48 60 ay gelişim gözlem formu / YENi GELiŞiM RAPORU ÖRNEKLERi - OkulöncesiTR

48 60 Ay Gelişim Gözlem Formu

48 60 ay gelişim gözlem formu

Ay Gelişim Özellikleri

                                                  AY ÇOCUKLARIN GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ

 

 

AY BİLİŞSEL GELİŞİM

  • Zıt kavramları ayırt eder.
  • 1’den 10’a kadar sayar.
  • Bire bir eşleme yapar.
  • Üç küple köprü yapar.
  • 1’den 10’a kadar içinde istenilen sayıdaki nesneyi gösterir.
  • 4 parçalı yapbozu tamamlar.
  • Renkleri tanır ve eşleştirir.
  • Resmini gördüğü nesneyi tanımlar.
  • Kendisine söylenen vücut bölümlerini gösterir.
  • Modele bakarak iki nesneden oluşan örüntüyü devam ettirir.

 

AY DİL GELİŞİMİ

  • sözcüklü cümleler kurar.
  • Neden, nasıl, kim gibi sorular sorar.
  • Geçmiş zaman ifadelerini kullanır.
  • Konuşmalarında sıfat kullanır.
  • Art arda verilen üç yönergeyi yerine getirir.
  • Yaptığı günlük işlerle ilgili sorulara cevap verir.
  • İki olayı oluş sırasına göre anlatır.

 

AY SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

  • Grup oyunlarına katılır.
  • Sırasını bekler.
  • Duygularını ifade eder.
  • Başkalarının duygusal ifadelerini fark eder.
  • Yetişkin denetiminde kurallara uyar.
  • Basit sorumlulukları yerine getirir.
  • Kendisine ait nesneleri paylaşır.
  • Gerekli durumlarda izin ister.

 

AY KABA MOTOR GELİŞİM

  • Çift ayakla yerinde sıçrar.
  • Tek ayak üzerinde sıçrar.
  • Durduğu noktadan çift ayak öne doğru atlar.
  • Topu iki eliyle hedefe atar.
  • Topu yere vurup tutar.
  • Durduğu yerde ayakla sabit topa vurur.
  • Atılan topu bütün vücudu ile tutar.
  • Tek ayak üzerinde saniye durur.
  • Denge tahtasında kısa mesafe yürür.

 

AY İNCE MOTOR GELİŞİM

  • Sıvıları kaptan kaba boşaltır.
  • Yumuşak malzemeleri kullanarak şekiller oluşturur.
  • Baskı yapıştırma işlerini yapar.
  • Daire şeklini çizer.
  • Sekiz kiple kule yapar.

 

AY ÖZBAKIM BECERİLERİ

  • Düğmesiz bağsız giysilerini yardımsız çıkarır.
  • Giysilerin ön ve arkalarını ayırt eder.
  • Dişlerini yardımla fırçalar.
  • Kendine ait eşyalarını toplar.

 

 

 

AY ÇOCUKLARIN GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ

 

AY BİLİŞSEL GELİŞİM

  • İnsan resmini altı ögeyi içerek şekilde çizer.
  • parçalı yapbozu tamamlar.
  • Nesneler ile rakamlar arasında ilişki kurar.
  • nesneyi özelliklerine göre gruplandırır.
  • 1’den 20’ye kadar birer ritmik sayar.
  • Aynı sayıdaki nesne gruplarını eşleştirir.
  • Verilen iki yarımı birleştirerek bütün oluşturur.
  • Mekanda konum ile ilgili yönergeleri uygular.
  • Bir olayı oluş sırasına göre sıralar.
  • Birkaç nesnenin hangi malzemeden yapıldığını söyler.
  • Farklı dokudaki nesneleri ayırt eder.
  • Kısa bir süre önce gördüğü nesne/kişi/resimle ilgili sorulan sorulara cevap verir.
  • Resimdeki eksik parçaları örneğe bakarak tamamlar.
  • Gösterilen resimlerden öykü oluşturur.
  • Neden sonuç ilişkisi içeren sorulara cevap verir.
  • Nesneleri çeşitli özelliklerine göre karşılaştırır.
  • İki nesneden oluşan örüntü yapar.
  • Seslerdeki farklılıkları ayırt eder.

 

AY DİL GELİŞİMİ

  • Sesin kaynağının ne olduğunu söyler.
  • sözcüklü cümleler kurar.
  • Konuşmalarında bağlaçlar kullanır.
  • Konuşmalarında olumsuz sözcük yapılarını kullanır.
  • Konuşmalarında edat kullanır.
  • Sözcüklerin anlamlarını sorar.
  • Nesnelerin işlevlerini sorar.
  • Nesnelerin işlevleri ile ilgili soruları yanıtlar.
  • Görüş alanı dışındaki nesnelerle ilgili yönergeleri yerine getirir.

AY SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

  • Ad soyad ve yaşını söyler.
  • Duygularını jest ve mimiklerle ifade eder.
  • Başkalarının duygularına uygun tepkiler verir.
  • Yetişkin/akran liderliğine uyum sağlar.
  • Bir sorunu olduğunda yardım ister.
  • Başkalarına yardım etmeye isteklidir.
  • Başladığı işi sürdürme çabası gösterir.
  • Sosyal problemlerini çözme konusunda çaba gösterir.
  • Gerekli durumlarda bağımsız davranır.

 

AY KABA MOTOR GELİŞİM

  • Dairesel çizgide yürür.
  • Koşarken komutla yer değiştirir.
  • 30 cm yükseklikten atlar.
  • Engelin üzerinden çift ayakla atlar.
  • Durduğu yerden kollarından kuvvet alarak çift ayakla ileri doğru atlar.
  • Tek ayak üzerinde ritmik olarak kere sıçrar.
  • Galop hareketi yapar.
  • Tek ayakla sekme hareketi yapar.
  • Topu yerde 3 kere sektirir.

 

AY İNCE MOTOR GELİŞİM

  • Küçük topu tek elle atar.
  • Atılan topu elleriyle tutar.
  • Küçük topu yerden yuvarlar.
  • Koşarak sabit topa ayakla vurur.
  • Raket/sopa ile sabit topa vurur.
  • Tek ayak üzerinde saniye durur.
  • Denge tahtasında ayak değiştirerek yürür.
  • Basit dans adımlarını yapar.
  • Örneğe bakarak gösterilen modeli çizer.
  • Nesneleri ipe dizer.

 

AY ÖZBAKIM BECERİLERİ

  • Giysilerini yardımsız çıkarır, giyer.
  • Giysilerindeki bütün düğmeleri ilikler.
  • Giysilerini asar.
  • Ayakkabı bağcıklarını yardımla bağlar.
  • Sofra kurallarına uygun davranır.
  • Yemekle ilgili araç gereçleri uygun kullanır.
  • Ev işlerine yardımcı olur.

Kaynak: Zembat, R., Tunçeli, H.İ., Akşin Yavuz, E. Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamaları.  Anı Yayıncılık, Ankara.

                                                                   

 

Hazırlayan

Çocuk Gelişimci

Eda BİÇİCİ ERASLAN

Yayımlama Tarihi: 12 Ocak
Güncelleme Tarihi: 5 Nisan
Yayımlama Tarihi:
12 Ocak
Güncelleme Tarihi:
5 Nisan

Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi bölümünden yüksek şeref derecesi ile mezun olmuştur. Gazi Üniversitesi'nde Çocuk Gelişimi bölümünden yüksek onur derecesi ile ön lisans mezun olmuştur. MEB'e bağlı ilkokul ve anaokullarında görev yapmıştır.

Benzer belgeler

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU 48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla

Detaylı

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU 48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla

Detaylı

AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Denge tahtasında ileri - geri ve yan yan yürür. Başlama ve durma komutlarına

Detaylı

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU 48 60 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Çizgi üzerinde yürür. Çift ayakla belli bir uzaklığa atlar. Çift ayakla

Detaylı

GELİŞİM DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ

GELİŞİM DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ GELİŞİM DÖNEMİ VE ÖZELLİKLERİ yaş arasını kapsayan ve okul öncesi dönem adını verdiğimiz süreç çocukların gelişimi açısından oldukça önemlidir. Okul öncesi dönem çocukta büyümenin ve gelişimin en hızlı

Detaylı

AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU Aylık Çocuklar için Gelişim Formu (+) Bağımsız yapabiliyor () Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor ÖĞRENCİ AD-SOYAD : DORUK ATEŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ + - PSİKOMOTOR

Detaylı

AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU Aylık Çocuklar için Gelişim Formu (+) Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor ÖĞRENCİ AD-SOYAD : KUZEY BERAT BEYAZ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Detaylı

AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU

 AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU AY GELİŞİM DEĞERLENDİRME FORMU () Bağımsız yapabiliyor (/) Yardımla Yapabiliyor (-) Henüz Yapamıyor PSİKOMOTOR GELİŞİM / - Denge tahtasında ileri - geri ve yan yan yürür. Başlama ve durma komutlarına

Detaylı

EŞLEŞEN REHBERLİK YETERLİK ALANLARI

EŞLEŞEN REHBERLİK YETERLİK ALANLARI MEB OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMI EK3 SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM ÖZELLİKLERİ, KAZANIM VE GÖSTERGELERİ İLE OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK PROGRAMININ YETERLİK ALANLARININ EŞLEŞTİRİLMESİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

Detaylı

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ Okul: Öğretmen: Grup: AYLAR Kazanım 1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. + + + + + + + + + + Dikkatini çeken nesne/durum/olaya yönelik sorular sorar.

Detaylı

HAZİRAN AYI AYLIK PLAN

HAZİRAN AYI AYLIK PLAN Okul dı : Tarih : HZİRN Yaş Grubu (y) : Öğretmen dı HZİRN YI YLIK PLN KZNIMLR VE GÖSTERGELERİ H Z İ R N BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken

Detaylı

BİREYSEL GELİŞİM RAPORU *

BİREYSEL GELİŞİM RAPORU * BİREYSEL GELİŞİM RAPORU * AÇIKLAMALAR 1. Her tür ve kademedeki okullara devam eden ve devam ettiği okulda özel eğitim tedbiri kararı alınmış olan ö ğrenciler için Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'nin

Detaylı

AYLIK PLAN KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ

AYLIK PLAN KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ E Y L Ü L MOTOR GELİŞİM Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar. Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda koşar. Belli bir yüksekliğe tırmanır. Tırmanılan

Detaylı

PENGUENLER Sınıfı MART AYI BÜLTENİ

PENGUENLER Sınıfı MART AYI BÜLTENİ PENGUENLER Sınıfı MART AYI BÜLTENİ KAVRAMLAR Zıt: Aynı Benzer-Farklı, Canlı- Cansız, Hareketli-Hareketsiz, Dağınık-Düzenli, Çalışkan Tembel, Önde-Arkada, İçinde-Dışında, Hızlı-Yavaş,Sıcak- Soğuk, Eskiyeni,

Detaylı

OCAK AYI AYLIK EĞİTİM PLANI

OCAK AYI AYLIK EĞİTİM PLANI AYI AYLIK EĞİTİM PLANI Okul Adı : Tarih : Yaş Grubu (Ay) Öğretmen Adı : KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım1: Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya

Detaylı

Psikolojik Danışma & Rehberlik

Psikolojik Danışma & Rehberlik İSTEK ÖZEL ACIBADEM ANAOKULU Psikolojik Danışma & Rehberlik VELİ BÜLTENİ Ekim YAŞ DÖNEM ÖZELLİKLERİ YAŞ ( AY) Koşabilir. Merdivenlerden yukarı ayak değiştirerek çıkabilir, inerken her basamakta

Detaylı

4 YAŞ GRUBU MART AYI BÜLTENİ

4 YAŞ GRUBU MART AYI BÜLTENİ 4 YAŞ GRUBU MART AYI BÜLTENİ KAVRAMLAR Sayı Sayma Sayılar ( rakamı) Büyük-Küçük Dağınık- Düzenli Uzun-kısa Sesli-Sessiz, Geometrik şekiller (Üçgen, kare, dikdörtgen, daire) Yavaş-Hızlı Mor, Sarı, Turuncu,

Detaylı

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI ÖĞRENCİNİN ADI-SOYADI Ayşe BAL DOĞUM TARİHİ 06/08/ YAŞI 9 KİMLİK BİLGİLERİ ANNE BABA ADI- SOYADI Sabiha Ali DOĞUM TARİHİ 09/06/ 12/05/ MESLEĞİ Ev hanımı

Detaylı

Alınan Tedbirlere Yönelik Açıklamalar

Alınan Tedbirlere Yönelik Açıklamalar BİREYSEL GELİŞİM RAPORU * AÇIKLAMALAR 1. Her tür ve kademedeki okullara devam eden ve devam ettiği okulda özel eğitim tedbiri kararı alınmış olan öğrenciler için Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmenliği nin

Detaylı

Erken (Filizlenen) Okuryazarlık

Erken (Filizlenen) Okuryazarlık Erken (Filizlenen) Okuryazarlık Hazırlayan: Berrin Baydık Hazırlayan: Berrin Baydık 1 Okul ve okul sonrası başarı için gerekli. yaş Doğumdan okul yaşına kadar geçen sürede yalnızca okuma değil, yazma

Detaylı

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI KİMLİK BİLGİLERİ Öğrencinin Adı Soyadı:. Doğum Tarihi,Yeri. Anne / Baba Adı :. Ev Adresi :. Engel Durumu: Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizlik R.A.M Kaynaştırma Dosya

Detaylı

MEB OKUL ÖNCESĠ EĞĠTĠM AMAÇ VE KAZANIMLAR

MEB OKUL ÖNCESĠ EĞĠTĠM AMAÇ VE KAZANIMLAR MEB OKUL ÖNCESĠ EĞĠTĠM AMAÇ VE KAZANIMLAR PSĠKOMOTOR ALAN HEDEF 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme 1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar 2. Değişik yönlere

Detaylı

KASIM AYI AYLIK EĞİTİM PLANI

KASIM AYI AYLIK EĞİTİM PLANI Okul Adı : Tarih : KASIM Yaş Grubu (Ay) : Öğretmen Adı KASIM AYI AYLIK EĞİTİM PLANI KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ BİLİŞSEL GELİŞİM Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Göstergeleri: Dikkat edilmesi

Detaylı

ÖZEL ALTIN NESİL ÇOCUK EVİ REHBERLİK BÜLTENİ

ÖZEL ALTIN NESİL ÇOCUK EVİ REHBERLİK BÜLTENİ EKİM ÖZEL ALTIN NESİL ÇOCUK EVİ REHBERLİK BÜLTENİ YAŞ DÖNEMİNDE GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ÖZEL ALTIN NESİL ÇOCUK EVİ Saygıdeğer anne ve babalar; ÖZEL ALTIN NESİL ÇOCUK EVİ rehberlik bülteni ile

Detaylı

BİREYSELLEŞTİRLMİŞ EĞİTİM PLANI (B.E.P)

BİREYSELLEŞTİRLMİŞ EĞİTİM PLANI (B.E.P) UZUN DÖNEMLİ HEDEFLER BİREYSELLEŞTİRLMİŞ EĞİTİM PLANI (B.E.P) KISA DÖNEMLİ HEDEFLER 1. Sesleri tanır. 1. sesleri verilişlerine göre tanıyarak çıkartır. seafoodplus.infoi birbirinden ayırt eder. seafoodplus.infoi tanımada

Detaylı

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU PSİKOMOTOR GELİŞİM: CAN BARTU, JİMNASTİK GİBİ KABA MOTOR GELİŞİMİN İYİ GÖZLEMLENEBİLDİĞİ BİR BRANŞA ZAMAN İÇİNDE DAHA KEYİFLE VE KENDİNİ GÖSTEREREK KATILMAYA BAŞLADI.

Detaylı

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU PSİKOMOTOR GELİŞİM: RİTME UYGUN DANS ETME GİBİ KABA MOTOR BECERİLERİNDE BAŞARILI. JİMNASTİK DERSLERİNDE İSTEKLİ VE DAYANIKLILIĞI ARTIŞ GÖSTERİYOR. YUVARLAK ÇİZME,

Detaylı

AYLIK EĞİTİM PLANI ÖĞRETİM YILI

AYLIK EĞİTİM PLANI ÖĞRETİM YILI ATEŞ BÖCEKLERİ EĞİTİM SETİ ÖĞRETİM YILI AYLIK EĞİTİM PLANI Haziran Eğitim Yılının Sona Ermesi Eğitim ve Öğretim Yılı TAKVİMİ EYLÜL - EKİM - KASIM - seafoodplus.info Salı

Detaylı

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU

ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU ÖĞRENCİ GÖZLEM VE DEĞERLENDİRME RAPORU PSİKOMOTOR GELİŞİM: ALİSA, YÖNERGELER DOĞRULTUSUNDA YÜRÜR, KOŞAR VE ZIPLAR. JİMNASTİĞE KARŞI İLK BAŞLARDA GÖSTERMİŞ OLDUĞU TEPKİLERİ ARTIK KALMAMAKLA BİRLİKTE, BAŞARMA

Detaylı

BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMI GÖRÜŞME FORMU

BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMI GÖRÜŞME FORMU BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMI GÖRÜŞME FORMU Formun Amacı: Bu form çocuğun sağlık durumu, psikomotor gelişimi, özbakım gelişimi, sosyal duygusal gelişimi ve davranışsal özelliklerine ilişkin bireysel gereksinimleri

Detaylı

ANABİLİM EĞİTİM KURUMLARI

ANABİLİM EĞİTİM KURUMLARI A N A KU O LU ANABİLİM EĞİTİM KURUMLARI ÖZ BA BEC KIM ERİS İ PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BİRİMİ - KASIM ÖZ BAKIM BECERİSİ KAZANMA SÜRECİ Çocukların temel ihtiyaçları, onlar dünyaya geldikleri

Detaylı

Eğitim Öğretim Yılı Ders Programı

 Eğitim Öğretim Yılı Ders Programı Eğitim Öğretim Yılı Ders Programı Dersin Adı: Türkçe Dil Bilgisi Yaş Grubu: yaş Ögretmen: İmge Şahin Email: [email protected] Değerli Veliler, Bu yıl okul öncesi ( yaş) sınıfını beraber

Detaylı

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ

ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE PLAN HAZIRLAMA EO Ankara, Bu modül, mesleki ve teknik eğitim okul/kurumlarında uygulanan Çerçeve Öğretim Programlarında

Detaylı

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM

SOSYAL DUYGUSAL GELİŞİM 4 YAŞ OCAK BİLİŞSEL GELİŞİM Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır. Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar. Nesne /durum /olayla ilgili tahminini söyler. Tahmini ile ilgili

Detaylı

nest...

batman iftar saati 2021 viranşehir kaç kilometre seferberlik ne demek namaz nasıl kılınır ve hangi dualar okunur özel jimer anlamlı bayram mesajı maxoak 50.000 mah powerbank cin tırnağı nedir