balonların ağzı paket lastiği gibi bir nesneyle kapatılır.
• Çocuklara balonların içinde neler olduğunu tahmin etmeleri için gerekli zaman tanınmalıdır.
• Çocuklara balonların içindeki malzemeleri tahmin etmelerini sağlayacak türde açık uçlu sorular sorulmalıdır.

ÖNERİLEN DİĞER ETKİNLİKLER

• Her bir gruba değişik renklerde balonlar verilebilir. Balonların içinde de farklı nesneler olabilir. Oyun çeşitli yönergelerle oynanabilir.
• Ses kutuları yapılıp kutuların içine çeşitli nesneler konulur. Kutu sallanarak seslerinden ne olduklarını tahmin etmeleri sağlanır.
• Koku keseleri hazırlanıp aynı şekilde keselerin içinde neler olduğu tahmin edilir.
• Balon içinden çıkan malzemeler çizimlerde kullanılarak kolaj çalışması yapılabilir.
• Etkinlik balonların çeşidi ve içlerine konan materyallerde değişiklik yapılarak küçük yaş grubunda da uygulanabilir.

DEĞERLENDİRME

Etkinlik sonunda çocuklara aşağıdaki sorular yöneltilebilir;

• Balonların içinde neler vardı? Biz bunlarla ne yaptık?
• Etkinlikten keyif aldınız mı? Dokunarak tahmin etmek hoşunuza gitti mi?
• Balonların içinde ne olduğu, büyüklükleri, dokunsal özellikleri ile ilgili tahminleriniz nelerdi? (Ne düşündün, ne çıktı?)
• Etrafımızda da farklı dokunsal özellikte nesneler var mı? Bana birbirinden çok farklı dokunsal özellikte iki nesne bulabilir misiniz?

AİLE KATILIMI

• Panoda sergilenen resimlerin yanına etkinlik hakkında bilgi yazılır/etkinlikle ilgili bilgi bültenlerle eve gönderilir.
• Ailelere evde de tahmin oyunları oynamaları önerilir.


UYARLAMA
Sınıfta Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Bir Çocuk Varsa;
• Alıcı dilde problemi olan bir çocuk varsa, soru sorarken basit ve kısa cümlelerle soru sorulur.
• İfade edici dilde problemi olan bir çocuk varsa, sorulan soruya cevap verebilmesi için yeteri kadar süre tanınır. Bu sırada arkadaşlarının da sabırla çocuğu dinlemesi sağlanır.
• Sözcükleri tam olarak çıkaramıyorsa, çocuğun çıkardığı sesler çocuktan sonra düzgün olarak söylenerek çocuğa bir sonraki denemesi için model olunur (örneğin, balonun içindeki malzeme mercimekse ve çocuk bunu “meriiink” şeklinde ifade edebildiyse, “evet balonun içinde mercimek var” denilebilir).

B G : K : Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. (Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. )

B G : K : Kazanım 2:Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. (Nesne/durum/olayla ilgili tahminini söyler.)

B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın rengini söyler. )

B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın şeklini söyler. )

B G : K : Kazanım 5: Nesne veya varlıkları gözlemler. (Nesne/varlığın büyüklüğünü söyler. )

B G : K : Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası nedenlerini söyler. )

B G : K : Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar. (Bir olayın olası sonuçlarını söyler.)

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası