meb özel eğitim kitapları / Ders kitapları yönetmeliği yenilendi - Eğitim Haberleri

Meb Özel Eğitim Kitapları

meb özel eğitim kitapları

OKUL ÖNCESİ

4. Sınıf Koza Yayınları Türkçe Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf Ata Yayıncılık Matematik Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf MEB Yayınları Matematik Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf SDR İpekyolu Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf MEB Yayınları Fen Bilimleri Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf Tuna Yayınları Sosyal Bilgiler Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf FCM Yayıncılık İngilizce Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf MEB Yayınları İngilizce Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf Tutku Yayıncılık Din Kültürü Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf MEB Yayınları Din Kültürü Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf MEB Yayınları İnsan Hakları Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf Cem Yayınları Trafik Güvenliği Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf MEB Yayınları Trafik Güvenliği Ders Kitabı
İNDİR

4. Sınıf MEB Yayınları Müzik Ders Kitabı
İNDİR

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ders kitaplarının ücretsiz dağıtımı sonrası yeni bir adım daha atarak, “mevcut eğitimi desteklemek ve uzaktan eğitimde oluşan öğrenme kayıplarını telafi etmek” iddiasıyla yardımcı kaynak destek paketi hazırlamıştır. MEB’den yapılan açıklamaya göre, eğitim öğretim yılında bir yenilik daha yapılacak ve yardımcı kaynaklar, ders kitaplarıyla birlikte dağıtılacaktır.

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer konuyla ilgili olarak, “Yardımcı kaynak meselesi, uzun yıllardır çözülememişti. Şimdi 2. sınıftan sınıfa kadar olan sınıf düzeyleri için hazırlıyoruz. Hem dijital platformlarda hem de basılı olarak öğrencilerimize ve öğretmenlerimize sunuyoruz. Şu ana kadar 36 milyonun üzerinde kaynağı basılı olarak öğrencilerimize ulaştırdık. Önümüzdeki eğitim öğretim yılında da milyonun üzerinde yardımcı kaynağı ders kitaplarıyla birlikte öğrencilerimize göndereceğiz. yılında bir yenilik daha yapıyoruz. Ücretsiz dağıttığımız ders kitaplarıyla birlikte sene başında yardımcı kaynaklarımızı da öğrencilerimize ulaştıracağız.” şeklinde bir açıklama yapmıştır.

Ders kitaplarının ve yardımcı kaynak kitaplarının hazırlanması, içeriği, tasarımı, dağıtımı, devletin ve özel sektörün konuya yaklaşımı bakımından tartışmaya açık bir durumdur. Bunun en önemli nedeni iktidarın, öğrencileri kendi ideolojisine uygun bir şekilde biçimlendirme aracı olarak okulları, ders programlarını ve eğitim materyallerini etkin bir şekilde kullanmak istemesidir. Bu konuda ne kadar yol aldıklarını görmek için ders kitaplarındaki ırkçı, gerici ve cins ayrımcı öğelere bakmak yeterlidir.

Ders kitapları ve yardımcı eğitim materyallerinin ticari bir ürün gibi ele alınması doğru değildir. MEB’in görevi eğitim sistemini sınav merkezli olmaktan uzaklaştırmak iken, sınavlara hazırlık amacıyla yardımcı kaynak kitap bastırması önemli bir çelişkidir.

Türkiye’de yıllardır ders kitapları piyasacı-muhafazakâr ideolojinin beklentileri doğrultusunda hazırlanmıştır. Ders kitaplarının basım ve dağıtımı sürecinde oluşan maliyeti ve kamu kaynaklarının özel sektöre aktarılması karşısında, bu kitapların ücretsiz dağıtılmasının sağladığı kamusal fayda önemsiz hale gelmiştir. Ders kitaplarının ücretsiz dağıtımı sürecinde izlenen yöntem, siyasi iktidarın siyasi ve ekonomik rant dağıtma mekanizmasını da gözler önüne sermiştir. Benzer bir tehlike önümüzdeki eğitim öğretim yılında yüz milyonun üzerinde olacağı açıklanan yardımcı kaynak kitaplar açısından da söz konusudur.

Her fırsatta israftan kaçınılması gerektiğini söyleyen siyasi kadroların, ders kitapları ve yardımcı kaynak kitaplarının basımı üzerinden kamu kaynaklarını özel çıkar sahiplerine rant olarak dağıtmak istediği anlaşılmaktadır. Bakanlığın tüm ders kitabı ihtiyacını karşılayacak düzeyde matbaası ve her ilde dağıtım ağı bulunmaktadır. Buna rağmen milyonlarca kitabın ihale sürecinin açık ve şeffaf yürütülmemesi, basım ve dağıtım süreçlerinde oluşan maliyetin kamuoyu ile şeffaf bir şekilde paylaşılmaması dikkat çekicidir.

Ders kitaplarının ve yardımcı kaynakların ücretsiz olarak dağıtılması, eğitimin kamusal ve parasız nitelikte olması sürecinin tamamlayıcı bir öğesi olarak değerlendirilmelidir. Ancak özellikle son yirmi yıl içinde eğitim alanı hızla ticarileştirilmiş, kamusal eğitim hakkı yok sayılmış, yoksul ailelerin çocukları eğitime erişim ve devamlılık noktasında ciddi sorunlar yaşamaya başlamıştır.

Eğitimin kamusal niteliğini ortadan kaldıran uygulamaları hayata geçirenlerin, ders kitaplarının ve yardımcı kaynak kitapların ücretsiz dağıtılması söz konusu olunca bir anda kamusal politikaları terk etmesinin altında, bu kitapların seçimi, basımı ve dağıtımı üzerinden özel sektöre ve yandaş firmalara rant ya da fayda sağlamanın yattığı görülmektedir. Bu nedenle kamusal kaynaklar kamu yararı için kullanılmalı, ders kitaplarının ve yardımcı kaynakların ücretsiz olarak dağıtılması uygulaması sürdürülürken, kamu kaynaklarının özel çıkar sahiplerine aktarılmasının önüne geçilmelidir. Kamusal eğitimin ücretsiz kitap dağıtmanın ötesinde başka gereklilikleri de beraberinde getirdiği gerçeği gözlerden kaçırılmamalıdır.

Eğitim Sen olarak MEB’e önerimiz, ücretsiz kitap ihaleleri, basımı ve dağıtımı sürecini başından sonuna şeffaf bir şekilde yürütmesidir. MEB, tüm kitapların hazırlanmasını objektif kriterlerle çalışan bilimsel kurulların denetiminde ve kontrolünde yürütmelidir. Ayrıca yıllardır öğretmenlere derslerde kullanacakları yardımcı materyaller konusunda hiçbir özerklik tanımayan mevcut uygulamaya derhal son verilmelidir. Öğretmenlerin yılı öncesinde olduğu gibi kitapların ve ders materyallerinin seçiminde daha fazla inisiyatif almalarının önü açılmalı, MEB bütün süreci merkezi olarak belirleme yaklaşımında vazgeçmelidir.

Eğitim-Sen\'e Üye Ol! - Ön Üyelik Formu

egitimsen

MEB'den ders kitabı ihtiyacının belirlenmesi yazısı

tarihinde açılacak olan Kitap Seçim Modülü, 28/02/ tarihinde okulların kullanımına kapatılacaktır. Kontrol ve onaylama işlemleri için Mart tarihleri arasında il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin kullanımına açık tutulacaktır. Bu nedenle, resmi ve özel bütün okul/kurumların kitap ihtiyaçlarını zamanında ve eksiksiz olarak Kitap Seçim Modülüne girmeleri gerekmektedir.

Ücretsiz dağıtıma esas ders kitabı miktarı, okul/kurum müdürlükleri tarafından Kitap Seçim Modülüne girilen, il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerince onaylanan verilere göre belirlenecektir.

eğitim-öğretim yılı kitap ihtiyacının karşılanmasında aksaklık ve sıkıntı yaşanmaması için ihtiyaç miktarı Kitap Seçim Modülüne girilirken, ilgi yazımıza ve her ders kitabı için konulan açıklamalar ile aşağıdaki hususlara da dikkat edilmesi gerekmektedir.

1- Aynı sınıfta okutulan ortak kitaplarının öğretmen sayısı dışında eşit sayıda girilmesi gerekmektedir. (Örneğin; Türkçe 2, Hayat Bilgisi 2, İngilizce 2, Matematik ve Müzik 2 kitaplarının eşit sayıda girilmesi) takım kitaplarda ders kitabı sayısı ile öğrenci çalışma kitabı sayısı eşit olacak, veri girişinde konuya gerekli hassasiyet gösterilecek, bu eşitlik mutlaka sağlanacaktır.

2- Öğretmen Kılavuz kitaplarına ilişkin ihtiyaç girilirken ilgili dersin öğretmen sayısı kadar girilecektir.

3- Kitap Seçim Modülünde kitapların hangi okul türüne ait olduğu belirtilmektedir. Ayrıca, her kitapla ilgili funduszeue.info\v/haftalik-ders-cizelgeleri/kategori/7 adresinde yer alan "Haftalık Ders Çizelgeleri" dikkate alınacak ve ekli listedeki açıklamalar mutlaka okunacak ve kitabın hangi okul türüne ait olduğu görülerek ihtiyaç girilecektir.

4- İlkokul 2, 3 ve 4. sınıf Almanca, Arapça ve Fransızca kitaplarına yabancı dili Almanca, Arapça veya Fransızca olan öğrenciler için ihtiyaç girilecektir.

5- Okutulacak seçmeli derslerin belirlenerek ihtiyaçların öngörülen süre içerisinde Kitap Seçim Modülüne girilmesi gerekmektedir. Kitap ihtiyacı girildikten ve Kitap Seçim Modülü kapandıktan sonra seçmeli derslerde değişiklik yapmak kitap fazlalığına dolayısıyla kamu zararına, ilave kitap ihtiyaçları ise okullar açıldıktan sonra gönderilebildiğinden eğitim öğretimin aksamasına neden olacaktır. Böyle bir durumla karşılaşmamak için gerekli tedbirler okul/kurum yöneticilerince alınacaktır.

6- Okul müdürlüklerince, Kitap Seçim Modülüne veri girişi aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda yapılacaktır.

Kitap Seçim Modülü açılınca "Sol menü" de yer alan "Kitap İhtiyaç Belirleme" seçeneğine basılarak "Kitap İhtiyaç Belirleme Ekranı" gelecektir.

Kitap İhtiyaç Belirleme Ekranında eğitim-öğretim yılında okutulacak ders kitaplarının isimleri, "SINIFLAR", "DİĞER", "ÖĞRETMEN" ve farklı "OKUL TÜRLERİ" olarak listelenmiştir.

Kitap İhtiyaç Belirleme Ekranında kayıt eklemek için "Yeni" düğmesi seçilecektir. Gelen ekranda kitabın ilkokullar için 1, 2, 3 ve 4. sınıflar "ÖĞRETMEN" ve "DİĞER", ortaokullar için 5, 6, 7 ve 8. sınıflar "ÖĞRETMEN" vc "DİĞER" seçeneği; ortaöğretim okul/kurumlan 9, 10, 11 ve Sınıflar, "DİĞER", "ÖĞRETMEN" ve farklı "OKUL TÜRLERİ" ne göre kitabın adına uygun seçilecektir.

Kitaba ilişkin ihtiyaç duyulan kitap sayısı zorunlu derslerde ekranda görülecek olup, bu sayıya o dersi okutan öğretmen sayısı ilave edilerek belirlenen sayı ilgili kutucuğa girilecek ve "Üst menü"de yer alan "Kaydet" düğmesine basılacaktır. Bu işlem her kitap için tekrar edilecektir.

Birden fazla sınıfta okutulabilecek ders kitapları "DİĞER" bölümünden seçilecektir.

Kitap sayıları girildikçe okul için belirlenen kitaplar ve miktarları aynı sayfanın altında liste halinde yer alacaktır.

Girilmiş olan herhangi bir kayıt ile ilgili düzeltme yapmak veya kayıt silmek için sayfanın altında oluşan listedeki kitap kodunun başında yer alan "Açık klasör" şeklindeki resim seçilecek, tekrar bu kitaba ait ekrana dönülerek istenilen işlem yapılabilecektir.

Girilen her kitap için her defasında "Kaydet" düğmesine basılacaktır. Böylece kitapların tamamının kaydedildiğinden emin olunacaktır.

Okul/kurumun ihtiyaç duyduğu kitap çeşidi ve sayısı girildikten sonra sayfanın altında oluşan liste incelenecek, ihtiyaç duyulan kitapların tamamının girilip girilmediği kontrol edilecektir.

İhtiyaç duyulan bütün kitapların giriş işlemi tamamlanıp kaydedildikten sonra "Üst menü" de yer alan "Rapor Al" düğmesine basılarak girilmiş olan verilerin dökümü alınacak ve alınan liste okul/kurum müdürlüklerince kontrol edilerek onaylanacaktır. Onaylı listenin bir sureti dosyalanacak, bir sureti de il/ilçe milli eğitim müdürlüğüne gönderilecektir. Listelerde yer alan kitap sayıları denetim ve rehberlik sırasında öğrenci ve öğretmen sayıları ile karşılaştırılarak tutarlığı kontrol edilecektir.

Kitap ihtiyacının giriş işlemi tamamlanıp verilerin dökümü alındıktan sonra ekranın sağ üst köşesinde yer alan Çıkış düğmesine basılarak Modülden çıkılacaktır.

7- Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere yönelik olarak hazırlanan eğitim araçları ile görme engelli öğrenciler için hazırlanan Braille baskılı kitap ihtiyaçları da okul/kurumlar tarafından Kitap Seçim Modülüne girilecektir. Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin eğitim gördüğü özel eğitim okulları ile özel eğitim sınıflarına ait kitap ihtiyaçları kitap belirlenirken, takip ettikleri eğitim programına uygun ders kitapları seçilmelidir.

Resmi ve özel bütün okul/kurumlar "Kitap İhtiyaç Belirleme" ekranına kitap ihtiyacını girdikten sonra özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere yönelik olarak hazırlanan eğitim araçları için, "Özel Eğitim Kitapları İhtiyaç Belirleme" ekranına girecek ve sayfada yer alan özel eğitim kitapları girişi için 6'ncı maddede belirtilen işlem basamakları izlenecektir.

"Özel Eğitim Kitapları İhtiyaç Belirleme" ekranına girilecek kitap sayısında sadece okul/kurumunda özel eğitim ihtiyacı olan öğrenci sayısı ve dersi okutan öğretmen sayısı esas alınacaktır.

Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin kitap ihtiyacının "Özel Eğitim Kitapları İhtiyaç Belirleme" ekranına girişini müteakip, görme engelli öğrenci ve öğretmenlerinden Braille baskılı kitap ihtiyacı olan resmi ve özel okul/kurumlar, bu ihtiyaçlarını "Braille (Kabartma) Baskılı Kitap İhtiyaç Belirleme" ekranına gireceklerdir.

"Braille (Kabartma) Baskılı Kitap İhtiyaç Belirleme" ekranına girilecek kitap sayısında sadece okul/kurumunda Braille (kabartma) baskılı kitap ihtiyacı bulunan görme engelli öğrenci ve öğretmen sayısı esas alınacaktır.

8- Kitap ihtiyaçlarının Kitap Seçim Modülüne girişinin kontrol edilmesi için Modül Mart tarihleri arasında ilçe milli eğitim müdürlüklerinin kullanımına açık tutulacaktır. Bu süreçte ilçe milli eğitim müdürlüklerince aşağıdaki iş ve işlemler yapılacaktır.

İnternet bağlantısı olmadığı için veri girişi yapamayan okulların kitap ihtiyaçları, internet bağlantısı olan okullardan ve/veya il/ilçe milli eğitim müdürlüğünden ilgili okulun kurum kodu ile girilecektir.

eğitim-öğretim yılında ilk defa açılması planlanan okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim okul/kurumlarının kitap ihtiyaçları, okulun bağlı olduğu il/ilçe milli eğitim müdürlüğü tarafından en yakın okuldan girilecek ve kitaplar teslim alındığında yeni açılan okul/kuruma verilmesi sağlanacaktır.

Kitap seçimi yapan veya yapmayan okul/kurumlar ile ihtiyaç girilen kitap sayıları, il milli eğitim müdürlükleri tarafından Mart tarihleri arasında kontrol edilecek ve onaylanacaktır.

Kontrol işlemi için Kitap Seçim Modülünün açılış ekranı ile "Kurum Bilgileri" sayfasındaki "Raporlar" seçeneğine basılarak kitap seçimi yapmayan veya eksik yapan okul/kurumların listeleri alınacaktır. Kitap ihtiyacını Modüle girmeyen okul/kurumlar uyarılacak, okul/kurumun girdiği bilgilerde görülen eksiklik, fazlalık veya yanlışlıklar ilgili okulla görüşülerek il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri tarafından okulun ekranında düzeltilecektir.

İl ve ilçe milli eğitim müdürlüklerince, okul/kurumların seçtiği kitapların görülmesi için Kitap Seçim Modülünün açılış ekranı ile "Kurum Bilgileri" sayfasındaki "Ara" butonuna basılarak listeden kurum seçimi yapılacak ve bu kurumun girmiş olduğu kitap bilgileri ekranda kontrol edilecektir. Bu işlemler her kurum için ayrı ayrı tekrarlanacaktır.

Kontrol işlemi sonucunda kitap girişleri problemsiz olan kurumlar için "Kitap Muayene İşlemleri" menüsü altında açılacak olan "İlçe Kitap Kontrol Onaylama" ekranında kitap seçimi yapan kurumların listesi görülecektir. Bu listede yer alan "Kitap Seçimi Tamam" ibaresi kitap girişini tam yapan her kurum için seçilecek ve "Kaydet" butonuna basılarak son kontrol sisteme kaydedilecektir.

İl/ilçe milli eğitim müdürlüklerince onaylanmayan veriler dikkate alınmayacaktır. Okulların girdiği verilerin öngörülen sürede incelenip onaylanmaması durumunda kitap eksiğine neden olunacağından konuya gerekli hassasiyet gösterilecektir.

Kitap Seçim Modülü, il/ilçenin kullanımına kapatıldıktan sonra Modüle kitap eklenmesi ve il/ilçe onayı mümkün olmayacağından ihtiyaç girmeyen okul kalmaması sağlanacaktır.

9- Kitap Seçim Modülüne girilen kitap sayısının eksikliği ve fazlalığı ile veri girişi yapmayan veya eksik yapan okul/kurumlardan okul/kurum müdürleri ve il/ilçe milli eğitim müdürleri sorumlu olacak, konuya ilişkin iş ve işlemler, Maarif Müfettişleri tarafından da izlenecektir.

eğitim-öğretim yılı kitap ihtiyacı, yukarıda belirtilen açıklamalar çerçevesinde Kitap Seçim Modülüne girilecek, okul/kurum veya il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince Bakanlığa yazılı veya şifahi olarak kitap ihtiyacı bildirilmeyecektir.

Kitap Seçim Modülüne bilgi girişi sürecinde karşılaşılan genel sorunlar için Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün numaralı telefonlarından bilgi alınabilecektir. Kitapların içerikleri veya okutulacağı sınıflarla ilgili tereddüte düşülmesi halinde gerekli bilgi, okulun bağlı bulunduğu Genel Müdürlükten alınacaktır.

"Kitap İhtiyacı Belirleme Ekranı"na da konulan yukarıdaki açıklamalar ile ekli listenin resmi ve özel bütün okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim okul/kurumlarma ivedilikle duyurularak eğitim-öğretim yılında öğrenim görecek öğrencilerin ihtiyaç duyduğu kitap sayısının doğru ve sağlıklı bir şekilde tespit edilmesi ve Kitap Seçim Modülüne girilmesi için gerekli her türlü tedbir okul/kuruııı müdürleri ile il/ilçe milli eğitim müdürleri tarafından alınacaktır.

İşte resmi yazı;

Ders kitabı listesini bilgisayarınıza indirmek için tıklayınız.

MEB'den ders seçimi yazısıİşte gelecek yıl okutulacak seçmeli dersler Eğitim-Öğretim yılında okutulacak kitaplar

Bu Habere Tepkiniz

nest...

çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası