milletvekili özlük hakları / Milletvekilleri özlük haklarına kavuştu

Milletvekili Özlük Hakları

milletvekili özlük hakları

İşte milletvekillerine yapılan kıyaklar

Halkın Kurtuluş Partisi, milletvekillerine sağlanan ayrıcalıkların kaldırılması amacıyla Anayasa Mahkemesi’ne başvurdu.

YENİYE 15 BİN ESKİYE 23 BİN TL MAAŞ

Milletvekillerine sağlanan ayrıcalıklarının Anayasa’nın eşitlik ilkesine aykırı olduğuna dikkat çekilen başvuru dilekçesinde, “En yüksek devlet memuru maaşına endekslenen milletvekili maaşları bu gün için TL olarak uygulanmaktadır. Aynı anda hem emekli aylığı hem de milletvekili maaşı alan vekiller ise aylık 23 bin TL aylık almaktadırlar. Bu aylık maaşa ek olarak ayrıca Türkiye Büyük Millet Meclisi üyelerine aylık ödenek tutarının yarısı yolluk olarak da ödenmektedir” denildi.

GÖREV YAPMADAN 3 AYLIK MAAŞ

Milletvekillerinin göreve başlamamalarına rağmen 3 aylık maaş aldığına vurgu yapılan dilekçede, “Örneğin Dönem milletvekillerine görev yapmamalarına rağmen 1,5 aylık fazladan ödeme yapılmıştır. 15 Nisanda, 15 Temmuza kadar görev yapılıyormuş gibi ücret tahakkuk ettirilmiştir” ifadesi kullanıldı.

VEKİLLERİN AYRICALIKLARI SAYMAKLA BİTMİYOR

“Bu gün itibariyle Milletvekillerinin 2 yıl vekillik görevi yapmaları emeklilik hakkına sahip olmaları için yeterlidir. 25 yıllık bir çalışma hayatı ve yaş sınırını sağlayan milletvekilleri de hem milletvekili maaşı hem de emekli aylığı alabilmektedirler. Bu yöntemle yüzlerce milletvekili, çifte maaş alırken sade vatandaşın, TC Emekli Sandığı’ndan hem emekli aylığı hem de normal maaş alması hukuken mümkün değildir” şeklinde ifadelerin yer aldığı dilekçede, vekillerin diğer ayrıcalıklarına ilişkin şu bilgiler sıralandı:

“Bu maddi ayrıcalıklardan milletvekillerinin yakınları da yararlanmaktadırlar. Örneğin sayılı Kanunun 7. maddesi gereğince, milletvekillerinin ölümü hâlinde yakınlarına 12 aylık tutarında yardım yapılmaktadır.

Milletvekillerine bunların yanında başka ayrıcalıklar da sunulmaktadır. Bunların bir kısmı;

-        sayılı Pasaport Kanununun maddesi gereğince milletvekilleri ile eş ve çocuklarına “Diplomatik Pasaport” verilmektedir.

-       Giderleri devlet tarafından karşılanmak üzere sekreter, danışman ve yardımcı personel sağlanmaktadır.( Sayılı Yasa md 30/3 Kapsamında)

-       Mecliste sunulan sosyal imkanlardan (lokanta, berber, sağlık merkezi gibi) yararlandıkları gibi meclis dışında da kamu kurum ve kuruluşların tüm sosyal imkanlarından yararlanabilmektedirler.

-       İletişim ve ulaşım konusunda belli miktara kadar ücretsiz hizmet olanaklarından faydalanmaktadırlar.”

İşte o dilekçe:

-   ANAYASA MAHKEMESİ BAŞKANLIĞI’NA

-   Başvuruda  Bulunan               : HALKIN KURTULUŞ PARTİSİ

-   Vekilleri                   :  Av. Orhan ÖZER, Av. Metin BAYYAR, Av. Ayhan ERKAN,

-   Av. Ali Serdar ÇINGI, Av. Tacettin ÇOLAK, Av. Sait KIRAN

-   Av. Halil AĞIRGÖL, Av. Azime Ayça ALPEL,Av. Pınar AKBİNA  

-   Av. Doğan ERKAN

-   Kızılırmak cad. No: 7/9 Kavaklıdere /ANKARA

-   

-   Konu                     : Anayasaya açıkça aykırı olan ve milletvekilleri için bir kısım ayrıcalıklar getiren bir kısım yasa hükmünün iptali istemidir.

-   A ç ı k l a m a l a r      :

7 Haziran tarihinde Anayasanın Maddesinde belirtildiği şekliyle Dönem Milletvekili Genel Seçimleri yapılmıştır. Yapılan seçimler sonucunda yasama görevini yerine getirecek milletvekili belirlenmiştir.

Ancak aşağıda yalnızca bir kısmını belirtebildiğimiz yasalar gerekçe gösterilerek tüm vatandaşlar adına yasama yetkisini elinde tutan kişiler anayasada belirtilen “demokratik hukuk devleti” ilkesini çiğnenmektedirler. Bu ayrıcalık ve imtiyazlar sonucunda eski ve yeni milletvekilleri tüm toplum içerisinde ayrıcalıklı bir grup halini almaktadırlar. Ömür boyu sürecek hatta öldükten sonra varislerinin de kullanacağı imtiyazlarla kısa bir dönem yaptıkları görev tüm yurttaşlar için bir yüke dönüşmektedir.

Bu ayrıcalıklarının başında milletvekillerinin aldıkları maaş ve diğer aylık ödenekler gelmektedir. Anayasanın Maddesi ve Sayılı Yasanın 1. Maddesiyle en yüksek devlet memuru maaşına endekslenen milletvekili maaşları bu gün için TL olarak uygulanmaktadır. Aynı anda hem emekli aylığı hem de milletvekili maaşı alan vekiller ise aylık TL aylık almaktadırlar.

Bu aylık maaşa ek olarak ayrıca Türkiye Büyük Millet Meclisi üyelerine aylık ödenek tutarının yarısı yolluk olarak da ödenmektedir.

Sayılı Yasaya göre parlamenterlerin maaşları görevlerini yerine getirmeseler bile üç aylık olarak peşin ödenmektedir. Örneğin Dönem milletvekillerine görev yapmamalarına rağmen 1,5 aylık fazladan ödeme yapılmıştır. 15 Nisanda, 15 Temmuza kadar görev yapılıyormuş gibi ücret tahakkuk ettirilmiştir.  

Bunun yanında yine özellikle Sayılı Yasada yapılan değişikliklerle yasama gücünü elinde tutan milletvekilleri kendi lehlerine ancak anayasal ve demokratik ilkelere aykırı şekilde düzenlemelerle emeklilik haklarını düzenlemişlerdir. Sayılı yasanın , Geçici 38 ve Ek 7. Maddesiyle diğer vatandaşların sahip olmadığı haklar parlamenterler için sağlanmıştır.

Bu gün itibariyle Milletvekillerinin 2 yıl vekillik görevi yapmaları emeklilik hakkına sahip olmaları için yeterlidir. 25 yıllık bir çalışma hayatı ve yaş sınırını sağlayan milletvekilleri de hem milletvekili maaşı hem de emekli aylığı alabilmektedirler. Bu yöntemle yüzlerce milletvekili, çifte maaş alırken sade vatandaşın, TC Emekli Sandığı’ndan hem emekli aylığı hem de normal maaş alması hukuken mümkün değildir.

Bu maddi ayrıcalıklardan milletvekillerinin yakınları da yararlanmaktadırlar. Örneğin sayılı Kanunun 7. maddesi gereğince, milletvekillerinin ölümü hâlinde yakınlarına 12 aylık tutarında yardım yapılmaktadır.

Milletvekillerine bunların yanında başka ayrıcalıklar da sunulmaktadır. Bunların bir kısmı;

-        sayılı Pasaport Kanununun maddesi gereğince milletvekilleri ile eş ve çocuklarına “Diplomatik Pasaport” verilmektedir.

-       Giderleri devlet tarafından karşılanmak üzere sekreter, danışman ve yardımcı personel sağlanmaktadır.( Sayılı Yasa md 30/3 Kapsamında)

-       Mecliste sunulan sosyal imkanlardan (lokanta, berber, sağlık merkezi gibi) yararlandıkları gibi meclis dışında da kamu kurum ve kuruluşların tüm sosyal imkanlarından yararlanabilmektedirler.

-       İletişim ve ulaşım konusunda belli miktara kadar ücretsiz hizmet olanaklarından faydalanmaktadırlar.

Dolayısıyla milletvekilleri için belirlenmiş hak ve ayrıcalıklar demokratik bir görevi yerine getiren kişiler için sağlanacak ayrıcalıkları geçmiştir. Anti demokratik yasalar ve uygulamalarla birlikte milletvekilliği, kolay yoldan geçimini sağlama, eşe dosta maddi olanaklar yaratma, çalışmadan emekli olma yoluna dönüşmüştür.

Oysa bu durum anayasamıza ve evrensel anlamda tüm dünyanın kabul ettiği demokrasi anlayışına aykırıdır;

-       Anayasanın Başlangıç bölümünde; “Her Türk vatandaşının bu Anayasadaki temel hak ve hürriyetlerden eşitlik ve sosyal adalet gereklerince yararlanarak milli kültür, medeniyet ve hukuk düzeni içinde onurlu bir hayat sürdürme ve maddi ve manevi varlığını bu yönde geliştirme hak ve yetkisine doğuştan sahip olduğu belirtilmiştir.

-       Anayasanın 2. Maddesinde; “Türkiye Cumhuriyeti, toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, başlangıçta belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devletidir.” Hükmü yer almaktadır.

-       Anayasanın “Devletin temel amaç ve görevleri” başlıklı 5. Maddesi; “Devletin temel amaç ve görevleri, Türk milletinin bağımsızlığını ve bütünlüğünü, ülkenin bölünmezliğini, Cumhuriyeti ve demokrasiyi korumak, kişilerin ve toplumun refah, huzur ve mutluluğunu sağlamak; kişinin temel hak ve hürriyetlerini, sosyal hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddi ve manevi varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır.” Şeklindedir.

-       Anayasanın “Kanun önünde eşitlik” başlıklı Maddesi ise; “Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir.

-       Hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar.” Denilmektedir.

-       Egemenlik başlıklı  Madde 6’da Egemenliğin kullanılması, hiçbir surette hiçbir kişiye, zümreye veya sınıfa bırakılamayacağı belirtilmiş ve hiçbir kimse veya organ kaynağını Anayasadan almayan bir Devlet yetkisi kullanamayacağı düzenlenmiştir.

-       Bunların yanında Anayasanın “Devletin iktisadi ve sosyal ödevlerinin sınırları başlıklı” Maddesinde; “Devlet, sosyal ve ekonomik alanlarda Anayasa ile belirlenen görevlerini, bu görevlerin amaçlarına uygun öncelikleri gözeterek malî kaynaklarının yeterliliği ölçüsünde yerine getirir.” Hükmü mevcuttur.

Buna göre; parlamenterler için üstün ve kazanılmamış haklar sağlamak çabası içine girildiği pek açıktır. Demokratik Hukuk Devleti ilkesini Cumhuriyetin nitelikleri arasında sayan bir Devlet yapısı içinde Yasama Meclisi üyelerinin "üstünlük ve imtiyaz" istemeleri düşünülemez. Böyle bir isteğe dayanan kanun maddelerinin özellikle Anayasa'nın 2. maddesindeki Hukuk Devleti ve maddesindeki eşitlik ilkelerine aykırılığı açıktır.

Bir kısmını yukarıda belirttiğimiz Milletvekilleri için belirtilen ayrıcalıklar ve maddi olanaklar eşitlik, adalet ve sosyal hukuk devleti prensiplerine uygun düşmemektedir. Asgari ücretin ülkemizde TL olduğu ve işçilerin %70’ine yakınının bu ücret veya buna yakın bir ücretle çalıştığı düşünüldüğünde sosyal adaletten ne kadar uzaklaştığımız görülecektir.

Milletvekilleri, yasama yetkilerini kullanılarak eşitlik ve hukuk devleti ilkelerini çiğneme pahasına kendileri için imtiyazlı bir konum yaratmışlardır. Bu gün bu uygulamalarla adeta millet egemenliği imtiyazlı bir kesimin eline geçmiştir.

Devletin maddi olanakları bu imtiyazlı şahıslar için seferber edilmiş durumdadır. Sınırlı mali kaynaklar milletvekilleri için değerlendirilmektedir. Oysa bu maddi imkanlar ve ayrıcalıklarla daha fazla kamusal hizmet yerine getirmek mümkündür.

Modern bir toplumda milletvekilliği bir “meslek” değildir ve olmamalıdır. Ülkemizde de milletvekilleri, halkın geçici temsilcileri haline gelmeli ve ortalama gelire sahip bir yurttaştan daha fazla maddi olanaklara sahip olmamalıdır.  

Belirttiğimiz ayrıcalıklar daha öncede Anayasa Mahkemesinin önüne gelmiştir. Her seferinde Anayasa mahkemesi Milletvekillerinin imtiyazlarla donatılmasını Anayasaya ve demokratik işleyişe aykırı bulmuştur. Anayasa Mahkemesinin /44 E., /22 E., /11 E. Sayılı dosyalarda verdiği kararlar hep bu yönde olmuştur.

Ancak ne yazık ki Anayasaya aykırı davranmayı “aklına koymuş” yasama organı üyeleri Anayasanın Maddesini değiştirerek bunu gerçekleştire bileceklerini düşünmüşlerdir. Ancak böyle bir yöntemle, Anayasaya madde ekleme suretiyle  Anayasada yer alan eşitlik ilkesini göz ardı etmek mümkün olamayacaktır. Bu düzenlemeye rağmen , milletvekillerinin emekliliği ile ilgili kanuni düzenlemeler kanaatimizce eşitlik ilkesine ve Anayasa m.2 ve hükümlerine aykırıdır. Çünkü milletin temsilcilerinin AY m a rağmen milletten daha iyi emeklilik haklarına kavuşturulmasının Anayasaya ve demokratik hukuk devletine ve eşitlik ilkesine aykırılığının iddia edilebileceği görüşündeyiz. Anayasada milletvekillerinin emekliliklerinin ve özlük haklarının özel bir yasa ile düzenleneceğine ilişkin düzenlemenin varlığı Yasama organına Anayasanın Maddesine aykırı bir düzenleme yapma hakkı veremeyecektir.

Müvekkil parti, ülkeyi demokratik prensiplerle ve eşitlik ilkesiyle yönetmeye adaydır.

Eşitlik ilkesine aykırılık ve imtiyaz, müvekkil partinin güncel hakkının ihlalidir.

Başvuru yollarının tüketilmesine ilişkin aşamalar:

Başvurumuzun konusu yasa ve uygulamalar, yukarda açıkladığımız nedenlerle, güncel ve kişisel haklarımızı (tüm vatandaşların haklarını ) doğrudan zedelemektedir. Ancak , herhangi bir resmi kuruma veya yargı merciine yapacağımız başvurumuzun, taraf veya ilgili kişi olmadığımız gerekçesiyle reddedileceği açıktır. Bu nedenlerle bu güne kadar ihlal edilen ve bu günden sonra da ihlal edilmesi olası haklarımızın korunması için doğrudan bireysel müracaat hakkımızın kullanılması bir zorunluluk olmuştur. Dolayısıyla başka bir başvuru yolu tüketilmemiştir.

Sonuç ve İstem   : Belirtilen nedenlerle EŞİTLİK İLKESİNİN İHLALİNİN TESPİTİYLE, Anayasaya aykırı olan;

-    Sayılı TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ ÜYELERİNİN ÖDENEK, YOLLUK VE EMEKLİLİKLERİNE DAİR KANUN’un tüm maddelerinin,

-    Sayılı Yasanın , Geçici 38 ve Ek 7. Maddelerinin,

-    sayılı Pasaport Kanununun Maddesinin,

-    Sayılı TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI İDARİ TEŞKİLATI KANUNUnun 30/3. Maddesinin

Hükümlerinin öncelikle yürürlüğünün durdurulmasını ve iptaline karar verilmesini vekaleten talep ederiz/06/

    Başvuruda  Bulunan

HALKIN KURTULUŞ PARTİSİ

Vekilleri

Av. Metin BAYYAR     Av. Sait KIRAN        Av. Doğan ERKAN"

funduszeue.info

'Milletvekillerinin süper emeklilik hakları yok'

Türk Parlamenterler Birliğinden yapılan yazılı açıklamada, “Son günlerde emekli milletvekillerinin özlük hakları ve statüleri üzerinden başlayan değerlendirme ile Türk siyasi hayatı boyunca daha önce defalarca kamu oyu önünde tartışmaya açılan milletvekillerinin özlük hakları ve statüleri konusunda kamuoyuna bir açıklama yapma zarureti hasıl olmuştur.

Bu tartışmalar vesilesiyle yanlış bilinen birtakım hususlara da burada açıklık getirmeye gayret edilmiştir” denildi.

Açıklamanın tamamı şu şekilde:

“Öncelikle şu husus ifade edilmelidir ki, milletvekillerinin 'süper emeklilik' diye tabir edilebilecek bir hakları yoktur. Milletvekilleri de tıpkı diğer tüm vatandaşlarımız gibi prim ödemelerini tamamladıktan sonra ve yaşları geldiğinde emekli olurlar.

Bir milletvekili görevi bittiğinde eğer prim ödemeleri tamamlanmamışsa kendisi kalan primlerini bizzat ödemek zorundadır. Milletvekilinin emekli olması için bu da yeterli değildir; söz konusu milletvekili tıpkı diğer tüm vatandaşlarımız gibi emekli olacak yaşta değilse, yaşının da dolmasını beklemek zorundadır.

Hali hazırda prim ödeme günü dolmasına rağmen yaşı gelmediği için emekli olamamış birçok milletvekili olduğu gibi, henüz ödemesi tamamlanmadığı için primini kendisi ödeyen ve ödemesini tamamladıktan sonra emekli olmak için yaşını beklemek durumunda olan birçok milletvekili de bulunmaktadır. Kaldı ki bunların içerisinde birden fazla dönem görev yapmış milletvekilleri de hayli fazladır.

İster mevcut görevde olan milletvekilleri olsun, ister emekli milletvekilleri olsun milletvekillerinin olağan hayatı dışında statüleri gereği sadece meclis içerisinde değil, meclis dışında da birçok temsil giderleri bulunmaktadır.

Milletvekillerinin devlet tarafından kendilerine verilen bir makam aracı yoktur, bugüne kadar da hiç olmamıştır. Milletvekilleri görevleri boyunca kendi şahsi araçlarını kullanırlar. Ayrıca milletvekilleri görevleri esnasında kırtasiye giderlerini, ağırlama giderlerini, kullandıkları araçlarının yakıtları da dahil olmak üzere tüm ulaşım giderlerini kendileri bizzat karşılarlar.

Kamuoyunu aydınlatmak üzere yaptığımız bu açıklamalarımız ile birlikte son günlerde gerçekleşen milletvekilleri emeklilerinin özlük hakları konusunda emekli milletvekilleri aylıklarının esası bakımından bir artış talebi asla söz konusu değildir. Mesele tüm emekliler gibi milletvekili emeklilerine de aynı hakların verilmesi talebinden ibarettir.”

Kaynak : TT

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası