Kendini Tanı - Mesleğini Seç projesi uygulandı
Haber Merkezi
Özel Akhisar Merkez Lisesi, Okan Üniversitesi ve Characterix firması işbirliğiyle karakter tanımlama ve mesleki yönelim envanteri uyguladı. Çalışma hayatında ve özel hayatta mutlu olmanın, iyi biri kariyer elde etmenin ilk adımının kişiliğe uygun meslek seçimi olduğunun bilincinde olan Özel Akhisar Merkez Lisesi, Okan Üniversitesi işbirliğiyle tüm öğrencilerine Mesleki Yönelim Envanteri uyguladı.
Her yıl iki milyonun üzerinde genç insanın üniversite sınavlarına girdiği ülkemizde, bu sayının yüzde otuzu hali hazırda bir üniversitede okuyan ya da mezun adaylardan oluşuyor. Kazandığı halde kendini başarılı bulmayan yüz binlerce genç insan, ilgi ve yeteneklerinin farkında olmadan, yönelimlerini tartışmadan üniversite tercihinde bulunuyor. Tüm bunlardan önemlisi, sevmediği, ilgilenmediği alanlarda eğitim alan, yaptığı işi sevmeyen ve kendini o işe ait hissetmeyen mutsuz insanlardan oluşan bir toplum meydana geliyor. Öğrencilerinin ilgi, yetenek ve isteklerini belirleyerek bilinçli tercihler yapabilmelerini önemseyen Özel Akhisar Merkez Lisesi ise buradan hareketle tüm öğrencilerine 73 sorudan oluşan Mesleki Yönelim Envanteri uyguladı. Swot Analizi, en güçlü yönler, güçlendirilmesi gereken yönler, potansiyel riskler, mesleki yönelim grupları, meslek kişilik tiplerine göre analiz gibi birçok alanda ayrıntılı bilgi veren envanterin sonuçları uygulamanın ardından öğrencilere dağıtıldı ve sonuçlar neticesinde öğrencilerle paylaşımlar gerçekleştirildi.
Özel Akhisar Merkez Lisesi öğrencileri, mesleki yönelimleri hakkında farkındalığa ulaşmalarını sağlayan bu uygulamadan çok memnun kaldıklarını ifade etti.
CharacterIX ® Kişilik Envanteri
ÜrünlerimizCharacterIX ® Kişilik Envanteri
ÜrünlerimizCharacterIX ® Kişilik Envanteri
ÜrünlerimizCharacterIX kişilik envanter grubuna ait terimlerin yer aldığı, kişilerin 72+1 soruya verdiği cevapların veri analizi sonucunu gösteren sayfadır. Ayrıca iç tutarlılık verisinin yetersizliği halinde,nedenlerini gösteren ve kişilerin envanteri tekrar cevaplamaları konusunda bilgi veren bölümdür.
Ürünlerimiz
Envanter uygulama sonrası oluşan raporun, veri analizi sonucunu gösteren kısımdır. Kişinin parmak izi diye adlandırdığımız, tek ve biricik olduğunun gösterildiği giriş kısmı olan bu bölüm; kişilik dağılımının ana mizaca yakınlığı ölçüsünde sayısal ve sözel ifadelerin yer aldığı modüldür.
Ürünlerimiz
Akıllı algoritma, bireysel farklılıkları adet faktör üzerinden 3 alt kırılımla kişinin güçlü-sınırlı kullandığı potansiyellerini ve potansiyel risklerini sosyal uyum değerleri ile beraber sayısal ve sözel ifadeler hâlinde raporlar. Ayrıca, her potansiyel için koçluk soruları da bulunmaktadır.
Ürünlerimiz
"Özet Analiz" modülünde yer alan mizaç özellikleri dağılımını, CharacterIX Kişilik Envanterinin dayandığı metodolojiye ait kişilik tiplerine göre açıklayan ve tüm kişilik tipleri hakkında bilgi veren modüldür. Bu modül, kurumsal raporda yer alan ‘Uyum Tablosu’ modülü için de bilgi sağlamaktadır.
Ürünlerimiz
Kişinin zihinsel modelini ve temel düşünme tarzını, ayırt edici özelliğini öne çıkararak raporlayan bir modüldür. Kişinin durumlar karşısında benimsediği tutum ve bu tutumların davranışa dönüşüm süreçlerini anlamaya ve süreçlere etkisi olan diğer temel düşünce tarzlarını fark etmeye yardımcı olur.
Ürünlerimiz
3 farklı alt kırılımla kişilerin iletişim tarzı hakkında bilgi sağlayan modüldür. İletişim potansiyelleri, literatür taranarak en çok üstüne çalışılmış iletişim kavramlarını referans alır. ‘İletişim Tarzı’ ve ‘Kaçındıkları’ başlığı, kişinin iletişimde öncelediği ve uzak durmaya çalıştığı konular hakkında raporlama yapar.
Ürünlerimiz
Bu modül, kişinin gelişim sürecine katkı sağlayan eşsiz önerilerin yer aldığı 3 alt kırılımdan oluşur. ‘Başlangıç Tavsiyeleri’, ‘Daha Huzurlu Bir Yaşam için Fark Et’ ve ‘Yakın Çevrenizdeki Kişilerden Beklentiler’ başlıkları ile özellikle danışmanlık yapanlar için faydalı bir rehber niteliğindedir.
Ürünlerimiz
Bu modül, kişinin problem çözme becerisi hakkında bilgi verir. Üç alt kırılımdan oluşur. ‘Problem Çözme Potansiyelleri’ ve ‘Temel Problem’ başlıkları birlikte kişinin herhangi bir problem karşısında benimsediği tutum ve davranışları raporlar. Üçüncü başlık olan ‘Problem Çözme Yaklaşımları’ ise kişinin problem çözme becerisini nasıl kullandığını açıklar.
Ürünlerimiz
Kişiler için en pratik bilgi verici modüldür. Değerlendirici içinse kişi hakkında kısa zamanda bilgi sahibi olmayı ve kişiye kuş bakışı bakmayı sağlayan genel bilgiler içerir. Bu modül 19 başlıktan oluşur. Sıfat ve kısa cümlelerle kişinin anlatımını yapar. Sayısal veriler içermez.
Ürünlerimiz
Bu modül, kişilerin iş yaşamında öne çıkan özel yetenekleri hakkında bilgi verir. Bunun yanı sıra iş hayatının vazgeçilmezi olan kişinin sorumluluk algısı üzerine yapılan değerlendirmeyi raporlar. Ayrıca kişiye özel mesleki tavsiyeler ile zenginleştirilmiştir.
Ürünlerimiz
4 farklı sayfadan oluşan bu modül; liderlik potansiyeliniz, tarzınız ve vasıflarınızla birlikte liderlikte odak noktalarınız ve hedeflerinizle ilgili özel değerlendirmeler yapar. Kişinin çalışma arkadaşları için iletişim ipuçları sunarken, kişinin kendisine de yönetim tavsiyelerinde bulunur. Bu modül aracılığıyla kurumunuza özgü bir liderlik modeli yaratabilirsiniz.
Ürünlerimiz
Kişilerin motivasyon tarzını ortaya çıkaran ve yine tamamen kişiye özgü çalışan bir modüldür. Kişiyi motive eden ve kişinin motivasyonunu bozan durumları tanımlar. Kişilerin temel ikilemlerini, buna karşın nasıl bir tutum ve davranış göstereceklerini temel güdüleri üzerinden açıklar.
Ürünlerimiz
Bu modül, kişinin potansiyellerini ve etkili bir takım çalışması için gereken yetkinlikleri referans alarak kişinin takım çalışmasındaki tutumunu raporlar. Ayrıca kişinin önemsediği değerleri belirler ve bu değerlere göre kişinin benimsediği takım çalışması tarzı hakkında bilgi verir.
Ürünlerimiz
Kişinin temel korkuları ile baş etme halinde sergilediği tutum ve davranışlarını değerlendiren modüldür. Kişinin yoğun stres yaşaması halinde kendini ifade etme biçimine yönelik değerlendirmenin raporlanmasıdır.
Ürünlerimiz
Kişinin temel korku ve kaygıları ile baş etme hâlinin ortadan kalktığı, çok rahatlamış olduğu zamanlardaki tutum ve davranışlarının raporlandığı sayfadır. Özellikle takım çalışması gibi ikili ilişkilerin olduğu durumlarda önem kazanır.
Ürünlerimiz
Öğrenme tarzınızı ortaya çıkaracak temel isteklerinizin değerlendirildiği ve raporlandığı hem yetişkin hem de öğrenci için modüldür. Ayrıca ideal öğrenme ortamı, eğitimde iletişim tarzı ve öğrenme tarzı hakkında kişiye özgü bütüncül bilgiler sunar.
Ürünlerimiz
Bu modül, envantere katılan kişiyle iletişim kurarken dikkat edilmesi gereken noktalarla ilgili bilgi sunar. Bu kişiyle iyi ve etkili bir iletişim kurabilmek için iletişim ipuçları verir. Bu modül, sağlıklı iletişim kurma, uyumlu ilişkiler inşa etme ve geliştirme açısından özellikle pandemi sürecinde büyük önem kazanmıştır.
Ürünlerimiz
Bu modül, dört alt kırılımdan oluşur. Kişinin temel olumlu duygusu ve öne çıkan yeteneği hakkında bilgi verir. Ayrıca kişinin temel düşünce yapısına ait özellikleri ve kişinin kendisini nasıl tanımladığını analiz ederek kişinin iyi ve kolay yaptığı işleri, bu işlerin temel nitelikleri ile birlikte raporlar.
Ürünlerimiz
Holland meslek kişilik tipini, güçlüden daha az güçlüye doğru CharacterIX Kişilik Envanteri uygulama sonrası elde edilen verilere göre raporlar. Her bir meslek kişilik tipi, alt kırılımları ile ifade edilirken kişiler kendi potansiyel dağılımlarını ‘Meslek Kişilik Tipleri’ modülünden görebilirler.
Ürünlerimiz
CharacterIX Yetkinlik Seçim Ekranından seçilerek belirlenmiş olan “Satış Potansiyeli” sayfası, envanterin yeteneklerini göstermek için oluşturulmuştur bir örnektir. Bu özellik, kurumunuza özgü iş veya görev profilleri için özel yetkinlik setleri oluşturabilmenize imkân sağlar.
Ürünlerimiz
CharacterIX Yetkinlik Seçim Ekranından seçilerek belirlenmiş olan “Yönetici Potansiyeli” sayfası envanterin yeteneklerini göstermek için oluşturulmuş bir örnektir. Bu özellik, kurumunuza özgü iş veya görev profilleri için yetkinlik setleri oluşturmanıza imkân sağlar.
Ürünlerimiz
İş ve eğitim dünyasının en çok işlenen konularından biri olan yüzyıl yetkinlikleri, CharacterIX raporlama sistemi tarafından tanımlanmış 14 adet potansiyel üzerinden raporlanır. Kurumlar, seçim ekranı üzerinden tercih ettikleri potansiyelleri ekleyerek veya çıkartarak özel raporlar oluşturabilirler.
Ürünlerimiz
İş ve eğitim dünyasının en çok işlenen kavramlarından biri olan ‘duygusal zekâ’, CharacterIX raporlama sistemi tarafından tanımlanmış 9 adet potansiyel üzerinden raporlanır. Kurumlar, seçim ekranı üzerinden tercih ettikleri potansiyelleri ekleyerek veya çıkartarak kendilerine özel raporlar oluşturabilirler.
Ürünlerimiz
Benzersiz bir hizmet olan ‘Bireysel Eğitim Önerileri’ modülü, CharacterIX Kişilik Envanteri uygulama sonrası kişiye özel eğitim ihtiyaç analizi yaparak kişinin en çok ihtiyacı olandan en az ihtiyacı olana kadar toplam 6 adet eğitim başlığını içerikleriyle raporlar.
Ürünlerimiz
Öğrencilerin, özellikle de ergenlik döneminde oldukça önemli bir yer tutan arkadaşlık ilişkileri ve eğitim hayatıyla ilgili bilgilerin ve temel isteklerinin raporlandığı modüldür. Eğitim hayatı hakkında ipuçlarının yer aldığı değerlendirme okul hayatı açısından kıymetli bilgiler sunmaktadır.
Ürünlerimiz
Ergenlik dönemi, iletişim sürecinin iyi yönetilmesi gereken bir dönemdir. Özellikle sınava hazırlanan gence karşı sergilenen tutum ve davranışlar, genci anlama ve onunla iletişim kurma açısından son derece önemlidir. Bu modül, çocuklarıyla nitelikli ilişki kurmak isteyen ebeveynler için bir rehber niteliğindedir.
Ürünlerimiz
Okul rehberlik servisi ve danışmanlık hizmeti veren diğer profesyoneller için, öğrencinin riskleri, sınav süreçleri, aktif güdüleri ve temel isteklerinin yer aldığı bilgileri değerlendirerek kişiye özgü raporlar sunar. Ayrıca çözüm önerilerinde bulunduğu farklı ve özel bir modüldür.
Ürünlerimiz
Eşsiz çalışan bu modül, mesleki yönelim envanteri sonrası raporları ile direkt ÖSYM tercih kılavuzuna bağlanarak kişilere yıllık üniversite ve ön lisans bölüm isimleri ile meslek tercihi yapar. Kişiye en uygun olan meslekten kişinin zorlanabileceği mesleklere kadar toplam 10 sayfalık rapor sunar.
Ürünlerimiz
CharacterIX Yetkinlik Seçim Ekranından seçilerek belirlenmiş olan “Çalışma Azmi” sayfası öğrenci envanterinin yeteneklerini göstermek için oluşturulmuştur, örnek bir sayfadır. Öğrencilerin ders çalışma alışkanlıklarını değerlendirmek ve gerekli çalışmaları yapabilmek için kılavuz niteliğindedir.
Ürünlerimiz
Genel veri havuzunda kurumun yerini, kurum kişilik tipleri dağılımını yüzdelikler halinde raporlar. Kurum SWOT analizi, uyum tablosu, kuruma özgü eğitim ihtiyacının belirlenmesi ve eğitim önerileri ile ifade edilmesi. Örnek; iş görev profil yetkinliklerini gösteren rapor.
Ürünlerimiz
Genel veri havuzunda okulun yeri ve okul kişilik tipleri dağılımını yüzdelikler halinde raporlar. Okulun SWOT analizi, uyum tablosu, okula özgü eğitim ihtiyacının belirlenmesi ve eğitim önerileri ile ifade edilmesi. Örnek; çalışma konusu üzerine, potansiyelleri gösteren rapordur.
Ürünlerimiz
CharacterIX Kişilik Envanteri, alışılagelmiş işe alım süreci uygulamalarının yanı sıra kurumlara farklı bir hizmet daha sunar: Kurumlar, açtıkları pozisyona başvuran tüm adaylara CharacterIX Kişilik Envanterini uygulama ve pozisyon için değerlendirmek istedikleri kişi sayısına göre rapor satın alabilme ayrıcalığı elde ederler. Ayrıca toplu işe alım süreçlerinde aynı anda çok sayıda adayın envanteri cevaplayabilmesi mümkündür.
CharacterIX Kişilik Envanteri, kurumların insan kaynakları tarafından uygulanan danışmanlık-koçluk ve mentörlük çalışmalarını güçlendirecek; kişilerin de “öz değerlendirme” sırasında bireysel olarak kullanabilecekleri etkili bir araçtır. Kişinin değerlerine ilişkin rapor sunan farklı bir modülle insan kaynakları uygulamalarına ve bireysel öz değerlendirme çalışmalarına ekstra katkı sağlar.
CharacterIX Kişilik Envanteri ‘Kurumsal Rapor Uyum’ modülü ile yüksek sinerji barındıran çalışanların ortak yönlerini, çatışma noktalarına ilişkin çözümleri içeren hizmet raporları sunar. Ayrıca işe başvuran adayların sahip olduğu potansiyellerin takım için ihtiyaç olup olmadığının anlaşılmasını sağlar.
Performans değerlendirme süreci sonrası kişi ve departmana uygun performans hedefleri netleştirilirken güçlü kullanılan potansiyeller ve potansiyel risk analizleri ile performans hedeflerinin en doğru şekilde belirlenmesine yardımcı olur.
CharacterIX Kişilik Envanteri, kurum çalışanlarının kişilik özellikleri ile stres altındaki tutum ve davranışlarını referans alarak terfi, yedekleme ve hatta kariyer geçişini kapsayan kariyer planlama süreci çalışmalarına rehberlik hizmeti verebilmektedir.
Yetkinlik modülünde yer alan tane potansiyel arasından seçim yaparak ilgili pozisyon için yetkinlik belirleme yani pozisyon için görev yetkinliklerini oluşturma hizmeti vermektedir. İş/profil yetkinlikleri mevcut ise bu yetkinlikler ‘Yetkinlik Seçim Ekran’ modülü ile eşleştirebilmektedir.
CharacterIX Kişilik Envanteri, benzersiz bir hizmet sunan ‘Kurumsal Eğitim Önerileri’ modülü ile ekstra bir kaynak kullanımı gerektirmeden çalışanların ya da kurumun eğitim ihtiyaç analizini yapabilmekte ve en çok ihtiyaç duyulan eğitimden en az ihtiyaç duyulan eğitime göre toplam dokuz adet eğitimi raporlayabilmektedir.
CharacterIX Kişilik Envanteri yöneticilerin düşünme tarzı, iletişim tarzı, motivasyon tarzı ve liderlik tarzını raporlayan modülleri ile kurumun, kendine özgü liderlik modelini oluşturmasına veya mevcut liderlik modelini geliştirmesine olanak sağlamaktadır.
CharacterIX Kişilik Envanteri, günümüz iş dünyasının ihtiyaçlarını öngörerek kurumlardaki insan kaynakları uygulamaları için farklı modüller geliştirmiştir. Bu modüller;
Potansiyel Üzerinden Analiz İmkanı Sunan
Tek Kişilik Envanterdir.
Kişi İle Characterix Envanteri
Bilimsel Çalışmamız Yapılmıştır.
Kişi İle Characterix Envanteri
Liderlik Bilimsel Çalışmamız Yapılmıştır.
Characterix Kişilik Envanteri İle
Üretilmiş Kapsamlı Rapor Sayısıdır.
“Okan Eğitim Kurumları Rehberlik Birimi” olarak amacımız; gelişen ve değişen dünyada kendi özelliklerini ve içinde bulunduğu durumu doğru algılayan ve sorgulayan, kendisi ve çevresi ile barışık, yaşadığı toplumun sorumlu bir üyesi olan, karar verme ve sorun çözme becerilerine sahip, kişiler arası iletişimde kendini rahat ifade eden, başarıyı ve hayat boyu öğrenmeyi amaç edinmiş, araştıran, sorgulayan, üretken ve mutlu bireylerin gelişmesine katkıda bulunmaktır.
Rehberlik Birimi çalışmalarımızı, okul rehberliğinin hizmet alanları dikkate alarak uygulamaktayız.
Psikolojik Danışma Hizmetleri: Öğrencilerimizin gelişim özellikleri dikkate alarak okul sürecinde ve günlük yaşamda yaşadıkları problemlerin üstesinden gelme becerilerini kazanmalarına yardımcı olmayı hedeflemekteyiz. Bireysel gözlemlerimizi, öğretmen gözlemlerini, aile görüşmeleri ve bireysel görüşmelerimizi referans olarak çalışmalar yapmaktayız. Ortak ihtiyaçlar söz konusu ise “Grup ile Psikolojik Danışmanlık” uygulamaları da gerçekleştirmekteyiz.
Rehberlik Ders Saatleri: Her sınıf seviyesinde akademik ve duygusal anlamda öğrencilerimizi destekleyecek uygulamalar içeren rehberlik dersleri gerçekleştirmekteyiz.
Rehberlik derslerimizde ve bireysel görüşmelerimizde öğrencilerimizin kendilerini tanımaları ve geliştirmeleri amaçlı ihtiyaca yönelik olarak test ve envanterler uygulamaktayız.
Bilgi Toplama ve Yayma Hizmetleri: Bu kapsamda, velilere ve öğretmenlere yönelik seminerler, sohbet toplantıları düzenlenmekteyiz. Veliler için aylık bültenler ve yılda bir kez çıkarılan O’ BAKIŞ dergisi ile çeşitli güncel konularda bilgilendirici yazılar yayınlanmaktayız.
Öğrencilere yönelik yıl içerisinde aşağıdaki konularda seminerler vermekteyiz:
İzleme Hizmetleri: Sınıf ve branş öğretmenleri ile işbirliği yaparak öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerini takip ederek rutin görüşmelerde veliye bilgi vermekteyiz.
Oryantasyon / Duruma Alıştırma Hizmetleri: Yeni öğrencilere okulun özellikleri, bölümleri, çalışanları, fiziksel ortamı ve okul işleyişi ile ilgili bilgilendirme yapmaktayız. Okula uyum güçlüğü çeken öğrencilere bireysel destek vermekteyiz.
Danışmanlık / Konsültasyon (Görüş Alışverişi) Hizmetleri: Öğrencilerin akademik-kişisel-sosyal gelişimleri ile ilgili öğretmen ve yöneticileri düzenli olarak bilgilendirmekteyiz.
Mesleğe Yönlendirme: Öğrencilerimizin ilgi, yetenek ve isteklerini keşfetmelerini sağlayarak, doğru mesleki tercihi yapabilmeleri için pek çok etkinlik ve çalışmalar planlamaktayız.
Öğrencilerin bilinçli yükseköğretim ve meslek seçimi, sınıfta “Alan/Ders Seçimi” ile başlamaktadır.
Öğrencilerimize “Alan/Ders Seçimi” öncesinde şu çalışmalar yapılır:
Sınıflarda Kariyer Planlama: sınıf öğrencilerimizin doğru mesleğe yönelmesi için şu çalışmalar yapılmaktadır:
Bu araştırma, öğretmen, akademisyen ve diğer çalışanların mesleki doyum, tükenmişlik ve yaşam doyumu düzeylerinin bazı değişkenler tarafından nasıl etkilendiğini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu Erzincan İli Refahiye ilçesinde bulunan MEB’ e bağlı okullar, Meslek Yüksek Okulunda görev yapan akademisyenler ile devlete bağlı ya da özel kurumlarda çalışan diğer kişiden oluşmaktadır. MEB ve akademisyen olarak katılan sayısı 64 kişi, diğer kurumlardan da 64 kişi çalışmaya katılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Maslach Tükenmişlik Envanteri, Mesleki Doyum Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri, normallik testlerine tabi tutularak çıkan sonuçlara göre analizler yapılmıştır. Veriler Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi ve Anova ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, mesleki tükenmişlik düzeyleri; katılımcıların kişilik özellikleri, üstlerinden takdir görme değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmakta, katılımcıların cinsiyet, meslekler, yaş, medeni durum, mesleki kıdem, algılanan sosyo-ekonomik düzeylerin göre farklılaşmamaktadır. Mesleki doyum değişkeni ele alındığında; katılıcıların cinsiyet, meslek, yaş, kişilik, üstlerden takdir görme değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı, algılanan sosyo-ekonomik düzey, mesleki kıdem, medeni durum değişkenlerine göre farklılaşmadığı sonuçları elde edilmiştir. Yaşam doyumu düzeylerine bakıldığında ise cinsiyet, algılanan sosyo-ekonomik düzey, üstlerinden takdir alma değişkenleri ile anlamlı fark oluşmakta, katılımcıların yaş, meslek, kişilik, medeni durum, mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı farklılaşmanın olmadığı sonuç olarak elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler:
This research aims to investigate how teachers, academics and other employees are affected in a variety of situations in the diversity of their professional satisfaction, burnout and life satisfaction lives. The study group consisted of people working in MEB 's affiliated schools, academicians working in Vocational High Schools and private institutions affiliated with the state in Erzincan Province Refahiye district. A descriptive study was conducted in the research-relational survey model of 64 people and 64 people from other institutions. Personal Information Form, Maslach Burnout Inventory, Occupational Satisfaction Scale and Life Satisfaction Scale. By conducting analyzes according to normality tests. The data were analyzed with Mann Whitney U Test, Kruskal Wallis H Test and Anova. According to the research results, occupational burnout levels; characteristics of leaders, value forms of their superiors, differences, differences, occupations, age, marital status, professional seniority, differentiation of perceived socio-economic levels. The professional satisfaction variable can be addressed; The gender, occupation, age, personality and the superiority of the participants were differentiated according to the variables of appreciation, and at the perceived socio-economic level, differentiation rates were obtained according to the variables of vocational seniority and marital status. While there is a significant difference in terms of gender, perceived socio-economic level, and appreciation variables, there is a significant difference in terms of age, occupation, personality, marital status and international seniority levels.
Keywords:
Tam Metin
APA | ÇETİNKAYA B, GÜLAÇT F, ÇİFTCİ Z (). Çalışanların Mesleki Tükenmişlik, Mesleki Doyum ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14(20), - /opus |
Chicago | ÇETİNKAYA Bünyamin,GÜLAÇT Fikret,ÇİFTCİ Zeynep Çalışanların Mesleki Tükenmişlik, Mesleki Doyum ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 14, no (): - /opus |
MLA | ÇETİNKAYA Bünyamin,GÜLAÇT Fikret,ÇİFTCİ Zeynep Çalışanların Mesleki Tükenmişlik, Mesleki Doyum ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol, no, , ss - /opus |
AMA | ÇETİNKAYA B,GÜLAÇT F,ÇİFTCİ Z Çalışanların Mesleki Tükenmişlik, Mesleki Doyum ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. ; 14(20): - /opus |
Vancouver | ÇETİNKAYA B,GÜLAÇT F,ÇİFTCİ Z Çalışanların Mesleki Tükenmişlik, Mesleki Doyum ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. ; 14(20): - /opus |
IEEE | ÇETİNKAYA B,GÜLAÇT F,ÇİFTCİ Z "Çalışanların Mesleki Tükenmişlik, Mesleki Doyum ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi." OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14, ss - , /opus |
ISNAD | ÇETİNKAYA, Bünyamin vd. "Çalışanların Mesleki Tükenmişlik, Mesleki Doyum ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi". OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi 14/20 (), |
çamaşır makinesi ses çıkarması topuz modelleri kapalı huawei hoparlör cızırtı hususi otomobil fiat doblo kurbağalıdere parkı ecele sitem melih gokcek jelibon 9 sınıf 2 dönem 2 yazılı almanca 150 rakı fiyatı 2020 parkour 2d en iyi uçlu kalem markası hangisi doğduğun gün ayın görüntüsü hey ram vasundhara das istanbul anadolu 20 icra dairesi iletişim silifke anamur otobüs grinin 50 tonu türkçe altyazılı bir peri masalı 6. bölüm izle sarayönü imsakiye hamile birinin ruyada bebek emzirdigini gormek eşkiya dünyaya hükümdar olmaz 29 bölüm atv emirgan sahili bordo bereli vs sat akbulut inşaat pendik satılık daire atlas park avm mağazalar bursa erenler hava durumu galleria avm kuaför bandırma edirne arası kaç km prof dr ali akyüz kimdir venom zehirli öfke türkçe dublaj izle 2018 indir a101 cafex kahve beyazlatıcı rize 3 asliye hukuk mahkemesi münazara hakkında bilgi 120 milyon doz diyanet mahrem açıklaması honda cr v modifiye aksesuarları ören örtur evleri iyi akşamlar elle abiye ayakkabı ekmek paparası nasıl yapılır tekirdağ çerkezköy 3 zırhlı tugay dört elle sarılmak anlamı sarayhan çiftehan otel bolu ocakbaşı iletişim kumaş ne ile yapışır başak kar maydonoz destesiyem mp3 indir eklips 3 in 1 fırça seti prof cüneyt özek istanbul kütahya yol güzergahı aski memnu soundtrack selçuk psikoloji taban puanları senfonilerle ilahiler adana mut otobüs gülben ergen hürrem rüyada sakız görmek diyanet pupui petek dinçöz mat ruj tenvin harfleri istanbul kocaeli haritası kolay starbucks kurabiyesi 10 sınıf polinom test pdf arçelik tezgah üstü su arıtma cihazı fiyatları şafi mezhebi cuma namazı nasıl kılınır ruhsal bozukluk için dua pvc iç kapı fiyatları işcep kartsız para çekme vga scart çevirici duyarsızlık sözleri samsung whatsapp konuşarak yazma palio şanzıman arızası